1/10/23
44ο Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης ...
Με τη διεξαγωγή του "44ου Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης", κλείνει η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου καθώς και του Κυπέλλου Ράλλυ Κρήτης 2023. Έπειτα από τα Ράλλυ Κένταυρος, Ράλλυ Φθιώτιδος και Ράλλυ ΔΕΘ, το 44ο Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης θα αποτελέσει τον τέταρτο και τελευταίο γύρο του θεσμού, καθώς και του Κυπέλλου Ράλλυ Κρήτης και θα διοργανωθεί από τον Αθλητικό Όμιλο Κρήτης το διήμερο 21 & 22 Οκτωβρίου. Ο αγώνας θα είναι διήμερος και περιλαμβάνει 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 71.4 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο θα πραγματοποιηθούν 2 επαναλαμβανόμενα περάσματα από την ε.δ "Αυγενική" ενώ τη Κυριακή το αγωνιστικό σκέλος περιλαμβάνει τις ε.δ "Κεράσια" & "Αγία Βαρβάρα" που θα διεξαχθούν 3 φορές, έκαστη. Ο αγώνας πραγματοποιείται με την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης και της ΔΟΠΑΦΜΑΗ– Τμήμα Αθλητισμού του Δήμου Ηρακλείου, με την στήριξη του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Ηρακλείου. Αρωγοί και πολύτιμη βοήθεια προσφέρουν επίσης και οι Δήμοι Ηρακλείου και Γόρτυνας.
Στο πλευρό του Σωματείου βρίσκονται για άλλη μια χρονιά η Ελληνική Αστυνομία, το τμήμα Τροχαίας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία και το σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών του Ερυθρού Σταυρού. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζονται υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ασφαλείας και ιατρικής περίθαλψης στη διοργάνωση του 44ου Η&Κ ΑΕΒΕ Ράλλυ Κρήτης. Η Εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί το Σάββατο 21 Οκτωβρίου στις 15:00 στο χώρο του Service Park, στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Ηρακλείου (Ε.Α.Κ.Η.- Κλειστό γυμναστήριο Λίντο). Στον ίδιο χώρο θα λειτουργεί και η γραμματεία του αγώνα. Οι δηλώσεις συμμετοχής θα πραγματοποιούνται μέσω του Συστήματος Διαδικτυακής Διαχείρισης Αγώνων-ΣΔΔΑ (www.e-omae-epa.gr) από τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου και θα γίνονται δεκτές έως και την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και ώρα 23.59.
Kia EV9 - “Luxury” ...
Το ηλεκτρικό SUV - τριών σειρών καθισμάτων - Kia EV9, επιλέχθηκε στην κατηγορία “Luxury” στο διαγωνισμό του Γερμανικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024 το οποίο περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα με βασική τιμή άνω των 70.000 ευρώ. Το νέο Kia EV9 επικράτησε έναντι 9 ανταγωνιστικών μοντέλων που διαγωνίστηκαν εντυπωσιάζοντας την 27μελή κριτική επιτροπή του βραβείου «Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» (GCOTY). Το Kia EV9 είναι τώρα το δεύτερο μοντέλο της Kia που διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, ακολουθώντας τα βήματα του πολυβραβευμένου EV6, το οποίο ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022. «Ως η νέα ναυαρχίδα της Kia, το EV9 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη της μάρκας μας σε κορυφαίο πάροχο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με το εξαιρετικά μεταβλητό και ευρύχωρο εσωτερικό του, την εντυπωσιακή σχεδίαση και την τεχνολογία εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης, θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των SUV», δήλωσε ο Won-Jeong Jeong, Πρόεδρος της Kia Europe. «Είμαστε πολύ περήφανοι που το EV9 ανακηρύχθηκε «Γερμανικό Πολυτελές Αυτοκίνητο της Χρονιάς» πριν ακόμη λανσαριστεί, καθώς είναι ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Kia και η στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση αναγνωρίζονται και βραβεύονται από ειδικούς της γερμανικής βιομηχανίας». Στο διαγωνισμό GCOTY, που διεξήχθη για έκτη φορά φέτος, μια κριτική επιτροπή 27 ειδικών δημοσιογράφων δοκίμασε και αξιολόγησε συνολικά 48 νέα μοντέλα. Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες: «Compact», «Premium» και «Luxury» καθώς και «New Energy» και «Performance». Η κριτική επιτροπή θα επιλέξει πλέον τον γενικό νικητή από τους πέντε καλύτερους στην κατηγορία, στις αρχές Οκτωβρίου.
Το EV9 είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της Kia που προσφέρεται στην Ευρώπη μέχρι σήμερα. Όπως και το EV6, βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) με τεχνολογία εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης 800 volt, δίνοντάς του μία από τις καλύτερες επιδόσεις φόρτισης στην κατηγορία του. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία 99,8 kW μπορεί να ανακτήσει αυτονομία έως και 239 km σε μόλις 15 λεπτά φόρτισης. Το eSUV διατίθεται με κίνηση στους πίσω τροχούς και κινητήρα απόδοσης 150 kW με πλήρως ηλεκτρική αυτονομία οδήγησης έως και 541 km(WLTP), ή ως τετρακίνητο όχημα που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 282kW και αυτονομία 497 km(WLTP). Η τετρακίνητη έκδοση AWD διατίθεται και στη σπορ έκδοση GT-line, η οποία μπορεί να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 5,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Το EV9 προσφέρει επίσης υψηλό επίπεδο άνεσης κατά τη διάρκεια των στάσεων. Για παράδειγμα, η έκδοση GT-line διαθέτει στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα «χαλάρωσης» στην πρώτη σειρά τα οποία μπορούν να μετακινηθούν σε μια άνετη θέση ανάκλισης όταν το όχημα σταθμεύεται ή κατά τη διάρκεια στάσεων φόρτισης. Το EV9 διατίθεται σε επταθέσια και εξαθέσια διάταξη με δύο μεμονωμένα καθίσματα στη δεύτερη σειρά. Η βασική έκδοση του μοντέλου με κίνηση στους πίσω τροχούς προσφέρεται με μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού που περιλαμβάνει διχρωμίες καθισμάτων από τεχνητό δέρμα, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, πορτμπαγκάζ ελεγχόμενο από αισθητήρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενες πλάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων, αυτόματες λαβές θυρών, λειτουργία V2L για χρήση της μπαταρίας ως πηγή ενέργειας, αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων και - πρεμιέρα της Kia - ψηφιακό κλειδί αυτοκινήτου (“Digital Key 2.0”).
Στα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνονται το Highway Driving Assist 2 με Lane Following Assist 2 (LFA 2), Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA 2) με λειτουργία στροφής και ανίχνευση cross-traffic και Smart Cruise Control. Επιπλέον, η έκδοση GT-line διαθέτει διπλούς προβολείς LED, αυτόματης εστίασης δέσμης φωτός , κάμερα περιμετρικής προβολής Blind View Monitor (BVM), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA) και Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2), υποβοήθηση παρκαρίσματος εξ αποστάσεως.
Στιγμές Toyota ...
Η Toyota Ελλάς, χορηγός αυτοκίνησης του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και προμηθευτής του στόλου αυτοκινήτων του αγώνα, φέτος βρέθηκε και πίσω από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «0» με δύο εντελώς διαφορετικά οχήματα. Ένα GR Yaris (261PS) και ένα Hilux (204PS) με μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό την τετρακίνηση «επιστρατεύθηκαν» σε ρόλο «0» στη φετινή, δυσκολότερη -λόγω καιρικών συνθηκών- διοργάνωση των τελευταίων ετών. Νωρίτερα, το GR Yaris προετοιμάστηκε για τον αγώνα στην Ιταλία, όπου προστέθηκαν προστατευτικά καλύμματα και ποδιές, τοποθετήθηκαν ενισχύσεις στο αμάξωμα και αλλάχθηκε η ανάρτηση, ώστε να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο του. Για το Hilux που ήδη από την κατασκευή του προορίζεται για σκληρή χρήση σε κάθε είδους επιφάνεια, δε χρειάστηκε παρά η τοποθέτηση ελαστικών μικτών συνθηκών. Όλα, υπό την επίβλεψη του επικεφαλής της Toyota Ελλάς στο τεχνικό κομμάτι, Ηλία Καραΐσκου. Πλήρωμα στο «0» για τρίτη συνεχή χρονιά οι πολύπειροι «Στρατισίνο»-Δημήτρης Βαζάκας, που ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στον απαιτητικό ρόλο τους. Το «0» είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που διέρχεται από κάθε ειδική διαδρομή προτού εκκινήσει ο αγώνας. Ρόλος του, να κινηθεί γρήγορα (όχι σε ρυθμό αγώνα) και να διασφαλίσει ότι όλα είναι στη θέση τους και σύμφωνα με το πλάνο ασφαλείας του αγώνα, ώστε να δοθεί η εκκίνηση της ειδικής διαδρομής.
Θεωρητικά το GR Yaris θα ήταν σταθερά σε πρώτο ρόλο, συνεπικουρούμενο από το Hilux σε περίπτωση ανάγκης, με την Kirkos Racing να έχει υπό την ευθύνη της την υποστήριξη των δύο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το GR Yaris εφοδιάστηκε με αγωνιστικά χωμάτινα ελαστικά, ενώ το Hilux με μικτής χρήσης, 50-50. Στην πράξη, λόγω της λάσπης που υπήρχε στις ειδικές διαδρομές η περιστασιακή χρήση του Hilux αποδείχτηκε αγχολυτική επιλογή. «Οδοστρωτήρας» χαρακτηρίστηκε από τον «Στρατισίνο», ο οποίος προφανώς διασκέδασε -όπως και ο Δημήτρης Βαζάκας- με τον καθαρόαιμα σπορ χαρακτήρα του GR Yaris.
Η στιγμή του αγώνα για το πλήρωμα του «0» γράφτηκε το ξημέρωμα του Σαββάτου, στην ειδική διαδρομή Παύλιανη 1. Σε ένα ομιχλώδες τοπίο, με τη διαδρομή γεμάτη λάσπη, προέκυψε καθυστέρηση 30 λεπτών στην εκκίνηση της ε.δ. εξαιτίας βλάβης που παρουσιάστηκε αξημέρωτα σε ένα πυροσβεστικό όχημα. Μέρος των προδιαγραφών ασφαλείας μιας ειδικής διαδρομής είναι η στελέχωσή της με ομάδες εξειδικευμένων διασωστών σε στρατηγικά σημεία. Πυροσβεστική, ασθενοφόρα, Ερυθρός Σταυρός, εξειδικευμένος τεχνικός υψηλής τάσης, τετρακίνητα οχήματα. Δεκάδες επαγγελματίες βρίσκονται στη θέση τους ώρες πριν την εκκίνηση -στη συγκεκριμένη περίπτωση ώρες πριν το χάραμα- έτοιμοι να παρέμβουν σε περίπτωση ανάγκης.
«Περιμέναμε στην εκκίνηση μαζί με όλους τους “θεούς”. Eίχαν παρκάρει, είχαν βγει από τα αυτοκίνητά τους και είχαμε πιάσει ψιλή κουβέντα» θυμάται ο Στρατισίνο. «Σε άψογα γαλλικά ο Δημήτρης Βαζάκας τους εξηγεί τι συμβαίνει. Μιλούν όλοι με τα καλύτερα λόγια για την οργάνωση, κάνουν ερωτήσεις για το GR Υaris, ενώ δίπλα μας γίνεται ολόκληρη ανασυγκρότηση των οχημάτων ασφαλείας για να ξεκινήσουμε. Οι ξένοι είναι εντυπωσιασμένοι από την ταχύτητα αντίδρασης και την αποτελεσματικότητα. Παίρνουμε εντολή να ξεκινήσουμε. Mουδιασμένα στην αρχή, λάσπη πολλή, γλιστράει, αλλά ο κόσμος που έχει ξενυχτήσει μέσα στο δάσος μας ζεσταίνει με το χειροκρότημα. Άντε πάμε δυνατά…».
27/9/23
Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2023 ...
Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων συνεχίζεται με την Ανάβαση Αχλαδόκαμπου. Στον ιστορικό και ενδιαφέροντα οδηγικά δρόμο της Πελοποννήσου, στην Π.Ε.Ο. Άργους Τρίπολης που μέχρι πριν κάποιες δεκαετίες, ήταν ο κύριος οδικός άξονας της περιοχής. Το Αθλητικό σωματείο Α.Σ.Σ.Ο.Α.Α. διοργανώνει στις 21 & 22 Οκτωβρίου τον έκτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων. Ταυτόχρονα εγκαινιάζουμε και την καινούργια ιστοσελίδα, www.achladokamposhillclimb.gr που είναι αφιερωμένη στον συγκεκριμένο αγώνα και θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν. Ο αγώνας προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων Ιστορικών και στο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Οι αθλητές με αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, από τα Iστορικά που αναβιώνουν αγωνιστικές μάχες παλιότερων δεκαετιών, τα σύγχρονα των ομάδων Ν,Α,R,Ε μέχρι τα ''τέρατα'' των εκατοντάδων ίππων της Formula Saloon, θα διεκδικήσουν τα πολυπόθητα τρόπαια. Φέτος η διαδρομή της ανάβασης έχει νέα σχεδίαση, με ολοκαίνουργιο ασφαλτοτάπητα για το πρώτο μέρος της, ενώ μετά ακολουθεί το γνώριμο πολύ καλό κομμάτι της που τελειώνει λίγο πριν τον παλιό τερματισμό. Σε όλο το μήκος της διαδρομής υπάρχει στηθαίο ασφαλείας (μπαριέρα). Η διαδρομή των 6.5 περίπου χιλιομέτρων θα γίνει το πεδίο συναγωνισμού των καλύτερων αυτοκινήτων Ανάβασης της χώρας μας. Τα pits επιστρέφουν στον όμορφο χώρο του εστιατορίου "Αρδάμης".Η διαδρομή, απέχει περίπου 15 χιλιόμετρα από το Άργος και 35 χιλιόμετρα από την Τρίπολη.
Έχει πολύ και ασφαλή χώρο παρακολούθησης για τους θεατές, τους οποίους παρακαλούμε θερμά να ακολουθούν τις υποδείξεις των ανθρώπων της οργάνωσης.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον Δήμο του Άργους-Μυκηνών για την βοήθεια τους στον αγώνα μας.
Οι συμμετοχές θα γίνονται δεκτές μόνο μέσω του Σ.Δ.Δ.Α. (www.e-omae-epa.gr), οι οποίες ανοίγουν στις 2/10/2023.
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ...
Δεν είναι μόνο τα 70 χρόνια Ιστορίας του Ράλλυ Ακρόπολις που γιορτάζονται φέτος. Δεν είναι μόνο τα μοναδικά σε όλο τον κόσμο στοιχεία, όπως η εκκίνηση από την Ακρόπολη των Αθηνών και οι διαδρομές στην Ελληνική φύση, με τα αμόλυντα τοπία που από μόνα τους αποτελούν έναν καλό λόγο επίσκεψης της χώρας μας. Δεν είναι μόνο η ευκαιρία που δίνεται στους ιδιοκτήτες αλλά και στους φίλους των Ιστορικών αυτοκινήτων, να απολαύσουν τη συμμετοχή και το θέαμα των σπάνιων αγωνιστικών σχημάτων του παρελθόντος, τα οποία, στην Εκκίνηση από τον Ιερό Βράχο, στις προσεκτικά επιλεγμένες και οργανωμένες ανασυγκροτήσεις, στον πανηγυρικό τερματισμό στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης του 2023, την Ελευσίνα, θα αποτελέσουν μαζί με τα Ιστορικά αγωνιστικά Sporting, μια πραγματική «χρονομηχανή» εικόνας και ήχου, επιστρέφοντας στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, τότε που το Ράλλυ Ακρόπολις εκτοξευόταν στο Ευρωπαϊκό Αγωνιστικό στερέωμα και «γεννούσε» τους Ελληνικούς θρύλους των αγώνων. Δεν είναι μόνο η σχεδίαση του αγώνα και η επιλογή των διαδρομών και των ειδικών δοκιμασιών που αποτελούν φόρο τιμής στην Ιστορία, αλλά ταυτόχρονα, με σεβασμό στα Ιστορικά αυτοκίνητα, ικανοποιούν τις σύγχρονες «αγωνιστικές» απαιτήσεις της Regularity, με πολλές χορταστικές Ε.Δ., με πολλαπλές μετρήσεις, και με δορυφορικό σύστημα ακριβείας 1/10 του δευτερολέπτου (καθώς και ταυτόχρονη ανάρτηση των αποτελεσμάτων στο διαδίκτυο). Δεν είναι, λοιπόν, μόνο το κάθε ένα από τα παραπάνω αλλά ΟΛΑ μαζί, ο λόγος που το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2023 είναι η κορυφαία εκδήλωση Regularity και ένας αγώνας ακριβείας υψηλών προδιαγραφών και διοργάνωσης Ευρωπαϊκού επιπέδου, τον οποίο οφείλει και πρέπει να έχει στο παλμαρέ του κάθε φίλος της Regularity, κάθε ιδιοκτήτης, φίλος και αγνός οπαδός των Ιστορικών αυτοκινήτων και της ιστορικότητας των εκδηλώσεών τους.
Η απονομή και το gala dinner των συμμετεχόντων θα γίνουν στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2023, την Ελευσίνα, με την φροντίδα και επισημότητα που αρμόζει και στον αγώνα και στην πόλη.
Το μήκος του Historic Acropolis Regularity Rally 2023 είναι περίπου 864 χλμ. με 27 ειδικές Regularity, χωρίζεται σε 3 σκέλη και σε 7 τμήματα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν τον Συμπληρωματικό Κανονισμό και την αίτηση συμμετοχής στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (https://historicacropolis.gr/). Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου