Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στιγμές Toyota ...


Η Toyota Ελλάς, χορηγός αυτοκίνησης του EKO Ράλλυ Ακρόπολις και προμηθευτής του στόλου αυτοκινήτων του αγώνα, φέτος βρέθηκε και πίσω από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «0» με δύο εντελώς διαφορετικά οχήματα. Ένα GR Yaris (261PS) και ένα Hilux (204PS) με μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό την τετρακίνηση «επιστρατεύθηκαν» σε ρόλο «0» στη φετινή, δυσκολότερη -λόγω καιρικών συνθηκών- διοργάνωση των τελευταίων ετών. Νωρίτερα, το GR Yaris προετοιμάστηκε για τον αγώνα στην Ιταλία, όπου προστέθηκαν προστατευτικά καλύμματα και ποδιές, τοποθετήθηκαν ενισχύσεις στο αμάξωμα και αλλάχθηκε η ανάρτηση, ώστε να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο του. Για το Hilux που ήδη από την κατασκευή του προορίζεται για σκληρή χρήση σε κάθε είδους επιφάνεια, δε χρειάστηκε παρά η τοποθέτηση ελαστικών μικτών συνθηκών. Όλα, υπό την επίβλεψη του επικεφαλής της Toyota Ελλάς στο τεχνικό κομμάτι, Ηλία Καραΐσκου. Πλήρωμα στο «0» για τρίτη συνεχή χρονιά οι πολύπειροι «Στρατισίνο»-Δημήτρης Βαζάκας, που ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στον απαιτητικό ρόλο τους. Το «0» είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που διέρχεται από κάθε ειδική διαδρομή προτού εκκινήσει ο αγώνας. Ρόλος του, να κινηθεί γρήγορα (όχι σε ρυθμό αγώνα) και να διασφαλίσει ότι όλα είναι στη θέση τους και σύμφωνα με το πλάνο ασφαλείας του αγώνα, ώστε να δοθεί η εκκίνηση της ειδικής διαδρομής.


Θεωρητικά το GR Yaris θα ήταν σταθερά σε πρώτο ρόλο, συνεπικουρούμενο από το Hilux σε περίπτωση ανάγκης, με την Kirkos Racing να έχει υπό την ευθύνη της την υποστήριξη των δύο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το GR Yaris εφοδιάστηκε με αγωνιστικά χωμάτινα ελαστικά, ενώ το Hilux με μικτής χρήσης, 50-50. Στην πράξη, λόγω της λάσπης που υπήρχε στις ειδικές διαδρομές η περιστασιακή χρήση του Hilux αποδείχτηκε αγχολυτική επιλογή. «Οδοστρωτήρας» χαρακτηρίστηκε από τον «Στρατισίνο», ο οποίος προφανώς διασκέδασε -όπως και ο Δημήτρης Βαζάκας- με τον καθαρόαιμα σπορ χαρακτήρα του GR Yaris.


Η στιγμή του αγώνα για το πλήρωμα του «0» γράφτηκε το ξημέρωμα του Σαββάτου, στην ειδική διαδρομή Παύλιανη 1. Σε ένα ομιχλώδες τοπίο, με τη διαδρομή γεμάτη λάσπη, προέκυψε καθυστέρηση 30 λεπτών στην εκκίνηση της ε.δ. εξαιτίας βλάβης που παρουσιάστηκε αξημέρωτα σε ένα πυροσβεστικό όχημα. Μέρος των προδιαγραφών ασφαλείας μιας ειδικής διαδρομής είναι η στελέχωσή της με ομάδες εξειδικευμένων διασωστών σε στρατηγικά σημεία. Πυροσβεστική, ασθενοφόρα, Ερυθρός Σταυρός, εξειδικευμένος τεχνικός υψηλής τάσης, τετρακίνητα οχήματα. Δεκάδες επαγγελματίες βρίσκονται στη θέση τους ώρες πριν την εκκίνηση -στη συγκεκριμένη περίπτωση ώρες πριν το χάραμα- έτοιμοι να παρέμβουν σε περίπτωση ανάγκης.


«Περιμέναμε στην εκκίνηση μαζί με όλους τους “θεούς”. Eίχαν παρκάρει, είχαν βγει από τα αυτοκίνητά τους και είχαμε πιάσει ψιλή κουβέντα» θυμάται ο Στρατισίνο. «Σε άψογα γαλλικά ο Δημήτρης Βαζάκας τους εξηγεί τι συμβαίνει. Μιλούν όλοι με τα καλύτερα λόγια για την οργάνωση, κάνουν ερωτήσεις για το GR Υaris, ενώ δίπλα μας γίνεται ολόκληρη ανασυγκρότηση των οχημάτων ασφαλείας για να ξεκινήσουμε. Οι ξένοι είναι εντυπωσιασμένοι από την ταχύτητα αντίδρασης και την αποτελεσματικότητα. Παίρνουμε εντολή να ξεκινήσουμε. Mουδιασμένα στην αρχή, λάσπη πολλή, γλιστράει, αλλά ο κόσμος που έχει ξενυχτήσει μέσα στο δάσος μας ζεσταίνει με το χειροκρότημα. Άντε πάμε δυνατά…».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευχές Α.Λ.Α.Κ. ...

 

Διαδρομή για δυνατούς λύτες ...

Μέσα από μια διαδρομή σημαντικά διαφοροποιημένη συγκριτικά με εκείνες των προηγούμενων ετών θα εξελιχθεί το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου, ως ο δέκατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2024. Απέναντι σε μια νέα πρόκληση θα βρεθούν τα πληρώματα που θα συμμετάσχουν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, καθώς η σημαντικά τροποποιημένη χάραξη της διαδρομής του αγώνα συνεπάγεται και νέα προσέγγιση ως προς τη διαχείριση δυνάμεων, υλικών και βέβαια ελαστικών. Στο ωράριο του αγώνα περιλαμβάνονται ειδικές διαδρομές ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του, όπως οι Ταρζάν, Ρεγκίνι, Άγιοι Θεόδωροι κ.ά., ενώ έχουν επανέλθει ε.δ. που «αγκαλιάστηκαν» από τους θεατές. Άλλες παλιότερα, όπως το Οινοχώρι στη Φωκίδα, μέρος του οποίου στις αρχές του 2000 χρησιμοποιήθηκε ως Shakedown, και άλλες έως και πρόσφατα, όπως η Θήβα. Μεταξύ των αλλαγών σε επίπεδο ε.δ. είναι η προσθήκη της Άνω Παύλιανης, που θα ξεκινάει από το Κουμαρίτσι και θα τερματίζει στην αφετηρία της γνωστής

22η Ανάβαση Κύμης “Γιάννης Ηλιόπουλος” ...

Οι προετοιμασίες για την 22η Ανάβαση Κύμης “Γιάννης Ηλιόπουλος”, η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Μαΐου έχουν ξεκινήσει. Το Αθλητικό Σωματείο Start Line μαζί με τον Δήμο Κύμης - Αλιβερίου, συνεργάζονται και φέτος αρμονικά ώστε να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα σε αγωνιζόμενους και θεατές. Ο τρίτος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκίνητων, επιστρέφει και πάλι στη γνωστή διαδρομή από το Λιμάνι μέχρι την πόλη της Κύμης, η οποία όλα αυτά τα χρόνια έχει αγαπηθεί από τους αγωνιζόμενους και τους θεατές. Τη φετινή χρονιά ωστόσο η Ανάβαση Κύμης πρωτοπορεί καθώς για πρώτη φορά σε αγώνα ανάβασης θα δούμε αγωνιστικά αυτοκίνητα Crosscar να προσπαθούν να σταματήσουν τα χρονόμετρα ταχύτερα από κάθε άλλου είδους αγωνιστικό αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο ο θεσμός του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Crosscar μπαίνει δυνατά και στις αναβάσεις καθώς στον δεύτερο γύρο της χρονιάς θα δούμε τους πρωταγωνιστές του θεσμού να μάχονται αυτή τη φορά σε ασφάλτινο και