Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Ανασκόπηση 2ης μέρας ...

Κατηγορήθηκε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από πολλούς ότι, επιστρέφοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA το 2021, απώλεσε τον μοναδικά σκληρό χαρακτήρα του. Η σημερινή, μεγαλύτερη μέρα του αγώνα, απλώς «έκλεισε στόματα». Και, έπειτα από σερί εγκαταλείψεων των πρωτοπόρων στην κατάταξη, πρώτο στη σχετική λίστα φιγουράρει το όνομα «Kalle Rovanpera». Ήταν η μεγαλύτερη μέρα του αγώνα και η πιο σκληρή, αλλά αυτό το γνώριζαν όλοι. Το ωράριο του Σαββάτου δε χρειαζόταν ιδιαίτερες συστάσεις: Παύλιανη, Καρούτες, Ελευθεροχώρι. Τρεις από τις πλέον κλασικές ελληνικές ειδικές διαδρομές, επαναλαμβανόμενες, αλλού λασπωμένες και αλλού στεγνές, στάθηκαν η αιτία για αλλεπάλληλα κλαταρίσματα, σπασμένες αναρτήσεις και εναλλαγές στην κορυφή μέχρι και το τέλος του σκέλους μιας αναμφίβολα συναρπαστικής ημέρας. Με δεδομένη τη βροχόπτωση των τελευταίων ημερών, τα πληρώματα δεν ήξεραν τι ακριβώς θα αντιμετωπίσουν. Αναμενόμενα η επιλογή ελαστικών αποτέλεσε πονοκέφαλο για όλους. Στο πρώτο πέρασμα ο επικεφαλής της

Άτυχο το πλήρωμα της VE2 ...

Δεν ολοκλήρωσε με επιτυχία το σκέλος του Σαββάτου το πλήρωμα της VE2 Rally Team. Οι Βασίλειος και Ιωάννης Βελάνης αντιμετώπισαν μηχανική βλάβη με το τιμόνι του Skoda Fabia Rally2 Evo νωρίς το πρωί, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν τον αγώνα προσωρινά. Με τη χρήση του κανονισμού superrally, θα επιστρέψουν την Κυριακή, έχοντας ως στόχο να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.  «Στην πρωινή Παύλιανη που αποτέλεσε την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, οδηγήσαμε προσεκτικά, αποφεύγοντας τα πονηρά σημεία. Το δεύτερο σκέλος ήταν το μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό του αγώνα με 141 αγωνιστικά χιλιόμετρα και κάθε υπερβολή θα μπορούσε να στοιχίσει ακριβά», είπε ο Βασίλειος Βελάνης και συνέχισε: «Δυστυχώς, όμως στην απλή διαδρομή για τη δεύτερη ειδική της ημέρας τις Καρούτες, αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το τιμόνι, που ήταν αδύνατο να επιδιορθωθεί εντός  του επιτρεπόμενου χρόνου και μοιραία εγκαταλείψαμε.»  Με τη χρήση του κανονισμού superrally που ισχύει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλ

Άδοξο τέλος ...

Το επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2023 ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για το πλήρωμα των Λάμπρου Αθανασούλα και Νίκου Ζακχαίου. Ήδη από την Υπρερειδική Διαδρομή της Πέμπτης και σε όλη τη διάρκεια της Παρασκευής, οι Λάμπρος και Νίκος έζησαν τον αγώνα στο μέγιστο: κινήθηκαν γρήγορα, πρόσφεραν θέαμα και η θέση τους ως το ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα δεν αμφισβητήθηκε. Το πλάνο τους για το Σάββατο ήταν το ίδιο, αλλά το «Ράλλυ των Θεών» αποφάσισε στο πρώτο πέρασμα από τις αγαπημένες τους Καρούτες να τους δείξει το σκληρό του πρόσωπο. Μια έξοδος, έπειτα από οδηγικό λάθος σε ένα δύσκολο σημείο της διαδρομής, «απογείωσε» το Hyundai i20 N Rally2 και το άφησε σοβαρά λαβωμένο, σταματημένο πάνω στην οροφή του. Το πλήρωμα βγήκε από το αυτοκίνητο σε σχετικά καλή κατάσταση, αν και δέχτηκαν ένα ισχυρό τράνταγμα όχι μόνο σωματικά αλλά και πνευματικά. Φυσικά, έπειτα από σύσταση του γιατρού της οργάνωσης, πρώτη προτεραιότητα ήταν να επισκεφθούν προληπτικά το νοσοκομείο για εξετάσεις, οι οποίες έδειξαν ότ

Ο Πρόεδρος της FIA ...

Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Mohammed Ben Sulayem, γνώστης των απαιτητικών ειδικών διαδρομών στα ελληνικά βουνά, μιας και είχε δοκιμαστεί αρκετές φορές σε αυτά ως αγωνιζόμενος. Φέτος επέστρεψε στην Ελλάδα με άλλη ιδιότητα, αλλά με την ίδια αγάπη για τη χώρα μας. Λίγο πριν αρχίσει η δράση στις ειδικές διαδρομές, ο 61χρονος μίλησε για το Ράλλυ Ακρόπολις, για το μνημόνιο συνεργασίας για την καταπολέμηση της διαδικτυακής βίας στον αθλητισμό, το οποίο υπέγραψε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, καθώς και για το μέλλον του WRC. Έχετε αγωνιστεί εδώ στο παρελθόν. Ποιες είναι οι αναμνήσεις σας από την Ελλάδα; Πολύ σκληρό ράλλυ. Για τα ελαστικά, για τις αναρτήσεις που υποφέρουν. Απαιτεί αντοχές, τόσο από το αυτοκίνητο όσο και από τα πληρώματα, αν και φέτος, με τη βροχή, ίσως τα πράγματα να μην είναι τόσο άσχημα. Έχω πολύ ωραίες αναμνήσεις. Υπήρχαν όπως ξέρετε θέματα με την ΕΛΠΑ· ήταν λυ

Συνέχεια ...

Η περιπέτεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για το πλήρωμα της VE2 Rally Team που απαρτίζεται από τους Βασίλη και Ιωάννη Βελάνη ξεκίνησε το απόγευμα της Πέμπτης με τη διεξαγωγή της υπερειδικής διαδρομής στην Πλατεία Νερού, η οποία συγκέντρωσε χιλιάδες θεατές. Η συνέχεια περιλάμβανε 5 ειδικές διαδρομές την Παρασκευή στα βουνά της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας. Το δίδυμο της ομάδας, έχοντας στα χέρια του το πολύ καλά προετοιμασμένο Skoda Fabia Rally2 Evo της Topp Cars Rally Team είχε μουδιασμένο ξεκίνημα στις πρωινές ειδικές διαδρομές πέριξ του Λουτρακίου: «Όντας εκτός μπάκετ για περίπου 12 μήνες, χρειάστηκε λίγος χρόνος προσαρμογής στο τσεχικό όπλο», δήλωσε ο οδηγός και συνέχισε: «Ειδική με ειδική, όμως, βρήκαμε γρήγορα τα πατήματά μας, ανεβάσαμε ρυθμό και είμαστε ευχαριστημένοι με την μέχρι τώρα απόδοσή μας, σε ένα τόσο δύσκολο και απαιτητικό Ράλλυ Ακρόπολις, εξαιτίας του λασπωμένου τερέν. Στην τελευταία μάλιστα ειδική της ημέρας επιλέξαμε να ελαττώσουμε ρυθμό, για να μη ρισκάρουμε κάπ

Ανασκόπηση 1ης μέρας ...

Πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα, μακριά από την αίγλη της Ακρόπολης και την αύρα της Πλατείας Νερού, και δε χρειάστηκε πολύ ώστε και οι πλέον αμύητοι να καταλάβουν τι εστί ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Για τα περισσότερα πληρώματα η διαδρομή από τα χώματα της Κορινθίας έως τη Φθιώτιδα έμοιαζε με ταξίδι σε θολά νερά, αφού η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά και την κατάσταση των δρόμων. Επικεφαλής της κατάταξης στη Λαμία έφτασε ο περυσινός νικητής του αγώνα, Thierry Neuville, με Hyundai i20 Ν Rally1. Η πρώτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις εξελίχθηκε σε μάχη επιβίωσης σε μικτές συνθήκες. Η ηπειρωτική χώρα «είδε» ήλιο έπειτα από μέρες, ωστόσο οι ειδικές διαδρομές δεν έχουν στεγνώσει. Έτσι, τα πληρώματα που τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποίησαν αναγνωρίσεις σε λασπωμένους -στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα- δρόμους, ήδη από το πρωί δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ποιο είναι το κατάλληλο πέλμα ελαστικών για τις συνθήκες που θα έβρισκαν μπροστά τους. Ο Thierry Neuville με το Hyundai i2

Αθανασούλας-Ζακχαίος συνεχίζουν 1οι ...

Οι Αθανασούλας-Ζακχαίος είναι το πρώτο ελληνικό πλήρωμα μετά την Παρασκευή στη γενική κατάταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Η πραγματική δράση για το επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2023, το οποίο σηματοδοτεί τα 70 χρόνια του «Ράλλυ των Θεών», ξεκίνησε την Παρασκευή στο Λουτράκι. Ο φετινός αγώνας χαρακτηρίζεται από τις δύσκολες και απρόβλεπτες συνθήκες που συνάντησαν τα πληρώματα μέσα στις ειδικές διαδρομές, λόγω των πολύ έντονων βροχοπτώσεων τις προηγούμενες ημέρες. Το αποτέλεσμα είναι τα πληρώματα να συναντούν στις διαδρομές καταστάσεις που δεν έχουν περασμένες στις σημειώσεις τους και αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Οι Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος αντιμετώπισαν την πρόκληση με ενθουσιασμό, μέσα στο Hyundai i20 N Rally2, αλλά και με σύνεση, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που τους περιμένουν στις ειδικές διαδρομές. Κινήθηκαν όλη την ημέρα γρήγορα και θεαματικά, αλλά χωρίς να παίρνουν ανώφελα ρίσκα που θα μπορούσαν να στερήσουν από τους ίδιους αλλά και από τους πολυάριθμους φί