Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Auto e Moto d’Epoca ...


Στην έκθεση "Auto e Moto d’Epoca", που είχε προγραμματιστεί στη Μπολόνια από τις 23 έως τις 26 Οκτωβρίου, η Stellantis Heritage παρουσίασε τρία αυτοκίνητα που ενσαρκώνουν την ιστορία και το πάθος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το Heritage Hub στο Τορίνο και το Μουσείο Alfa Romeo στο Αρέζε, έρχονται τρία εξαιρετικά μοντέλα: η Lancia D25 (1954), η Fiat-Abarth 750 Record (1956) και η Alfa Romeo Scarabeo (1966). Τρία μοναδικά οχήματα, διαφορετικά σε εποχή και φιλοσοφία σχεδιασμού, αλλά καθοδηγούμενα από την ίδια αποστολή: να ξεπεράσουν τα όρια της μηχανικής και του σχεδιασμού. Μακρά αφοσιωμένο στη διατήρηση και την προώθηση της βιομηχανικής και πολιτιστικής του κληρονομιάς, το τμήμα του Ομίλου επέλεξε την κορυφαία εκδήλωση της Ευρώπης αφιερωμένη στην ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία για να προσφέρει στο κοινό μια καθηλωτική εμπειρία, αναδεικνύοντας τρία θεμελιώδη, άρρηκτα θέματα στην ιστορία του: Όραμα, Ταχύτητα και Νίκη. Αυτό το ενωτικό νήμα εκτείνεται σε δεκαετίες και συνδέει εμβληματικές μάρκες όπως η Abarth, η Lancia και η Alfa Romeo, μάρτυρες μιας παράδοσης βασισμένης στο θάρρος, το απαράμιλλο στυλ και την αποφασιστικότητα να κοιτάξουν προς το μέλλον. Ο Roberto Giolito, επικεφαλής της Stellantis Heritage, σχολιάζει: «Συμμετέχοντας στην Auto e Moto d’Epoca, γιορτάζουμε το μουσείο μας και επιβεβαιώνουμε τον κεντρικό ρόλο της Ιταλίας στην ιστορία του αυτοκινήτου. Τα τρία αυτοκίνητα που εκτίθενται δεν είναι απλώς σημάδια του παρελθόντος, αλλά αυθεντικές εκφράσεις ενός δημιουργικού πνεύματος, απτή απόδειξη της ιταλικής τάσης για καινοτομία με στυλ, θάρρος και φαντασία».


Δύο μουσεία, ένα μεγάλο πάθος

Δύο από τα αυτοκίνητα που εκτίθενται, το Fiat-Abarth 750 Record και η Lancia D25, προέρχονται από τη συλλογή Heritage Hub στο Τορίνο, η οποία στεγάζεται στο ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα Mirafiori, την καρδιά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι ένα μοναδικό μέρος όπου το παρελθόν και το μέλλον συναντώνται σε περισσότερα από 15.000 τετραγωνικά μέτρα αφιερωμένα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Η μόνιμη έκθεσή του εκτείνεται σε Fiat, Lancia, Abarth, Alfa Romeo, Autobianchi και Jeep, αφηγούμενη την ιστορία τεχνικών και στυλιστικών καινοτομιών σε μια απαράμιλλη συλλογή. Η εντυπωσιακή Περιοχή Κινητήρων, η οποία ανατρέχει σε περισσότερο από έναν αιώνα αυτοκινητοβιομηχανικής μηχανικής μέσω κινητήρων. Δίπλα σε αυτούς τους θησαυρούς βρίσκεται η Alfa Romeo Scarabeo, από την αξιοσημείωτη συλλογή του Μουσείου Alfa Romeo στο Arese. Εγκαινιασμένο το 1976 και σχεδιασμένο για να αναδείξει την εξαιρετική ικανότητα της μάρκας να μετατρέπει κάθε μοντέλο σε έργο τέχνης, το Μουσείο παρουσιάζει όχι μόνο την ιστορία αλλά και τις διαχρονικές αξίες της Alfa Romeo. Μέσα από εις βάθος ενότητες, αξιοπερίεργα, αρχειακό υλικό, πολυμέσα και διαδραστικούς σταθμούς, ενθουσιώδεις και μελετητές μπορούν να ανακαλύψουν το πιο αυθεντικό DNA της Alfa Romeo.


Lancia D25, 1954

Από την καρδιά του Heritage Hub αναδύεται η Lancia D25, μια εξέλιξη της περίφημης D24, της αγωνιστικής αράχνης που κυριάρχησε σε μεγάλους διεθνείς αγώνες όπως η Carrera Panamericana, η Mille Miglia και η Targa Florio. Σχεδιασμένη από τον διάσημο Vittorio Jano, η D25 αντιπροσωπεύει μία από τις υψηλότερες εκφράσεις της αθλητικής μηχανολογίας της δεκαετίας του 1950. Με κινητήρα έναν V6 60° κυβισμού 3.750 cc, που απέδιδε 305 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., η D25 καυχιόταν για τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα: πραγματικά μπροστά από την εποχή της. Το αμάξωμα, με κλειστούς τροχούς και δύο καθίσματα, είναι κατασκευασμένο γύρω από ένα σωληνωτό χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαίνιο, με τον κινητήρα ενσωματωμένο στο πλαίσιο ως δομικό στοιχείο. Για βέλτιστη κατανομή βάρους, ο συμπλέκτης, το κιβώτιο ταχυτήτων, το διαφορικό και τα εσωτερικά φρένα είναι όλα τοποθετημένα στο πίσω μέρος. Ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση με εγκάρσια ελατήρια φύλλων (μια διάταξη που υιοθετήθηκε αργότερα στα Flavia και Fulvia) και πίσω άξονας De Dion με δύο ελατήρια φύλλων τύπου cantilever. Κατασκευασμένο από την Pininfarina, το αυτοκίνητο που εκτίθεται στην Μπολόνια είναι το μόνο σωζόμενο παράδειγμα, το οποίο δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να αγωνιστεί, καθώς η Lancia επέλεξε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη Formula 1. Παρ' όλα αυτά, παραμένει μια εξαιρετική και πολύτιμη απόδειξη της τεχνικής βελτίωσης και του αθλητικού οράματος που έκαναν τη Lancia αξέχαστη.


Fiat-Abarth 750 Record, 1956

Το πρώτο από τα τρία αυτοκίνητα που θα τραβήξουν την προσοχή στο Auto e Moto d’Epoca της Μπολόνια είναι το Fiat-Abarth 750 Record. Σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione, έναν αστέρα του αυτοκινητιστικού σχεδιασμού, και σχεδιασμένο με γνώμονα τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, αυτό το αυτοκίνητο κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο εκπληκτικά επιτεύγματα του Carlo Abarth. Με ​​ελαφριές, άκρες σαν ξυράφι, που φαινόταν να τέμνουν τον αέρα, το 750 Record προέβλεπε λύσεις που αργότερα θα γίνονταν στάνταρ στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό το μοντέλο δεν αφορούσε απλώς μια εντυπωσιακή αισθητική: κάτω από την κομψή του μορφή κρύβεται ένα πρωτοποριακό τεχνικό πακέτο, το οποίο αποδεικνύεται από έξι ρεκόρ που σημειώθηκαν το 1956, τη χρονιά κατά την οποία η Abarth πέτυχε μια σειρά από επιτεύγματα αντοχής και ταχύτητας. Στις 18 Ιουνίου στη Μόντσα, έσπασε το ρεκόρ 24 ωρών, καλύπτοντας 3.743 χλμ. με μέση ταχύτητα 155 χλμ./ώρα. Από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου, στην ίδια πίστα, σημείωσε περαιτέρω ρεκόρ με 5.000 και 10.000 χλμ., 5.000 μίλια και 48 και 72 ώρες. Το ίδιο αυτοκίνητο αργότερα ανακατασκευάστηκε από την Zagato σε δύο εκδόσεις: το Fiat-Abarth 750 Zagato (1956) και το Fiat-Abarth 750 GT Zagato (1956). Η «βρυχηθμός» αυτού του οχήματος έφτασε ακόμη και στον Φράνκλιν Ντελάνο Ρούσβελτ Τζούνιορ, γιο του Προέδρου των ΗΠΑ, ο οποίος ήρθε στην Ιταλία για να υπογράψει μια αποκλειστική συμφωνία διανομής με την Abarth.


Alfa Romeo Scarabeo, 1966

Αυτό το τρίο αριστείας ολοκληρώνεται από την Alfa Romeo Scarabeo, ένα από τα πιο πρωτότυπα και συναρπαστικά πρωτότυπα στην ιστορία της μάρκας του Μιλάνου. Κατασκευασμένο το 1966 και εξοπλισμένο με τον τετρακύλινδρο κινητήρα διπλού εκκεντροφόρου της Giulia Sprint GTA, το Scarabeo εισήγαγε πρωτοποριακές τεχνικές λύσεις: έναν κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια σε πίσω-μεσαία θέση, σε μία ενιαία μονάδα με τον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων. Η ανάρτησή του υιοθέτησε τη διάταξη του μπροστινού μέρους που χρησιμοποιήθηκε στο R8 της Renault, μια εταιρεία με την οποία η Alfa Romeo διατηρούσε βιομηχανικούς και εμπορικούς δεσμούς, ενώ το σωληνωτό σασί του εφάρμοσε μια φιλόδοξη λύση, επίσης στο Tipo 33: μεγάλα σωληνωτά πλευρικά μέλη κατά μήκος του πιλοτηρίου που στεγάζουν τις δεξαμενές καυσίμου. Με αμάξωμα κατασκευασμένο από την O.S.I. (Officine Stampaggi Industriali) του Borgaro Torinese, το Scarabeo έκανε το ντεμπούτο του το φθινόπωρο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, κλέβοντας τα φώτα της δημοσιότητας με τις εκλεπτυσμένες, αεροδυναμικές γραμμές του, την κομμένη ουρά και την εκπληκτική απουσία θυρών, που αντικαταστάθηκαν από την πρόσβαση στην καμπίνα μέσω μιας οροφής που ανακλίνεται προς τα εμπρός. Το όχημα που εκτίθεται είναι το δεύτερο, απλοποιημένο πρωτότυπο, με τιμόνι αριστερά, συμβατικό παρμπρίζ και πόρτες: ένα πραγματικά μοναδικό και τέλεια διατηρημένο μοντέλο από το Μουσείο Alfa Romeo στο Arese, όπου φυλάσσεται η κληρονομιά του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανάβαση Πιτίτσας - Αποτελέσματα ...

1ο Σκέλος!  2ο Σκέλος! Κατάταξη!

Ανάβαση Κύμης - Συμμετοχές .....

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ !!!

ALERT 2 !

ΝΕΚΡΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΣΕ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΗΝ ΒΑΡΗΣ - ΚΟΡΩΠΙΟΥ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ TRACTION ΑΛΚΗΣ ΣΙΝΙΩΡΗΣ . ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΝΕΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ................