Οι Σωκράτης Τσολακίδης - Γιώργος Πολυζώης ήταν οι απόλυτοι κυρίαρχοι στο “57ο Ράλλυ ΔΕΘ - Τάσος Κυρλαγκίτσης”, με το οποίο έπεσε η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου για το 2025. Ο τέταρτος & τελευταίος γύρος του θεσμού ξεκίνησε σε πανηγυρικό κλίμα το βράδυ του Σαββάτο 13 Σεπτεμβρίου, στον εξωτερικό χώρο της ΔΕΘ - Helexpo που γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυση της, και συγκέντρωσε πλήθος κόσμου για την 57η έκδοση του σημαντικότερου αγώνα στη Βόρεια Ελλάδα. Τη Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου, τα 35 πληρώματα που εκκίνησαν, αγωνίστηκαν σε 5 διαδρομές πλησίον της Θεσσαλονίκης. Οργανωτής ήταν ο ΑΟΘ - Αυτοκινητιστικός Ομιλος Θεσσαλονίκης ενώ μέγας χορηγός του αγώνα η “RS200 Motor Oil” ενώ τη φετινή χρονιά την έμπραξη στήριξη του στον αγώνα παρείχαν οι εταιρείες: “ΒΑΛΜΑ”, Βίκος Cola, Express Service, Power Delcore & ViokarPlus. Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε με τη συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τη στήριξη του Υπουργείου Εσωτερικών Μακεδονίας Θράκης καθώς και τη πολύτιμη βοήθεια των Δήμων Θεσσαλονίκης, Πολυγύρου, Αριστοτέλη, Θέρμης & Λαγκαδά. Στο πλευρό του ΑΟΘ - Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης βρέθηκαν για άλλη μια χρονιά η ΔΕΘ - Helexpo όπως και η Ελληνική Αστυνομία, το Πυροσβεστικό Σώμα, μαζί με την Εθελοντική Διασωστική & Ανθωπιστική Οργάνωση “ Έλληνες Διασώστες RescueGR”που διασφάλισαν υψηλές υπηρεσίες ασφαλείας & ιατρικής περίθαλψης κατά τη διάρκεια του “57ου Ράλλυ ΔΕΘ - Τάσος Κυρλαγκίτσης”. Στο αγωνιστικό μέρος, ο πολυνίκης οδηγός του αγώνα, Σωκράτης Τσολακίδης έκλεισε με το καλύτερο τρόπο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, στο μακροβιότερο αγώνα ράλλυ της χώρας μας έπειτα άπό το “παγκόσμιο” Acropolis Rally. Έχοντας την περίφημη καθοδήση του επίσης πολυνίκη συνοδηγού στον αγώνα, Γιώργου Πολυζώη, το δίδυμο του Skoda Fabia RS Rally2 επικράτησε στο “57ο Ράλλυ ΔΕΘ - Τάσος Κυρλαγκίτσης”, πετυχαίνοντας το ταχύτερο χρόνο σε όλες τις ειδικές διαδρομές χωρίς να απειληθεί από τους αντιπάλους του, & διεύρυνε το ρεκόρ του στις 9 νίκες. Στη δεύτερη θέση, στη πρώτη τους επίσκεψη πίσω από τα πηδάλια του Skoda Fabia R5, ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Τίτος Τιτάκης - Αλέξανδρος Χαλκιαδάκης. Με αυτό το αποτέλεσμα το Κρητικό πλήρωμα έκλεισε επιτυχημένα τη χρονιά προσαρμογής του στα bucket του νέου του αγωνιστικού, κατακτώντας τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου.
Τρομερή μάχη δόθηκε για το τρίτο σκαλί του βάθρου η οποία κρίθηκε στα τελευταία μέτρα της τελευταίας ειδικής διαδρομής του αγώνα “Γαλάτιστα ΒΑΛΜΑ”. Μπορεί ο πρωταθλητής της κατηγορίας F2 από τον προηγούμενο αγώνα, Χρήστος Αυγερόπουλος, που είχε κατά συνθήκη δίπλα του τον Παντελή Παπανδρέου, να αγωνιζόταν χωρίς βαθμολογικό άγχος, παρόλαυτα αυτό δεν τους εμπόδισε να τερματίσουν με το Peugeot 208 Rally4 στη τρίτη θέση της γενικής κατάταξης και να κατακτήσουν τη νίκη στην F2 και τη κλάση C5, αποτελώντας το ταχύτερο δικίνητο δίδυμο του αγώνα. Αντίπαλοι τους στη μάχη με το χρονόμετρο, οι Δημήτρης & Μάνος Κτιστάκης που ξεπέρασαν τα προβλήματα που είχαν με το αγωνιστικό τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και πάλεψαν μέχρι το τέλος για το βάθρο. Ο Κρητικός συνδυασμός του Peugeot 306, αν και δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο του αγώνα παρόλαυτα, τερμάτισε στη τέταρτη θέση του αγώνα κατάκτώντας παράλληλα τη νίκη στη κατηγορία F2E που τους επέτρεψε να διατηρήσουν το τίτλο των πρωταθλητών της κατηγορίας για ακόμα μια χρονιά, όπως και το κύπελλο της κλάσης C3 όπου συμμετείχαν. Άτυχοι στάθηκαν στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, οι επικεφαλής της βαθμολογίας της κλάσης C3, Θανάσης Στεργιάδης - Παναγιώτης Γαζγάζης (Citroen DS3 R3T) οι οποίοι αν και βρίσκονταν στην μάχη των δικίνητων στην πρώτη ειδική διαδρομή “Λιβάδι - Πετροκέρασα1” είδαν τις ελπίδες τους να εξανεμίζονται στο πρώτο πέρασμα από το “Χολομώντας RS200” καθώς μια έξοδος στη διαδρομή τους ανάγκασε να χάσουν πολύτιμο χρόνο και θέσεις για διάκριση. Στη δεύτερη διαδοχική τους συμμετοχή σε “Ράλλυ ΔΕΘ”, οι Βούλγαροι Anton Titov - Alexander Spirov “δεν βρέθηκαν σε καλή μέρα”, και περιορίστηκαν με το Hyundai i20N Rally2 στη πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης, ενώ του ακολούθησαν οι ομοεθνείς τους Lyuben Kamenov - Valentin Budinov (Peugeot 208 Rally4) μαζί με τους Γιώργο Γεροδήμο - Θωμά Παπαθωμά (Renault Clio R3T) που ολοκλήρωσαν στην έκτη & έβδομη θέση, αντίστοιχα. Μια έβδομη θέση η οποία, έστεψε το Τρικαλινό δίδυμο, φιναλίστ της βαθμολογίας στη κατηγορία F2 στην παρθενική του εμφάνιση με τα χρώματα της “ΒΑΛΜΑ”. Τα προαναφερθέντα δικίνητα πληρώματα, συμπλήρωσαν και το βάθρο των νικητών της F2, ακολουθώντας με την ίδια σειρά, τους νικητές Αυγερόπουλο - Παπανδρέου στο δεύτερο και τρίτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας. Ίδιο αποτέλεσμα με τη πρώτη τους επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη τη προηγούμενη χρονιά, σημείωσε το έτερο Βουλγάρικο R5 του αγώνα, Georgi Yankov - Cvetan Baldjiev οι οποίοι στη δεύτερη συμμετοχη του με το Skoda Fabia R5 είδαν τη σημαία του τερματισμού όγδοοι.
Ο μοναδικός οδηγός ΑΜΕΑ στους ελληνικούς αγώνες ράλλυ, Στράτος Σταματάκης, με συνοδηγό στο ειδικά διαμορφωμένο αγωνιστικό Peugeot 106 s16, Φίλιππο Φακουρέλη κατάφεραν να μπούν στη δεκάδα ολοκληρώνοντας ένατοι, με τη συμμετοχή τους για ακόμα μια χρονιά να δικαιώνεται αφού πέτυχαν τη καλύτερη επίδοση τους σε αγώνα του Π.Π.Ρ.Ασφάλτου, τη τελευταία επταετία, και τους έχρισε φιναλίστ της βαθμολογίας C5. Με αυτό το αποτέλεσμα στο “57ο Ράλλυ ΔΕΘ - Τάσος Κυρλαγκίτσης”, το πλήρωμα κατάφερε να ανέβει και στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κλάσης C5, πίσω απο τα υπερτροδοτούμενα Peugeot 208 Rally4 των Αυγερόπουλου - Παπανδρέου & Kamenov - Budinov. “Πλήρωμα του αγώνα” για τους θεατές που κατέκλυσαν την Powerstage “Γαλάτιστα ΒΑΛΜΑ” αποσπώντας πολλές επευφημίες και χειροκρότημα ηταν οι Διονύσης Μαυροδής - Ιωάννης Σαρητσόγλου. Το δίδυμο του Subaru Impreza 555 που έκλεισε τη πρώτη δεκάδα του αγώνα- μπήκε στις καρδιές του κόσμου με το θέαμα που προσέφερε έπειτα από μικροέξοδο στο φημισμένο “άλμα της Γαλάτιστας” και την προσπάθεια επαναφοράς του τετρακίνητου αγωνιστικού στο δρόμο για τον τερματισμό. Το τετρακίνητο αγωνιστικό του Χαλκιδικιώτη οδηγού ακολούθησαν οι νικητές της Νορμάλ κατηγορίας Νίκος Σωτηριάδης - Θανάσης Καλίγκος με το “φτερουγάτο” Mitsubishi Lancer Evo IX, που ανέβηκαν τη ράμπα του τερματισμού ενδέκατοι. Οι μόνιμοι νικητές της κλάσης C4, Ανδρέας Περάκης - Κώστας Κουρουγκιαούρης, επέτρεψαν στα θετικά αποτέλεσματα κατακτώντας τη νίκη στη κλάση καθώς και στη δεύτερη θέση στην F2E. Το πλήρωμα του μπλε Peugeot 206, εξάντλησε τις πιθανότητες του για τη κατάκτηση του τίτλου στη κατηγορία F2E, παρόλαυτα δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των ανταγωνιστών του και πρωταθλητών Δ.Κτιστάκη - Μ.Κτιστάκη ολοκληρώνοντας ως φιναλίστ το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου. Μιά θέση πίσω από το αειθαλές Κρητικό πλήρωμα ολοκλήρωσαν, στην 13η θέση της γενικής κατάταξης οι Αλέξανδρος Αβραμίδης - Ράνια Κυρλαγκίτση με Citroen Saxo, κατέκτησαν τη νίκη στη κλάση C6. Μια νίκη, η τρίτη σε “Ράλλυ ΔΕΘ” που ήρθε κάτω από έντονη συναισθηματική φόρτιση αφού ο αγώνας “57ο Ράλλυ ΔΕΘ -Τάσος Κυρλαγκίτσης” ήταν αφιερωμένος στο πατέρα της συνοδηγού, ο οποίος έχασε μαζί με τη μητέρα της, τη ζωή του σε αεροπορικό δυστύχημα πριν 20χρόνια. Το Θεσσαλονικιώτικο πλήρωμα, είδε τη τύχη να του χαμογελά στην έναρξη του αγώνα, όταν είδε το ταχύτατο πλήρωμα των 3φορές κυπελλούχων της κλάσης, Γιάννη Κουτσοδήμου - Σπύρου Βλάγκα να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το αγωνιστικό τους κατά τη διάρκεια της απλής δαδρομής προς την εναρκτήρια διαδρομή “Λιβάδι - Πετροκέρασα” δεχόμενοι ποινή 2.5 λεπτών. Ο συνδυασμός του κίτρινου Peugeot 106, οδηγώντας θεαματικά αλλά συνάμα γρήγορα, σημείωσε το καλύτερο χρόνο σε όλες τις διαδρομές του αγώνα στη κατηγορία του, ανέβηκε θέσεις στη κατάταξη και τερματίζοντας στη τέταρτη θέση της κλάσης εξασφάλισε το τρίτο τίτλο στη κλάση C6. Παράλληλα, ολοκλήρωσαν στη τέταρτη θεση της Νορμάλ κατηγορίας που τους έδωσε τη δυνατότητα να διατηρήσουν το κύπελλο της κατηγορίας Ν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ακόμα μια εξαιρετική εμφάνιση σε “Ράλλυ ΔΕΘ” πραγματοποίησαν οι Petar Yordanov - Luybka Yordanova. Το Βουλγάρικο δίδυμο του Renault Clio Rally5, που τίμησε με τη παρουσία του για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την διοργάνωση του ΑΟΘ - Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, έδωσε αθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα μιά συναρπαστική μάχη με το ασημένιο Saxo των νικήτων, και ανταμείφθηκαν με ακόμα ένα τερματισμό στην 14η θέση της γενικής κατάταξης αλλά το δεύτερο σκαλί του βάθρου της κλάσης που συμμετείχαν. Μια μεστή εμφάνιση που συνδυάστηκε με ακόμα ένα τερματισμό, σημείωσαν οι Σίμος Θεοφανίδης - Νίκος Αγγελάκης οι οποίοι βελτιώνοντας τους χρόνους τους σε κάθε πέρασμα έφεραν το Peugeot 207 R3T πίσω στο τερματισμό στη Νότια Πύλη της ΔΕΘ - Helexpo, στη 15η θέση της κατάταξης. Τους ακολούθησαν οι Νίκος Μανούσκος - Ταξιάρχης Μανούσκος, με Citroen Saxo, με το ντεμπούτο του συνοδηγού στους ελληνικούς αγώνες να χαρακτηρίζεται γουρλίδικο αφού συνδυάστηκε με το κύπελλο της τρίτης θέσης στη κλάση C6. “Η τέχνη δε ξεχνιέται”για τον Δημήτρη Κουμποτή που επέστρεψε στους ράλλυ έπειτα απο απουσία 8 ετών, και στη νέα του συνεργασία με συνοδηγό τον Νίκο Τσακίρη στο δεξί bucket του ανανεωμένου Peugeot 106 είδαν τη σημαία του τερματισμού στη 17η θέση της γενικής κατάταξης. Ένας συνδυασμός συνώνυμος με την ιστορία του “Ράλλυ ΔΕΘ” που ακολούθησε τη φετινή χρονιά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, οι Δημήτρης Παρταλιός - Γιάννης Καφταντζής ολοκλήρωσαν μια θέση πίσω από το γαλλικό αγωνιστικό. Στην επιστροφή του στους ελληνικούς αγώνες έπειτα από 18 ολόκληρα χρόνια, ο πολύπειρος συνοδηγός καθοδήγησε με μαεστρία τον 46χρονο οδηγό και μαζί κατάφεραν να ανέβουν στο τρίτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας , επίδοση που τους εξασφάλισε και τη τρίτη θέση της βαθμολογίας στη κατηγορία F2E, τη φετινή χρονιά.
Ο στόχος του τερματισμού και της διασκέδασης που είχαν εξαρχής θέσει για τη φετινή διοργάνωση οι Γιώργος Αγγελίδης - Πασχάλης Κέππας, επιτεύχθη, με το πλήρωμα του Renault Clio RS να κλείνει τη πρώτη 20αδα του αγώνα. Τη ράμπα του τερματισμού που βρισκόταν στην Νότια Πύλη της ΔΕΘ - Helexpo, κατάφεραν με τη σειρά τους να αντικρύσουν και οι: Γιώργος Ξενοκώστας - Θάνος Αποστολίδης (Peugeot 106), Γιάννης Γιαλούρης - Μιχάλης Γιαλούρης (Suzuki Swift GTi), Γιάννης Αναστασοβίτης - Σάββας Κουγιουμτζόγλου (Peugeot 205), Βαγγέλης Μασιάλας - Ανδρέας Μασιάλας (Citroen Saxo), Άγγελος Κουτσούκος - Ευθύμης Μπόκαρης (Toyota Starlet), Μιλτιάδης Ανδρεάδης - Βασίλης Σούστας (Honda Civic TypeR FN2), Θανάσης Στεργιάδης - Παναγιώτης Γαζγάζης (Citroen DS3 R3T). Από τα 36 πληρώματα που εκκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου κατάφεραν να επιστρέψουν 27συνδυασμοί. Μεταξύ των συμμετεχόντων που αναγκάστηκαν να εγκαταλείωουν τη προσπάθεια τους, συγκαταλέγονται οι: Άκης Καλούδης - Σάκης Τοπούζης (Mitsubishi Lancer Evo VIII), Θεόφιλος Κατσιώνης Γρανίτσας - Χρήστος Θεοφανίδης (Citroen Saxo), Κωνσταντίνος Αναγνωστάκης - Δημήτρης Αλεξιάδης (Suzuki Swift Sport), Γιάννης Μόσιος - Κωνσταντίνος Στέλλος (Citroen Saxo), Νίκος Τρυχίδης - Απόστολος Αβραμίδης (Citroen Xsara), Χρήστος Νιζάμης - Πέτρος Νιζάμης (Skoda 130RS), Παναγιώτης Καραμπαμπάς - Στράτος Αφεντούλης (Citroen AX), Γιώργος Κομμάτας - Χρήστος Κίτσος (Nissan Micra).
Ο ΑΟΘ - Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης ευχαριστεί όλα τα πληρώματα & τα στελέχη που συμμετείχαν στο “Ράλλυ ΔΕΘ - Τάσος Κυρλαγκίτσης” και ανανεώνει το ραντεβού του την επόμενη χρονιά του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, για την 58η διοργάνωση!
Νικητές κατηγοριών:
- Γενική: Τσολακίδης - Πολυζώης / Skoda Fabia RS Rally2
- F2: Αυγερόπουλος - Παπανδρέου / Peugeot 208 Rally4
- F2E: Δ.Κτιστάκης - Μ.Κτιστάκης / Peugeot 306
- Under30: Β.Μασιάλας - Α.Μασιάλας / Citroen Saxo
- N: Σωτηριάδης - Καλίγκος / Mitsubishi Lancer EvoIX
- C1: Τσολακίδης - Πολυζώης / Skoda Fabia RS Rally2
- C2: Μαυροδής - Σαρητσόγλου / Subaru Impreza
- C3: Κτιστάκης - Μ.Κτιστάκης / Peugeot 306
- C4: Περάκης - Κουρουγκιαούρης / Peugeot 206
- C5: Αυγερόπουλος - Παπανδρέου / Peugeot 208 Rally4
- C6: Αβραμίδης - Κυρλαγκίτση / Citroen Saxo
Αποτελέσματα: ΕΔΩ!