Μερικά σύμβολα δεν χρειάζονται εξήγηση. Μόλις λίγα εκατοστά στο πλάι ενός αυτοκινήτου είναι αρκετά για να πουν μια ολόκληρη ιστορία - μια γεμάτη με κινητήρες που βρυχώνται στις στροφές, χιόνι που λιώνει κάτω από τα καυτά ελαστικά, σκονισμένους δρόμους και βράδια φωτισμένα από προβολείς. Ανάμεσα σε αυτά τα σύμβολα τόλμης και αποφασιστικότητας, το λογότυπο HF της Lancia και ο κόκκινος ελέφαντας ξεχωρίζουν ως ανεξίτηλα σύμβολα που ενσαρκώνουν το πιο αυθεντικό και τολμηρό αγωνιστικό πνεύμα της ιταλικής μάρκας για πάνω από 60 χρόνια. Και σήμερα, αυτά τα δύο σύμβολα επιστρέφουν για να πυροδοτήσουν το πάθος των οπαδών σε όλο τον κόσμο - είτε παρατάσσονται στις πίστες ράλι για να δουν το Ypsilon Rally4 HF (και σύντομα, το ολοκαίνουργιο Ypsilon Rally Racing) είτε κάθονται πίσω από το τιμόνι των νέων ηλεκτρικών εκδόσεων HF και HF Line 280 ίππων για το δρόμο, βιώνοντας τα αυθεντικά συναισθήματα που μόνο μια Lancia μπορεί να προσφέρει. Με την επιστροφή αυτών των δύο θρυλικών εμβλημάτων, η Lancia ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην πάνω από 100 χρόνια ιστορία της. Η στιγμή συμπίπτει με μια επέτειο στενά συνδεδεμένη και με τις δύο: το ντεμπούτο του Fulvia Coupé το 1965 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Προορισμένο να γίνει ένα διαχρονικό σύμβολο, το Fulvia Coupé ενσάρκωσε τέλεια την ιταλική κομψότητα και τον σπορτίφ χαρακτήρα. Την επόμενη χρονιά, το 1966, αυτό το μοντέλο έγινε το πρώτο που έφερε το λογότυπο HF, σηματοδοτώντας την έναρξη της πιο ένδοξης εποχής μηχανοκίνητου αθλητισμού της μάρκας με έδρα το Τορίνο. Μέχρι σήμερα, η Lancia παραμένει η πιο επιτυχημένη μάρκα στην ιστορία των ράλι με δέκα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών Αντοχής, ένα 1000 Miglia, δύο Targa Florio και ένα Carrera Panamericana. Ας κάνουμε ένα ταξίδι στην ιστορία του Fulvia Coupé HF, των δύο εμβληματικών συμβόλων και των τελευταίων μοντέλων HF της νέας εποχής της Lancia - όπου οι αξίες και το όραμα έχουν ενωθεί για να αναβιώσουν την αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας και να την μεταφέρουν στην κινητικότητα του αύριο.
Η ιδιοκτησία της Lancia μεταφέρθηκε στον Carlo Pesenti το 1959, μετά την οποία ο Τεχνικός Διευθυντής της μάρκας, Antonio Fessia, εγκαινίασε με επιτυχία μια νέα εποχή μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ξεκινώντας με το Flavia στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Καθηγητής στο Πολυτεχνείο του Τορίνο, ο Fessia ήταν ένθερμος υποστηρικτής αυτής της τεχνικής λύσης, η οποία ήταν καινοτόμος εκείνη την εποχή, αλλά αργότερα θα γινόταν η πιο ευρέως υιοθετημένη διαμόρφωση από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Ήταν σύνηθες για τη Lancia να λανσάρει αυτοκίνητα με ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο αδελφό μοντέλο, όπως στην περίπτωση των Aprilia/Ardea και Aurelia/Appia. Έτσι, το 1963, το Flavia ακολούθησε η «μικρότερη αδελφή» του, η Fulvia, η οποία συνδύαζε την καινοτομία και την παράδοση στις τεχνικές λύσεις της. Το Fulvia υιοθέτησε επίσης τη νέα διαμόρφωση με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά με έναν στενό 4κύλινδρο κινητήρα V, σύμφωνα με τη σύμβαση της Lancia. Τέσσερα αποτελεσματικά δισκόφρενα, μια ακόμη σπανιότητα για την εποχή, υπογράμμιζαν την αριστεία του εξοπλισμού, ο οποίος δανείστηκε σε μεγάλο βαθμό από το Flavia. Το Fulvia Coupé δημιουργήθηκε δύο χρόνια αργότερα από την πένα του σχεδιαστή Piero Castagnero. Αντλώντας έμπνευση από τα περιγράμματα των μηχανοκίνητων σκαφών Riva, ο τότε διευθυντής του Lancia Style Centre σχεδίασε ένα κομψό σπορ κουπέ 2+2 με φωτεινό εσωτερικό, με μεγάλα παράθυρα και πολύ πιο κεκλιμένο παρμπρίζ και πίσω παράθυρο σε σύγκριση με την έκδοση sedan. Το πρώτο Fulvia Coupé ήταν εξοπλισμένο με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1216 cc που απέδιδε 80 ίππους, ο οποίος σύντομα αυξήθηκε στα 1,3 λίτρα και στη συνέχεια στα 1,6 λίτρα. Η καθοριστική κομψότητα και η κλάση του μοντέλου δεν εμπόδισαν την εργοστασιακή αγωνιστική ομάδα της Lancia, Squadra Corse HF Lancia, να το χρησιμοποιήσει σε αγώνες, ιδιαίτερα σε ράλι.
Μετά τις μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες του Gianni Lancia τη δεκαετία του 1950, η αθλητική ομάδα Lancia επανεκκινήθηκε τον Φεβρουάριο του 1963, σχεδόν ως ιδιωτική πρωτοβουλία πιστών ενθουσιωδών της μάρκας με έδρα το Τορίνο, επειδή η μηχανολογική προσέγγιση της Fessia δεν ευνοούσε τους αγώνες. Επικεφαλής της ομάδας ήταν ο Cesare Fiorio, οδηγός της ομάδας και γιος του τότε επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της μάρκας, Sandro. Ο εκκολαπτόμενος νεαρός διευθυντής θα συνέχιζε να εμπνέει μεγάλες επιτυχίες για τη Lancia, τη Fiat και την Abarth σε πρωταθλήματα ράλι και αντοχής τα επόμενα χρόνια, πριν διοριστεί αθλητικός διευθυντής της ομάδας Ferrari Formula One το 1989. Η Fulvia Coupé δημιούργησε τις εκδόσεις HF, οι οποίες κατασκευάστηκαν για αγώνες και είχαν πιο λιτή διακόσμηση χωρίς προφυλακτήρες, αλουμινένιες πόρτες και καπό εμπρός/πίσω, και βελτιωμένους κινητήρες. Το πρώτο HF ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 1216 cc ενισχυμένο στους 88 ίππους και κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων ταχυτήτων (435 μονάδες από το 1966 έως το 1967). Ακολούθησε ο 1.3 HF με διευρυμένους θόλους τροχών και ισχύ 101 ίππων (882 μονάδες μεταξύ 1968 και 1969, ενώ οι μεταγενέστερες δοκίμασαν κιβώτιο ταχυτήτων πέντε ταχυτήτων). Το 1969 κυκλοφόρησε ο 1.6 HF, με το παρατσούκλι "Fanalone" (ή "Fanalona") που σημαίνει "μεγάλοι προβολείς", λόγω των υπερμεγέθων προβολέων του. Απέδιδε 115 ίππους (130 ίππους στην έκδοση 1016) και κατασκευάστηκαν 1258 μονάδες, συν άλλα 20 πλαίσια για την ομάδα Squadra Corse. Η δεύτερη σειρά Fulvia Coupé 1600 HF καταργούσε τα αλουμινένια εξαρτήματα και κατασκευαζόταν κυρίως στην έκδοση Lusso ("Πολυτελείας"), με συνολικά 3690 μονάδες να παράγονται από το 1970 έως το 1973. Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα 1.2 και 1.3 HF ήταν βαμμένα σε μια σκούρα κόκκινη απόχρωση που ονομάζεται Amaranto Montebello, με μια μπλε-σε-κίτρινη διαμήκη λωρίδα (τα εραλδικά χρώματα του Τορίνο) στο καπό, την οροφή και το καπό του χώρου αποσκευών. Το 1.6 HF αρχικά έφερε τα ίδια χρώματα, αν και τα μεταγενέστερα μοντέλα ήταν ως επί το πλείστον βαμμένα σε Corsa Red. Και ήταν αυτή η κόκκινη χρωματική παλέτα, με το καπό βαμμένο σε ματ μαύρο για ελαχιστοποίηση των αντανακλάσεων και την επιγραφή «LANCIA-ITALIA» χαραγμένη στο μπροστινό μέρος, που διέκρινε την πιο διάσημη Fulvia από όλες: την θρυλική 1600 HF με τον αριθμό αγώνα 14, η οποία θριάμβευσε στο Rallye Automobile de Monte-Carlo το 1972, δαμάζοντας πιο ισχυρούς και προηγμένους αντιπάλους στην θρυλική ειδική διαδρομή στο Col de Turini στις 28 Ιανουαρίου 1972. Ήταν ένας αξιομνημόνευτος θρίαμβος που ήρθε προς το τέλος της μακράς και λαμπρής καριέρας της Fulvia, αφού είχε ήδη παραχθεί για χρόνια: οι πρώτες νίκες χρονολογούνται στην πραγματικότητα από το 1969 με τον Barbasio στο Ράλι Έλβα και τον Harry Källström στην Ισπανία και στο Ράλι RAC στην Αγγλία. Ωστόσο, ο θρίαμβος του Μόντε Κάρλο το 1972 ήταν μια εξαιρετική επιτυχία που είχε αναγεννητική επίδραση σε ολόκληρη τη μάρκα Lancia, ενισχύοντας τις πωλήσεις και παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής της Fulvia Coupé, η οποία τελικά σταμάτησε να παράγεται το 1976. Για να τιμήσει τη νίκη της στο Ράλι Μόντε Κάρλο, η Lancia κατασκεύασε μια ειδική έκδοση "Monte-Carlo" της Fulvia Coupé 1.3 S που έμοιαζε πολύ με τη θρυλική "Fulvia #14". Οι επόμενες νίκες στα ράλι του Μαρόκου και του Σαν Ρέμο ώθησαν τη Lancia στη νίκη στο Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1972, εδραιώνοντας τη δημοτικότητα ενός αθλήματος που προηγουμένως δυσκολευόταν να κερδίσει έδαφος στο ιταλικό κοινό. Τέλεια διατηρημένη και με σημάδια στο αμάξωμα από εκείνη την αξέχαστη βραδιά, η θρυλική Fulvia HF 1.6 #14 εκτίθεται στον χώρο "Rally Era" του Heritage HUB, μαζί με συνολικά οκτώ αγωνιστικά αυτοκίνητα που κάποτε κυριαρχούσαν σε χωματόδρομους και δρόμους σε όλο τον κόσμο.
Το λογότυπο HF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1960, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όταν μια ομάδα παθιασμένων ιδιοκτητών αυτοκινήτων Lancia ίδρυσε την λέσχη "Lancia Hi-Fi" (Hi-Fi σημαίνει High-Fidelity), η οποία προοριζόταν για όσους είχαν αγοράσει τουλάχιστον έξι ολοκαίνουργια αυτοκίνητα Lancia. Τα αρχικά HF εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε ορισμένα σπορ μοντέλα Lancia, όπως το Flaminia Pinin Farina Coupé, το Flaminia Sport Zagato και το Flavia Coupé. Λίγα χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 1963, μαζί με ορισμένους οδηγούς και παθιασμένους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Lancia, ο Cesare Fiorio ίδρυσε την ομάδα αγώνων HF Lancia Racing. Το λογότυπο που επιλέχθηκε για την ομάδα αγώνων αποτελείται από τα κεφαλαία γράμματα HF, λευκά σε μαύρο φόντο, με τέσσερις κόκκινους ελέφαντες να τρέχουν ως μασκότ και την κεφαλαία επιγραφή SQUADRA CORSE, λευκή σε κόκκινο φόντο, από κάτω. Η θρυλική Fulvia Coupé HF του '66 ήταν η πρώτη που το παρουσίασε, μνημονευόμενη για τις αμέτρητες νίκες της σε ράλι, ακολουθούμενη από την ασυναγώνιστη Stratos HF από το 1974 έως το 1978, την Delta Turbo το 1983 και τέλος τις Delta 4WD, Delta Integrale και Delta HF Integrale Evolution. Πολυάριθμες ήταν οι επιτυχίες των αυτοκινήτων Lancia HF από τη γέννηση της HF Lancia Racing Team. Το 1972, η Fulvia HF κέρδισε το Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το οποίο έγινε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από την επόμενη χρονιά. Ένας αγώνας που είδε την ίδια Fulvia HF και την Stratos HF να θριαμβεύουν το 1974 και την Stratos HF στη διετία 1976-1977, με αποκορύφωμα τους έξι συνεχόμενους τίτλους που κέρδισαν μεταξύ 1987 και 1992 η εμβληματική Delta HF με τετρακίνηση, ένα μοντέλο ικανό να διαπρέψει σε διάφορες εκδόσεις, 4WD, 8v, 16v και Evolution. Τώρα, μένει μόνο να ανακαλύψουμε γιατί επιλέχθηκε ένα μεγάλο ζώο όπως ο ελέφαντας — ένα ζώο που σίγουρα δεν υποδηλώνει ευκινησία ή απόδοση. Στην πραγματικότητα, μεταξύ θρύλου και πραγματικότητας, λέγεται ότι ήδη από το 1953 ο μικρός ελέφαντας επιλέχθηκε ως γούρι από τον Gianni, γιο του Vincenzo Lancia και διευθύνοντα σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1949 έως το 1955. Η σημασία θα αποδιδόταν στην ιδέα ότι, μόλις ξεκινήσουν έναν αγώνα, οι ελέφαντες είναι ασταμάτητοι. Το σύμβολο του καλπάζοντος παχύδερμου, που απεικονίζεται αρχικά με μπλε χρώμα και στη συνέχεια με κόκκινο, φαίνεται να προέρχεται από την ανατολική μυθολογία, ως σύμβολο καλής τύχης και νίκης, εφόσον απεικονίζεται με την προβοσκίδα τεντωμένη προς τα εμπρός.
Σήμερα, η Lancia Centro Stile επανερμήνευσε το αρχικό λογότυπο της HF, κάνοντάς το σύγχρονο. Συγκεκριμένα, τα χρώματα του λογότυπου της HF, λευκό, κόκκινο και μαύρο, έχουν επαναχρησιμοποιηθεί, χωρίς την προσθήκη γραφικών στοιχείων, αλλά απλοποιώντας τα και κάνοντάς τα πιο αγνά, σεβόμενα παράλληλα τις αδιαμφισβήτητες γεωμετρίες της μάρκας Lancia. Τα χρώματα είναι αυτά του επίσημου λογότυπου της Fulvia Coupè του 1966, ενώ η κλίση των γραμμάτων είναι αυτή του λογότυπου της Lancia Delta της δεκαετίας του 1990 για να εκφράσουν ταχύτητα και ριζοσπαστικότητα. Το νέο λογότυπο της HF είναι Progressive Classic επειδή, σε μια τέλεια ισορροπία μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος, όλα τα διακριτικά στοιχεία της ιστορικής μάρκας, που αποτελούνται από τον μικρό ελέφαντα και το ακρωνύμιο, επανερμηνεύονται τώρα για να προβληθούν στο μέλλον. Τα συστατικά στοιχεία της μάρκας είναι σύμβολα της κληρονομιάς της Lancia που τώρα απλοποιούνται, τόσο ως προς τις γραμμές όσο και ως προς τα σχήματα, δημιουργώντας μια νέα ισορροπία ικανή να εκφράσει την καινοτομία, την premium αισθητική και την ιταλική αισθητική με μια πινελιά εκλεκτικισμού.
Μια έκφραση του πιο ανταγωνιστικού και υψηλών επιδόσεων πνεύματος της μάρκας, η νέα Lancia Ypsilon HF διαθέτει χαμηλωμένη ανάρτηση, φαρδύτερο μετατρόχιο κατά 3 cm και δυναμικές, μυώδεις φόρμες σχεδιασμένες για επιδόσεις και εμπνευσμένες από τα πιο ριζοσπαστικά, εμβληματικά αυτοκίνητα της μάρκας. Για αυτούς τους λόγους, το Ypsilon HF αποτελεί το νέο αυτοκίνητο Halo στη γκάμα της Lancia: ένα στρατηγικό μοντέλο σχεδιασμένο να χρησιμεύει ως η πιο αγνή έκφραση των αξιών της μάρκας. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές: εξοπλισμένο με ένα πλήρως ηλεκτρικό κινητήρα 280 ίππων (207 kW και 345 Nm ροπής), το Lancia Ypsilon HF επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα, φτάνει σε τελική ταχύτητα 180 km/h και προσφέρει αυτονομία 370 km με στάνταρ ελαστικά (βάσει του κύκλου WLTP) χάρη σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh (400V) και γρήγορη φόρτιση έως και 100 km σε 10 λεπτά. Με στοιχεία που εκφράζουν άμεσα την ταυτότητα HF, το στυλ έχει ευθυγραμμιστεί τέλεια με τον σπορ χαρακτήρα του. Οι ειδικοί μπροστινοί προφυλακτήρες με το λογότυπο HF, οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ο πίσω διαχύτης και οι θόλοι των τροχών δημιουργούν ένα μυώδες και δυναμικό προφίλ, το οποίο έχει ενισχυθεί με σκούρα σήματα, ένα φαρδύτερο μετατρόχιο κατά 30 mm και μια χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 20 mm. Το στυλιστικό έργο αγκαλιάζει τη νέα γλώσσα Pu+Ra της Lancia - καθαρή και ριζοσπαστική - προσφέροντας μια σύγχρονη ερμηνεία εμβληματικών σχεδιαστικών στοιχείων, όπως τα κυκλικά πίσω φώτα εμπνευσμένα από τη Stratos και ένα λιτό, σμιλεμένο προφίλ. Οι εσωτερικοί χώροι αντανακλούν επίσης την εξέλιξη της σπορ κληρονομιάς της Lancia. Τα σπορ καθίσματα Econyl κομμένα με λέιζερ, εμπνευσμένα από τη Delta Evoluzione (με σχέδιο "cannelloni" στη σειρά HF), το διάτρητο δερμάτινο τιμόνι με το λογότυπο HF, το αλουμινένιο σετ πεντάλ, η νέα γραφική διεπαφή του συστήματος S.A.L.A και το ταμπλό με χρώματα που αλλάζουν από μπλε σε πορτοκαλί δημιουργούν ένα καθηλωτικό και τεχνολογικό περιβάλλον που ευθυγραμμίζεται με το δυναμικό πνεύμα του μοντέλου. Επιπλέον, η απόδοση του Ypsilon HF ενισχύεται από ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen που βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές και βελτιώνει την ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Το σύστημα πέδησης Alcon - με μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες και διευρυμένους δίσκους 355 mm - εξασφαλίζει ισχύ, σταθερότητα και αντοχή στην κόπωση. Εν τω μεταξύ, η λεπτή ρύθμιση του πλαισίου και της ανάρτησης - με ακαμψία αυξημένη έως και 67% μπροστά και 153% πίσω αντιστρεπτική ράβδο - εγγυάται ακριβή και συναρπαστική δυναμική οδήγησης χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση. Ωστόσο, το Ypsilon HF όχι μόνο προσφέρει ισχύ και δυναμισμό, αλλά και προηγμένη τεχνολογία, υπερσύγχρονη ασφάλεια και ανώτερη άνεση. Τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25", ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματη φόρτιση smartphone, SALA Hub και ατμοσφαιρικό φωτισμό, εκτός από τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2: αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, παρακολούθηση τυφλού σημείου, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και κάμερες εμπρός και πίσω. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν το Ypsilon HF την πιο ριζοσπαστική και τεχνολογική έκφραση της νέας γενιάς της Lancia, η οποία είναι προσανατολισμένη στο μέλλον αλλά ριζωμένη στο παρελθόν της. Τέλος, τα χρώματα αμαξώματος διατίθενται σε Nero Ardesia, Bianco Quarzo και το έντονο Arancione Lava - ένας φόρος τιμής στα θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα Fulvia και Stratos. Η νέα Lancia Ypsilon HF line διαθέτει μια τολμηρή, μοναδική και άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση. Ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας είναι σμιλεμένος γύρω από το λογότυπο HF και τον εμβληματικό Red Elephant, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του. Στο εσωτερικό, η καμπίνα έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί συναισθήματα. Τα ειδικά καθίσματα για το μοντέλο με πορτοκαλί ραφές σε αντίθεση επαναφέρουν το μοτίβο "cannelloni" για να αποτίσουν φόρο τιμής στα αγωνιστικά σύμβολα της μάρκας. Αλλού, το σπορ τιμόνι από διάτρητο δέρμα με το λογότυπο HF προσφέρει μια αυθεντική εμπειρία αφής, ενώ η ειδική ταπετσαρία στις πόρτες και το ηλεκτρικό μπλε ταμπλό προσφέρουν μια αίσθηση τολμηρής κομψότητας - εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε καθαρό στυλ HF. Με λίγα λόγια, κάθε λεπτομέρεια συμβάλλει στη δημιουργία μιας καθηλωτικής και ξεχωριστής ατμόσφαιρας. Επιπλέον, η ψηφιακή εμπειρία κάνει ένα βήμα μπροστά με τα νέα γραφικά S.A.L.A. HF, διαθέσιμα σε μια διπλή οθόνη 10,25", η οποία δίνει στο σύστημα ψυχαγωγίας μια σπορ εμφάνιση. Εν τω μεταξύ, οι σκούρες λεπτομέρειες και το αλουμινένιο σετ πεντάλ ολοκληρώνουν μια καμπίνα που έχει σχεδιαστεί για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν κάθε μέρα. Εκτός από την S.A.L.A., το όχημα διαθέτει μια σειρά από στάνταρ τεχνολογικά χαρακτηριστικά: είσοδο χωρίς κλειδί με ανίχνευση εγγύτητας, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, ανίχνευση τυφλού σημείου, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, κάμερες και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, και επιλογέα τρόπου οδήγησης. Τέλος, τα χρώματα διατίθενται σε Bianco Quarzo, Arancio Lava και Nero Ardesia (τα δύο πρώτα μπορούν να συνδυαστούν με μαύρη οροφή, κατόπιν αιτήματος). Διαθέσιμο με έναν 3κύλινδρο υβριδικό κινητήρα 1.2L επόμενης γενιάς που αποδίδει 110 ίππους (81 kW), με τεχνολογία 48V και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το νέο Ypsilon Line επαναπροσδιορίζει την αστική σπορ οδήγηση, φέρνοντας ένα συμπαγές αυτοκίνητο με αδιαμφισβήτητο DNA στο δρόμο. Οι επιδόσεις δεν απογοητεύουν: τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,3 δευτερόλεπτα. Επιτυγχάνοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και βιωσιμότητας, επιτυγχάνει όλα αυτά με εκπομπές CO₂ μόλις 105 g/km στον κύκλο WLTP.
Εμπνευσμένο από το θρυλικό Fulvia Coupé HF της δεκαετίας του '60, με το οποίο μοιράζεται την κίνηση στους εμπρός τροχούς, τις μειωμένες διαστάσεις και την έντονη συγκίνηση της οδήγησης υψηλής ταχύτητας, το Ypsilon Rally 4 HF δημιουργήθηκε από τη συνεργασία μεταξύ της Lancia, της πιο επιτυχημένης μάρκας στον κόσμο των ράλι, και της ομάδας Stellantis Motorsport, η οποία καυχιέται για 11 νίκες στο Ντακάρ και 27 τίτλους κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Το όχημα έχει βελτιωθεί περαιτέρω μέσω συνεργασιών κύρους μεταξύ της Lancia και μερικών από τις πιο διάσημες premium μάρκες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των αγώνων, συμπεριλαμβανομένης της Marelli, της ιταλικής μάρκας που χειρίστηκε το σύστημα διαχείρισης κινητήρα, της Sparco για το roll-bar ασφαλείας, τα καθίσματα και το τιμόνι, της TM Tecnologie για το σύστημα πέδησης, της Speedline για τις ζάντες αλουμινίου και της Supersprint για το σύστημα εξάτμισης. Επιπλέον, η Sparco θα προμηθεύσει επίσης τα πυρίμαχα τεχνικά ρούχα που θα φορούν οι συμμετέχοντες στο Trofeo Lancia 2025: μια εξατομικευμένη σειρά στα νέα χρώματα της Lancia Corse HF, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Centro Stile Lancia. Η καρδιά του Ypsilon Rally4 HF είναι ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 Turbo 212 ίππων, σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο ταχυτήτων SADEV 5 ταχυτήτων με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης επόμενης γενιάς για ανώτερη διαχείριση ισχύος και πρόσφυσης. Το Ypsilon Rally 4 HF είναι εξοπλισμένο με μπροστινά αεριζόμενα δισκόφρενα 330 mm σε διαμόρφωση πίστας, τα οποία εγγυώνται ισχυρό φρενάρισμα και επιτρέπουν δυναμικό φρενάρισμα αργά - απαραίτητο στα ράλι, ειδικά στα ιταλικά, όπου συναντά κανείς συνεχώς ανηφόρες και κατηφόρες. Επιπλέον, οι αναρτήσεις McPherson με τριοδικά, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Ohlin μπορούν να προσαρμοστούν τέλεια σε οποιοδήποτε στυλ οδήγησης. Τέλος, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι για την τελειοποίηση του Ypsilon Rally4 HF, η μάρκα στράφηκε στον Miki Biasion, έναν πραγματικό θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος, μεταξύ της δεκαετίας του '80 και του '90, συνδέθηκε άρρηκτα με τη Lancia και έγινε ο πιο επιτυχημένος Ιταλός οδηγός στην ιστορία. Πίσω από το τιμόνι της εμβληματικής Delta της ομάδας Martini Racing, ο Biasion κέρδισε τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα του 1988 και του 1989, συμβάλλοντας στο να γίνει η Lancia η μάρκα με τον μεγαλύτερο αριθμό νικών στην ιστορία των ράλι. Η Lancia παρουσιάζει την Ypsilon HF Racing, ένα έργο που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τον κόσμο των αγώνων προσβάσιμο σε μια νέα γενιά οδηγών, χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση, την ασφάλεια και την ποιότητα κατασκευής, διατηρώντας παράλληλα εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος. Στην καρδιά του έργου βρίσκεται ένας 3κύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων turbo που αποδίδει 145 ίππους και 240 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με κοντές σχέσεις μετάδοσης και ένα μηχανικό διαφορικό σχεδιασμένο για να εγγυάται δυναμισμό και απόκριση. Το αμάξωμα - το ίδιο που χρησιμοποιείται στην έκδοση Ypsilon Rally 4 - είναι εξαιρετικά ασφαλές δεδομένου του επιπέδου απόδοσής του και συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της FIA. Εξοπλισμένο με εγκεκριμένο rollbar και συστήματα ασφαλείας που πληρούν τα διεθνή πρότυπα, η ασφάλεια είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Το πιλοτήριο, το ταμπλό και ο σχεδιασμός της ανάρτησης είναι τα ίδια που χρησιμοποιούνται στο αντίστοιχο αγωνιστικό αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας στον οδηγό μια αυθεντική και επαγγελματική εμπειρία από την πρώτη χρήση. Για να εγγυηθεί την απόδοση πέδησης σε όλες τις συνθήκες, είναι εξοπλισμένο με μπροστινά φρένα 302 mm, πίσω φρένα 290 mm και μηχανικό χειρόφρενο. Ολόκληρη η διαδικασία ανάπτυξης είχε ως στόχο τη δημιουργία ενός ευέλικτου, υψηλών επιδόσεων οχήματος, γεμάτου τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά με εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος. Το Ypsilon HF Racing δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει την εκπαίδευση και τη βελτίωση των τεχνικών οδήγησης ράλι, χρησιμεύοντας ως ένα σταθερό σημείο εκκίνησης για τους οδηγούς στην αρχή της καριέρας τους. Δημιουργημένο σε συνεργασία με έμπειρους οδηγούς ράλι και υποβαλλόμενο σε αυστηρές δυναμικές δοκιμές, το όχημα ενσαρκώνει τις βασικές αξίες της μάρκας: δυναμισμό, προσβασιμότητα και οδηγική απόλαυση. Με τιμή 38.900 € (χωρίς ΦΠΑ) και μια «έτοιμη για αγώνες» διαμόρφωση, απευθύνεται σε μια μεγάλη και ποικιλόμορφη αγορά για να βοηθήσει στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής και προοδευτικής κουλτούρας μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το νέο μοντέλο μπορεί ήδη να παραγγελθεί στο Stellantis Motorsport Racing Shop, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν μετά το καλοκαίρι.