Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

BAJA GREECE 2024 ...


Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την πολυαναμενόμενη έναρξη του BAJA GREECE, μιας από τις πλέον εντυπωσιακές διοργανώσεις για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, που θα λάβει χώρα στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς, από τις 22 έως τις 25 Μαΐου. Η φετινή διοργάνωση αναμένεται να ανεβάσει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, προσφέροντας άφθονη δράση, συναρπαστικές στιγμές και ανεπανάληπτη ένταση, καθώς κορυφαίοι οδηγοί από όλο τον κόσμο θα διεκδικήσουν τη νίκη στα απαιτητικά βουνά της Δυτικής Μακεδονίας. Η διοργάνωση, έπειτα από δέκα χρόνια σκληρής δουλειάς και δύο χρόνια αυστηρής αξιολόγησης από τη FIA ως μέρος του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού Κυπέλλου BAJAS, εντάχθηκε τον Οκτώβριο του 2023 στο Παγκόσμιο Κύπελλο Bajas (FIA WORLD BAJAS CUP), αποδεικνύοντας περίτρανα την αξία του. Το BAJA GREECE 2024 περιλαμβάνει διαδρομές στην Καστοριά και τη Φλώρινα, καλύπτοντας συνολικά 820 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 560 χρονομετρημένες Ειδικές Διαδρομές που θα κρίνουν και την τελική κατάταξη των διαγωνιζόμενων. Μοναδικό χαρακτηριστικό της διοργάνωσης η Ειδική Διαδρομή 165 χιλιομέτρων με μέγιστο υψόμετρο τα 1.800 μέτρα. Ο αγώνας συγκαταλέγεται ανάμεσα στους οκτώ αγώνες που θα πραγματοποιηθούν παγκοσμίως και η συμμετοχή της Ελλάδας στις ελίτ χώρες που φιλοξενούν το θεσμό FIA WORLD BAJAS CUP, σηματοδοτεί μία νέα εποχή για το ελληνικό motorsport καταξιώνοντάς το σε διεθνές επίπεδο. Το BAJA GREECE θα είναι ο 2ος γύρος για το 2024 FIA WORLD BAJAS CUP με απαιτητικές αλλά ασφαλείς διαδρομές που όμοιες τους δεν συναντώνται σε κανένα άλλο αγώνα. Να σημειωθεί ότι πέραν του BAJA GREECE, για τον εθνικό αγώνα θα παραμείνει η ονομασία «11ο Rally Greece Offroad» τιμώντας έτσι τη μακρόχρονη και επιτυχή πορεία της διοργάνωσης. Η προετοιμασία του αγώνα έχει ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο και η Οργανωτική Επιτροπή σχεδιάζει να παρουσιάσει μία εκδήλωση εφάμιλλη των προσδοκιών για καθιέρωση του BAJA GREECΕ ως κορυφαία διοργάνωση στο FIA WORLD BAJAS CUP. Πυλώνας για μια ακόμη επιτυχή διοργάνωση θα αποτελέσει το τρίπτυχο «Ασφάλεια – Αθλητικό Πνεύμα – Παραδοσιακή Ελληνική Φιλοξενία», στοχεύοντας πέραν του καθαρού αγωνιστικού τμήματος να προβληθεί η Δυτική Μακεδονία και συνολικά η χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο ως κορυφαίος τουριστικός θεματικός προορισμός με μετρήσιμα οικονομικά αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης το 2022 υπολογίσθηκε σε 1,7 εκατομμύρια ευρώ και το 2023 στα 1,83 εκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος ο αγώνας αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ και σε αυτό το τομέα.


Το πρόγραμμα

Τετάρτη 22 Μαΐου, 11:00-17:00: Τεχνικός και Διοικητικός έλεγχος οχημάτων και διαγωνιζόμενων και ελεύθερα δοκιμαστικά σε διαδρομή στο χωριό Αμμουδάρα του Άργους Ορεστικού.

Πέμπτη 23 Μαΐου, 9:30-12:30: Διοικητικός έλεγχος οχημάτων και διαγωνιζόμενων και επίσημα δοκιμαστικά σε διαδρομή πλησίον του χωριού Βοτάνι. Στις 17:00 θα πραγματοποιηθεί η Κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή πλησίον του Αεροδρομίου «Αριστοτέλης» και στις 20:00 θα λάβει χώρα η τελετή Πανηγυρικής Έναρξης του αγώνα στο πάρκο Εθνικής Αντίστασης στο κέντρο του Άργους Ορεστικού.

Παρασκευή 24 Μαΐου: Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 330 χλμ.

Σάββατο 25 Μαΐου: Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 230 χλμ. και τερματισμός του αγώνα στο πάρκο Εθνικής Αντίστασης. Στον ίδιο χώρο θα πραγματοποιηθούν οι απονομές επάθλων στους νικητές στις 20:30.


Για την επιτυχή διεξαγωγή του BAJA GREECE συνεισφέρουν με τις υπηρεσίες τους εθελοντές από όλη τη Δυτική Μακεδονία καθώς και η Αστυνομία, η Πυροσβεστική, το ΕΚΑΒ και ο Ερυθρός Σταυρός, ενώ τη διοργάνωση στηρίζουν θεσμικά το υπουργείο Αθλητισμού, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς και φυσικά ο οικοδεσπότης Δήμος Άργους Ορεστικού. Υποστηρικτές του BAJA GREECE είναι η εταιρεία ελαστικών TOYO TIRES που αγκαλιάζει τον διεθνή αγώνα ως «Χρυσός Χορηγός», ο ΔΕΣΦΑ που ως «Sustainability Partner» στηρίζει ενεργά την εκδήλωση αφήνοντας συγχρόνως ένα ξεχωριστό αποτύπωμα στις περιοχές που διασχίσει η κορυφαία αθλητική εκδήλωση μέσω των ειδικά διαμορφωμένων πεζοπορικών «eco-διαδρομών δesfa» οι διαχρονικοί «Αργυροί Χορηγοί» G. Moundreas & Co. SA, Mare Management και Green Navis και ο Official Partner Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕ εισαγωγέας των οχημάτων «ελεύθερου χρόνου» BRP Can-Am που θα έχει δυναμική παρουσία στην φετινή έκδοση του BAJA GREECE.

Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορούν να απολαμβάνουν όλη τη δράση του αγώνα μέσα από τα κανάλια της Cosmote TV και την ΕΡΤ, αλλά και από τους επίσημους λογαριασμούς της διοργάνωσης στα κοινωνικά δίκτυα.

Ραντεβού λοιπόν 22-25 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό και τα επιβλητικά βουνά της Δυτικής Μακεδονίας για τη μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητού αθλητισμού, που υπόσχεται μια εκρηκτική εμπειρία που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όλων.

Το βίντεο της διοργάνωσης, με εντυπωσιακά πλάνα από τις διαδρομές στο όρος Βίτσι: ΕΔΩ!

Πληροφορίες και συνεχής ενημέρωση: www.bajagreece.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου