Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Lancia Pu+Ra HPE ...


Η Lancia με το Pu+Ra HPE αποκαλύπτει το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής της μάρκας, το οποίο αποτελεί και τη σχεδιαστική βάση, πάνω στην οποία θα βασιστούν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Lancia. «Με το δεκαετές πλάνο η μάρκα περνά σε μια νέα εποχή εξηλεκτρισμένης κινητικότητας, αλλά και μια νέα εμπειρία χρήσης ενός αυτοκινήτου. Ξεκινώντας με το νέο Ypsilon, τα μελλοντικά μας μοντέλα θα είναι εμπνευσμένα από το Lancia Pu+Ra HPE», δήλωσε ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia. Το όραμα της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη εποχή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτονομία άνω των 700χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας μικρότερη των 10 kWh ανά 100χλμ. Το μανιφέστο όμως του Lancia Pu+Ra HPE δεν σταματά μόνο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που έχει εμπνευστεί από το χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία με το διάσημο Ιταλικό οίκο Cassina. Παράλληλα, το Lancia Pu+Ra HPE είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., το οποίο θα εφοδιάζει το νέο Ypsilon. Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.).


Εξωτερική σχεδίαση: σμιλεύοντας τον αέρα

Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του Lancia Pu+Ra Zero, του σχεδιαστικού μανιφέστου της μάρκας που παρουσιάστηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο της μάρκας ενσαρκώνει απόλυτα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Lancia, όπου οι όγκοι του αυτοκινήτου δημιουργούνται από την ένωση της καινοτομίας και των κλασσικών χαρακτηριστικών της μάρκας, που τονίζουν τη διαχρονική Ιταλική σχεδίαση. Το όνομα Pu+Ra HPE προέρχεται: από τη νέα σχεδιαστική “Pure” (καθαρή) και “Radical” (καινοτόμα) γλώσσα της μάρκας και το HPE (High Performance Electric) σηματοδοτεί ένα αυτοκίνητο που είναι φιλικό προς το περιβάλλον, γεμάτο πάθος και παράλληλα τεχνολογικά προηγμένο. Η Lancia χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ακρωνύμιο HPE τη δεκαετία του 1970 με τη Lancia Beta, με τα τρία γράμμα τότε να προέρχονται από τις λέξεις High Performance Estate. Το εντυπωσιακό χρώμα Progressive Green του νέου πρωτοτύπου αποτελεί την αφετηρία του διαλόγου μεταξύ της ιστορίας και του μέλλοντος που συνεχίζεται και μέσω των ρευστών γραμμών του αμαξώματος. Οι αεροδυναμικές γραμμές θυμίζουν θρυλικά μοντέλα όπως οι Aurelia και Flaminia, ενώ τονίζουν και το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα σήματα στα εμπρός φτερά επίσης αποτελούν μια  αναφορά στην ιστορία της μάρκας, όπως και τα στρογγυλά πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εμπρός μέρος η ιστορική μάσκα calice («δισκοπότηρο») της Lancia σχηματίζεται από τρεις φωτεινές γραμμές, ενώ η κυκλική οροφή προσφέρει άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα. Τέλος, οι πίσω γυάλινες επιφάνειες αποτελούν μια μοντέρνα εκδοχή εκείνων που παρουσιάστηκαν με την Beta HPE τη δεκαετία του 1970.


Lancia και Cassina: Δύο διάσημα Ιταλικά ονόματα

Με περισσότερα από 100 χρόνια παράδοσης, η Cassina αποτελεί σημείο αναφοράς για το Ιταλικό design, και τώρα περνάει αυτή την εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου. Η συνεργασία των Lancia και Cassina έχει σαν στόχο τη σχεδίαση και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, τα οποία θα είναι μοντέρνα και την ίδια στιγμή φιλικά και «ζεστά» για τον οδηγό και τους επιβάτες. Με αφετηρία την αισθητική ενός Ιταλικού σπιτιού, η επιλογή των υλικών και των χρωμάτων δίνουν το στίγμα αυτής της νέας φιλοσοφίας. Το εσωτερικό του Lancia Pu+Ra HPE εκφράζει την απλή και παράλληλα καινοτόμα προσέγγιση της Lancia. Η στρογγυλή μοκέτα και τα μπροστινά καθίσματα έχουν εμπνευστεί από τις διάσημες πολυθρόνες Maralunga που σχεδίασε για την Cassina ο Vico Magistretti. Οι βασικές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται και από το στρογγυλό τραπέζι στην κεντρική κονσόλα, αλλά και από την κυκλική φόρμα του ταμπλό. Τέλος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φυσικό φωτισμό στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς και από ένα μοντέρνο κτήριο.


Ο όρος «βιωσιμότητα» κατά τη Lancia

Η Lancia στοχεύει σε μια νέα έκφραση της βιωσιμότητας (sustainability) που θα συνδυάζεται αρμονικά με το στιλ, ή όπως αναφέρει η Ιταλικά μάρκα, το Systylenability (από τις λέξεις “style” και “sustainability”). Το Lancia Pu+Ra HPE αποτελεί την πρώτη έκφραση αυτής της φιλοσοφίας που θα την οδηγήσει στα επόμενα χρόνια, όπου σύμφωνα με το δεκαετές στρατηγικό πλάνο της μάρκας, το 70% των επιφανειών που θα ακουμπά ο χρήστης θα είναι κατασκευασμένες από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Για αυτό το λόγο θα χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά, όπως για παράδειγμα το φυσικό μαλλί, ή το ειδικό βελούδο με πιστοποίηση GreenGuard® που διασφαλίζει ότι το υλικό έχει παραχθεί με μεθόδους που έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Ακόμα ένα σχετικό παράδειγμα αποτελούν οι επενδύσεις των θυρών του Lancia Pu+Ra HPE που είναι επενδεδυμένες με το υλικό MARM \ MORE, το οποίο έχει την αισθητική και την ποιότητα του μαρμάρου, αλλά με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος. Το υλικό κατασκευάζεται κατά 50% από τη σκόνη που παράγεται κατά την επεξεργασία του μαρμάρου και είναι εξαιρετικά ανθεκτικό, αδιάβροχο και φιλικό στην αφή.


Η στρατηγική εξηλεκτρισμού

Η Lancia θα παρουσιάσει το 2024 το νέο Ypsilon σε αμιγώς ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις. Από το 2026 η μάρκα θα παρουσιάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα, ενώ από το 2028, χρονιά που θα παρουσιαστεί και η νέα Delta, η Lancia θα διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Lancia Pu+Ra HPE είναι ένα πρακτικό και αεροδυναμικό αυτοκίνητο που δίνει το στίγμα του οράματος της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη κίνηση. Η Lancia παραδοσιακά παρουσίαζε μοντέλα με καινοτόμα μηχανολογική προσέγγιση. Το Lancia Pu+Ra HPE συνεχίζει αυτή την παράδοση και αξιοποιώντας τα μηχανικά μέρη του νέου Ypsilon προσφέρει:

Αυτονομία άνω των 700χλμ.

Χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά

Κατανάλωση ενέργειας  κάτω από 10 kWh ανά 100χλμ.

Σειρά αεροδυναμικών στοιχείων για ελαχιστοποίηση της αντίστασης

Ειδικά για το Lancia Pu+Ra HPE η Goodyear κατασκεύασε ένα πρωτότυπο ελαστικό που ενισχύει περαιτέρω την αποδοτικότητα του μοντέλου σε επίπεδο αεροδυναμικής και αντίστασης κύλισης. Το Lancia Pu+Ra HPE παρουσιάζει και το όραμα της μάρκας για τεχνολογικές εφαρμογές αιχμής, που όμως είναι απόλυτα πρακτικές και εύκολες στη χρήση. Το S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) αποτελεί τον πυλώνα αυτής της προσέγγισης. Πρόκειται για μια έξυπνη σχεδίαση διάδρασης που συγκεντρώνει τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του φωτισμού, έτσι ώστε ο οδηγός και οι επιβάτες να μπορούν  να τις ελέγχουν εύκολα και γρήγορα απλά πατώντας ένα κουμπί ή μέσω φωνητικών εντολών. Το S.A.L.A. διαθέτει τρεις ρυθμίσεις:

Immersive: η οποία ενισχύει την οδηγική εμπειρία αξιοποιώντας την τεχνολογία Stellantis Chameleon που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά με τη Lancia και έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει την ατμόσφαιρα του εσωτερικού ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες.

Wellbeing: βασισμένη στην τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης της Stellantis, το σύστημα TAPE (Tailored Predictive Experience) αντιλαμβάνεται τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών και διαμορφώνει το εσωτερικό ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή ατμόσφαιρα.           

Entertainment: αυτή η επιλογή έχει σαν στόχο να καλύπτει με ευχάριστες δραστηριότητες, όπως προβολή ταινιών, χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικά παιχνίδια, κτλ. τους χρόνους αναμονής, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση φόρτισης.

Το νέο Ypsilon θα είναι το πρώτο μοντέλο της Lancia που θα εφοδιάζεται με το σύστημα S.A.L.A., το οποίο θα βασίζεται στις τεχνολογικές πλατφόρμες της Stellantis, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα κάθε μάρκα να διαμορφώνει τα χαρακτηριστικά του συστήματος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της. Μπορείτε να δείτε το trailer του σύντομου video , “Giving Shape to the Future”, όπου παρουσιάζεται η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Lancia μέσω του παρακάτω συνδέσμου: ΕΔΩ!

Το “Giving Shape to the Future” αποτελείται από τρία επεισόδια και θα ολοκληρωθεί με την αποκάλυψη του τελευταίου επεισοδίου το 2024 κατά την παρουσίαση του νέου Ypsilon.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με 97 η 22η Ανάβαση Κύμης ...

Η πόλη της Κύμης κινείται σε αγωνιστικούς ρυθμούς καθώς στις 25 και 26 Μαΐου θα φιλοξενήσει τον τρίτο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων, καθώς και το δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Crosscar. Η Ανάβαση Κύμης “Γιάννης Ηλιόπουλος” ως είθισται διοργανώνεται από το Αθλητικό Σωματείο Start Line, υπό την αιγίδα του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου και διεξάγεται στην φημισμένη διαδρομή των 52 στροφών με αφετηρία το λιμάνι της Κύμης και τερματισμό λίγο πριν την ομώνυμη πόλη. Περνώντας στο αγωνιστικό κομμάτι, που είναι και το πιο σημαντικό, οι φετινές συμμετοχές έφτασαν τις 97 (!) και διακρίνονται για την ποιότητά τους σε όλες τις Ομάδες και Κλάσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι πρωταγωνιστές του θεσμού για ακόμη μία χρονιά έδειξαν με τον καλύτερο τρόπο πως αγαπούν την Ανάβαση Κύμης. Στην Ομάδα Ν , συναντάμε 23 συμμετοχές. Στην Κλάση Ν2, οι 12 αγωνιζόμενοι θα δώσουν τη δική τους μάχη για την επικράτηση, με τους Βίκτωρα και Πανάγγελο Ρέκκα, Κίμωνα Θέο, “ΑΣΤΡΙΟ” κα

BAJA GREECE 2024 - 11ο Rally Greece Offroad ...

Τέσσερις μέρες γεμάτες δράση, σκόνη και αδρεναλίνη στα βουνά της Δυτικής Μακεδονίας Με τη συμμετοχή 20 κορυφαίων αθλητών και ομάδων του μηχανοκίνητου αθλητισμού Offroad από ολόκληρο τον κόσμο, ξεκινά την Τετάρτη 22 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς ο δεύτερος αγώνας του Παγκοσμίου Κυπέλλου BAJA, το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της Δυτικής Μακεδονίας και η δεύτερη μεγαλύτερη εκδήλωση μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα μετά το Ράλλυ Ακρόπολις. Το πρόγραμμα του BAJA GREECE 2024 - 11ο Rally Greece Offroad φέτος περιλαμβάνει τέσσερις μέρες γεμάτες δράση, με τους αγωνιζόμενους να καλούνται να καλύψουν 820+ χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 560 είναι ειδικές διαδρομές σε υψόμετρο έως και 1.950 μέτρα, διασχίζοντας ιδιαίτερα απαιτητικές διαδρομές με σημεία που θυμίζουν WRC. Μάλιστα, ο αγώνας περιλαμβάνει και μια ειδική διαδρομή 165 χλμ., η όποια θα είναι και η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης θα διεξαχθεί και ο Εθνικός Αγώνας με διεθνείς συμμετοχές.

11ο Rally Sprint Αιγίου - Συμμετοχές ...