Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H CUPRA αυξάνει τις πωλήσεις ...


Η ασταμάτητη ώθηση της CUPRA συνεχίστηκε το 2022 με την παράδοση 152.900 μονάδων, όγκος που σηματοδοτεί αύξηση 92,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (79.300). Τα αποτελέσματα οδήγησαν στην οικονομική ανάκαμψη της εταιρείας σε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από την συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και άλλων βασικών εξαρτημάτων. Συνολικά, η SEAT S.A. έκλεισε το 2022 με παραδόσεις 385.600 οχημάτων, μια μείωση δηλαδή της τάξης του 18,1% σε σχέση με το 2021 (470.500) ως αποτέλεσμα αυτών των ελλείψεων. «Το 2022 ήταν μια απρόβλεπτη χρονιά, αλλά σίγουρα κάναμε το καλύτερο δυνατό», δήλωσε ο Wayne Griffiths, Διευθύνων Σύμβουλος της SEAT και της CUPRA. «Η CUPRA συνέχισε να ξεπερνάει τις προσδοκίες και εδραίωσε τη θέση της ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Οι αξιοσημείωτοι αριθμοί παραδόσεων μας αποδεικνύουν ότι η ζήτηση για τη μάρκα και τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης». «Αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων ανταλλακτικών, λάβαμε τη στρατηγική απόφαση να δώσουμε προτεραιότητα στα μοντέλα CUPRA που έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους έναντι των αυτοκινήτων SEAT», συνέχισε ο Griffiths. «Αυτό επηρέασε αναπόφευκτα τον αριθμό των οχημάτων της SEAT που παραδώσαμε, αλλά ήταν απαραίτητο για την παροχή μακροπρόθεσμης σταθερότητας για την εταιρεία συνολικά». Η Γερμανία εξακολουθεί να είναι η κορυφαία αγορά της SEAT S.A., με 105.300 πωλήσεις οχημάτων, καταγράφοντας αύξηση 1,2% σε σχέση με το 2021 (104.100). Η Ισπανία διατήρησε τη θέση ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας με 62.900 πωλήσεις αυτοκινήτων, 23,1% λιγότερα από το προηγούμενο έτος (81.800), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο, με 36.600 πωλήσεις ή 27,9% χαμηλότερα από το 2021 (50.700). Με επικεφαλής το best-seller CUPRA Formentor, η CUPRA έφτασε σε νέα ύψη το 2022. Το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας πούλησε 97.600 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 63,8% των πωλήσεων της και πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της SEAT S.A. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της CUPRA, το CUPRA Born, συμπλήρωσε την πρώτη του πλήρη χρονιά στην αγορά με παραδόσεις 31.400 μονάδων. Από τη δημιουργία της το 2018, η CUPRA έχει παραδώσει σχεδόν 300.000 οχήματα. Οι βασικές ευρωπαϊκές αγορές της CUPRA ήταν η Γερμανία (58.400, 89,9% περισσότερο από το 2021), το Ηνωμένο Βασίλειο (14.400, +87,4%) και η Ισπανία (13.600, +23,9%). Στην χώρα μας, η CUPRA σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο με 384 ταξινομήσεις μέσα στην χρονιά, καταγράφοντας αύξηση 225% σε σχέση με το 2021. Με αυτά τα μεγέθη η CUPRA ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα της Ελληνικής αγοράς το 2022 (για εταιρίες με συνολικές ταξινομήσεις πλέον των 30 μονάδων ετησίως). Το 2022, η φιλοδοξία της  CUPRA  για παγκόσμια επέκταση απέκτησε νέα δυναμική με την είσοδό της στην αγορά της Αυστραλίας και τα νέα City Garages στη Λισαβόνα, το Ρότερνταμ και το Σίδνεϋ. Το 2023, η μάρκα φαίνεται έτοιμη να επεκτείνει αυτό το παγκόσμιο δίκτυο με νέα εγκαίνια στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη και το Παρίσι. 232.700 αυτοκίνητα SEAT παραδόθηκαν συνολικά το 2022, σημειώνοντας μείωση  κατά 40,5% σε σχέση με το 2021. Το SEAT Arona διατήρησε τη θέση του ως το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας (71.000 μονάδες, -33,5% έναντι του 2021), ακολουθούμενο από το SEAT Ibiza (51.300,  -46.4%) και το SEAT Leon (41.500; -47,3%). «Η ζήτηση τόσο για την SEAT όσο και για την CUPRA παραμένει πολύ υψηλή, με ρεκόρ παραγγελιών και για τις δύο μάρκες. Η δύναμή μας βρίσκεται στην ελκυστικότητα τους και την ευρεία γκάμα τους, με αποδοτικούς παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και 100% ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Kai Vogler, Executive Vice-President for Sales & Marketing της SEAT S.A. Η παγκόσμια παραγωγή της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής του Audi A1 που παράγεται στην Ισπανία, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2021 με 478.954 κατασκευασμένα αυτοκίνητα, πτώση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (484.046). Η παραγωγή στο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Martorell μειώθηκε κατά 4,8% σε 366.764. Το 2023 θα είναι μια χρονιά ορόσημων για την εταιρεία. Το όνειρο της CUPRA θα γίνει πραγματικότητα όταν παρουσιάσει επίσημα το CUPRA Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ SUV της μάρκας. Η CUPRA θα αυξήσει επίσης την γκάμα της, με νέες εκδόσεις και νέους κινητήρες διαθέσιμους σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα. Η SEAT επίσης θα λανσάρει δύο νέα eScooter: το SEAT MÓ 125 Performance και το SEAT MÓ 50. Φέτος επίσης η SEAT S.A θα γιορτάσει την 30ή επέτειο του εργοστασίου της στο Martorell, μια γιορτή που θα σηματοδοτήσει τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας. Όσον αφορά την κατάσταση της παραγωγής για το 2023, ο Wayne Griffiths πρόσθεσε: «Το μόνο σίγουρο είναι ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ωστόσο, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη της CUPRA και στον εξηλεκτρισμό της SEAT S.A., είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε τυχόν μελλοντικές προκλήσεις και να τις μετατρέψουμε σε ευκαιρίες».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο