Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μίνι Supercar ....


Πιστή στο πνεύμα του ιδρυτή της, Carlo Abarth, η Ιταλική μάρκα φημίζεται για τη δημιουργία αυτοκινήτων που ξεπερνούν με την απόδοση τους θεωρητικά πολύ δυνατότερους ανταγωνιστές. Η ιστορία του Δαυίδ εναντίων του Γολιάθ είναι πολύ γνωστή στην Abarth και στους φίλους της, όμως με ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο η μάρκα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αυτή είναι η ιστορία του Abarth 695 biposto, του μικρότερου supercar στον κόσμο. Η γέννηση της Abarth το 1949 είναι απόλυτα συνδεδεμένη με μια ιστορία από τα παιδικά χρόνια του ιδρυτή της Carlo Abarth. Πριν καν κλείσει την πρώτη δεκαετία του, ο μικρός Carlo (Karl ακόμα) είχε καταφέρει να κυριαρχήσει στους αγώνες ανάμεσα στα στενά της Βιέννης, καταφέρνοντας με το πατίνι που ο ίδιος είχε μετατρέψει, να κερδίζει πολύ μεγαλύτερα από την ηλικία του παιδιά. Αυτή η «αναβίωση» της ιστορίας του Δαυίδ εναντίων του Γολιάθ, θα κυριαρχούσε στη φιλοσοφία του Abarth μέχρι και το τέλος της ζωής του, χαρίζοντας του τη φήμη του δημιουργού «φονέων γιγάντων». Η αναβίωση της μάρκας τον 21ο αιώνα συνέχισε πιστά αυτή τη φιλοσοφία του Carlo Abarth, με μοντέλα που προκαλούσαν συγκινήσεις αντιστρόφως ανάλογες του μεγέθους τους. Η πλέον ακραία έκφραση αυτής της φιλοσοφίας αποκαλύφθηκε το 2014, 50 ακριβώς χρόνια από τη δημιουργία του θρυλικού Fiat Abarth 695ss του 1964. Η Ιταλική εταιρεία είχε συνηθίσει το κοινό σε κατασκευές που μπορούσαν να εκθέσουν με την απόδοσή τους πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, αλλά με το 695 biposto η Abarth τολμούσε να ανεβάσει σε ένα νέο επίπεδο αυτή την αντίθεση μεγέθους και απόδοσης. Η συνταγή βασιζόταν για ακόμα μια φορά στο FIAT 500, όμως αυτή τη φορά τα συστατικά προκαλούσαν περισσότερο από ποτέ. Βάση αποτέλεσε ο 16βάλβιδος Turbo κινητήρας T-Jet των 1.368κ.εκ., ο οποίος όμως δέχθηκε τις περιποιήσεις των μηχανικών της μάρκας ώστε να φτάσει τους 190 ίππους στις 5.500σ.α.λ., απόδοση που μέχρι και σήμερα αποτελεί ρεκόρ για το συγκεκριμένο σύνολο σε έκδοση δρόμου. Με ειδική απόδοση 139 ίππων/λίτρο, την αναπνοή του κινητήρα του 695 biposto εξασφάλιζε το κιτ της BMC που μέσω ενός ευμεγέθους intercooler τροφοδοτούσε με αέρα τον στροβυλοσυμπιεστή GARRETT GT 1446, με την εξαγωγή των καυσαερίων να γίνεται -με ένα εθιστικό ήχο- από την εξάτμιση της Akrapovic. Εκτός από το ισχυρότερο, το 695 biposto, ήταν και το ελαφρύτερο μοντέλο της σειράς, με απόβαρο οριακά κάτω από τον ένα τόνο (997 κιλά). Σε αυτό συντελούσε σημαντικά η απουσία πίσω καθισμάτων (επιλογή που επέβαλε και την ονομασία “biposto”), η χρήση των εξαιρετικά ελαφρών ζαντών της OZ διαμέτρου 18’’, η εκτεταμένη χρήση υλικών όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα, αλλά και το rollbar από τιτάνιο της Poggipolini. Για τους πλέον σκληροπυρηνικούς υπήρχε η δυνατότητα εξοπλισμού του αυτοκινήτου με σταθερά εμπρός παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό και μικρά ανοίγματα… για να πληρώνει κανείς με στιλ στα διόδια.  Όλα τα παραπάνω συντελούσαν σε μια αναλογία βάρους/ιπποδύναμης μόλις 5,2κιλών/ίππο και κορυφαίες επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9'' και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα φρένα της Brembo και το κοντό μεταξόνιο δημιουργούσαν ένα εξαιρετικά ευέλικτο και διασκεδαστικό σπορ αυτοκίνητο. Το μυώδες αμάξωμα με τους επιθετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τη μεγαλύτερη αεροτομή συμπλήρωναν την εικόνα σε επίπεδο αισθητικής και απόδοσης. Σε περίπτωση που όλα αυτά τα καθαρόαιμα χαρακτηριστικά μπορούσαν να αφήσουν κάποιους ασυγκίνητους, η Abarth φρόντισε να προσφέρει με το 695 biposto -για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο νόμιμο για χρήση στο δρόμο- και χειροκίνητο κιβώτιο τύπου “dog ring”, έτσι ώστε οι έμπειροι οδηγοί να μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες με εξαιρετική ταχύτητα και χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Η διαδικασία εκτός από εξαιρετικά γρήγορη, κυρίως προσέφερε μια απολαυστική εμπειρία που κανείς μπορούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή να ζήσει μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές. Το “dog ring” κιβώτιο συνόδευε μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης («μπλοκέ»), ενώ ο επιλογέας ήταν εξίσου εντυπωσιακός στην εμφάνιση, όσο και στη χρήση. Τέλος, για όσους δεν θα μπορούσαν να αποφύγουν τον πειρασμό να δοκιμάσουν το 695 biposto στην πίστα, το διαθέσιμο "track kit" περιλάμβανε τα καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, τις ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, το ειδικό κράνος 695 biposto, επίσης με έγκριση τύπου και το ψηφιακό πίνακα οργάνων / υπολογιστή MXL2 της Aim για συνεχή παρακολούθηση / καταγραφή και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω καθιστούσαν το Abarth 695 biposto ένα supercar «τσέπης», χαρακτηρισμός που επιβεβαιώθηκε με τον πιο ξεχωριστό τρόπο, όταν το εκρηκτικό μοντέλο επιλέχθηκε το 2014 ως το επίσημο αυτοκίνητο της 16ης διοργάνωσης του ράλι "Gumball 3000", συμμετέχοντας στη ξεχωριστή αυτή διοργάνωση ανάμεσα σε περίπου 120 supercars απ’ όλο τον κόσμο. Τα λόγια του ιδρυτή του “Gumball 3000”, Maximillion Cooper είναι ενδεικτικά της αίσθησης που προκάλεσε το Abarth 695 biposto. «Νιώθω τιμή και συγκίνηση που θα είμαι ο πρώτος επίσημος οδηγός του Abarth 695 biposto, ενός αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει την ουσία της Abarth. Παρά το μέγεθος του, με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Abarth, την αγωνιστική καρδιά του και το πάθος για την ταχύτητα και τις προκλήσεις, το «μικρό» αυτό Ιταλικό supercar αγκαλιάζει απόλυτα τις αξίες του ράλι "Gumball"».Μπορείτε να δείτε στο παρακάτω σύντομο video τα στοιχεία που έκαναν το 695 biposto ένα πραγματικό supercar.:ΕΔΩ!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Lamia Fm1 - Live ...

Live!   ΕΔΩ!

35ο Rally Sprint Καλαμάτας ...

Στις 21 & 22 Σεπτεμβρίου η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας διοργανώνει το 35ο Ράλλυ Σπριντ, τον δεύτερο αγώνα του Πανελληνίου Κυπέλλου Χώματος, σε μία ειδική διαδρομή περίπου 12,5 χιλιομέτρων στην οποία τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν 3 περάσματα. Να σημειώσουμε πως η συνολική απλή διαδρομή είναι μικρότερη των 10 χιλιομέτρων. Την ερχόμενη εβδομάδα μηχανήματα του δήμου Μεσσήνης θα πραγματοποιήσουν παρεμβάσεις στην διαδρομή,έτσι ώστε να έχουμε μία άριστη ειδική.Το οδόστρωμα ακόμη και πριν τις παρεμβάσεις είναι σε αρίστη κατάσταση στο 80%, ικανό να φιλοξενήσει αγώνα. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στον Δήμο Μεσσήνης Μεσσηνίας και συγκεκριμένα στην δημοτική ενότητα του Πεταλιδίου. Οι δηλώσεις συμμετοχής έχουν ανοίξει και λήγουν την Παρασκευή 13/09 Οι 6 αναγνωρίσεις της διαδρομής που επιβάλει ο κανονισμός θα πραγματοποιηθούν τις κάτωθι ημερομηνίες: Σάββατο 14/09 10,00 εώς 18,00 Κυριακή 15/09 08,00 εώς 16,00 Παρασκευή 20/09 10,00 εώς 18,00, Σαββάτο 21/09 08,00 εώς 14,00 Επιπλέον να αναφέρ

Στα μικρόφωνα Γ. Σταυρόπουλος και Ν. Τσάδαρης ...

Λίγα 24ωρα απομένουν μέχρι την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου που θα δοθεί η εκκίνηση του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, 10ος γύρος του WRC. Στις 19:00 το πρώτο πλήρωμα, από τα 72 που περιλαμβάνονται στη λίστα των συμμετοχών, οι Neuville-Wydaeghe με το Hyundai i20 Rally1, ως επικεφαλής του πρωταθλήματος, θα εκκινήσουν μπροστά από την είσοδο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, για τη μεγάλη περιπέτεια του φετινού αγώνα. Όλη την εξέλιξη του αγώνα, λεπτό προς λεπτό, χλμ. προς χλμ. θα την ακούτε ζωντανά από το επίσημο ραδιόφωνο του αγώνα, το Λαμία FM-1 στους 96.2 και διαδικτυακά στο lamiafm1.gr . Με συνεντεύξεις, σχόλια, ρεπορτάζ, δηλώσεις και ειδήσεις καθ΄όλη τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε να έχετε μια πλήρη ενημέρωση για τον εθνικό μας αγώνα. Επίσης τα μικρόφωνα θα είναι «ανοικτά» για όποια/ο φίλο των αγώνων θα θέλει να πει τη δική του άποψη για τους αγώνες, τι είδε στις ειδικές διαδρομές, ποιο πλήρωμα του αρέσει, με χαρά να την/τον φιλοξενήσουμε στο studio το οποίο θα είναι, όπως εξάλλου κάθε χρόνο,