Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο γρίφος του Lancia Pu+Ra Zero ...


H Lancia επέλεξε να εγκαινιάσει τη νέα της εποχή με ένα μανιφέστο σχεδίασης, το οποίο χωρίς να αποτελεί τον προπομπό ενός μοντέλου δίνει το στίγμα που θα ακολουθήσει σε στιλιστικό επίπεδο η μάρκα. Ακραία φουτουριστικό, το Pu+Ra Zero μοιραία αφήνει ερωτηματικά, όμως μια δεύτερη ανάγνωση αποκαλύπτει μια σειρά χαρακτηριστικών που θα συνοδεύουν τα μοντέλα της μάρκας που θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια. Στο χώρο του αυτοκινήτου είναι αρκετά σύνηθες μια μάρκα να ερευνά τις αντιδράσεις του κοινού για τα μελλοντικά της σχέδια μέσω της δημιουργία πρωτοτύπων οχημάτων. Η Lancia πριν περίπου ένα μήνα συνδύασε την ανακοίνωση για την παρουσίαση των τριών νέων μοντέλων που θα στηρίξουν την αναγέννησή της, με το Pu+Ra Zero, μια ρηξικέλευθή σχεδιαστική άσκηση, η οποία η ίδια ονόμασε σχεδιαστικό μανιφέστο και όχι πρωτότυπο, με τους λόγους να μην περιορίζονται στην απουσία του στοιχείου που περιμένει κανείς απαραίτητα να δει σε ένα αυτοκίνητο, τους τροχούς. Ο Επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Lancia, Jean-Pierre Ploué, είναι παράλληλα ο επικεφαλής σχεδίασης για το σύνολο του Ομίλου Stellantis, αλλά κυρίως ένας σχεδιαστής που στην πορεία του επαναπροσδιόρισε αντιλήψεις στο χώρο του. Με το νέο του μανιφέστο, δείχνει την πορεία για την αναβίωση μιας μάρκας, η οποία με απόλυτο σεβασμό στο ένδοξο παρελθόν της θα δημιουργήσει ένα αντίστοιχα συναρπαστικό μέλλον. Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά του Pu+Ra Zero που μπορεί κανείς να περιμένει ότι -με τους όποιους περιορισμούς υπαγορεύει η μαζική παραγωγή- θα τα συναντήσουμε και πάλι το 2024 με το νέο Lancia Ypsilon, το 2026 με τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας και το 2028 με την επιστροφή του θρυλικού ονόματος, Delta.

Εν αρχή ην… το φως

Η φωτεινή υπογραφή αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα στη σχεδιαστική γλώσσα των σύγχρονων αυτοκινήτων. Πέρα από τις προδιαγραφές που έκαναν υποχρεωτική τη χρήση των «φώτων ημέρας» οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη νέα παράμετρο για να ενισχύσουν περαιτέρω την εικόνα των δημιουργιών τους και να τα κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμα στο φως, αλλά και στο σκοτάδι. Το Pu+Ra Zero εξελίσσει αυτή την τάση παρουσιάζοντας με έναν έξυπνο τρόπο μια φωτεινή υπογραφή που δεν περιορίζεται στα φωτιστικά σώματα, αλλά επί της ουσίας ορίζει με τις γραμμές της την ίδια τη μάσκα της μάρκας. Η μάσκα “celice” ή αλλιώς το «Άγιο Δισκοπότηρο» της Lancia είναι το χαρακτηριστικό που θα συνοδεύει και τα τρία νέα μοντέλα της που θα παρουσιαστούν κατά σειρά το 2024, το 2026 και το 2028. Στόχος είναι μια ξεκάθαρα εταιρική ταυτότητα που θα εκφράζει την τεχνολογική καινοτομία και κομψότητα της μάρκας, θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και έντονη, χωρίς όμως να «κανιβαλίζει» τον ξεχωριστό χαρακτήρα κάθε μοντέλου. 


Ερμηνεύοντας τις σκιές

Οι σχεδιαστές συχνά διαμορφώνουν σκιές και όχι επιφάνειες, κάτι που είναι απόλυτο λογικό με δεδομένο ότι ο φυσικός χώρος ενός αυτοκινήτου είναι το εξωτερικό περιβάλλον, εκεί όπου το φως δεν αναδεικνύει απλά τις μορφές, αλλά τις καθορίζει. Το προφίλ του Pu+Ra Zero εκφράζει απόλυτα αυτή τη συνθήκη, βασιζόμενο και πάλι στην αύρα κλασσικών μορφών της Lancia, με χαρακτηριστικότερη εκείνη της Aurelia της δεκαετίας του 1950. Η καθαρότητα των επιφανειών δεν εξαντλείται στην έκφραση της κομψότητας, αλλά δίνει επιπλέον ένταση στους όγκους που δημιουργούν τα εμπρός και πίσω φτερά προσφέροντας μια αρμονική ένταση. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο Pu+Ra Zero και νοητά υπονοεί τους θόλους με την έντονη καμπυλότητα που θα φιλοξενούν τους τροχούς στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Η απουσία περιττών γραμμών είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που θα μπορεί να αναγνωρίσει κανείς στο μέλλον της Lancia που βρίσκεται ήδη προ των πυλών.


Κομψότητα και δυναμισμός

Διαχρονικά η Lancia αποτελούσε τον απόλυτο πρεσβευτή της Ιταλικής κομψότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή είναι μια παράδοση που η μάρκα δήλωσε εμφατικά ότι όχι απλά θα διατηρήσει, αλλά θα αναπτύξει σε ένα ακόμα ανώτερο επίπεδο με την παρουσίαση των νέων της μοντέλων. Στο Pu+Ra Zero μπορεί κανείς να αναγνωρίσει -στην ακραία της μορφή- μια επιλογή της Lancia που έγινε γνωστή με την παρουσίαση της Fulvia τη δεκαετία του 1960. Οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες που ενώνουν τις γυάλινες επιφάνειες της Fulvia αποτελούσαν από μόνες τους ένα μανιφέστο τεχνολογικής και στιλιστικής υπεροχής, στοιχείο που διατηρήθηκε στη συνέχεια στις Stratos και Delta. Στο Pu+Ra Zero οι σχεδιαστές προχώρησαν σε μια ακραία έκφραση αυτής της παράδοσης με το συμβολισμό ενός γυάλινου κύκλου να οριοθετεί τη γυάλινη επιφάνεια που υπονοεί την καμπίνα των επιβατών. Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό να μεταφερθεί σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, όμως το μανιφέστο της Lancia υποδηλώνει ότι η ελαφρότητα και η κομψότητα που εκφράζουν οι λεπτές κολώνες θα συνεχίσουν τον διαχρονικό τους συμβολισμό και στα νέα μοντέλα της μάρκας. 

Συνδυάζοντας τις ακμές με τις καμπύλες 

Μια από τις πλέον δύσκολες προκλήσεις για κάθε σχεδιαστή είναι ο αρμονικός συνδυασμός δύο αντίθετων από τη φύση τους στοιχείων, όπως αυτά εκφράζονται από τις καμπύλες επιφάνειες και τις ακμές. Με το Pu+Ra Zero η Lancia κάνει σαφές ότι αυτή η ακροβασία ανάμεσα στην κομψότητα και την ευαισθησία των καμπύλων επιφανειών με το δυναμισμό και την τεχνολογική ισχύ που εκφράζουν οι ακμές θα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο των νέων της μοντέλων. Είναι ένα στοιχείο που βρίσκεται βαθιά ριζωμένο στην ιστορία της και κυρίως στα μοντέλα που δημιούργησαν το μύθο της στους αγώνες, όπως η Stratos, η Rally 037 και η S4. Αυτή η επιλογή δεν αποτελεί πρόκληση μόνο για τους σχεδιαστές, αλλά και τους μηχανικούς όπου θα πρέπει με ιδιαίτερη ακρίβεια να πετύχουν τη μετάβαση μεταξύ των επιφανειών που εμπνεύστηκαν οι σχεδιαστές. Εδώ το Pu+Ra Zero με το χαρακτηριστικό επίπεδο κομμάτι που ενώνει τα πίσω φτερά, τονίζει την απόφαση της Lancia να δηλώνει την προσήλωση της στην ποιότητα και το αψεγάδιαστο φινίρισμα σε κάθε εκατοστό στο αμάξωμα, αλλά και στο εσωτερικό των μελλοντικών της μοντέλων. Αυτό είναι και το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας της μάρκας που θα γίνει απόλυτα σαφές με αφετηρία την αποκάλυψη του νέου Ypsilon.           

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καλή Αρχή ...

Το 60ό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος βρίσκεται μια ανάσα από την πρεμιέρα του, αφού το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ο πρώτος γύρος του θεσμού, έχει τυπικά ξεκινήσει με την τέλεση της Πανηγυρικής Εκκίνησης στην Κεντρική Πλατεία της Θήβας, το βράδυ του Σαββάτου. Οι θεατές, φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κάτοικοι της περιοχής, κατέκλυσαν την πλατεία, γνωρίζοντας από κοντά τα 36 πληρώματα που θα συμμετάσχουν την Κυριακή στον αγώνα. Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος Θηβαίων κ. Γιώργος Αναστασίου, η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κ. Φανή Παπαθωμά, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Βοιωτίας, κ. Γιώργος Ντασιώτης καθώς και πλήθος Αντιδημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων της περιοχής. Νωρίτερα, στις εγκαταστάσεις του επίσημου διανομέα των λιπαντικών Texaco, Tsellos στη Θήβα είχε λάβει χώρα ο Διοικητικός και Τεχνικός Έλεγχος του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, με τα πληρώματα να είναι ευδιάθετα και να είναι έτοιμα να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στις 5 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Το α

1ος Γύρος - Επιτυχής ...

Συναρπαστική ήταν η εξέλιξη του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ενός αγώνα που είχε αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης, στην επιστροφή του δύο φορές Πρωταθλητή Ελλάδος στη χωμάτινη επιφάνεια. Ο αγώνας διοργανώθηκε από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρείχαν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ήταν ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησαν τις υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος οι Τσολακίδης-Πολυζώης,. Το πλήρωμα του Skoda Fabia Rally2 Evo είδε από νωρίς να τίθενται εκτός αγώνα οι κύριοι αντίπαλοί του και στη συνέχεια ελέγχοντας τον συναγωνισμό, κέρδισε τις τρεις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Νωρίτερα, οι «Παναγιώτης Ρουστέμης»-Χρήστος Μπακλώρης, οι οποίοι βρέθηκαν να προηγούνται έπειτα από τις δύο πρώτες

1η Δεξιοτεχνία Νεμέας ...

Στις 14 Απριλίου θα διεξαχθεί η Δεξιοτεχνία Νεμέας στο χώρο του Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Νεμέας. Ο αγώνας θα εκκινήσει στις 09:00. Σύμφωνα με την νέα εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού για τις Δεξιοτεχνίες προκειμένου να δηλώσει κάποιος συμμετοχή απαιτούνται τα ακόλουθα: • Άδεια Οδήγησης σε ισχύ (επιπλέον να μην παρακρατείτε από καμία δημόσια αρχή) • Άδεια Κυκλοφορίας ή Αγωνιστική Άδεια Κυκλοφορίας σε ισχύ (δεν δύναται να συμμετάσχουν οχήματα με πινακίδες ΔΟΚ, με Μ ή σε προσωρινή ακινησία) *σε περίπτωση διαφορετικού κατόχου-αγωνιζομένου απαιτείται Υ.Δ. παραχώρησης • Δελτίο Αθλητή τύπου Δ (κόστος ημερήσιου 20€ και ετήσιου 60€) • Ιατρική βεβαίωση σύμφωνα με τον αθλητικό νόμο (επισυνάπτεται αρχείο παρακάτω) Τέλος οι δηλώσεις συμμετοχών θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω ΣΔΔΑ μέχρι και την Παρασκευή 12/4/2024. Η ασφάλεια του αγώνα καθορίζεται από την ΟΜΑΕ στα 20€ και καταβάλλεται με την δήλωση συμμετοχής στο ΣΔΔΑ ενώ η συμμετοχή της λέσχης είναι 50€ και καταβάλλεται • είτε