Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο γρίφος του Lancia Pu+Ra Zero ...


H Lancia επέλεξε να εγκαινιάσει τη νέα της εποχή με ένα μανιφέστο σχεδίασης, το οποίο χωρίς να αποτελεί τον προπομπό ενός μοντέλου δίνει το στίγμα που θα ακολουθήσει σε στιλιστικό επίπεδο η μάρκα. Ακραία φουτουριστικό, το Pu+Ra Zero μοιραία αφήνει ερωτηματικά, όμως μια δεύτερη ανάγνωση αποκαλύπτει μια σειρά χαρακτηριστικών που θα συνοδεύουν τα μοντέλα της μάρκας που θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια. Στο χώρο του αυτοκινήτου είναι αρκετά σύνηθες μια μάρκα να ερευνά τις αντιδράσεις του κοινού για τα μελλοντικά της σχέδια μέσω της δημιουργία πρωτοτύπων οχημάτων. Η Lancia πριν περίπου ένα μήνα συνδύασε την ανακοίνωση για την παρουσίαση των τριών νέων μοντέλων που θα στηρίξουν την αναγέννησή της, με το Pu+Ra Zero, μια ρηξικέλευθή σχεδιαστική άσκηση, η οποία η ίδια ονόμασε σχεδιαστικό μανιφέστο και όχι πρωτότυπο, με τους λόγους να μην περιορίζονται στην απουσία του στοιχείου που περιμένει κανείς απαραίτητα να δει σε ένα αυτοκίνητο, τους τροχούς. Ο Επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Lancia, Jean-Pierre Ploué, είναι παράλληλα ο επικεφαλής σχεδίασης για το σύνολο του Ομίλου Stellantis, αλλά κυρίως ένας σχεδιαστής που στην πορεία του επαναπροσδιόρισε αντιλήψεις στο χώρο του. Με το νέο του μανιφέστο, δείχνει την πορεία για την αναβίωση μιας μάρκας, η οποία με απόλυτο σεβασμό στο ένδοξο παρελθόν της θα δημιουργήσει ένα αντίστοιχα συναρπαστικό μέλλον. Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά του Pu+Ra Zero που μπορεί κανείς να περιμένει ότι -με τους όποιους περιορισμούς υπαγορεύει η μαζική παραγωγή- θα τα συναντήσουμε και πάλι το 2024 με το νέο Lancia Ypsilon, το 2026 με τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας και το 2028 με την επιστροφή του θρυλικού ονόματος, Delta.

Εν αρχή ην… το φως

Η φωτεινή υπογραφή αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα στη σχεδιαστική γλώσσα των σύγχρονων αυτοκινήτων. Πέρα από τις προδιαγραφές που έκαναν υποχρεωτική τη χρήση των «φώτων ημέρας» οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη νέα παράμετρο για να ενισχύσουν περαιτέρω την εικόνα των δημιουργιών τους και να τα κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμα στο φως, αλλά και στο σκοτάδι. Το Pu+Ra Zero εξελίσσει αυτή την τάση παρουσιάζοντας με έναν έξυπνο τρόπο μια φωτεινή υπογραφή που δεν περιορίζεται στα φωτιστικά σώματα, αλλά επί της ουσίας ορίζει με τις γραμμές της την ίδια τη μάσκα της μάρκας. Η μάσκα “celice” ή αλλιώς το «Άγιο Δισκοπότηρο» της Lancia είναι το χαρακτηριστικό που θα συνοδεύει και τα τρία νέα μοντέλα της που θα παρουσιαστούν κατά σειρά το 2024, το 2026 και το 2028. Στόχος είναι μια ξεκάθαρα εταιρική ταυτότητα που θα εκφράζει την τεχνολογική καινοτομία και κομψότητα της μάρκας, θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και έντονη, χωρίς όμως να «κανιβαλίζει» τον ξεχωριστό χαρακτήρα κάθε μοντέλου. 


Ερμηνεύοντας τις σκιές

Οι σχεδιαστές συχνά διαμορφώνουν σκιές και όχι επιφάνειες, κάτι που είναι απόλυτο λογικό με δεδομένο ότι ο φυσικός χώρος ενός αυτοκινήτου είναι το εξωτερικό περιβάλλον, εκεί όπου το φως δεν αναδεικνύει απλά τις μορφές, αλλά τις καθορίζει. Το προφίλ του Pu+Ra Zero εκφράζει απόλυτα αυτή τη συνθήκη, βασιζόμενο και πάλι στην αύρα κλασσικών μορφών της Lancia, με χαρακτηριστικότερη εκείνη της Aurelia της δεκαετίας του 1950. Η καθαρότητα των επιφανειών δεν εξαντλείται στην έκφραση της κομψότητας, αλλά δίνει επιπλέον ένταση στους όγκους που δημιουργούν τα εμπρός και πίσω φτερά προσφέροντας μια αρμονική ένταση. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο Pu+Ra Zero και νοητά υπονοεί τους θόλους με την έντονη καμπυλότητα που θα φιλοξενούν τους τροχούς στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Η απουσία περιττών γραμμών είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που θα μπορεί να αναγνωρίσει κανείς στο μέλλον της Lancia που βρίσκεται ήδη προ των πυλών.


Κομψότητα και δυναμισμός

Διαχρονικά η Lancia αποτελούσε τον απόλυτο πρεσβευτή της Ιταλικής κομψότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή είναι μια παράδοση που η μάρκα δήλωσε εμφατικά ότι όχι απλά θα διατηρήσει, αλλά θα αναπτύξει σε ένα ακόμα ανώτερο επίπεδο με την παρουσίαση των νέων της μοντέλων. Στο Pu+Ra Zero μπορεί κανείς να αναγνωρίσει -στην ακραία της μορφή- μια επιλογή της Lancia που έγινε γνωστή με την παρουσίαση της Fulvia τη δεκαετία του 1960. Οι εξαιρετικά λεπτές κολόνες που ενώνουν τις γυάλινες επιφάνειες της Fulvia αποτελούσαν από μόνες τους ένα μανιφέστο τεχνολογικής και στιλιστικής υπεροχής, στοιχείο που διατηρήθηκε στη συνέχεια στις Stratos και Delta. Στο Pu+Ra Zero οι σχεδιαστές προχώρησαν σε μια ακραία έκφραση αυτής της παράδοσης με το συμβολισμό ενός γυάλινου κύκλου να οριοθετεί τη γυάλινη επιφάνεια που υπονοεί την καμπίνα των επιβατών. Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό να μεταφερθεί σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, όμως το μανιφέστο της Lancia υποδηλώνει ότι η ελαφρότητα και η κομψότητα που εκφράζουν οι λεπτές κολώνες θα συνεχίσουν τον διαχρονικό τους συμβολισμό και στα νέα μοντέλα της μάρκας. 

Συνδυάζοντας τις ακμές με τις καμπύλες 

Μια από τις πλέον δύσκολες προκλήσεις για κάθε σχεδιαστή είναι ο αρμονικός συνδυασμός δύο αντίθετων από τη φύση τους στοιχείων, όπως αυτά εκφράζονται από τις καμπύλες επιφάνειες και τις ακμές. Με το Pu+Ra Zero η Lancia κάνει σαφές ότι αυτή η ακροβασία ανάμεσα στην κομψότητα και την ευαισθησία των καμπύλων επιφανειών με το δυναμισμό και την τεχνολογική ισχύ που εκφράζουν οι ακμές θα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο των νέων της μοντέλων. Είναι ένα στοιχείο που βρίσκεται βαθιά ριζωμένο στην ιστορία της και κυρίως στα μοντέλα που δημιούργησαν το μύθο της στους αγώνες, όπως η Stratos, η Rally 037 και η S4. Αυτή η επιλογή δεν αποτελεί πρόκληση μόνο για τους σχεδιαστές, αλλά και τους μηχανικούς όπου θα πρέπει με ιδιαίτερη ακρίβεια να πετύχουν τη μετάβαση μεταξύ των επιφανειών που εμπνεύστηκαν οι σχεδιαστές. Εδώ το Pu+Ra Zero με το χαρακτηριστικό επίπεδο κομμάτι που ενώνει τα πίσω φτερά, τονίζει την απόφαση της Lancia να δηλώνει την προσήλωση της στην ποιότητα και το αψεγάδιαστο φινίρισμα σε κάθε εκατοστό στο αμάξωμα, αλλά και στο εσωτερικό των μελλοντικών της μοντέλων. Αυτό είναι και το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας της μάρκας που θα γίνει απόλυτα σαφές με αφετηρία την αποκάλυψη του νέου Ypsilon.           

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι