Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα πίστα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ...


Όσα είπε ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος Πελοποννήσου «200+ Έργα για την Πελοπόννησο του 2030», παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη

Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσω τα έργα που πρόκειται να αλλάξουν την ταυτότητα της Πελοποννήσου και να αναβαθμίσουν, ποιοτικά και ποσοτικά, τις αθλητικές δραστηριότητες που φιλοξενούνται. Έργα που με πολύ κόπο, γενναίες αποφάσεις και με τη συνεργασία πάντα του Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα, τον οποίο και ευχαριστώ δημόσια για τη συνεργασία μας, θα καταστήσουν την Πελοπόννησο πόλο έλξης αθλητικών και όχι μόνο διοργανώσεων. Είναι γνωστή η αγάπη της Πελοποννήσου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Φιλοξενούσε για χρόνια και συνεχίζει να φιλοξενεί Ράλλυ Ακρόπολις, Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και αγώνες Motocross. Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με την κατασκευή της νέας πίστας μηχανοκίνητου αθλητισμού -για Motocross, Mountain Bike 4x4 και άλλες δράσεις, αλλά και εκμάθησης εκμάθηση μηχανοκίνητων αθλημάτων και Οδικής Ασφαλείας- στη Μεγαλόπολη, η οποία θα αναβαθμίσει τον υφιστάμενο χώρο που όλοι γνωρίζετε και που βρίσκεται σε παρακμή. Η νυν πίστα Motocross κατασκευάστηκε το 1994 και βρίσκεται στον ευρύτερο χώρο των επιφανειακών ορυχείων λιγνίτη στο οροπέδιο-κοιλάδα της Μεγαλόπολης, νότια της κοινότητας Πλάκας. Συνολικά καταλαμβάνει έκταση 93 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 51 είναι ο ευρύτερος αγωνιστικός χώρος και τα υπόλοιπα εξυπηρετούν τους αθλητές (χώρος στάθμευσης), τους θεατές και τους διοργανωτές. To 2021 (31/7-1/8), με τη στήριξη της Ομοσπονδίας ΑΜΟΤΟΕ, του Υφυπουργείου Αθλητισμού και της Περιφέρειας Πελοποννήσου διοργανώθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Junior 2021. Μια σπουδαία, θεαματική διοργάνωση, με έξι αγωνιστικά σκέλη, στην οποία συμμετείχαν 128 πληρώματα από 22 χώρες, που τοποθέτησε τη χώρα μας δυναμικά και στον χάρτη των διοργανώσεων μοτοσυκλέτας διεθνούς εμβέλειας. Η διοργάνωση αυτή ενίσχυσε το κίνητρο, ώστε στον χώρο αυτό να υπάρξει σύντομα μία νέα πίστα Motocross, Mountain Bike και 4x4 σύγχρονων προδιαγραφών, ένα διεθνές κέντρο, με λειτουργικές δομές, που θα την καταστήσουν μια άκρως οργανωμένη εγκατάσταση. Μια βιώσιμη εγκατάσταση με ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας και αξιοποίησης σε πολλά επίπεδα. Για τον σκοπό αυτό υπογράφτηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας ανάμεσα στο Υφυπουργείο Αθλητισμού, στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στην Ελληνική Εταιρεία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης ΑΕ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που συστάθηκε, προκειμένου να διαχειριστεί όλα τα ακίνητα της έκτασης, στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης της ΔΕΗ. Ευχαριστώ προσωπικά τον Νίκο Παπαθανάση, Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αλλά και τον Ιωάννη Μπούκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε. Βάσει του Μνημονίου Συνεργασίας η εταιρεία «ΜΕΤΑΒΑΣΗ Α.Ε» δεσμεύεται να προχωρήσει άμεσα στη μετάβαση των δικαιωμάτων χρήσης κι εκμετάλλευσης της έκτασης προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου.


Παράλληλα υποστηρίζεται η στενή συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου και Υφυπουργείου Αθλητισμού για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης Μελέτης για μια σύγχρονη, μόνιμη, μοναδική στη χώρα μας πίστας Μotorcross, Μountain bike και 4x4. Η σύμπραξη μεταξύ Περιφέρειας και του Υφυπουργείου συνιστά εχέγγυο για την αποτελεσματική υλοποίηση των απαραίτητων εργασιών και της επιτυχημένης ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου. Η νέα πίστα θα προσδώσει οφέλη σε όλα τα επίπεδα, τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για τη χώρα μας στο σύνολό της. Ενισχύει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην περιοχή και θα συντελέσει στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, που είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους και όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες έρχονται στην Ελλάδα για αθλητικές δραστηριότητες και αναψυχή. Θα αποτελεί τη βάση για τη φιλοξενία διεθνών διοργανώσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού, ιδιαίτερα για την αγωνιστική μοτοσυκλέτα, το mountain bike, αλλά και τα οχήματα 4x4. Και εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι, η πίστα θα μπορεί να λειτουργεί ως χώρος εκπαίδευσης νέων οδηγών μοτοσυκλέτας, αλλά και στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. Επιπλέον, η εγκατάσταση θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διεξαγωγή ειδικών εκπαιδεύσεων και σεμιναρίων οδικής ασφάλειας, καθώς και για εκθέσεις και επιμορφωτικές εκδηλώσεις, με θέμα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και ζητήματα ενδιαφέροντος της τοπικής κοινωνίας..

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...