Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τo πλαίσιο για τα ιστορικά οχήματα ...


Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον  χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, με την έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ). Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς. Ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία τριάντα (30) τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών που θέτουν η Δ.Ο.Α. (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), η Δ.Ο.Μ. (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), η Δ.Ο.Π.Ο. (Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων), αλλά και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά περίπτωση, και χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τον φορέα χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος. Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό των οχημάτων, η σχετική ΥΑ προβλέπει ότι ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α.), οι οποίες υποδείχθηκαν από τις παραπάνω Διεθνείς Ομοσπονδίες.

 
Αναφορικά με τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας συνοδευόμενη:

  • Aπό τη βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού οχήματος, η οποία χορηγείται από τους παραπάνω φορείς,
  • Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος,
  • Αποδεικτικό σχετικά με τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
  • Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας

Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα έχουν άσπρο φόντο και μπλε στοιχεία, με δύο γράμματα «ΙΟ» και ακολούθως, αρίθμηση με έναν πενταψήφιο αριθμό, βάσει των ταξινομήσεων. Στις μοτοσικλέτες, η αρίθμηση των πινακίδων αποτελείται από το γράμμα «Ι» και έναν τετραψήφιο αριθμό. Στη σχετική Απόφαση, προβλέπεται επίσης, διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας στα ήδη κυκλοφορούντα, ιστορικού ενδιαφέροντος, οχήματα. Όσον αφορά στον τεχνικό έλεγχο, στη σχετική ΥΑ προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας, για πρώτη φορά πριν την αρχική ταξινόμηση του οχήματος.


Με αφορμή την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: 

«Μετά από πολλά χρόνια διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό και τον τεχνικό έλεγχο των ιστορικών οχημάτων, με τρόπο που να διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία τους στους δρόμους της χώρας μας και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα ιστορικά οχήματα θα αποκτήσουν ευκρινή στοιχεία κυκλοφορίας προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ακρίβεια η καταμέτρησή τους, γεγονός που θα διευκολύνει και το έργο των ελεγκτικών αρχών. Βάζουμε τέρμα σε ένα άναρχο τοπίο και πλέον, οι ιδιοκτήτες των ιστορικών οχημάτων θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν σε χρήση τα αγαπημένα τους οχήματα, με σαφείς κανόνες για τον τεχνικό τους έλεγχο και τη διατήρησή τους στην κυκλοφορία.»  

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

5ο Grand Prix - Κίνα ...

Το 5ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, επιστρέφει μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω των μέτρων που ίσχυαν για τον κορονοϊό στην Κίνα, στην πίστα της Σαγκάης, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 21 Απριλίου, στις 10:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1. Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την  Παρασκευή 19 Απριλίου και το Σάββατο 20 Απριλίου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές των μονοθέσιων, που θα προετοιμάσουν το έδαφος για την τελική σειρά εκκίνησης, καθορίζοντας τη θέση κάθε οδηγού στο grid. Στο τελευταίο Grand Prix, που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα το 2019, είχε κερδίσει ο Λιούις Χάμιλτον για λογαριασμό της Mercedes, με 2ο τον Βάλτερι Μπότας και 3ο τον Σεμπάστιαν Φέτελ, που οδηγούσε τότε για την Ferrari. Από τότε, δεν έχει μείνει τίποτα ίδιο. Αρχικά, έχουμε νέα μονοθέσια με διαφορετική δυναμική. Δευτερευόντως, έχουμε νέα