Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί η Nissan είπε όχι στο tablet ...


Η οριζόντια “κυματοειδής” απεικόνιση στην καμπίνα του Ariya Concept, είναι ειδικά προσαρμοσμένη για το ανθρώπινο μάτι. Υπάρχει μια τάση σε πολλά νέα αυτοκίνητα να εξοπλίζονται με μια ογκώδη οθόνη – tablet, στο κέντρο του ταμπλό. Αν και αυτές οι υπερβολικά μεγάλες οθόνες μπορεί να τραβήξουν την προσοχή των επισκεπτών σε εκθέσεις αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται για τη δημιουργία των οχημάτων επόμενης γενιάς, έχουν στο μυαλό τους και άλλα πράγματα που πρέπει να εξετάσουν, καθώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν τον σχεδιασμό, με την τεχνολογία και τη χρησιμότητα. Η Nissan επέλεξε μια διαφορετική πορεία κατά την ανάπτυξη της οθόνης του Nissan Ariya Concept, δίνοντας προτεραιότητα στο σχεδιασμό, οραματιζόμενη τις τελευταίες τάσεις. Αντί ενός tablet, το ηλεκτρικό crossover έχει μια καμπυλοειδή διπλή οθόνη που θυμίζει κύμα. Προφέρει την αίσθηση του "ορίζοντα" σε όλο το αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με το διάκοσμο από τις πόρτες, μέχρι το πίσω μέρος της καμπίνας. Η διάταξη αντικατοπτρίζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του “Διαχρονικού Ιαπωνικού Φουτουρισμού” της Nissan, που εκφράζεται επίσης και από την μοναδική εμπρόσθια μάσκα - "ασπίδα" του Ariya Concept. "Το ανθρώπινο μάτι κοιτάζει με φυσικό τρόπο από πλευρά σε πλευρά, κατά την οδήγηση", εξηγεί ο Tomomichi Uekuri, ανώτερος διευθυντής της ομάδας μηχανικών HMI. "Οι άνθρωποι μπορούν να δουν και να απορροφήσουν περισσότερες πληροφορίες εάν είναι διατεταγμένες οριζόντια. Η περιφερειακή απεικόνιση λειτουργεί εξίσου καλά με αυτό τον τρόπο." Εκτός από τη καλύτερη απεικόνιση των πληροφοριών, για το ανθρώπινο μάτι, η συγκεκριμένη διάταξη το κάνει από μια ασφαλέστερη θέση, στο ύψος του ορίζοντα, πιο κοντά στην οπτική επαφή με τον δρόμο. Η ταύτιση της απεικόνισης στον αισθητικό ορίζοντα της καμπίνας, γίνεται αυτομάτως απρόσκοπτο κομμάτι του ταμπλό. Η ομάδα σχεδιασμού της Nissan αποκαλεί αυτό ως engawa, που σημαίνει τον αόριστο χώρο ανάμεσα στο σημείο όπου βρίσκεστε και το σημείο στο οποίο πηγαίνετε. Η οθόνη του Nissan Ariya Concept απεικονίζει τις οδηγικές πληροφορίες σε μια θέση παρόμοια με αυτή του πίνακα οργάνων ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα εμφανίζει, στην κεντρική οθόνη, πληροφορίες ψυχαγωγίας, στοιχεία ελέγχου λειτουργιών άνεσης, καθώς και την κατάσταση του συστήματος. Και τα δύο μέρη είναι αρμονικά τοποθετημένα σε ένα κομψό πάνελ, που “ρέει” απρόσκοπτα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Παρόλο που υπάρχουν δύο οθόνες, οι πληροφορίες μπορούν να μετακινηθούν ή να αλλάξουν θέση μεταξύ τους, δημιουργώντας την αίσθηση μιας ενιαίας οθόνης. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός θέλει τις διαδρομές και το χάρτη μπροστά από το τιμόνι, μπορεί να τα “μεταφέρει” εκεί. Επιπλέον, οι πληροφορίες μπορούν επίσης να μετακινηθούν στο κέντρο ή και να “εξαφανιστούν” όταν δεν χρειάζονται πλέον. "Η κατασκευή της κυματοειδούς απεικόνισης είναι πρωτοποριακή και χρησιμοποιεί μια εργονομική διάταξη τόσο για την οθόνη του πίνακα οργάνων, όσο και για την κεντρική οθόνη, όχι μόνο για λόγους ορατότητας, επιτρέποντας στον οδηγό να χειριστεί εξίσου εύκολα και την κεντρική οθόνης αφής", εξηγεί ο Uekuri. Όπως και με άλλα χαρακτηριστικά του Ariya Concept, η οθόνη σχεδιάστηκε για να προσφέρει μια πλήρως λειτουργική εντύπωση. Από τη μουσική στο GPS, ήταν σημαντικό για τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Nissan να δείξουν στον κόσμο τι θα μπορούσε να κάνει ένα Nissan, στο κοντινό μέλλον.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...