Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα 50 ετών ...


Το 1970, η Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας απολαυστικής, σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Το Ascona ήταν εντυπωσιακό σε διαφορετικές εκδοχές – σπορ δίθυρο, τετράθυρη λιμουζίνα και το πρώτο station wagon ελεύθερου χρόνου. Το αποκορύφωμα ήταν το Manta. Το κομψό coupé μοιραζόταν την ίδια τεχνολογία με το Ascona, που το έκανε προσιτό σε μία ευρεία βάση πελατών. Με το Manta, η Γερμανική μάρκα έφερε ένα ακόμα dream car στην αγορά το 1968, μόλις δύο χρόνια μετά το Opel GT. Το Ascona και το Manta ακολούθησαν το GT στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όπου σημείωσαν επιτυχημένη εμπορική πορεία στις ΗΠΑ και κατάφεραν να κάνουν διεθνή καριέρα. Σήμερα είναι περιζήτητα από συλλέκτες και η τιμή τους είναι σημαντικά  υψηλότερη συγκριτικά με την εποχή που πωλούνταν ως καινούργια. Η Opel γιορτάζει το 2020 ως τη χρονιά των δύο θρυλικών αυτοκινήτων και οι οπαδοί τους καλούνται να λάβουν μέρος στους εορτασμούς. Η γιορτή ξεκινά με την έναρξη της σεζόν ράλι και το “Bodensee Klassik” (7-9 Μαΐου). Έξι οχήματα από κάθε Ascona και Manta πρώτης  γενιάς θα βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης. Μετά από αυτό το εισαγωγικό σκέλος, θα ακολουθήσει μία σημαντική εκδήλωση στις 28 Ιουνίου με περίπου 100 αντίτυπα των Ascona και Manta A στο “Klassikertreffen” στο Rüsselsheim. Περίπου 30.000 επισκέπτες αναμένονται σε αυτό το πάρτι γενεθλίων. Πολυάριθμοι σύλλογοι Opel θα δώσουν το παρών σε πλήρη σύνθεση. Ένα ακόμα σημαντικό γεγονός θα είναι η συνάντηση που διοργανώνει για τις 25-27 Σεπτεμβρίου ο συλλέκτης Manta και ειδικός Manfred Henning. Η τοποθεσία είναι η πλέον κατάλληλη – το Timmendorfer Strand στην ακτή της Βαλτικής Θάλασσας, εκεί ακριβώς που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Manta στον τύπο, πριν από 50 χρόνια.


Η Opel ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 με μία επέλαση μοντέλων

Τα νέα μεσαία μοντέλα που έκαναν το ντεμπούτο τους το 1970 ονομάστηκαν Ascona και Manta. Ως δίθυρη και τετράθυρη λιμουζίνα, το Ascona τοποθετήθηκε μεταξύ Kadett και Rekord. Το Ascona ήταν επίσης πρωτοποριακό: η έκδοση Caravan ήταν το πρώτο συμπαγές lifestyle station wagon και επομένως προηγείτο της εποχής του. Με το σπορ αδελφάκι του, το Manta, η Opel εισήλθε ταυτόχρονα στην αναπτυσσόμενη αγορά οικογενειακών σπορ coupé. Πλαίσιο, ανάρτηση και κινητήρες ήταν ίδια. Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούσαν τετρακύλινδρους κινητήρες που απέδιδαν ισχύ από 60 - 105hp. Το Ascona ήταν επιτυχημένο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο: ο Walter Röhrl με συνοδηγό τον Jochen Berger κέρδισαν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι το 1974 και το 1975, στο Ράλι Ακρόπολις, πέτυχαν την πρώτη νίκη της Opel στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Το 1982, οι Röhrl & Christian Geistdörfer κατέκτησαν τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι με ένα Ascona 400. Μέχρι το 1975, είχαν κατασκευαστεί 691.438 αντίτυπα του Ascona A και 498.553 μονάδες Manta A.


Ντεμπούτο για το Manta στο Timmendorfer Strand

Το σπορ Manta έκανε το ντεμπούτο του το Σεπτέμβριο του 1970. Το έμβλημα του σαλαχιού μάντα ήταν εμπνευσμένο από φωτογραφίες τις οποίες είχε τραβήξει ο  εξερευνητής των ωκεανών Jacques Cousteau. Στο πνεύμα αυτό, η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Timmendorfer Strand στην ακτή της Βαλτικής Θάλασσας. Για την  Opel, το Manta ήταν ένα άνοιγμα σε μία νέα αγορά. «Αντί να δημιουργήσουμε κάτι ‘παρωχημένο’, το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε πλαισιώνει τη γκάμα μας, ικανοποιώντας ένα νέο αίτημα της αγοράς» έλεγε το δελτίο τύπου τα εποχής. Το Manta ήταν νέο, κομψό και σπορ και ερχόταν την κατάλληλη στιγμή. Τα ελκυστικά coupé με χώρο για τέσσερα άτομα  ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή. Ο κόσμος ζητούσε κάτι διαφορετικό, το σχήμα και οι γραμμές του Manta ήταν αυτό που έψαχνε η αγορά. Στην πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η Opel πούλησε 56.200 αντίτυπα του Manta. Συνολικά κατασκευάστηκαν 498.553 οχήματα. Η πλατφόρμα, η ανάρτηση και οι κινητήρες ήταν κοινά με του Ascona. Μία νέα προσθήκη στη γκάμα κινητήρων ήταν ο 1.6 με 68hp, που έφτανε τα 80hp στην έκδοση S. Ο ισχυρότερος κινητήρας του Manta ήταν ο τετρακύλινδρος 1.9 S με 90hp που χρησιμοποιούσε και το Opel Rekord. Η γκάμα μοντέλων Manta ξεκίνησε με  τον 1.2 (60hp) το 1972, και ακολούθησε το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς το πολυτελές Manta Berlinetta. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε σπορ τιμόνι, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ, προβολείς αλογόνου,  ηλεκτρικά μπεκ πλύσης παρμπρίζ και οροφή από βινύλιο. Τα πέντε χρόνια της παραγωγής εμπλουτίστηκαν από πολυάριθμες ακόμα εκδόσεις – “Holiday”, “Plus”, “Swinger” και “Summer Bazar” συνδύαζαν ανώτερο εξοπλισμό με προσιτή τιμή. Το Manta GT/E, με κινητήρα 1.9L 105hp με ψεκασμό καυσίμου Bosch L Jetronic, εμφανίστηκε το 1974. Η τάση για χρήση ματ αντί χρωμιωμένων διακοσμητικών συνεχίστηκε με το Manta GT/E. Το τελευταίο ειδικό μοντέλο έφτασε το 1975, λίγο πριν το ντεμπούτο του Manta B. Το “Black Magic” – βασισμένο στο GT/E ήταν βαμμένο όλο μαύρο με πορτοκαλί λωρίδες στα πλευρά του.


Πρεμιέρα για το Ascona στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο 1970

Σε επίπεδο εξοπλισμού, κινητήρων και διαστάσεων, το Ascona (δηλαδή «το μεσαίο μοντέλο στην πιο οικονομική εκδοχή του») κατέλαβε τη θέση μεταξύ Kadett B και Rekord C - που μέχρι πρότινος κατείχε η πολυτελής έκδοση “Olympia” το Kadett. Το Ascona κυκλοφόρησε αρχικά ως δίθυρη κι τετράθυρη λιμουζίνα, σε βασική και πολυτελή έκδοση. Την ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση αποτελούσαν σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ενώ ο πίσω άκαμπτος άξονας έφερε δύο διαμήκεις βραχίονες και μία ράβδο Panhard. Την ισχύ παρείχε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6L με 68hp, και μία έκδοση S υψηλής συμπίεσης με 80hp. Όπως  οι μεγαλύτεροι, τετρακύλινδροι κινητήρες του Rekord, ο κινητήρας του Ascona είχε εκκεντροφόρο “cih” (μέσα στην κυλινδροκεφαλή). Το Μάρτιο του 1972, η Opel λανσάρισε μία βασική έκδοση σε προσιτή τιμή με κινητήρα 1.2 OVH και 60hp. Μία καινοτόμα πρόταση ευρείας αποδοχής ήταν το Ascona Voyage. Αντί ενός κλασικού station wagon, η δίθυρη έκδοση του Caravan ήταν ένα όχημα  ελεύθερου χρόνου με χώρο για φουσκωτή λέμβο και ποδήλατο, δηλ. ένα αυτοκίνητο για νεαρές οικογένειας και προάγγελος των σημερινών δημοφιλών station wagon ελεύθερου χρόνου. Η έκδοση SR του Ascona είχε το προφίλ του νικητή. Οι Walter Röhrl & Jochen Berger συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι 1974 με μία δίθυρη λιμουζίνα. Στο τιμόνι του Ascona που έλαβε μέρος με την Opel Euro Händler Team, οι Röhrl & Berger κέρδισαν έξι από τους οκτώ γύρους, με το ακόμα ασυναγώνιστο μέγιστο  σκορ των 120 βαθμών. Το 1975, λίγο πριν το Ascona A αντικατασταθεί από την B γενιά, οι Röhrl & Berger κέρδισαν στο Ράλι Ακρόπολις, που ήταν και η πρώτη νίκη της Opel στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

Πρεμιέρα ...

Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ολοκληρώθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης με τους οδηγούς των κατηγοριών Ν+Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών να προσφέρουν όμορφο θέαμα στην επανέναρξη του θεσμού έπειτα από αρκετά χρόνια. Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α , με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX, ο Ελευσίνιος οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση του grid κατάφερε να κρατήσει πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τον κυριότερο αντίπαλό του, Ταξιάρχη Ασημακόπουλο. Ο 27χρονος οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo VIII αν και προσπάθησε να κυνηγήσει τον νικητή, εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα στην διόλου ευκαταφρόνητη δεύτερη θέση στην Ομάδα Ν+Α. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο Ματθαίος Μπουρλίδης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ο οποίος αν και έπεσε προσωρινά τέταρτος, ανέκτησε τη θέση του. Ο Δημήτρης Μουργελάς με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτος. Πιο