Το νέο Opel Insignia γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (9-19 Ιανουαρίου). Για πρώτη φορά, μαζί με τα μοντέλα Grand Sport και Sports Tourer, το σπορ GSi με νέα εντυπωσιακή σχεδίαση κάνει την πρεμιέρα του στο Σαλόνι των Βρυξελλών: τα κάθετα εμπρός ανοίγματα και η δυναμική εμπρός ποδιά είναι στοιχεία κλειδιά στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το Insignia GSi φτάνει στην αρχή της χρονιάς, με νέο βενζινοκινητήρα 2.0L turbo 169kW (230hp), αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης, καθώς και ανάρτηση FlexRide mechatronic και σύστημα τετρακίνησης Twinster με torque vectoring (κατανάλωση καυσίμου του sedan σύμφωνα με NEDC1: στην πόλη 8,9 l/100 km, εκτός πόλης 5,8 l/100 km, μικτός κύκλος 6,9 l/100 km, 161 g/km CO2, κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP2: μικτός κύκλος 8,5-8,3 l/100 km, 198-193 g / km CO2).
Μέχρι 18% λιγότερη κατανάλωση: το Opel Insignia σε κορυφαία έκδοση
Υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ευελιξίας για μέγιστη οδηγική απόλαυση
Το νέο Opel Insignia GSi απευθύνεται σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω. Το σπορ σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) είναι μοναδικό στην κατηγορία. Σε AWD mode, δύο συμπλέκτες αντικαθιστούν ένα συμβατικό πίσω διαφορικό και κατανέμουν την ιδανική ποσότητα ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Με αυτή την τεχνολογία, το νέο Opel Insignia GSi είναι πιο ευέλικτο στις στροφές με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και πρόσφυση. Για ακόμα μεγαλύτερες οδηγικές συγκινήσεις, το νέο 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο μπορεί να ελέγχεται από χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι. Οι τελικές βελτιώσεις του Opel Insignia GSi έγιναν στη θρυλική πίστα του Nürburgring “Nordschleife”. Το δυναμικό πλαίσιο προσφέρει υψηλή ελκτική πρόσφυση. Τα ισχυρά φρένα Brembo (με τετραπίστονες κόκκινες δαγκάνες) και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης έχουν βελτιωθεί περαιτέρω. Με το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης, το Insignia προσφέρει σήμερα ένα τεχνολογικό υπόβαθρο για την αυτόνομη οδήγηση του μέλλοντος. Το ενσωματωμένο σύστημα “eBoost” είναι ένα στοιχείο του ηλεκτρονικού συστήματος πέδησης (“braking by wire”), το οποίο καταργεί την ανάγκη για ανεξάρτητες μονάδες ABS/ESP, σωληνώσεις και αντλίες υποπίεσης κλπ. Καθώς η υποπίεση πέδησης παράγεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ αντί του κινητήρα, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται ακόμα περισσότερο. Η πίεση παράγεται ταχύτερα και η αίσθηση του φρένου είναι βελτιωμένη. Επίσης, όταν ενεργοποιείται το ABS, το “eBoost” λειτουργεί πιο αθόρυβα από τα συμβατικά συστήματα πέδησης. Το Insignia GSi συνοδεύεται στάνταρ από ανάρτηση mechatronic FlexRide, που προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επιπλέον, το FlexRide μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων του 9-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης “Standard”, “Tour”, “Sport” και – αποκλειστικά για το GSi – “Competition”.
Νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων: ζωηρές αλλά οικονομικές επιδόσεις
Με το νέο Insignia, η Opel έχει μειώσει την πολυπλοκότητα ενώ ταυτόχρονα έχει βελτιώσει την πρότασή της στον πελάτη. Ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε κινητήρες βενζίνης και diesel από τρεις διαφορετικές οικογένειες, όλοι οι σημερινοί τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες ανήκουν σε μία νέα γενιά. Ο βενζινοκινητήρας 1.4L με 107kW (145hp) και ο 1.5L diesel με 90kW (122hp) αποτελούν τη βάση (βλ. πίνακα για όλες τις τιμές κατανάλωσης). Οι τρικύλινδροι κινητήρες είναι μέχρι 50 κιλά ελαφρύτεροι των προκατόχων τους και τώρα χρησιμοποιούνται επίσης στο νέο Astra. Πάνω από αυτούς, η γκάμα του Insignia περιλαμβάνει έναν τετρακύλιδρο 2.0L diesel (θα λανσαριστεί αργότερα μέσα στη χρονιά) και έναν βενζινοκινητήρα 2.0 L με 147kW (200hp) – 169kW (230hp) στην περίπτωση του GSi. Οι δίλιτροι βενζινοκινητήρες είναι επίσης οι πρώτοι κινητήρες της Opel με απενεργοποίηση κυλίνδρων. Με εξαίρεση την περίπτωση που ο οδηγός χρειάζεται υψηλή ισχύ, το σύστημα μεταβλητού ελέγχου εκκεντροφόρων απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου. Το full-face ενεργό κλείστρο του νέου Insignia βελτιώνει περαιτέρω την απόδοση καυσίμου κλείνοντας το πάνω και τα κάτω τμήμα της μάσκας. Λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό θερμικών, ηλεκτρικών και αεροδυναμικών απαιτήσεων ευφυείς τεχνολογίες ελέγχου για το άνοιγμα των δύο τμημάτων της μάσκας, πετυχαίνουν πολύ αποδοτική οδήγηση σε ποικίλες συνθήκες κυκλοφορίας. Το full-face κλείστρο προσφέρει επίσης θερμικά πλεονεκτήματα, καθυστερώντας την ψύξη μετά την απενεργοποίηση το κινητήρα, ή επιταχύνοντας την προθέρμανσή του μετά από μία κρύα εκκίνηση που ειδικά το χειμώνα παρέχει σημαντικά οφέλη στην κατανάλωση και στη ευχάριστη θερμοκρασία της καμπίνας.
IntelliLux LED® Pixel Light: ακρίβεια με 168 στοιχεία LED
Το νέο Opel Insignia εφοδιάζεται αποκλειστικά με συστήματα φωτισμού full LED, από τους πολύ αποδοτικούς προβολείς LED μέχρι το νέο, προσαρμοζόμενο σύστημα adaptive IntelliLux LED® Pixel Light, που διαθέτει, για πρώτη φορά στη βιομηχανία, συνολικά 168 στοιχεία LED, αντί 32 της προηγούμενης γενιάς. Η μεγάλη σκάλα ρυθμίζεται αδιαλείπτως σε κλάσματα του δευτερολέπτου από δύο μονάδες ελέγχου – μία συνδεδεμένη στην εμπρός κάμερα και μία στον προβολέα. Ο μεγάλος αριθμός συνεχώς αντιδρώντων στοιχείων LED έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή προσαρμογή της φωτεινής δέσμης. Η φωτιζόμενη περιοχή είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ η συσκότιση για τα προπορευόμενα και αντίθετα διερχόμενα οχήματα γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια. Η Opel έχει βελτιώσει περαιτέρω το φωτισμό αυτοκινητόδρομου στο νέο σύστημα IntelliLux LED®. Στις αριστερές στροφές, η φωτεινή δέσμη φτάνει ακόμη μακρύτερα στην αριστερή πλευρά, ώστε ο οδηγός να μπορεί πιο εύκολα να βλέπει τις πινακίδες οδοσήμανσης. Σε στροφή δεξιά στο autobahn mode (λειτουργία φωτισμού αυτοκινητόδρομου), η δέσμη είναι πιο φωτεινή προς τα δεξιά, ώστε να μη θαμπώνει τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς. Οι λειτουργίες φωτισμού περιλαμβάνουν από φωτισμό στροφής και δυσμενών καιρικών συνθηκών μέχρι φωτισμό πόλης, επαρχιακών δρόμων και αυτοκινητόδρομου καθώς και βελτιστοποιημένο φωτισμό στάθμευσης.
Προηγμένη συνδεσιμότητα και συστήματα υποβοήθησης
Όπως αρμόζει σε μία ναυαρχίδα, το Opel Insignia περιλαμβάνει μία πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης και infotainment. Μία νέα ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας βελτιώνει την προς τα πίσω ορατότητα. Η ασφάλεια, όταν ο οδηγός εξέρχεται με όπισθεν από χώρους στάθμευσης αυξάνεται περαιτέρω με το προαιρετικό σύστημα rear cross traffic alert. Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης περιλαμβάνουν forward collision alert (σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, lane keep assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), side blind zone alert (σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου), adaptive cruise control με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, traffic sign recognition (αναγνώριση οδικών σημάτων), advanced park assist (προηγμένο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης) και head-up display. Το Adaptive cruise control διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, φρενάροντας ή επιταχύνοντας αυτόματα. Το σύστημα που λειτουργεί με ραντάρ (με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), μπορεί να φρενάρει το Insignia μέχρι να σταματήσει τελείως και να ακολουθεί το ρυθμό του προπορευόμενου οχήματος σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η γκάμα των συστημάτων infotainment που είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto εκτείνεται από το Multimedia Radio και το Multimedia Navi έως το Multimedia Navi Pro. Το κορυφαίο σύστημα προσφέρει πολλές υπηρεσίες Συνδεδεμένης Πλοήγησης, όπως “Trip & Drive Management” και “Live navigation” που παρέχει online πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανίχνευση και αποφυγή καθυστερήσεων. Συμβατά smartphones μπορούν να φορτίζονται ασύρματα. Όταν είναι εγκατεστημένο το e-Call, μία κλήση έκτακτης ανάγκης πραγματοποιείται αυτόματα, εάν οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας ή οι αερόσακοι ενεργοποιηθούν. Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει κινητοποίηση για βοήθεια μέσα σε δευτερόλεπτα, πατώντας απλά τον κόκκινο διακόπτη.