Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Opel Corsa GSLine-Corsa GSi, το ‘Original’ ...


Το Opel Corsa GS Line έκανε την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ο διάσημος πρόγονός του, το θρυλικό Opel Corsa A GSi, έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο IAA – ακριβώς πριν από 32 χρόνια. Η πρώτη γενιά του σπορ μικρού μοντέλου δεν έχει χάσει τίποτε από τη γοητεία της εποχής εκείνης, Το νέο Corsa GS Line και ο πρόγονός του Corsa A GSi – το τέλειο δίδυμο οδηγικής απόλαυσης.


‘Grand Sport injection’: Πάθος σε τέσσερις τροχούς

Το GSi – συντομογραφία του "Grand Sport injection" (προηγουμένως GT/E) για την Opel, αποτελεί ‘διακριτικό’ των απόλυτων σπορ μοντέλων με το έμβλημα του κεραυνού από τη δεκαετία των '80s και σημαίνει γνήσιο πάθος. Μετά τα Kadett E GSi και Manta GSi, εμφανίστηκε το 1988 ο αθλητής της μικρής κατηγορίας, το Opel Corsa GSi. Ένα αυτοκίνητο δυναμικό σαν μοτοσικλέτα: με εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις, βάρος 820 kg, διογκωμένα τόξα θόλων τροχών, σπορ καθίσματα, 100hp και τελική ταχύτητα 188km/h. Φιλοδοξία της Opel ήταν ανέκαθεν να κάνει τις καινοτομίες και τις οδηγικές συγκινήσεις προσιτές σε όλους – και ο κατασκευαστής παραμένει πιστός σε αυτή τη δέσμευση στο πέρασμα των δεκαετιών. Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο απόγονος του Corsa A GSi – το νέο Corsa GS Line. Η προέλευση των γονιδίων του νέου αυτοκινήτου είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Όπως το GSi των 1980s, το νέο Corsa GS Line είναι βαμμένο σε chili-red με μαύρη οροφή, και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το σπορ χαρακτήρα του.


Συνάντηση γενεών: Corsa A και νέο Corsa GS Line για τους θιασώτες της σπορ οδήγησης

Η έκτη γενιά Corsa έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόδοση, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και είναι πιο μοντέρνα και δυναμική από ποτέ. Οι λάτρεις της σούπερ σπορ εμφάνισης θα κάνουν μία συμφέρουσα επένδυση με το νέο GS Line. Σαν ένα δυναμικό, λαμπερό αστέρι, το Corsa GS Line είναι πραγματικά εντυπωσιακό – όπως το Corsa GSi. Ο κινητήρας 1.600 κ.εκ. με ψεκασμό καυσίμου που εξελίχθηκε το 1988 επιτάχυνε την πρώτη γενιά Corsa από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9,5 δευτερόλεπτα. Με ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές, το αυτοκίνητο πάντα έφερνε ένα χαμόγελο ικανοποίησης στους οδηγούς του Corsa GSi με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Για να επιτύχουν υψηλότερες επιδόσεις και ευελιξία, οι μηχανικοί της Opel προσάρμοσαν το πλαίσιο και τα φρένα του Corsa στις προδιαγραφές GSi. Μεταξύ άλλων προστέθηκαν σκληρότερα ελατήρια, ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ και μεγαλύτερα, εσωτερικά αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα. Αντιστρεπτικές δοκοί μπροστά και πίσω διατηρούσαν την ισορροπία του αυτοκινήτου στις στροφές. Όμως τι γίνεται σήμερα; Το νέο Corsa GS Line είναι επίσης εφοδιασμένο με προηγμένη τεχνολογία, όπως ο κινητήρας 1.200 κ.εκ. turbo (96 kW/130 hp) με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Με το κορυφαίο βενζινοκινητήρα, το  Corsa αγγίζει τώρα την  ταχύτητα των 208 km/h και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,7 δευτ. (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 5,5-5,4 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-4,0 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-4,5 l/100 km, 106-103 g/km CO2, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 6,0-5,6 l/100 km, 136-128 g/km CO2, προκαταρκτικές τιμές). Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 230 Nm, κάτι που εγγυάται μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία!


Γνήσια σπορ αίσθηση – μέσα κι έξω

Επιβεβλημένο στοιχείο στο εσωτερικό, τότε (με το Corsa GSi) και τώρα (με το νέο Corsa GS Line): τα σπορ καθίσματα ως στάνταρ εξοπλισμός. Το στροφόμετρο και πρόσθετα όργανα όπως ο δείκτης πίεσης λαδιού και το βολτόμετρο παρείχαν στον οδηγό Corsa GSi σημαντικές πληροφορίες. Με σπορ ζάντες και φαρδιά λάστιχα, το Corsa GSi απέδειξε ότι συμπεριφέρεται άνετα όχι μόνο σε συνήθεις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και στο Nürburgring – όπως το νέο Corsa GS Line. Διαθέσιμο από 19.880€ (Λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία), το νέο μοντέλο ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο από τη χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής του και τους σπορ προφυλακτήρες εμπρός και πίσω Το Sport mode διασφάλιζε ακόμα πιο δυναμική απόκριση διεύθυνσης και κινητήρα. Μέχρι το τέλος παραγωγής το 1993, περισσότερα από 10.000 Corsa GSi πρώτης γενιάς είχαν περάσει από τη γραμμή συναρμολόγησης. Και με το Corsa B GSi, ο διάδοχος βρισκόταν ήδη στη γραμμή εκκίνησης για να συνεχίσει την επιτυχημένη ιστορία τη δεκαετία του 1990.


GSi σε όλες τις κατηγορίες: από το Corsa μέχρι το Insignia GSi

Το Corsa B GSi 16V εντυπωσίασε με τους 109 ίππους του και την ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές. Μετά ήρθε το Corsa C GSi με 125 hp και τελική ταχύτητα 202 km/h, και από το 2007 το Corsa D GSi με υπερσυμπιεστή για πρώτη φορά και 150 hp από 1.600 κ.εκ. Η Opel συνέχισε την παράδοση GSi στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με την πέμπτη γενιά Corsa το 2018. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.400 κ.εκ. απέδιδε 110 kW/150 hp. Το μικροκαμωμένο σπορ αυτοκίνητο είχε επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 8,9 δλτ. και τελική ταχύτητα 207 km/h. Αλλά ένα χρόνο νωρίτερα, το 2017, η Opel ήδη παρουσίαζε σημαντικά πράγματα στο κοινό, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης όταν το Opel Insignia GSi έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του. Με το σπορ Insignia σε εκδόσεις Grand Sport και Sports Tourer, υπήρχε ένα δυναμικό δίδυμο στο περίπτερο της Opel. Για ακόμη μία φορά, η μάρκα με το σήμα του κεραυνού παρουσίαζε ένα σπορ μοντέλο με τετρακίνηση. Το Insignia GSi διέθετε τετρακίνηση με σύστημα κατανομής ροπής (torque vectoring) για πρόσθετη οδηγική ακρίβεια και πλευρική επιτάχυνση. Το Insignia GSi έκανε το ντεμπούτο του με βενζινοκινητήρα 2.0 turbo με 191 kW/260 hp. Λίγο μετά, ακολούθησε ένας αποδοτικός turbo diesel. Ο 2.0 BiTurbo αποδίδει 154 kW/210 hp και έχει μέγιστη ροπή 480 Nm (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 9,6 l/100 km, εκτός πόλης 5,7-5,6 l/100 km, μικτός κύκλος 7,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 187 g/km, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 7,9-7,5 l/100 km, 206-195 g/km CO2). Αυτός ο κινητήρας επιταχύνει το Opel Insignia GSi Grand Sport μέχρι τα 233 km/h και το Sports Tourer μέχρι τα 231 km/h – έτσι η Opel προσφέρει οδηγική απόλαυση GSi από τη μικρότερη κατηγορία μέχρι τη ναυαρχίδα της.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο