Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με το γάντι στο τιμόνι ...

Τον Οκτώβριο συμπληρώνονται 2 χρόνια που οι ιδιοκτήτες Ι.Ο. στην Ελλάδα υπέστησαν με τον πλέον επαχθή & ρατσιστικό τρόπο τις τιμωρητικές συνέπειες των ΚΥΑ 2017 & 2019. Όλη αυτή τη περίοδο ο χώρος βίωσε τη μετριότητα των διοικητικών παραγόντων που δυστυχώς τον εκπροσωπούσαν ‘θεωρητικά’ ως θεσμικοί, αποδείχθηκαν όμως ανεπαρκείς και αυτιστικοί όταν εκλήθησαν να διεκδικήσουν τα αυτονόητα για τους απλούς χρήστες – ιδιοκτήτες Ι.Ο. Χρησιμοποιώ το ‘θεωρητικά’ διότι ο τρόπος απόκτησης της προνομιακής ιδιωτικής πινακίδας + δελτίου καταχώρισης + κάρτας FIVA – FIA – κλπ., υποχρέωνε αντισυνταγματικά στην εγγραφή ως μέλος στις αντίστοιχες λέσχες – ομοσπονδίες οι οποίες εκτός του οικονομικού προσπορισμού, επαίροντο και για την ποσοτική δύναμη των μελών τους.
Προβάλλοντας την κίβδηλη αυτή εικόνα ως δύναμη τους, εμφανίστηκαν  συνομιλητές απέναντι στο κράτος όπου φάνηκε η αδυναμία συνεργασίας και οι αντιπαλότητες των φορέων μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης ακινησία των Ι.Ο. με επακόλουθα την απαξίωση της περιουσίας και της ευχαρίστησης μας. Τότε λοιπόν προέκυψε η νέα ιερή συμμαχία της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ με την ΟΜΑΕ ενάντιας στους παραδοσιακούς αντιπάλους τους, δηλαδή την ΕΟΟΕ και την ΕΛΠΑ αντίστοιχα. Οι οποίες μάλιστα Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ από άσπονδοι εχθροί εξελίχθηκαν σε καρτέλ οικονομικής συμφωνίας εκδίδοντας εν μέσω της γενικότερης κρίσης, παράλληλους αναλυτικούς τιμοκαταλόγους ‘τακτοποίησης’ Ι.Ο.
Δεχόμενοι την καταγραφή των περίπου 18.000 πινακίδων που έχουν εκδοθεί συνολικά από τους 3 φορείς (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ – ΕΛΠΑ – ΕΟΟΕ) και την αντιστοιχία στους περίπου 8.000 φυσικούς ιδιοκτήτες, γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί οι δύο ομοσπονδίες Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ & ΟΜΑΕ τελικά αποδέχονται σιωπηρά τις ΚΥΑ 2017-2019 με τις τμηματικές τροποποιήσεις τους, τις οποίες παρουσιάζουν ως αποτέλεσμα προσπαθειών και επαφών τους. Οι προσδοκώμενες εισπράξεις για το δίδυμο ΦΙΛΠΑ – ΟΜΑΕ θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο εις βάρος των ιδιοκτητών Ι.Ο. Η πρόσφατη αναστολή της ΚΥΑ 2019 μέχρι της 31/12/2019 που δίνει μερική ελευθερία κίνησης προς επισκευές τις εργάσιμες ημέρες και ώρες αλλά δυστυχώς όχι κατάργησή της και επιστροφή στο πρότερο καθεστώς μέχρι οριστικής νομοθέτησης, ενισχύει τους φόβους μου. Οι ελπίδες και υποσχέσεις περί κατάργησης που μας έδωσαν στο Μουσείο Χαραγκιώνη οι νυν κυβερνητικοί βουλευτές αποδεικνύονται φρούδες.  
Επιχειρώντας μια αποτίμηση τα τελευταία πέντε χρόνια των συμμετεχόντων πανελληνίως στις διοργανώσεις ιστορικών αυτοκινήτων που διεξάγονται με ‘σύμφωνη γνώμη’ και κανονισμούς ΟΜΑΕ (FIA) και ΕΟ ΦΙΛΠΑ (FIVA) καταλήγουμε τα εξής αποτελέσματα:
• Sporting αγώνες ιστορικών ραλλύ – αναβάσεις – πίστες 68 συμμετοχές
• Regularity εκδηλώσεις 230 συμμετοχές
Αθροιστικά λιγότεροι από 300 επί συνόλου 8.000 ιδιοκτητών συμμετέχουν σε αδειοδοτημένες εκδηλώσεις των δύο ομοσπονδιών. Όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούνται λάθρα καταμετρημένοι ως δύναμη στη φαρέτρα των φερόμενων ‘θεσμικών’ εκπροσώπων μας.
Με δεδομένο ότι το πρόβλημα ξεκίνησε τη περίοδο 2016-2017 με τις ‘ενημερωτικές’ επισκέψεις του τότε κοινού προέδρου της ΦΙΛΠΑ – Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ κ. Βερναδάκη στα αρμόδια υπουργεία, με πρόφαση την εξυγίανση του χώρου από τους κακούς αντιπάλους ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ που με την ΚΥΑ του 2013 απέκτησαν οντότητα και δυναμική. Η συνέχεια δόθηκε με επιτυχία στη περίφημη εκδήλωση της ΦΙΛΠΑ στο ‘Φλοίσβο’ όπου ο τότε Γ.Γ. κ. Βούρδας, μιας κυβέρνησης με μύρια οικονομικά προβλήματα ξεναγήθηκε ανάμεσα στα πολυτελή γιωτ και τα ακριβά αυτοκίνητα του ‘λαού’ για να αποκτήσει πλήρη ενημέρωση…
Τα επακόλουθα είναι γνωστά σε όλους μας και το αποτέλεσμα δυστυχώς καταδεικνύει ότι οι ιδιωτικοί φορείς έκδοσης ιστορικών πινακίδων απέτυχαν παταγωδώς να τις διαχειριστούν, ακόμη περισσότερο να τις προστατεύσουν. Η μετάβαση άμεσα σε κρατικές ιστορικές πινακίδες είναι επιβεβλημένη. Ο τρόπος ελέγχου 30ετίας, νομιμοποίησης των υφισταμένων Ι.Ο., περιοδικού έλεγχου με ΚΤΕΟ εποχής, συμβολικά τέλη ελεύθερης κυκλοφορίας μπορούν να διεκπεραιωθούν από το κράτος δεδομένης της αποτυχίας που παρουσίασαν εκ του αποτελέσματος οι ιδιωτικοί φορείς. Να υπάρξει τώρα σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων. Όποιος επιθυμεί το ιστορικό του να συμμετέχει σε αγώνες ή εκδηλώσεις υπό την ΟΜΑΕ ακολουθεί τους κανόνες της (HTP – FRP – ΔΤΤ – LICENCE – κλπ.) και αντίστοιχα όποιος επιθυμεί να συμμετέχει σε εκδηλώσεις υπό την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (κάρτα FIVA – δελτίο καταχώρισης – εγγραφή σε λέσχη μέλος Ε.Ο. – κλπ.).
Το μεγάλο όμως ποσοστό ↗ 90% των ελεύθερων ιδιοκτητών και ιστορικών αυτοκινήτων που πραγματικά δεν εκπροσωπούνται πρέπει να αποκτήσει φωνή. Η σιωπή και η αδράνεια ουδέποτε βοήθησαν να λυθεί πρόβλημα. Ας προσπαθήσουμε όλοι, οι κυβερνώντες να ενημερωθούν για το όφελος των πολλών ιδιωτών – ιδιοκτητών ιστορικών αυτοκινήτων και να νομοθετήσουν υπέρ αυτών και όχι με σκοπό τη διάσωση και τον πλουτισμό ομοσπονδιών και λεσχών.
Πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί το όχημα που συντηρείται - κυκλοφορεί με δαπάνη και φροντίδα του ιδιοκτήτη, όχι τα κύπελλα – πρωταθλήματα των ομοσπονδιών. Έτσι μόνον το ιστορικό όχημα θα γίνει προσιτό και ευχάριστο στον ιδιοκτήτη του, ενώ συγχρόνως οι λέσχες θα αποκτήσουν πραγματικό λόγο ύπαρξης προσφέροντας ελκυστικές εκδηλώσεις.
  
Λυμπέρης Παπάζογλου

Οικονομολόγος,
Στο χώρο του Ι.Ο. από το 1999.
Μέλος ΔΣ & πρόεδρος Σ.Ι.Σ.Α.(2004-2010)
Μέλος ΔΣ & αντ/δρος Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ(2015-2018)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι