Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Με το γάντι στο τιμόνι ...

Τον Οκτώβριο συμπληρώνονται 2 χρόνια που οι ιδιοκτήτες Ι.Ο. στην Ελλάδα υπέστησαν με τον πλέον επαχθή & ρατσιστικό τρόπο τις τιμωρητικές συνέπειες των ΚΥΑ 2017 & 2019. Όλη αυτή τη περίοδο ο χώρος βίωσε τη μετριότητα των διοικητικών παραγόντων που δυστυχώς τον εκπροσωπούσαν ‘θεωρητικά’ ως θεσμικοί, αποδείχθηκαν όμως ανεπαρκείς και αυτιστικοί όταν εκλήθησαν να διεκδικήσουν τα αυτονόητα για τους απλούς χρήστες – ιδιοκτήτες Ι.Ο. Χρησιμοποιώ το ‘θεωρητικά’ διότι ο τρόπος απόκτησης της προνομιακής ιδιωτικής πινακίδας + δελτίου καταχώρισης + κάρτας FIVA – FIA – κλπ., υποχρέωνε αντισυνταγματικά στην εγγραφή ως μέλος στις αντίστοιχες λέσχες – ομοσπονδίες οι οποίες εκτός του οικονομικού προσπορισμού, επαίροντο και για την ποσοτική δύναμη των μελών τους.
Προβάλλοντας την κίβδηλη αυτή εικόνα ως δύναμη τους, εμφανίστηκαν  συνομιλητές απέναντι στο κράτος όπου φάνηκε η αδυναμία συνεργασίας και οι αντιπαλότητες των φορέων μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης ακινησία των Ι.Ο. με επακόλουθα την απαξίωση της περιουσίας και της ευχαρίστησης μας. Τότε λοιπόν προέκυψε η νέα ιερή συμμαχία της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ με την ΟΜΑΕ ενάντιας στους παραδοσιακούς αντιπάλους τους, δηλαδή την ΕΟΟΕ και την ΕΛΠΑ αντίστοιχα. Οι οποίες μάλιστα Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ από άσπονδοι εχθροί εξελίχθηκαν σε καρτέλ οικονομικής συμφωνίας εκδίδοντας εν μέσω της γενικότερης κρίσης, παράλληλους αναλυτικούς τιμοκαταλόγους ‘τακτοποίησης’ Ι.Ο.
Δεχόμενοι την καταγραφή των περίπου 18.000 πινακίδων που έχουν εκδοθεί συνολικά από τους 3 φορείς (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ – ΕΛΠΑ – ΕΟΟΕ) και την αντιστοιχία στους περίπου 8.000 φυσικούς ιδιοκτήτες, γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί οι δύο ομοσπονδίες Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ & ΟΜΑΕ τελικά αποδέχονται σιωπηρά τις ΚΥΑ 2017-2019 με τις τμηματικές τροποποιήσεις τους, τις οποίες παρουσιάζουν ως αποτέλεσμα προσπαθειών και επαφών τους. Οι προσδοκώμενες εισπράξεις για το δίδυμο ΦΙΛΠΑ – ΟΜΑΕ θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο εις βάρος των ιδιοκτητών Ι.Ο. Η πρόσφατη αναστολή της ΚΥΑ 2019 μέχρι της 31/12/2019 που δίνει μερική ελευθερία κίνησης προς επισκευές τις εργάσιμες ημέρες και ώρες αλλά δυστυχώς όχι κατάργησή της και επιστροφή στο πρότερο καθεστώς μέχρι οριστικής νομοθέτησης, ενισχύει τους φόβους μου. Οι ελπίδες και υποσχέσεις περί κατάργησης που μας έδωσαν στο Μουσείο Χαραγκιώνη οι νυν κυβερνητικοί βουλευτές αποδεικνύονται φρούδες.  
Επιχειρώντας μια αποτίμηση τα τελευταία πέντε χρόνια των συμμετεχόντων πανελληνίως στις διοργανώσεις ιστορικών αυτοκινήτων που διεξάγονται με ‘σύμφωνη γνώμη’ και κανονισμούς ΟΜΑΕ (FIA) και ΕΟ ΦΙΛΠΑ (FIVA) καταλήγουμε τα εξής αποτελέσματα:
• Sporting αγώνες ιστορικών ραλλύ – αναβάσεις – πίστες 68 συμμετοχές
• Regularity εκδηλώσεις 230 συμμετοχές
Αθροιστικά λιγότεροι από 300 επί συνόλου 8.000 ιδιοκτητών συμμετέχουν σε αδειοδοτημένες εκδηλώσεις των δύο ομοσπονδιών. Όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούνται λάθρα καταμετρημένοι ως δύναμη στη φαρέτρα των φερόμενων ‘θεσμικών’ εκπροσώπων μας.
Με δεδομένο ότι το πρόβλημα ξεκίνησε τη περίοδο 2016-2017 με τις ‘ενημερωτικές’ επισκέψεις του τότε κοινού προέδρου της ΦΙΛΠΑ – Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ κ. Βερναδάκη στα αρμόδια υπουργεία, με πρόφαση την εξυγίανση του χώρου από τους κακούς αντιπάλους ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ που με την ΚΥΑ του 2013 απέκτησαν οντότητα και δυναμική. Η συνέχεια δόθηκε με επιτυχία στη περίφημη εκδήλωση της ΦΙΛΠΑ στο ‘Φλοίσβο’ όπου ο τότε Γ.Γ. κ. Βούρδας, μιας κυβέρνησης με μύρια οικονομικά προβλήματα ξεναγήθηκε ανάμεσα στα πολυτελή γιωτ και τα ακριβά αυτοκίνητα του ‘λαού’ για να αποκτήσει πλήρη ενημέρωση…
Τα επακόλουθα είναι γνωστά σε όλους μας και το αποτέλεσμα δυστυχώς καταδεικνύει ότι οι ιδιωτικοί φορείς έκδοσης ιστορικών πινακίδων απέτυχαν παταγωδώς να τις διαχειριστούν, ακόμη περισσότερο να τις προστατεύσουν. Η μετάβαση άμεσα σε κρατικές ιστορικές πινακίδες είναι επιβεβλημένη. Ο τρόπος ελέγχου 30ετίας, νομιμοποίησης των υφισταμένων Ι.Ο., περιοδικού έλεγχου με ΚΤΕΟ εποχής, συμβολικά τέλη ελεύθερης κυκλοφορίας μπορούν να διεκπεραιωθούν από το κράτος δεδομένης της αποτυχίας που παρουσίασαν εκ του αποτελέσματος οι ιδιωτικοί φορείς. Να υπάρξει τώρα σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων. Όποιος επιθυμεί το ιστορικό του να συμμετέχει σε αγώνες ή εκδηλώσεις υπό την ΟΜΑΕ ακολουθεί τους κανόνες της (HTP – FRP – ΔΤΤ – LICENCE – κλπ.) και αντίστοιχα όποιος επιθυμεί να συμμετέχει σε εκδηλώσεις υπό την Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ (κάρτα FIVA – δελτίο καταχώρισης – εγγραφή σε λέσχη μέλος Ε.Ο. – κλπ.).
Το μεγάλο όμως ποσοστό ↗ 90% των ελεύθερων ιδιοκτητών και ιστορικών αυτοκινήτων που πραγματικά δεν εκπροσωπούνται πρέπει να αποκτήσει φωνή. Η σιωπή και η αδράνεια ουδέποτε βοήθησαν να λυθεί πρόβλημα. Ας προσπαθήσουμε όλοι, οι κυβερνώντες να ενημερωθούν για το όφελος των πολλών ιδιωτών – ιδιοκτητών ιστορικών αυτοκινήτων και να νομοθετήσουν υπέρ αυτών και όχι με σκοπό τη διάσωση και τον πλουτισμό ομοσπονδιών και λεσχών.
Πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί το όχημα που συντηρείται - κυκλοφορεί με δαπάνη και φροντίδα του ιδιοκτήτη, όχι τα κύπελλα – πρωταθλήματα των ομοσπονδιών. Έτσι μόνον το ιστορικό όχημα θα γίνει προσιτό και ευχάριστο στον ιδιοκτήτη του, ενώ συγχρόνως οι λέσχες θα αποκτήσουν πραγματικό λόγο ύπαρξης προσφέροντας ελκυστικές εκδηλώσεις.
  
Λυμπέρης Παπάζογλου

Οικονομολόγος,
Στο χώρο του Ι.Ο. από το 1999.
Μέλος ΔΣ & πρόεδρος Σ.Ι.Σ.Α.(2004-2010)
Μέλος ΔΣ & αντ/δρος Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ(2015-2018)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο