Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

50 Χρόνια Opel GT ...


Εκεί όπου ξεκίνησαν όλα: 70 Opel GT στην αγωνιστική πίστα του Hockenheim
Περιοδεία στα Βουνά Taunus: Επισκέψεις σε Opel Zoo και Schloss Westerhaus
Επιστροφή την πατρίδα: Στάση στο εργοστάσιο Kaiserslautern και το Κέντρο Δοκιμών Rodgau-Dudenhofen
Επίτιμοι καλεσμένοι: Erhard Schnell (Σχεδιαστής GT), Walter Röhrl (ιδιοκτήτης GT)


GT σημαίνει Grand Turismo, Grand Tourisme ή απλά Grand Tour. Και αυτό ακριβώς προσφέρουν η Opel και η ένωση Ευρωπαϊκών λεσχών GT: το Grand Tour 2018 για τον εορτασμό των 50 χρόνων του Opel GT. Από τις 19 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου, εβδομήντα Opel GT αναλλοίωτα στο χρόνο και οι ιδιοκτήτες τους θα επισκεφθούν σημαντικές περιοχές όπου έχει γραφτεί η ιστορία του θρυλικού μοντέλου.
Το μεγάλο οδοιπορικό ‘Grand Tour’ ξεκινά στις 19 Σεπτεμβρίου – μία ιστορική ημερομηνία - στην πίστα του Hockenheim. Το δημοσιογραφικό λανσάρισμα του σπορ αυτοκινήτου  έγινε στο σιρκουί του Grand Prix πριν από 50 χρόνια. Μεταξύ των επίτιμων προσκεκλημένων της πρώτης ημέρας είναι ο δημιουργός του GT, σχεδιαστής Erhard Schnell, και ένας από τους ταχύτερους οδηγούς ράλι όλων των εποχών – ο Walter Röhrl, παγκόσμιος πρωταθλητής το 1982 με Opel Ascona 400, με το ιδιωτικό του Opel GT.
Η 20ή Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στην οικογένεια, και το Grand Tour επισκέπτεται την πατρίδα της οικογένειας Opel. Η πρώτη στάση της περιοδείας στα βουνά Taunus είναι το Opel Zoo, και ακολουθεί το Schloss Westerhaus, ο αμπελώνας της οικογένειας Opel.
Την επόμενη μέρα η αυτοκινητοπομπή κινείται νοτιοδυτικά. Στις 21 Σεπτεμβρίου, το Grand Tour επισκέπτεται το εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern, που προμήθευε εξαρτήματα για το GT κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, 1968-1973. Επιστρέφοντας στην έδρα της Opel, στο Rüsselsheim, τα πληρώματα GT μπορούν να απολαύσουν τη σβελτάδα  των κλασικών οχημάτων τους σε διαδρομές γεμάτες στροφές.


Το “grand finale” προγραμματίζεται για τις 22 Σεπτεμβρίου, και προορισμός είναι το Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Rodgau-Dudenhofen. Εδώ, εξελίχθηκε το GT σε επίπεδο παραγωγής και ρυθμίστηκε η παραμικρή λεπτομέρεια στην οβάλ πίστα. Το ίδιο βράδυ, η  Opel έχει προσκαλέσει τους ανθρώπους του ‘Grand Tour’ σε δείπνο στο ιστορικό κτίριο K48 στο Rüsselsheim.


“Nur Fliegen ist schöner” (Μόνο το να πετάς είναι πιο όμορφο) : Ο θρύλος Opel GT
Το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968, ένα πρώτο δείγμα Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας. Χάρη σε προηγούμενες συνεργασίες, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η Γαλλική εταιρία ανέλαβε τα πρεσαριστά πάνελ αμαξώματος, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του κινητήρα.
Οι αγοραστές GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες – έναν χιλιάρη 60 ίππων που προερχόταν από το Kadett και έναν 1.9 L 90 ίππων από το Rekord. Από την πρώτη στιγμή, το GT 1900 ήταν πολύ δημοφιλές. Η μέγιστη ταχύτητα των 185 km/h και η επιτάχυνση 0 -100 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα ήταν αυτό που ήθελαν οι αγοραστές. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γινόταν με μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Οι Ευρωπαίοι πελάτες σπάνια επέλεγαν το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το συγκεκριμένο κιβώτιο ήταν εξαιρετικά δημοφιλές.
Ο Friedhelm Engler, Διευθυντής Εξωτερικής Σχεδίασης στην Opel, περιγράφει τη συμπεριφορά των συναδέλφων του την εποχή εκείνη ως «Αναιδή! Ήταν θράσος να προτείνεις μία φιλοσοφία κινητήρα που τοποθετείται εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο, με βάση το Kadett B. Αντί να τοποθετήσουν τα δοκιμασμένα εξαρτήματα μαζικής παραγωγής σε ένα νέο αμάξωμα, είχαν το σθένος να δημιουργήσουν κάτι τελείως επαναστατικό – ένα αληθινό Gran Turismo. Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος το GT ως ατσαλένια τόλμη!»


Ευτυχισμένα Γενέθλια, Opel GT!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...