Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αρχή του παραμυθιού ...


Η «Ακροπολική» εβδομάδα ξεκίνησε με τις πρώτες δοκιμές ενόψει του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018, 3ο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, για αρκετά από τα κορυφαία πληρώματα του ERC σε Ειδικές περασμένων ετών όπως η Παύλιανη και η Καλοσκοπή.
Στόχος τους, βεβαίως, ήταν η εξοικείωση με τα ελληνικά χώματα και η σωστή ρύθμιση των αυτοκινήτων για τις Ειδικές Διαδρομές και το ενδεχόμενο βροχής. Πάντως, στις πρώτες αυτές δοκιμές ο καιρός ήταν καλός, με τον ήλιο να κάνει σε μεγάλες περιόδους της ημέρας την εμφάνισή του. Οι Γιώργος Φιλιππίδης και Θέμης Χαλκιάς θα δοκιμάσουν αύριο τα Skoda Fabia R5 με τα οποία θα αγωνιστούν. Την Τρίτη 29/5 ξεκινούν και οι επίσημες αναγνωρίσεις του αγώνα.



No1: LUKYANUK Alexey - ARNAUTOV Alexey
«Ξέρουμε ότι ο αγώνας είναι σκληρός. Βασικός μας στόχος είναι να δούμε πως θα εξελιχθεί ο αγώνας, να προσπαθήσουμε να μην έχουμε κάποιο κλατάρισμα και άλλα προβλήματα. Αυτά είναι τα κλειδιά για την επιτυχία. Σχεδόν οι μισές Ειδικές Διαδρομές είναι καινούργιες για εμάς, ενώ άλλες έχουν αντίθετη φορά, οπότε πρέπει να γράψουμε καινούργιες σημειώσεις. Οι συνθήκες για όλους τους οδηγούς θα είναι σχεδόν οι ίδιες και αυτό είναι θετικό».

Νο2: MAGALHAES Bruno – MAGALHAES Hugo
«Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας πολύ ξεχωριστός αγώνας, πολύ διαφορετικός από τους υπολοίπους οπότε είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε ένα καλό τεστ σήμερα και να βρούμε τις ιδανικές ρυθμίσεις. Οι Ειδικές είναι γρήγορες αλλά παράλληλα πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ διότι πρέπει να αποφεύγουμε τις μεγάλες πέτρες στο δρόμο. Ο στόχος μας είναι να βρεθούμε στο πόντιουμ και να πάρουμε βαθμούς για το πρωτάθλημα. Είμαι περίεργος να δω τις ειδικές διαδρομές καθώς αρκετές έχουν αντίθετη φορά ενώ άλλες έχουν καινούργια τμήματα».

Νο3: HERCZIG Norbert – FERENCZ Ramon
«Είμαστε τα νέα παιδιά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ και στον αγώνα. Για εμάς όλα είναι καινούργια. Δεν γνωρίζουμε τις ειδικές και το βασικό είναι να τερματίσουμε τον αγώνα. Έχω δει κάποια onboard βίντεο και έχω διαπιστώσει ότι κάποια κομμάτια είναι πολύ σκληρά. Στην Ουγγαρία έχουμε έναν αντίστοιχα σκληρό αγώνα από τον οποίο έχω εμπειρία και έτσι ελπίζω να βρω καλό ρυθμό για τον αγώνα».


Νο5: HABAJ Lukasz - DYMURSKI Daniel
«Θα είναι μία πρόκληση για το αυτοκίνητο καθώς οι Ειδικές είναι αρκετά σκληρές ενώ και εμείς θα πρέπει να ανταποκριθούμε. Είμαι αισιόδοξος, όμως, καθώς ήδη έχουμε κάνει τρεις αγώνες. Φέτος έχουμε στόχο την πεντάδα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ και ελπίζουμε ότι και στο Ακρόπολις θα είμαστε σε αντίστοιχη θέση. Άλλωστε μετά ακολουθούν αγώνες που τους γνωρίζω καλά».

Νο7: ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ Αλέξανδρος – ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Αντώνης
«Σήμερα βρισκόμαστε στο βουνό για να κάνουμε το τεστ μας για το Ράλλυ Ακρόπολις, αν και βρισκόμαστε σε σημείο που δεν έχει πολλές ομοιότητες με τις υπόλοιπες Ειδικές. Μάλλον όμως θα βρέξει σήμερα οπότε αυτό είναι θετικό καθώς αναμένουμε βροχές στον αγώνα. Θα κάνουμε λίγα χιλιόμετρα να βρούμε τις ρυθμίσεις ώστε να είμαστε έτοιμοι για τον αγώνα. Φέτος οι προσδοκίες μας είναι πολύ πιο υψηλές από πέρυσι καθώς έχουμε οδηγήσει το αυτοκίνητο για έναν χρόνο, αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Είναι μεγάλος αγώνας και σκληρός, το σημαντικό είναι να αντέξει το αυτοκίνητο και η καλή θέση θα έρθει. Θα προσπαθήσω να οδηγήσω γρήγορα αλλά προσεκτικά».

Νο8: VON THURN UND TAXIS Albert - CHRISTIAN Frank
«Είμαι λίγο στεναχωρημένος καθώς σήμερα είχαμε μία μικρή έξοδο και κάναμε μία μικρή ζημιά στο roll cage, έτσι σταματήσαμε νωρίτερα. Έχουμε βελτιωθεί στην άσφαλτο αλλά εδώ έχουμε πολύ δύσκολες συνθήκες. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον, ανυπομονώ. Πιστεύω να τερματίσουμε στην πρώτη δεκάδα ενώ αν καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε στην πρώτη πεντάδα θα είναι πραγματικά όνειρο. Κάποιες Ειδικές είναι καινούργιες ενώ άλλες έχουν αντίθετη φορά, οπότε δεν έχω μεγάλη γνώση τους. Επίσης αγωνίζομαι με καινούργιο συνοδηγό οπότε υπάρχουν αρκετές συνθήκες που πρέπει να συνηθίσω».

Νο9: PTASZEK Hubert – SZCZEPANIAK Maciej
«Είναι η πρώτη φορά για εμένα στον αγώνα, οπότε δεν έχω καθόλου εμπειρία σε τέτοιες Ειδικές. Δεν μπορώ να ξέρω τι να περιμένω καθώς δεν τις γνωρίζω καθόλου. Όλοι λένε ότι οι Ειδικές είναι αρκετά σκληρές, οπότε το βασικό στο μυαλό μας είναι να προσπαθήσουμε να πάμε γρήγορα αλλά παράλληλα να κρατήσουμε το αυτοκίνητο σε ένα κομμάτι. Αυτός είναι ο στόχος. Κατά τη διάρκεια του αγώνα θα επικεντρωθούμε στη δουλειά μας, ελπίζω να έχουμε καλές σημειώσεις και να μπορέσουμε να είμαστε κοντά στον ανταγωνισμό».

Νο11: MONTEIRO Aloisio – COUCEIRO Andre
«Για εμάς είναι η πρώτη φορά οπότε όλα είναι καινούργια. Είναι μία καινούργια εμπειρία με σκληρές Ειδικές. Πρέπει να μάθουμε τα πάντα και να έχουμε καλές σημειώσεις. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι. Ο βασικός μας στόχος είναι να τερματίσουμε το ράλλυ. Μετά και αν αναλογιστούμε ότι δεν είναι πάρα πολλά τα R5 θέλουμε να είμαστε στην πρώτη δεκάδα και να πάρουμε μερικούς πόντους για το πρωτάθλημα».


Νο15: SERDERIDIS Jourdan – MICLOTTE Frederic
«Κάναμε μία καλή προπόνηση δύο εβδομάδες πριν με το Ράλλυ Φθιώτιδος οπότε έχουμε αποκτήσει εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και στις δυνατότητές μας. Εδώ όμως ο ανταγωνισμός είναι διαφορετικός, έχουμε αρκετά καλά αυτοκίνητα και πιλότους που ειδικεύονται στο χώμα και στο Ακρόπολις, ωστόσο έχουμε καλές προσδοκίες για τον αγώνα και ελπίζουμε το σημερινό μας τεστ να μας τις επιβεβαιώσει. Σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε σε έναν καλό ρυθμό στην Υπερειδική στο Μαρκόπουλο και στην Θήβα που είναι και η μεγαλύτερη Ειδική και μετά να δούμε που βρισκόμαστε. Ελπίζω να είμαστε στην πρώτη δεκάδα μετά την πρώτη μέρα και μετά να ανεβάσουμε ταχύτητα. Γνωρίζουμε πολύ καλά τις Ειδικές της Κυριακής αλλά είμαι σίγουρος ότι και οι υπόλοιπες θα είναι σε αντίστοιχο επίπεδο. Κάποιες έχουν πονηρά σημεία, κάποιες είναι πιο γρήγορες ενώ θα πρέπει και να δούμε πόσο θα αλλάξουν μετά τα πρώτα περάσματα».

Νο19: ERDI Tibor Junior – GYORGY Papp
«Ξεκινήσαμε σήμερα την προετοιμασία μας για τον αγώνα. Ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε τον αγώνα στην κατηγορία ERC2. Αυτήν τη χρονιά έχουμε περισσότερες συμμετοχές οι οποίες είναι πιο δυνατές και πρέπει να τις κερδίσουμε. Οι Ειδικές Διαδρομές είναι καινούργιες και είμαι χαρούμενος για αυτό καθώς πάντα στις νέες ειδικές είμαστε γρηγορότεροι από τον ανταγωνισμό. Ελπίζω να μείνουμε μακριά από τεχνικά προβλήματα».


Νο34: VASSILAKIS George – KARANIKOLAS Epaminondas
«Πρώτη επαφή με το καινούργιο μας αυτοκίνητο (Ford Fiesta R5), καθώς σήμερα ουσιαστικά θα το οδηγήσουμε σε χώματα μίας Ειδικής Διαδρομής. Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε να μάθουμε το αυτοκίνητο. Οι Ειδικές είναι ωραίες αν και χωρίς να τις έχω δει στο 100% είναι λίγο πιο σκληρές από το αναμενόμενο. Είχαν αρκετές πέτρες, μπορεί να μην είναι ακόμα εντελώς έτοιμες. Εμείς ούτως ή άλλως προσεκτικά θα οδηγήσουμε».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Επικό "Μολών Λαβέ" ...

Ο πρώτος χωμάτινος αγώνας για το 2025 πέρασε στις αναμνήσεις μας. Πολύ θέαμα, ειδικά στο γνωστό άλμα, γρήγορα περάσματα με τεχνική για καλύτερο χρόνο και για να αποφύγεις τις κακοτοπιές αλλά και πολλές εγκαταλείψεις, αφού η διαδρομή φέτος έδειξε τα δόντια της σε όσους είτε δεν εκτίμησαν κάτι σωστά, είτε υπερπροσπάθησαν για την καλύτερη επίδοση. Η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης γεμάτη ασφυκτικά από κόσμο υποδέχτηκε και χειροκρότησε τα πληρώματα, εγκαινιάζοντας το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ 2025. Άτομα κάθε ηλικίας ήρθαν για να θαυμάσουν και να περιεργαστούν από κοντά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μια πετυχημένη για άλλη μια χρονιά εκδήλωση. Η συνέχεια στον όμορφο Πάρνωνα που η προετοιμασία της διαδρομής ικανοποίησε τα πληρώματα τα οποία μετά τα έξι περάσματα των αναγνωρίσεων ξεκίνησαν τον αγώνα σε μια ηλιόλουστη μέρα με πλήθος θεατών, περισσότεροι από πέρσι, που θαύμασαν τα δυναμικά περάσματα των συμμετεχόντων. Στα αποτελέσματα τώρα ξεκινάμε με τα ιστορικά με πρώτους γενικής τους ...

Heritage Classic Cup – Spring Edition ...

Η Επίσημη εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ για το 2025 έρχεται στις 29-30/3/2025 και οι συμμετοχές συνεχίζονται μέχρι τη Πέμπτη 27/3/2025. Με την αμέριστη υποστήριξη και τη συνδιοργάνωση του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας η φετινή εκδήλωση του ΣΦΙΠΟΠ θα αναδείξει τις ομορφιές και θα δώσει πνοή σε όλα σχεδόν τα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με τη διέλευση των αγωνιζομένων με τα πανέμορφα κλασσικά οχήματα του περασμένου αιώνα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμβάλει στη συνδιοργάνωση με την αθλοθέτηση των νικητών και ο Δήμος Πύργου (όπου εδρεύει ο ΣΦΙΠΟΠ) βοηθάει σημαντικά με επιχορήγηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περιλαμβάνει το Heritage Classic Cup – Spring Edition στο ετήσιο πρόγραμμα κλασσικών και ιστορικών οχημάτων με αποτέλεσμα να προσελκύει μεγάλο ενδιαφέρον από πληρώματα όλης της Ελλάδος. Μετά την επιτυχία από το προηγούμενο Heritage Classic Cup, έρχεται η φετινή εκδήλωση για αυτοκίνητα και για  μοτοσικλέτες με δύο αγωνιστικές μέρες και περισσότερα από 180 οδηγικά χλμ και 14 ει...

51ο Rally Θερμαϊκού ...

Σε λίγες μέρες διοργανώνεται το 51ο ράλι Θερμαϊκού. Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία αυτού του αγώνα, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι πιο νέοι. Η ιστορία του ράλι Θερμαϊκού ξεκινάει από πολύ παλιά. Μόνιμος διοργανωτής ήταν ο Α.Ο.Θ. Στις 2 Μαρτίου 1969 έγινε το πρώτο ράλι Θερμαϊκού. Ένας αγώνας μεικτός σε χώμα και άσφαλτο, με 30 συμμετοχές. Νικητές ήταν οι Μιχάλης και Παύλος Πετρίδης με B.M.W. 1600. Το ίδιο μοτίβο χώμα - άσφαλτος συνεχίζει και τα δυο επόμενα χρόνια με τον Γάκη Καλεμτζάκη να είναι ο νικητής το 1970 με συνοδηγό τον Παπαδημητρίου με ένα Ford και το 1971 με τον Λάμπρο Γκράσσο με μια Toyota Corolla. Απο το 1972 ο αγώνας γίνεται καθαρά χωμάτινος μέχρι και το 1976. Οι Σταύρος Σταυριανίδης - Λάμπρος Γράσσος θα είναι οι νικητές το 1972 με Opel Kadett Rallye, με τους Γιώργο Γεωργούλα - Σταυριανίδη να κερδίζουν το 1973 με ίδιο αυτοκίνητο. Τα επόμενα χρόνια 1975 - 1978, απόλυτοι κυρίαρχοι του ράλι Θερμαικού θα είναι οι Γιώργος Σωτηριάδης - Γιάννης Κέπετζης, αφού θα π...