Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στους δρόμους του Φειδιππίδη ...


Σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο της Αθήνας μπορεί κανείς να βρει πολλές εκπλήξεις της φύσης. Από σκοτεινά δρομάκια μέσα στο πυκνό δάσος, μέχρι ποταμάκια επιπέδου Camel Trophy. Μια γεύση από αυτά είχαν την ευκαιρία να πάρουν τα 23 πληρώματα που ξεκίνησαν την σύγχρονη μηχανοκίνητη «μάχη του Μαραθώνα» την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου από την Βαρυμπόμπη.
Έπειτα από 100 χιλιόμετρα γύρω από τη λίμνη του Μαραθώνα, τα οχήματα ολοκλήρωσαν το 1ο Αττικό Regularity 4Χ4, που αποδείχθηκε απαιτητικό ακόμα και για τα πιο έμπειρα πληρώματα. Στον αγώνα που διοργάνωσε η «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής», με αρωγό την «Αξοτεχνική» και χορηγό επικοινωνίας το «www.Off-Road.gr», το ενδιαφέρον διατηρήθηκε αμείωτο, με πολλές αλλαγές στις πρώτες θέσεις κατά τη διάρκεια των 8 Ειδικών ακριβείας.
Το «χεράκι» του έβαλε και ο καιρός, προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος με βροχή όλο το προηγούμενο βράδυ αλλά και λαμπερό ήλιο το πρωινό του αγώνα. Η λάσπη, όπως ήταν φυσικό, ανέβασε τον πήχη - τόσο που ακόμα και απλές αγροτικές ανηφόρες έκρυβαν εκπλήξεις.


Η μεγαλύτερη απ' αυτές ήρθε από τους πρωτοεμφανιζόμενους Χαράλαμπο Καππή και Άγγελο Ορφανουδάκη: οδηγώντας χωρίς όργανα το Toyota Hilux, με βασικό όμως εργαλείο το νεανικό τους κέφι, κατάφεραν -κερδίζοντας κιόλας τη μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα- να κατακτήσουν τη νίκη του αγώνα, τερματίζοντας με τους λιγότερους βαθμούς ποινής!
Την ίδια ώρα, ο Βασίλης Μαϊδώνης με την πολύπειρη «Soyki» Σούλα Καραμηνά ανέβηκαν με το Grand Cherokee στη δεύτερη θέση του αγώνα, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν με τρεις πρώτους χρόνους Ειδικών οι Γιώργος Κυπριανού και Ίαν Παπανικολάου, με Subaru Forester.
Σε αναπάντεχο φαβορί εξελίχθηκε το Renault4L με τους Μαρκαντωνάτο / Τσαπόγα: βρίσκονταν σταθερά μέσα στην πεντάδα της γενικής κατάταξης, κατακτώντας και μια πρωτιά, ώσπου το είδος του πετρώδους εδάφους και οι 12 (!) επαναλαμβανόμενες φουρκέτες δεν συνεργάστηκαν με την μπροστινή κίνηση του 4L. Έτσι, αναγκάστηκαν να «υποχωρήσουν» στον πιο βατό, κλασσικό δρόμο που είχε ακολουθήσει στην αρχαιότητα ο Φειδιππίδης. 


Αντίστοιχα, ο «Huffy» Δ. Σταυρόπουλος με τον  Γ. Σαρρή, στην πρώτη τους εμφάνιση στο χώμα, διατηρούσαν διαφορά ασφαλείας στην κορυφή - όμως η αντλία καυσίμου του Range Rover είχε διαφορετική άποψη.
«Γεύση» από τον αγώνα πήρε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), Δημήτρης Μιχελακάκης, που συμμετείχε δίπλα στον Αλέξη Λυχναρά, στα μπάκετ ενός Land Rover Defender.


Λίγα λόγια για τα Regularity Trail Ride

Παράλληλα με την αγωνιστική δραστηριότητα, στο 1o Αττικό Regularity Trail Ride 4Χ4 αρκετοί συμμετέχοντες δήλωσαν συμμετοχή σε μια φιλική οργάνωση δίπλα στη φύση, που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι που δεν έχει στόχο την απόλυτη ταχύτητα, αλλά την ακρίβεια διατήρησής της Μέσης Ωριαίας Ταχύτητας, σύμφωνα με τις οδηγίες και σε συνδυασμό με την πλοήγηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το άθροισμα των απαιτούμενων Μ.Ω.Τ. για το σύνολο της διαδρομής δεν ξεπέρασε τα περίπου 25 χλμ/ώρα.
Στους αγώνες αυτούς, οι κατηγορίες εξαρτώνται από την ηλικία του αυτοκίνητου και μόνο, καθώς η ταχύτητες είναι μικρές, επιτρέποντας σε όλους να διακριθούν. Η πλοήγηση γίνεται από το κάθε πλήρωμα χρησιμοποιώντας το road book που λαμβάνει από την οργάνωση λίγο πριν την εκκίνηση. 
Το πλήρωμα παραλαμβάνει και οδηγίες σχετικά με τις μέσες ωριαίες ταχύτητες που πρέπει να ακολουθήσει στα διάφορα τμήματα της διαδρομής, και η κατάταξη προκύπτει από την απόκλιση της ιδανικής μέσης ωριαίας ταχύτητας που μετράται από την οργάνωση σε αρκετά κρυφά σημεία της χωμάτινης διαδρομής.


Φωτογραφίες: nikos@kakoliris.com
Αποτελέσματα: ΕΔΩ!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πρόγραμμα Ιστορικών 2025 ...

Από έξι αγώνες αποτελείται το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων του 2025, ενώ τα επιμέρους Κύπελλα Ράλλυ Ασφάλτου και Χώματος των Ιστορικών περιλαμβάνουν 4 αγώνες. Παρακάτω, παρουσιάζεται αναλυτικά το πρόγραμμα του κάθε θεσμού: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  Το ασφάλτινο Ράλλυ Ευβοϊκού θα φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων στις 3 και 4 Μαΐου με τη συνέχεια να περιλαμβάνει το χωμάτινο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας στις 24 και 25 Μαΐου. Ο τρίτος γύρος του θεσμού, το ασφάλτινο Ηπειρωτικό Ράλλυ, θα λάβει χώρα στις 14-15 Ιουνίου, ενώ το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις που συμπεριλαμβάνεται για τρίτη συνεχή χρονιά στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ιστορικών θα αποτελέσει τον τέταρτο αγώνα, από τις 5 έως τις 7 Σεπτεμβρίου. Το χωμάτινο Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς, ο πέμπτος αγώνας του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στις 18 και 19 Οκτωβρίου, ενώ το ασφάλτινο Ράλλυ Αλμυρός θα φιλοξενήσει τον τελευταίο γύρο του Πανελληνί...

Junior Elettrica Speciale ...

Έχοντας ξεκινήσει δυναμικά την εμπορική της πορεία και διευρύνοντας σημαντικά το αγοραστικό κοινό της Alfa Romeo , η Junior υλοποιεί ουσιαστικά το όραμα για τη νέα γενιά Alfisti. Από σήμερα δε, ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο τη θέση της στην κατηγορία. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo ξεκινάει πλέον από τις €33.400 στο εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού, τιμή που μειώνεται στις €25.320 με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου με διαμαντέ φινίρισμα, ενεργό cruise control, δερμάτινο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί και οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, ενώ την υψηλή ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζουν το connectivity box μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και το infotainment με οθόνη αφής 10,1” που διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Η Elettrica Speciale των...

Γενική Συνέλευση Ο.Μ.Α.Ε. ...

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε), όπως αποφασίστηκε στη συνεδρίαση της 10ης Ιανουαρίου 2025, καλεί τους εκπροσώπους των σωματείων – μελών της να συμμετάσχουν στην Τακτική Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιηθεί, την 25ην Φεβρουαρίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 17:00, στην αίθουσα 5 των γραφείων της ΟΜΑΕ στο Ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ, Λ. Ολυμπιονίκη Σπύρου Λούη 1, Μαρούσι Αττικής. Σε περίπτωση μη απαρτίας η Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 στις 17:00, στον ίδιο τόπο. Διαβάστε περισσότερα στη συνημμένη πρόσκληση: ΕΔΩ!