3/4/17

Αυλαία ERC ...


Το ταξίδι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο από τις Αζόρες, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να αναμετρούνται στις ιδιαίτερες χωμάτινες επιφάνειες του νησιού. Σε σχέση με πέρυσι ο θεσμός έχει συγκεκριμένες αλλαγές, οι οποίες έχουν να κάνουν με κατηγορίες και έπαθλα σε οδηγούς αλλά και ομάδες.
ERC Junior: Το άκρως επιτυχημένο Πρωτάθλημα Νέων θα χωριστεί φέτος σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με την ηλικία των οδηγών. Συγκεκριμένα, στην πρώτη θα συμμετέχουν όσοι κάτω των 27 ετών και θα αγωνίζονται με αυτοκίνητα προδιαγραφών R2 και ελαστικά της Pirelli. Το έπαθλο του νικητή θα είναι μία επιταγή 100.000 ευρώ, την οποία θα μπορεί να εξαργυρώσει την επόμενη χρονιά, στην κατηγορία U28 του ERC. Πρόκειται για το νεοσύστατο θεσμό Νέων, στον οποίο θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσοι οδηγοί έχουν ηλικία κάτω των 28, αλλά αγωνίζονται με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5! Σε αυτήν την κατηγορία, το έπαθλο του νικητή θα είναι η συμμετοχή του σε έναν ευρωπαϊκό γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με WRCar!
Πρωτάθλημα Ομάδων: Για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία του θεσμού, εκτός από τους γνωστούς μας τίτλους στις κατηγορίες ERC-1, ERC-2 και ERC-3, θα υφίσταται και Πρωτάθλημα Ομάδων! Σε αυτό θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής όσες ομάδες διαθέτουν έως τρεις οδηγούς, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Από τους συνολικά οκτώ αγώνες θα προσμετρούν τα έξι καλύτερα αποτελέσματα της ομάδας, ενώ σε κάθε ράλλυ θα μπορούν να «κρατήσουν» τα δύο καλύτερα αποτελέσματα. Οι ομάδες που ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή είναι οι εξής: ACCR Czech Team, Castrol Ford Team Turkey, Motorsport Italia, Neiksans Rally Sport, Opel Rallye Junior Team, Peugeot Rally Academy, Play/Auto Acoreana Racing, Rallytechnology, Sports Racing Technologies και Tiger Energy Drink Rally Team.
Πρόγραμμα: Σε σχέση με το 2016, οι αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος είναι οκτώ, αντί για δέκα, που συμπεριλήφθηκαν πέρσι. Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον πλέον ιστορικό αγώνα στο καλαντάρι του ERC, ενώ σημαντική είναι η προσθήκη του Ράλλυ Ρώμης, το οποίο και σηματοδοτεί την επιστροφή της Ιταλίας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα έπειτα από τρία χρόνια.
Έπαθλο γυναικών: Θα υφίσταται και φέτος, με τέσσερα γυναικεία πληρώματα να αναμένεται να το διεκδικήσουν.
Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι συμμετοχές του θεσμού αναμένεται να είναι σαφώς αναβαθμισμένες σε σχέση με πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις Αζόρες θα εκκινήσουν 28 αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 15 αναμένεται να ακολουθήσουν την πλειονότητα των αγώνων του θεσμού. Σημαντική είναι η παρουσία του δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz, που θα προσπαθήσει με το Ford Fiesta R5 να διατηρήσει τα σκήπτρα, αλλά και του Alexey Lukyanuk, που με το δικό του Ford Fiesta R5 θα διεκδικήσει τον τίτλο. Σε αυτούς πρέπει να προσθέσουμε τον νικητή του περσινού Ακρόπολις, Ralfs Sirmacis, που έχει αποδείξει ότι έχει τη δυνατότητα να επικρατήσει με το Skoda Fabia R5, αλλά και τον νεαρό ταλαντούχο Marijan Griebel, που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει με ίδιο αυτοκίνητο. Παράλληλα, σημαντικό γεγονός αποτελεί η επιστροφή της Peugeot στο ERC με δύο 208 T16, για τους Jose Antonio Suarez και Jose Maria Lopez. Όπως όλα δείχνουν, το φετινό Πρωτάθλημα του ERC είναι σαφώς αναβαθμισμένο σε σχέση με πέρυσι, και αναμένεται να παρακολουθήσουμε σπουδαίες μάχες στις ειδικές διαδρομές.