Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Και του χρόνου ...


Έπειτα από  έναν αγώνα όπου οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν την προσπάθεια των πληρωμάτων, οι Γιάννης Πλάγος-Άλκης Ρέντης έφτασαν σε μια άξια νίκη.


Το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου διοργανώθηκε από το Αθλητικό Σωματείο "Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής" (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) στην αγαπημένη ασφάλτινη Ειδική Διαδρομή "Άγιος Μερκούριος", το 4o Athens Rally Sprint. Ο αγώνας προσμετρούσε στο Κύπελλο Ασφάλτινων Ράλλυ Κεντρικής Ελλάδος και στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, ως ο 4ος και 5ος γύρος του εκάστοτε θεσμού.
Η Ειδική Διαδρομή "Άγιος Μερκούριος", που είχε μήκος 15 χιλιομέτρων και κατεύθυνση από Βαρυμπόμπη προς Μαλακάσα, είναι μια από τις πιο φημισμένες ασφάλτινες διαδρομές της Ελλάδας και η πιο γνωστή της Αττικής, οπότε ήταν λογικό να προσελκύσει το ενδιαφέρον πληρωμάτων και θεατών. Έτσι, 57 πληρώματα βρέθηκαν στην Πλατεία Θρακομακεδόνων, σημείο Αφετηρίας και Τερματισμού χάρη στην αμέριστη υποστήριξη που έλαβε η Οργανωτική Επιτροπή από τον Δήμο Αχαρνών, στα διοικητικά όρια του οποίου στεγάστηκε μεταξύ άλλων και το Service Park, που βρισκόταν στο Ολυμπιακό Χωριό.
Στο αγωνιστικό κομμάτι, η ημέρα ξεκίνησε με ηλιοφάνεια, ωστόσο οι καιρικές προβλέψεις άφηναν ανοικτό το ενδεχόμενο βροχής προς το μεσημέρι όταν και θα πραγματοποιούνταν το δεύτερο και καταληκτικό πέρασμα, περιπλέκοντας τις επιλογές των πληρωμάτων αναφορικά με τα ελαστικά και το στήσιμο που θα επέλεγαν για τα αυτοκίνητά τους. Οι Γιάννης Πλάγος-Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type-R, C3-A7) πάντως δεν επηρεάστηκαν, σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο και στα δύο περάσματα και έφτασαν στη νίκη, η οποία είναι η πρώτη της καριέρας τους σε επίπεδο Γενικής Κατάταξης. Φυσικά, το πλήρωμα του δικίνητου Civic επικράτησε τόσο στην Ομάδα F2 για δικίνητα αυτοκίνητα, όσο και στην C3. Στη δεύτερη θέση της Κατάταξης, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Ανδρέας Ντόφης-Μάριος Τσαούσογλου (Mitsubishi Lancer EVO VIII, C2-A8), οι οποίοι βρίσκονταν κοντά στους νικητές μετά το πρώτο πέρασμα, όμως στη συνέχεια έχασαν χρόνο λόγω ενός τετ-α-κε και προβλήματος με το συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να τερματίσουν στη δεύτερη θέση. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Διονύσης Τροβάς-Γιάννης Κόλλιας (BMW M3, C2-E12Δ), όντες αποτελεσματικοί και στα δύο σκέλη, αν και καρδιοχτύπησαν στο τέλος αφού στα τελευταία χιλιόμετρα του δεύτερου περάσματος ο κινητήρας του ρετάριζε. Παρόλα αυτά τερμάτισαν κανονικά τη διαδρομή, όμως τα προβλήματα συνεχίστηκαν στην απλή διαδρομή προς τον τερματισμό, με "δράστη" το λουρί του δυναμό, για να επιστρέψουν εντέλει στην Πλατεία Θρακομακεδόνων, σημειώνοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Στην τέταρτη θέση της Γενικής Κατάταξης,  στη δεύτερη της Ομάδας F2 και στην κορυφή της Ομάδας C4 τερμάτισαν οι Γιώργος Κοπανάκης-Χρήστος Φαρμάκης (Opel Corsa S1600, C4-S1600) οι οποίοι είχαν μάχη αρχικά με τους Βασίλη Καραθανάση-Θανάση Καραθανάση (Opel Astra, C3-E11) που εγκατέλειψαν από έξοδο στο δεύτερο πέρασμα. Μια θέση πιο πίσω ολοκλήρωσαν οι Γιάννης Νομικός-Μιχάλης Πατρικούσης (Skoda Fabia S2000, C1-S2000), με τον οδηγό να εξοικειώνεται ολοένα και περισσότερο με το δυσκολοδήγητο, αλλά εξαιρετικό σε εικόνα και ήχο, τσέχικο αυτοκίνητο. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι "Αμερικάνος"-Δημήτρης Σαΐνης (Peugeot 106 S16, C5-A6) οι οποίοι έχασαν χρόνο στο πρώτο πέρασμα όταν έκαναν σχεδόν όλη την διαδρομή χωρίς υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, όμως στη συνέχεια επανέκαμψαν χάρη τόσο στη δική τους ικανότητα, όσο και στον καιρό καθώς οι ανταγωνιστές τους συνάντησαν βροχή, κατακτώντας έτσι μια ανέλπιστη ακόμη και για τους ίδιους, νίκη στην Ομάδα C5. Όσο για την C6, αυτή ήταν για ακόμη μια φορά πολύ ανταγωνιστική, παρόλο που τα τελικά αποτελέσματα επηρεάστηκαν από μια διακοπή και βροχή. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του πρώτου περάσματος οι Σπύρος Νίκας-Σπύρος Χατζηπαναγιώτου (Citroen Saxo) είχαν μια έξοδο σε πολύ στενό κομμάτι, οπότε το αυτοκίνητό τους εμπόδιζε τη διέλευση των υπόλοιπων με αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή του αγώνα. Τα πληρώματα που επηρεάστηκαν από αυτό πήραν εικονικούς χρόνους, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των συμμετεχόντων να βρίσκεται στο ίδιο δευτερόλεπτο, κάτι που σήμαινε πως η νίκη θα κριθεί στο δεύτερο πέρασμα.  Τότε το ρόλο της έπαιξε η βροχή και νικητές από όλη αυτή τη διαδικασία, βγήκαν οι Ηλίας Κορνελάκης-Στράτος Ορφανός (Peugeot 106 S16, C6-N2) που πάντως είχαν πετύχει εξαιρετικό χρόνο στο πρώτο πέρασμα πριν τη διακοπή, οπότε τα συμβάντα που προαναφέρθηκαν δεν μειώνουν την επίδοσή τους.  Στη δεύτερη θέση της C6 βρέθηκαν οι Γιάννης Τσέρτος-Δημήτρης Μπρίλλης (Citroen Saxo, C6-N2) ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Μαρίνος Μπενούκας-Χρήστος Μουρκάκης (Peugeot 106 S16, C6-N2). 
Όσο για τις υπόλοιπες Ομάδες, στη C3 τους νικητές Πλάγο-Ρέντη ακολούθησαν οι Χρήστος Χατζηκωνσταντίνου-Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Renault Clio Ragnotti, C3-A7) και Δημήτρης Πλακούτσης-Στέλιος Παναγιωτακόπουλος (Peugeot 206, C3-E11). Στη C4 πίσω από τους Κοπανάκη-Φαρμάκη βρέθηκαν οι Κώστας Αργυρίου-Τόλης Πάλλας (Toyota Starlet, C4-E10) και Θόδωρος Βούλγαρης-Διονύσης Τσουκαλάς (Toyota Starlet KP 60, C4-E10), ενώ στην C5 την τριάδα πέραν των νικητών διαμόρφωσαν οι "Filon"-Γιώργος Γονάκης (Peugeot 206 XS , C5-A6) που είχαν τη στιγμή τους στο πρώτο πέρασμα, ενώ στο δεύτερο συνάντησαν βροχή σε μεγάλο μέρος της διαδρομής , καθώς και οι Σπύρος Βασιλείου-Βασίλης Μπάτζανος (MG Rover, C5-A6) οι οποίοι έπεσαν επίσης θύματα της βροχής, αν και στο πρώτο πέρασμα είχαν σημειώσει τον καλύτερο χρόνο της Κατηγορίας. 
Ο αγώνας προσμετρούσε και στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, με 16 πληρώματα να δίνουν το "παρών" με τις όμορφες, παλαιότερης χρονολογίας και τεχνολογίας αγωνιστικές κατασκευές. Νικητές μετά από έναν αγώνα που σαφώς επηρεάστηκε στο δεύτερο πέρασμα από τις καιρικές συνθήκες και το βρεγμένο οδόστρωμα, αναδείχθηκαν οι Γιάννης Τσαλαματάς-Γιώργος Πρίντεζης (Ford Escort RS 2000, 3-D3) που μάλιστα στο πρώτο, στεγνό, πέρασμα σημείωσαν τον 4ο χρόνο σε επίπεδο άτυπης Γενικής κατάταξης, εντυπωσιάζοντας τους πάντες! Στη δεύτερη θέση των Ιστορικών βρέθηκαν οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης  (Porsche 911, 3-D4) οι οποίοι έπρεπε να προσέχουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους ο οποίος έκαιγε λάδια, ενώ παράλληλα στο δεύτερο πέρασμα είχαν ακατάλληλα ελαστικά και δεν ήθελαν να ρισκάρουν. Στο βάθρο της Κατηγορίας των Ιστορικών, ανέβηκαν και οι Γιάννης Λυκάκης-Μαρία Καμπούροβα (Toyota Starlet, 4-E1).
Το εγχείρημα του 4ου Athens Rally Sprint δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί δίχως την αρωγή του Δήμου Αχαρνών που προαναφέραμε, ενώ για ακόμη μια χρονιά ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμβολή της εταιρείας "Μακρής Α.Ε.", ως Χορηγός. Επιπλέον, η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής εκφράζει τις ευχαριστίες της προς τους κατοίκους του Κατσιμιδίου, της Ιπποκρατείου Πολιτείας και της Σφενδάλης για την στήριξη στον αγώνα, προς τους  Εθελοντές Μ.Α.Κ.Ι.Π. και τον Όμιλο Φίλων του Δάσους, οι οποίοι φρόντισαν για την επίβλεψη και ασφάλεια του περιβάλλοντος κατά μήκος της Ειδικής Διαδρομής και φυσικά προς τους Χορηγούς Επικοινωνίας, οι οποίοι βοήθησαν στην καλύτερη δυνατή προβολή του αγώνα. 


ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΔΗΛΩΣΑΝ


Γιάννης Πλάγος- Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type-R, C3-A7) - Νικητές αγώνα και F2
"Το μόνο αρνητικό του αγώνα ήταν η καθυστέρηση, όμως πρέπει να πω συγχαρητήρια στην Οργάνωση που διαχειρίστηκε την κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα. Ο αγώνας ήταν ωραίος, εμείς από τη μεριά μας πιέσαμε και ευχαριστηθήκαμε την προσπάθειά μας. Τέλος καλό, όλα καλά! Θέλω να αφιερώσω αυτή τη νίκη στον πατέρα μου, που έφυγε από κοντά μας ακριβώς πριν 6 μήνες και να ευχαριστήσω θερμά την οικογένειά μου, την ομάδα και τους χορηγούς μας."


Ανδρέας Ντόφης-Μάριος Τσαούσογλου (Mitsubishi Lancer EVO VIII, C2-A8) - 2οι Γενικής
"Σήμερα και στα δύο περάσματα είχαμε κρύα ελαστικά εξαιτίας των καθυστερήσεων, όμως αυτό ίσχυσε για όλους. Στο δεύτερο πέρασμα είχαμε ένα τετ-α-κε στο σημείο του Γιατρού και έπειτα μείναμε χωρίς συμπλέκτη. Οπότε αφού είμαστε εδώ, τέλος καλό, όλα καλά."


Διονύσης Τροβάς-Γιάννης Κόλλιας (BMW M3, C2-E12Δ) - 3οι Γενικής
"Ο αγώνας ήταν πολύ καλός, τουλάχιστον όσον αφορά στα δύο περάσματα. Προς το τέλος του δεύτερου περάσματος ο κινητήρας ρέταρε, ενώ μετά τον Τερματισμό αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το λουρί του δυναμό. Είμαστε όμως εδώ και άρα είμαστε χαρούμενοι."


Γιώργος Κοπανάκης-Χρήστος Φαρμάκης (Opel Corsa S1600, C4-S1600) - 4οι Γενικής και 2οι F2
"Ο αγώνας μας άφησε θετικές εντυπώσεις, καθώς η Οργάνωση ήταν καλή, ενώ ειδικά η  σηματοδότηση της διαδρομής ήταν όπως έπρεπε. Από την μεριά μας κινηθήκαμε γρήγορα, με ένα αυτοκίνητο που παραμένει νέο για εμάς, καθώς ακόμη βρισκόμαστε σε διαδικασία εξοικείωσης μαζί του. Πάντως προσπαθήσαμε για το καλύτερο και ελπίζουμε ο κόσμος που βρέθηκε στην Ειδική Διαδρομή να το ευχαριστήθηκε όσο και εμείς."


Γιάννης Νομικός-Μιχάλης Πατρικούσης (Skoda Fabia S2000, C1-S2000) - 5οι Γενικής
"Ο αγώνας ήταν πολύ ενδιαφέρων. Η καθυστέρηση έπαιξε το ρόλο της, κυρίως αναφορικά με τη ροή του αγώνα. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε πολύ ευχαριστημένοι."


"Αμερικάνος"-Δημήτρης Σαΐνης (Peugeot 106 S16, C5-A6) - 6οι Γενικής και 3οι F2
"Σήμερα σταθήκαμε τυχεροί μέσα στην ατυχία μας. Στο πρώτο πέρασμα μείναμε χωρίς υδραυλικό τιμόνι, όμως στο δεύτερο πέρασμα ήμασταν οι μόνοι χωρίς... βροχή και αυτό εντέλει μας ευνόησε. Φυσικά και είμαστε χαρούμενοι για το αποτέλεσμα."


Γιάννης Τσαλαματάς-Γιώργος Πρίντεζης (Ford Escort RS 2000, 3-D3) - Νικητές Ιστορικών
"Στο δεύτερο πέρασμα δεν έβρεχε, όμως το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο και η προσπάθειά μας επηρεάστηκε. Επιπλέον, η καθυστέρηση μας κούρασε, όμως αυτό δεν μπορούσαμε να το αποφύγουμε. Η Οργάνωση ήταν άψογη και εμείς από την πλευρά μας, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα."

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

60 χρόνια Opel Design Centre...

Το 2024 είναι μία επετειακή χρονιά για την Opel, αφού η Γερμανική εταιρεία γιορτάζει 125 χρόνια στην κατασκευή αυτοκινήτων. Από το 1899, η μάρκα με έμβλημα τον Κεραυνό έχει καταστήσει την κινητικότητα προσιτή σε εκατομμύρια ανθρώπους, ενώ την ίδια στιγμή, συνεχίζει να εμπνέει το κοινό με τα καινοτόμα μοντέλα της. Σήμερα, το έμβλημα της Opel εκφράζει τη συναρπαστική πλευρά της μάρκας, καθώς και τον δρόμο της προς τον εξηλεκτρισμό. Το design είναι αυτό που ευθύνεται κατά κύριο λόγο για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να συναρπάσει από την πρώτη ματιά. Και εδώ, η Opel έθεσε γερές βάσεις, ακριβώς 60 χρόνια πριν. Το 1964, ξεκινά τη λειτουργία του στο Rüsselsheim το Opel Design Studio, το πρώτο κέντρο σχεδιασμού αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Από τότε, είναι υπεύθυνο για τη συνεχώς εξελισσόμενη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων παραγωγής της Opel. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης δημιουργήσει πρωτοποριακά πρωτότυπα οχήματα, που δίνουν μια γεύση από το μέλλον της μάρκας, από το θρυλικό Opel Experimental GT

1000 Miglia ...

Από τις 11 έως και τις 15 Ιουνίου 2024 διεξάγεται στην Ιταλία και την κλασική πλέον διαδρομή Μπρέσια-Ρώμη-Μπρέσια, το 42ο “1000 Miglia” όπου πάνω από 400 κλασικά αυτοκίνητα λαμβάνουν μέρος. Περισσότερες από 50 Alfa Romeo συμμετέχουν στον «Πιο όμορφο αγώνα του κόσμου», όπως τον αποκαλούσε ο Enzo Ferrari. Η πιο ιδιαίτερη αφορά σε μια εξαιρετικά σπάνια 1900 Sport Spider του 1954, η οποία φέρει τον αριθμό «289». Πρόκειται για ένα ανοιχτό αγωνιστικό με 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που απέδιδε 138 HP, κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων και πίσω άξονα De Dion. Χάρη στο βάρος των μόλις 880 kg και την εξαιρετική αεροδυναμική, μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως και 220 km/h ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ήταν κορυφαία. Πίσω από το τιμόνι της βρίσκεται ο Nicola Larini, ο θρυλικός πιλότος που στη δεκαετία του 1990 μεσουράνησε στο DTM και το 1993 στέφθηκε πρωταθλητής με την Alfa Romeo 155 V6 TI. Ακόμα μια πολύ σπάνια παρουσία είναι μια 1900 Super Sprint του 1956 που συμμετέχει στον αγώνα με τ

20ο Ράλλυ Κορίνθου ...

Το Ράλλυ Κορίνθου στην επιστροφή του στο 60ό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έπειτα από δύο χρόνια απουσίας, συγκέντρωσε 48 συμμετοχές! Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας (ΑΛΑΚ) στις 15 και 16 Ιουνίου και πεδίο δράσης θα είναι δύο αγαπημένες «ακροπολικές» Ειδικές Διαδρομές, οι Άγιοι Θεόδωροι και τα Πίσια. Οι συμμετοχές χαρακτηρίζονται τόσο από την ποσότητα, όσο και από την ποιότητα, με τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος να δίνουν το παρών στην Κόρινθο, σε ένα κρίσιμο σημείο για το θεσμό. Πρώτοι στον αγώνα θα εκκινήσουν οι Jourdan Serderidis-Frederic Miclotte με το ολοκαίνουριο Skoda Fabia RS Rally2 του οδηγού, οι οποίοι θα αγωνιστούν στο Ράλλυ Κορίνθου προκειμένου να κάνουν μια καλή προπόνηση ενόψει του εθνικού μας αγώνα, στον οποίο θα οδηγήσουν ένα Ford Puma της κορυφαίας κατηγορίας. Να αφήσουν πίσω τους τις ατυχίες που αντιμετώπισαν στους δύο πρώτους πρωταθληματικούς αγώνες θα επιδιώξουν οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης, οι οποίοι θα κ