Μοναδικός: Ο πρώτος δίλιτρος diesel στην κατηγορία εξωλέμβιων κινητήρων 200 hp
Ξεχωριστός: Η Cimco Marine AB από τη Σουηδία εξελίσσει τον εξωλέμβριο κινητήρα
Ταλαντούχος: Επιδόσεις εσωλέμβιου σε συνδυασμό με την ευελιξία ενός εξωλέμβιου
«Πουλώντας εξαρτήματα αποκτούμε παρουσία σε μικρά αλλά σημαντικά τμήματα της αγοράς στα οποία τα προϊόντα μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Ο OXE Diesel είναι το τέλειο παράδειγμα. Συμβάλλουμε έτσι στην επέκταση του εύρους εφαρμογών του κινητήρα μας που κατασκευάζεται στο Kaiserslautern,» δήλωσε ο Alex Thielemans, Διευθυντής Πωλήσεων Εξαρτημάτων στην Opel.
Ο OXE diesel παράγεται στη Γερμανία και είναι εξαιρετικά ανθεκτικός και εύκολος στη συντήρηση. Για χρήση στο νερό, ο κινητήρας χρειάζεται σέρβις κάθε 200 ώρες – συγκριτικά με τις περίπου 100 ώρες που απαιτεί αντίστοιχα ένας βενζινοκινητήρας – και γενική ανακατασκευή μετά από 2.000 ώρες. Οι κινητήρες σκαφών βρίσκονται σε συνεχή καταπόνηση καθώς πρέπει να λειτουργούν υπό πλήρες φορτίο το μεγαλύτερο διάστημα. Στην πλεύση, ο υπερτροφοδοτούμενος diesel καταναλώνει 43 λίτρα την ώρα – δηλαδή 42% λιγότερο καύσιμο από έναν εφάμιλλο σύγχρονο δίχρονο εξωλέμβιο κινητήρα (73 lit). Επιπλέον, ο αθόρυβος diesel της Opel μειώνει αισθητά την ακουστική ρύπανση. Επομένως, ένας κινητήρας diesel αυξάνει σημαντικά την εμβέλεια δράσης ταχυπλόων σκαφών που είναι σχεδιασμένα για ψάρεμα σε μεγάλα βάθη, αποστολές διάσωσης ή ιχθυοκαλλιέργειες σε παράκτιες περιοχές. Στην πραγματικότητα, ένας από τους πρώτους κινητήρες ΟΧΕ που πουλήθηκαν χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή σε ένα ιχθυοτροφείο σολομών στη Σκωτία. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των κινητήρων diesel είναι το γεγονός ότι το καύσιμο είναι χαμηλής ευφλεκτότητας. Σε μερικά λιμάνια απαγορεύεται ακόμα και η πρόσβαση σε σκάφη με εξωλέμβιους βενζινοκινητήρες εξ αιτίας ενδεχόμενου κινδύνου πυρκαγιάς – αυτή η απαγόρευση δεν ισχύει για τον ΟΧΕ.
«Ο κινητήρας της Opel επιλέχθηκε ως αριστούργημα μηχανολογίας και είναι δοκιμασμένος σε εκατοντάδες εκατομμύρια μίλια. Η ανάγκη για αλλαγή από τη βενζίνη στο πετρέλαιο κρίθηκε απαραίτητη για μείωση των όποιων κινδύνων πυρκαγιάς, για τη μεγαλύτερη και πιο αξιόπιστη διάρκεια ζωής με μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις για βαριά επαγγελματική χρήση, μεγαλύτερη αυτονομία ανά ώρα με πλήρες φορτίο και λόγω της αυξημένης γεωγραφικής διαθεσιμότητας του diesel,» εξήγησε ο Magnus Folin, CEO της Cimco Marine.
Η Cimco Marine AB δοκίμασε αρκετούς κινητήρες diesel επιβατικών αυτοκινήτων για να βρει τον κατάλληλο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της Opel επικράτησε χάρη στην αντοχή του. Εντατικές δοκιμές διεξήχθησαν επί τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2015. «Αξιολογούμε τον κινητήρα επί πολλά χρόνια και έχει αποδειχτεί εξαιρετικά στιβαρός και αξιόπιστος,» τόνισε ο Christer Flodman, Τεχνικός Διευθυντής της Cimco. Επομένως, η απόφαση να βασιστούμε στον κινητήρα Γερμανικής κατασκευής είχε παρθεί – “Opel σημαίνει αξιοπιστία”.
Ο Massimo Giraud, Βοηθός Αρχιμηχανικός στο κέντρο εξέλιξης diesel της Opel στο Τορίνο, εξηγεί: «Η προσαρμογή του κινητήρα μας στο πολύ διαφορετικό περιβάλλον ήταν σημαντική πρόκληση. Έπρεπε να αλλάξουμε το ‘χαρακτήρα’ του κινητήρα μέσω εντελώς νέας χαρτογράφησης. Για ναυτική χρήση, έπρεπε να ‘ξεχάσουμε’ την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές για την οποία φημίζεται ο κινητήρας και στοχεύσαμε στην υψηλή απόδοση ισχύος που είναι απαραίτητη για την ταχύτητα πλεύσης. Αποστολή εξετελέσθη!»
Η Cimco προσάρμοσε τον εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα για χρήση σε άγριες θάλασσες. Ο κινητήρας έχει τώρα σύστημα ξηρού κάρτερ που εγγυάται τροφοδοσία λαδιού ανεξαρτήτως συνθηκών. Ένας πατενταρισμένο σύστημα μετάδοσης με ιμάντα (που μπορεί να αντέξει την υψηλή ροπή) μεταφέρει την ισχύ μέσω του κιβωτίου στην προπέλα. Αυτό το προηγμένο σύστημα μετάδοσης προσφέρει στον σκίπερ τον έλεγχο χαμηλής ταχύτητας που είναι κρίσιμος για αποστολές έρευνας και διάσωσης, αλλά αυτή τη στιγμή δεν παρέχουν οι χαμηλόροποι δίχρονοι κινητήρες. Τελευταίο αλλά σημαντικό, ο OXE Diesel έχει σύστημα ψύξης κλειστού κυκλώματος – αποφασιστικό πλεονέκτημα σε παγωμένες συνθήκες ή σε νερά με άφθονη υδρόβια βλάστηση.