Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των ποδηλατών και πεζών .....


Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) "Πάνος Μυλωνάς" ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ανακοινώνει στοιχεία και την πρόσφατη ετήσια Έκθεση Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) επισημαίνοντας τα ακόλουθα:
7.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους καθώς ποδηλατούσαν ή περπατούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2013 σύμφωνα με νέα έρευνα, αριθμός ίσος με το να χάνονται κάθε εβδομάδα οι επιβάτες ενός γεμάτου εμπορικού αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου χρειάζονται περισσότερη προσοχή διότι ο αριθμός αυτών που χάνουν τη ζωή τους μειώνεται με πολύ αργό ρυθμό σε σχέση με τους κατόχους οχημάτων. Τα τελευταία δέκα χρόνια οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών μειώθηκαν κατά 41% και 37% αντίστοιχα, την ίδια στιγμή που το ποσοστό για τους κατόχους οχημάτων μειώθηκε κατά 53%.
Από το 2010 η μείωση του αριθμού των θανάτων πεζών και ποδηλατών επιβραδύνθηκε αξιοσημείωτα με τα νούμερα να πέφτουν μόνο κατά 10% και 3% αντίστοιχα μεταξύ 2010 και 2013.
Ο κίνδυνος να χάσει τη ζωή του στο δρόμο κάποιος ως πεζός διαφέρει σημαντικά μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών. Είναι χαμηλότερο στην Ολλανδία και στη Σκανδιναβία αλλά 6 φορές μεγαλύτερο στη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Ρουμανία. Η Λετονία και η Λιθουανία ανταποκρίνονται σε αυτή την πρόκληση με το να επιτύχουν την πιο γρήγορη μείωση των ποσοστών κινδύνου ενώ η χώρα μας βρίσκεται 4 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 11.7 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων (πίνακας 1).
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και του περπατήματος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα κινδύνου στους πεζούς και τους ποδηλάτες καθώς οι οδηγοί των οχημάτων μαθαίνουν να «μοιράζονται» το δρόμο. Επίσης, το περπάτημα και το ποδήλατο μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αν αντικαθιστούσαν τη χρήση του αυτοκινήτου.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στόχο τη μείωση στο μισό  των θανάτων από τροχαία ως το 2020, όμως τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Μάρτιο δείχνουν πως τον περασμένο χρόνο η πρόοδος επιβραδύνθηκε αισθητά.

Ο Antonio Avenoso, Διευθύνων Σύμβουλος του ETSC δήλωσε:
 «Παρόλες τις παροχές στην υγεία και το περιβάλλον, οι άνθρωποι που ποδηλατούν ή περπατούν δεν εισπράττουν ένα δίκαιο μερίδιο από την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη. Αυτή τη χρονιά, η ΕΕ έχει ένα πολύ ισχυρό όπλο στην κατοχή της, την επανεξέταση των απαιτήσεων ασφαλείας για τα νέα οχήματα. Δεν πρέπει να διστάσει να δώσει εντολή για αλλαγές που μπορούν να σώσουν πολλές ζωές.»

Το ETSC αναφέρει πως η ΕΕ πρέπει να αναβαθμίσει τις δοκιμές προστασίας των πεζών που αποτελούν μέρος της διαδικασίας έγκρισης που πρέπει να περάσουν όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ. Τα τεστ πρέπει επίσης να λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη για καλύτερη προστασία των ποδηλατών σε περίπτωση σύγκρουσης με ένα αυτοκίνητο. Επιπλέον τα νέα οχήματα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα που θα βοηθάει τους οδηγούς να τηρούν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας, γνωστό ως Intelligence Speed Assistance (ISA). Κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ήδη προσφέρουν τέτοια συστήματα ως επιπλέον παροχές. 

Το ETSC προτείνει επίσης υποχρεωτικές απαιτήσεις για τα βαρέα φορτηγά οχήματα ώστε να βελτιώσουν την ορατότητα τους και να αποτρέψουν τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου να χτυπηθούν από αυτά.
Σε εθνικό επίπεδο, η έκθεση συστήνει την ενθάρρυνση των τοπικών Αρχών να υιοθετήσουν τις ζώνες κυκλοφορίας των 30 Km/h σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές που κυκλοφορούν πολλοί πεζοί και ποδηλάτες. Αυτό συμβαίνει ήδη σε αρκετές χώρες. Η Γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα πως θα κάνει ευκολότερο για τις τοπικές Αρχές να εισάγουν ζώνες  κυκλοφορίας των 30 Km/h κοντά σε περιοχές των σχολειών σε κεντρικές οδούς.
Οι κίνδυνοι του να χάσει τη ζωή του κάποιος ως πεζός ή ποδηλάτης είναι μικροί στην παιδική ηλικία και αυξάνονται προοδευτικά στην ενήλικη ζωή.
Η έκθεση αναφέρει επίσης πως ο αστικός σχεδιασμός πρέπει να βασίζεται σε μια ιεραρχία των χρηστών του δρόμου όπου πεζοί, ποδηλάτες και δημόσιες συγκοινωνίες έχουν προτεραιότητα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1η Ανάβαση Πηλίου ...

Με 45 συμμετοχές θα πραγματοποιηθεί η 1η Ανάβαση Πηλίου. Ο αγώνας θα διεξαχθεί πρώτη φορά σε αυτή τη διαδρομή στον επαρχιακό δρόμο Άνω Λεχωνίων-Μηλέων. Η εκκίνηση ξεκινά από την διασταύρωση του Αγ.Βλασιου και τερματίζει σε 3.2χλμ προς τον Άγιο Γεώργιο που είναι πριν το πέταλο και τη διασταύρωση της Ι.Μ Αγίων Ταξιαρχών. Το Σάββατο το πρωί θα γίνει ο τεχνικός έλεγχος των αγωνιστικών αυτοκινήτων στην παραλία του Βόλου στο Πανεπιστήμιο όπου το ωράριο είναι 9:00-12:00. Μετά τις 13:00 οι αγωνιζόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να πάνε προς τη διαδρομή της Ανάβασης και να στήσουν τα service τους. Ο χώρος του σέρβις είναι μετά τη γέφυρα του Παλαιοκάστρου (Πέστροφες). Εκατό μέτρα μετά τα σέρβις αρχίζει το warm up για περίπου 800 μέτρα ώστε να φτάσει στην εκκίνηση. Τα δοκιμαστικά θα αρχίσουν στις 16:00 (Λόγω των εκκλησιαστικών εκδηλώσεων που γίνονται στην Ι.Μ.). Το Σάββατο το βράδυ στις 21:00 θα γίνει η πανηγυρική εκκίνηση στην Κάτω Γατζέα. Εκει θα εκκινήσουν όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με την παρ

Ανάβαση Πιτίτσας – Χρήστος Μπαντούνας ...

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024, θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ (Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών), με την Ανάβαση Πιτίτσας, να είναι για ακόμα μία χρονιά στο καλεντάρι, επιβεβαιώνοντας πως είναι μία από τις πιο αγαπημένες όλων των οδηγών. Ο Αγώνας προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων αλλά και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων. Για το 2024 η Ανάβαση Πιτίτσας θα ονομαστεί «Ανάβαση Πιτίτσας – Χρήστος Μπαντούνας», στην μνήμη του Χρήστου Μπαντούνα που η μοίρα τον πήρε από κοντά μας τόσο νωρίς και άδικα. Μία από τις ιστορικότερες Αναβάσεις της χώρας μας, ρίχνει σημαία εκκίνησης, με την Ανάβαση Πιτίτσας να διεξάγεται από το 1973 και ο τίτλος «στυλοβάτης» του Ελληνικού Πρωταθλήματος δεν είναι άδικος. Ξεκίνησε το 1973 με νικητή τον «Λεωνίδα» που οδηγούσε ένα Πόρσε Καρέρα RSR, με την απόσταση του πρώτου αυτού αγώνα να ήταν 3,8 χιλιόμετρα. Η ανάβαση Πιτίτσας είναι αγώνας του πανελλήνιου πρωταθλήματος αναβάσεων και ο παλα

Ανάβαση Βαντέ ...

Με 20 συμμετοχές θα διεξαχθεί το διήμερο 15 και 16 Ιουνίου η 3η Ανάβαση Βαντέ από την ΑΛΑΧανίων, αγώνας που προσμετράει στο Κύπελλο Αναβάσεων Κρήτης.