Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιδιά στο αυτοκίνητο : Παιδιά σε απόγνωση !!!


Γονείς που γκρινιάζουν, φωνάζουν, εξαγριώνονται και πολλές φορές μαλώνουν με άλλους οδηγούς όταν βρεθούν πίσω από το τιμόνι αποτελούν πλέον ένα συνηθισμένο θέαμα και μια μάλλον ιδιαίτερα αρνητική εμπειρία για μικρά παιδιά και εφήβους. Ειδικά, αυτή την περίοδο που ξεκινούν σχολεία, φροντιστήρια και κάθε είδους εξωσχολικές δραστηριότητες, οι νεαροί συνεπιβάτες βρίσκονται καθημερινά και για πολλές ώρες στο «περιβάλλον» του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και, βεβαίως,  θα επιθυμούσαν από τους γονείς να χαρακτηρίζονται από προσοχή, ηρεμία και ευγένεια προς τους άλλους οδηγούς και να λειτουργούν ως πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς – τουλάχιστον στη θεωρία! 

Όμως, μια σχετικά πρόσφατη φθινοπωρινή έρευνα της εταιρείας ελαστικών Continental σε 1000 παιδιά ηλικίας 4 έως 16 ετών στην Ευρώπη, δείχνει πως,  όταν οι γονείς πιάνουν τιμόνι, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Τα παιδιά ρωτήθηκαν να αναφέρουν πράγματα στα οποία υπήρξαν μάρτυρες και να δηλώσουν πώς αισθάνονται όταν οδηγούν οι γονείς τους. Τα αποτελέσματα ίσως πρέπει να κάνουν τη μαμά και τον μπαμπά να ξανασκεφτούν τη συμπεριφορά τους...
Η παιδική ματιά από το πίσω κάθισμα αποκάλυψε ότι 40% των παιδιών αναστατώνονται όταν η μαμά ή ο μπαμπάς χάνουν την ψυχραιμία τους στο τιμόνι και ένα στα τρία ανησυχεί και τρομάζει.  Σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των παιδιών παραδέχονται  ότι οι γονείς τους οδηγούν πολύ «επιθετικά». Τα τρία τέταρτα ανέφεραν ότι οι γονείς  χρησιμοποιούν απρεπείς εκφράσεις ή βρίζουν τους άλλους οδηγούς και ένα στα πέντε τόνισε ότι ο «υπεύθυνος ενήλικας» στο τιμόνι μιλούσε στο κινητό ενώ οδηγούσε, παρά την σχετική πολύ αυστηρή απαγόρευση. 
Σχετικά με το θέμα τού πως οι οδηγικές πρακτικές των γονιών επηρρεάζουν την ψυχολογία των παιδιών στο αυτοκίνητο, φαίνεται πως οι μέτριες οδηγικές ικανότητες,  ή τουλάχιστον,  η έλλειψη προσοχής κατά την οδήγηση,  αναγκάζουν «στα δύσκολα» το 22% των νεαρών να χωθούν στο κάθισμά τους για να κρυφτούν. Ένα στα πέντε παιδιά  έχει ήδη ζητήσει από τους  «μεγάλους» να βελτιώσουν τον τρόπο που οδηγούν, έστω και αν το 14%  από αυτά αποκαλύπτουν ότι φοβούνται πολύ να πουν στους γονείς τους ότι αυτοί αδιαφορούν.
Ο Tim Bailey, Head of PR και ειδικός της Continental σε θέματα ασφάλειας, δήλωσε: «Μέσα από τα ευρήματα της έρευνας  αποκαλύπτονται αλλά και τονίζονται κάποιες σοβαρές αστοχίες, κακές οδηγικές συνήθειες αλλά και το μείζον θέμα της αγενούς συμπεριφοράς εκατομμυρίων οδηγών. Όμως αν μέναμε απλά στην οδηγική διάδραση μεταξύ οδηγών - ενηλίκων ατόμων η υπόθεση ίσως ήταν πιο απλή. Αυτό που περιπλέκει την κατάσταση είναι η επίδραση αυτών των συμπεριφορών  στα παιδιά. Σχεδόν δύο στα δέκα από αυτά είπαν ότι «γραπώνονται» από το κάθισμα, αντιδρώντας στην ταχύτητα με την οποία οδηγούν οι γονείς τους. Και εύλογα θα υπέθετε κάποιος πως η οδήγηση με παιδί στο αυτοκίνητο θα συνεπαγόταν μεγαλύτερη μέριμνα και προσοχή από πλευράς των γονιών, αλλά τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Οι  κακές οδηγικές συνήθειες πιθανότατα  «διαποτίζουν» αρνητικά  τα παιδιά στην οικογένεια και διαμορφώνουν εξ’ ίσου κακούς  μελλοντικούς οδηγούς».


Στη μελέτη, το 23% των παιδιών δήλωσε ότι έχει βρεθεί σε ατύχημα, με υπεύθυνο οδηγό είτε τη μαμά είτε τον μπαμπά, όμως τέσσερα στα πέντε παιδιά (80%) ισχυρίστηκαν ότι ο μπαμπάς είναι πιο πιθανό να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα. Από την άλλη, η μαμά είναι τρεις φορές πιο πιθανό να κάνει τον «ταξιτζή» και να τα πηγαίνει στο σχολείο, στις εξωσχολικές δραστηριότητες και στους φίλους. Ακόμη, φαίνεται πως το εύφλεκτο μείγμα μαμάς και μπαμπά μπορεί να χειροτερεύσει τις συνθήκες όταν είναι και οι δυο μαζί στο αυτοκίνητο. Τα δύο τρίτα των γονιών φιλονικούν για τον τρόπο που ο άλλος οδηγεί, ενώ  τα παιδιά πιστεύουν ότι οι γονείς είναι καλύτεροι οδηγοί όταν είναι μόνοι τους στο αυτοκίνητο!
Ο Tim Bailey της Continental τέλος σχολίασε: «Τα παιδιά μας είναι οι οδηγοί του αύριο. Στην Continental θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να ενισχύσουμε την συνείδηση των γονιών στο θέμα αυτό. Το παρήγορο τελικά για τους  γονείς  είναι ότι συνήθως είναι πολύ συνειδητοποιημένοι για την ανάγκη να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά τους και η έρευνα αυτή θα πρέπει να υπενθυμίζει σε όλους την ανάγκη  να λειτουργούν ως άριστα πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς  όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι».
Βέβαια δεν είναι όλα άσχημα για τη μαμά και τον μπαμπά! Όταν τα παιδιά ρωτήθηκαν αν οι γονείς τούς πηγαίνουν συχνά σε δραστηριότητες και  επισκέψεις σε φίλους, ένα καθησυχαστικό 84% είπε ναι!  Και φυσικά, τα παιδιά, σε μεγάλο ποσοστό, αξιολογούν με αγάπη και αφοσίωση τους γονείς τους ως σίγουρα καλύτερους και πιο ικανούς οδηγούς από τους γονείς των φίλων τους!

Με πωλήσεις περίπου  €33.3 δις, το 2013, η Continental είναι ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές και προμηθευτές προϊόντων αυτοκίνησης παγκόσμια. Ως προμηθευτής συστημάτων πέδησης, συστημάτων και εξαρτημάτων μετάδοσης κίνησης, πλαισίων, οργάνων αυτοκινήτου, συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ελαστικών και ελαστομερών υλικών, η Continental συνεισφέρει στην ενίσχυση των συνθηκών οδηγικής ασφάλειας και της προστασίας του παγκόσμιου κλίματος. Η Continental είναι επίσης εξειδικευμένος συνεργάτης στον τομέα της αυτοματοποιημένης δικτυακής επικοινωνίας στην αυτοκίνηση. Η Continental απασχολεί περισσότερους από  182.000 εργαζόμενους σε 49 χώρες.

Ως ένας από τους κορυφαίους παγκόμια κατασκευαστές ελαστικών, με περισσότερους από 44.000 εργαζόμενους, το Τμήμα Ελαστικών της Continental σημείωσε πωλήσεις €9.6 δις το 2013. Σήμερα, το Τμήμα αυτό λειτουργεί  με 24 μονάδες παραγωγής και ανάπτυξης σε όλον τον κόσμο. Η ευρεία γκάμα προϊόντων και η συνεχής επένδυση στην Έρευνα και την Ανάπτυξη συνεισφέρουν τα μέγιστα στην οικολογικά αποτελεσματική και με υψηλή σχέση απόδοσης – τιμής αυτοκίνηση.

Το τμήμα των Ελαστικών Εμπορικών Αυτοκινήτων αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές για φορτηγά, λεωφορεία και εξειδικευμένα ελαστικά παγκοσμίως.  

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον κ. Γιώργο Κουταλιέρη, Technical Support & Marketing Executive, EMA A.E., τηλ. 210 62 90 219, email: koutalieris@ema.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο