Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Chasing the dream !


Ο Ιορδάνης Σερδερίδης έκανε μόλις πριν από δύο χρόνια τα πρώτα του βήματα στους αγώνες και μάλιστα σε ηλικία 48 ετών. Από τότε μέχρι σήμερα κύλησε αρκετό νερό στο αυλάκι και φτάσαμε στο 2014, οπότε στη λίστα της FIA με τους συμμετέχοντες στο Πρωτάθλημα WRC-2 του 2014 φιγουράριζε ένα ελληνικό όνομα. Αυτό του Έλληνα, μόνιμου κατοίκου Βελγίου, ο οποίος φέτος ακολουθεί τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό θεσμό, τη στιγμή που επέλεξε και το Ράλλυ Ακρόπολις σαν ακόμα έναν σταθμό στην αγωνιστική του δραστηριότητα

Πότε ξεκινήσατε την καριέρα σας; Γιατί δεν ξεκινήσετε νωρίτερα;
Ο πρώτος μου αγώνας ήταν το Μάιο του 2012 σε ένα μικρό αγώνα του Βελγίου με ένα Honda Civic VTEC. Και φυσικά ο λόγος που δεν το έκανα νωρίτερα ήταν απλός: Τα χρήματα! Ο πατέρας μου, ο οποίος έφυγε από την Καβάλα για το Βέλγιο το 1958, δεν είχε καθόλου χρήματα. Με δυσκολία ανταποκρινόμασταν ακόαμα και στις υποχρεώσεις των σπουδών μου. Έτσι, ξεκίνησα τη ζωή μου και τη σταδιοδρομία μου από το μηδέν. Η πρώτη μου εταιρία (IT) συστάθηκε το 2003 και πλέον μπορώ και συμμετέχω σε αγώνες Ράλλυ.

Τι σας ώθησε στους αγώνες Ράλλυ;
Κάθε είδους πρόκληση η οποία με κάνει να ξεπερνάω τα δικά μου όρια με ενδιαφέρει. Θέλω να κάνω αδύνατα πράγματα!

Πόσο διαφέρει η εμπλοκή στο WRC από αυτήν στους εθνικούς αγώνες; 
Η πρώτη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι σε αγώνες του ERC και του WRC επιτρέπονται μόλις δύο περάσματα αναγνωρίσεων από τις ειδικές. Στο Βέλγιο οι περισσότεροι γνωρίζουν απ' έξω τις ειδικές και δε χρειάζονται σημειώσεις. Από εκεί και πέρα είναι το μήκος των ε.δ. και φυσικά της διάρκειας των αγώνων. Το WRC απαιτεί μεγαλύτερη αυτοσυγκέντρωση και καλύτερη φυσική κατάσταση. Σε διεθνείς αγώνες είναι απαραίτητο αυτό. Φυσικά, ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος και με δεδομένο το γεγονός ότι οι διαφορές των αυτοκινήτων είναι πολύ μικρές, αυτό που μετράει είναι οι μικρές λεπτομέρειες (δοκιμές, οργάνωση, επίπεδο ομάδας). Γενικότερα, ένας νέος στο σπορ, όπως εγώ, σε έναν αγώνα του WRC ή του ERC, μαθαίνει τρεις φορές περισσότερα από ότι σε έναν εθνικό αγώνα.

Ποιος είναι ο στόχος σας στους αγώνες;
Αγωνίζομαι για να κερδίζω! Όμως, δεν είμαι αφελής. Ξέρω ότι έχω πολύ μικρότερη εμπειρία ακόμα και από πολύ νεότερους μου, που έχουν 7 ή 5 χρόνια εμπλοκής, ανάμεσα στα οποία ακόμα και με καρτ! Αυτό που προσπαθώ είναι να βελτιωθώ και να αυξήσω την ταχύτητά μου. Έχω κάποιες ικανότητες, αλλά εκεί που πρέπει να βελτιωθώ είναι στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Πιστεύω ότι στο τέλος του 2014 θα είμαι έτοιμος να αγωνιστώ ουσιαστικά στο WRC-2.

Έχετε οδηγήσει και τις τρεις μεγάλες κατηγορίες αυτοκινήτων (WRC, S2000 και R5). Ποιο είναι το αγαπημένο σας; 
Το WRC είναι το πιο εύκολο να οδηγήσεις και μάλιστα γρήγορα! Στο R5 πρέπει να διατηρείς ψηλά τις στροφές του κινητήρα στις κλειστές στροφές και αυτό απαιτεί περαιτέρω ταλέντα, όπως τη χρήση του συμπλέκτη. Ο Thierry Neuville, μου είπε για τις σημαντικές διαφορές στην ανάρτηση, αλλά από την πλευρά μου δεν έχω αρκετή εμπειρία με το RS WRC, ώστε να το συγκρίνω με το R5. To S2000 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τετρακίνηση που οδήγησα και μάλιστα με επιτυχία. Αλλά και πάλι η μεγαλύτερη εμπειρία που έχω είναι με το R5.

Αλήθεια, έχετε καθόλου ενδιαφέρουσες αντιδράσεις από θεατές, με δεδομένο το γεγονός ότι κατάγεστε από την Ελλάδα;
Γνώρισα κάποιους Έλληνες θεατές στο Μόντε Κάρλο και τη Σουηδία, και μπορώ να πω ότι ήταν εξαιρετικό συναίσθημα. Μπορεί να μεγάλωσα στο Βέλγιο, αλλά θεωρώ τον εαυτό μου ξένο εκεί, αφού όπως και να το έχουμε ένα διαβατήριο έχω: Το ελληνικό. Για μένα η ευκαιρία του να εκπροσωπήσω την πατρίδα μου, μου προσφέρει ένα φανταστικό κίνητρο. Ακόμα κι αν δεν μπορώ να μιλήσω πολύ καλά ελληνικά, το αίμα μου είναι 100% ελληνικό. Από την άλλη, καταλαβαίνω ότι οι Έλληνες θεατές βλέπουν ένα ελληνικό όνομα στα αποτελέσματα του WRC και θέλουν να είναι στην κορυγή του πίνακα. Αυτού του είδους τα θαύματα δε γίνονται όμως μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Είναι μια προσέγγιση βήμα-βήμα και τα καλά αποτελέσματα θα έρθουν. Αργότερα, όμως. Ο στόχος μου στο WRC-2 για το 2014 είναι να βρίσκομαι στην πρώτη δεκάδα στο τέλος του Πρωταθλήματος. Αυτό θα είναι μεγάλη επιτυχία.

Έχετε παρακολουθήσει αγώνα του ελληνικού Πρωταθλήματος; 
Δεν έχω καμία πληροφόρηση για το Πρωτάθλημα. Σίγουρα θα με ενδιέφερε να συμμετάσχω αλλά ήδη έχω μεγάλο πρόγραμμα. Και ακόμα είμαι νέος στο σπορ και έχω να διευθύνω και την επιχείρησή μου... Τι προτιμάτε; Άσφαλτο ή χώμα; Ή τώρα μήπως, χιόνι; 
Το χιόνι ήταν το πιο δύσκολο για μένα, επειδή το ντρίφτ είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Μου αρέσει πολύ το χώμα, αλλα ακόμα έχω μεγαλύτερη εμπειρία στην άσφαλτο. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι στο μέλλον θα είμαι καλύτερος στο χώμα απ' ότι στην άσφαλτο.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας οδηγοί από το παρελθόν και σήμερα;
Από το παρελθόν δεν ξέρω. Μάλλον ο Walter Rohrl. Σήμερα είμα θαυμαστής του Thierry Neuville. Όχι μόνο επειδή είναι κορυφαίος οδηγός, αλλά κυρίως για την ποιότητά του ως άνθρωπος, η οποία είναι ιδιαίτερα σπάνια στο χώρο μας.

Έχετε κάποια όνειρα που θέλατε να πραγματοποιηθούν μέσα από τους αγώνες Ράλλυ; 
Τίποτα άλλο πέρα από το νεα κερδίσω αγώνες. Είχα ήδη δύο εμφανίσεις οι οποίες ήταν απολαυστικές για εμάς. Βήμα, βήμα...

Τι σημαίνει το Ακρόπολις για εσάς; 
Είναι ένα πραγματικό μνημείο! Ένας κλασικός αγώνας όπως το Ουαλίας, το Μόντε Κάρλο, η Σουηδία. Η διαφορά είναι ότι γίνεται στην πατρίδα μου και μπροστά στους Έλληνες θεατές. Είναι μοναδικό! Και τέλος ποιος είναι ο στόχος σας στο φετινό Ακρόπολις;
Θα μπορούσα πολύ απλά να πω: «Είναι ο μοναδικός αγώνας του ERC που θα κάνουμε φέτος, ο οποίος θα αποτελέσει μία καλή ευκαιρία για εμάς εν όψει της Καταλονίας που είναι επίσης μικτός αγώνας, αλλά και για την Πολωνία που είναι η επόμενη προγραμματισμένη μας εμφάνιση στο WRC. Όμως η αλήθεια είναι ότι συμμετέχω στο Ακρόπολις επειδή ξέρω ότι ο πατέρας μου θα ήταν πολύ περήφανος αν με έβλεπε εδώ. Δεν μπορείτε να φανταστείτε. Επίσης, έχω ακόμα συγγενείς στην Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι σίγουρα θα με ακολουθήσουν. Αναφορικά με το αποτέλεσμα είναι δύσκολο να πω. Ελπίζω μέσα στην πρώτη εικοσάδα. Όμως, ακόμα δεν γνωρίζω την τελική λίστα συμμετοχών.

Jourdan Serderidis
Ημ. Γέννησης: 29 Ιανουαρίου 1964
Επάγγελμα: Ιδρυτής της Arηs Developments (IT - 350 εργαζόμενοι)
1ος Αγώνας: RS-Haillot (Βέλγιο, Εθν. Πρωτάθλημα)
Σημαντικότερες επιτυχίες: (3ος στο Rally Famenne 2013, 32ος στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας 2013, 31ος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2014)
Καλύτερη στιγμή: ο χρόνος σην τελευταία ε.δ. Rally Famenne 2013; Ο ίδιος χρόνος με τον Linari στην Karlstad SSS1 στο Ράλλυ Σουηδίας το 2014
Χειρότερη στιγμή: Η πρώτη ε.δ. του Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2014: πολύ δύσκολη, σχεδόν παρέλυσα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σ.Ο.Α.Α. 2024 ...

 

Ανάβαση Ψάθας - Δοκιμές ...

  Ομαλά κύλησε η διαδικασία των χρονομετρημένων δοκιμών στην Ανάβαση Ψάθας που έλαβε χώρα το Σάββατο. Οι οδηγοί πραγματοποίησαν και τα 3 προγραμματισμένα ανεβάσματα και πλέον είναι έτοιμοι να ριχτούν στη μάχη με το χρόνο στη δεύτερη πρωταθληματική Ανάβαση της χρονιάς. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), με την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Μάνδρας-Ειδυλλίας. Χορηγός του αγώνα είναι η Seajets και το il Desto Group. Ο Μάριος Ηλιόπουλος χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα ήταν ο ταχύτερος στη διαδικασία των χρονομετρημένων δοκιμών στη Formula Saloon , οδηγώντας ένα Ford Fiesta και την Κυριακή θα κινηθεί με στόχο να προσφέρει θέαμα στους φίλους του αθλήματος που θα βρεθούν στις στροφές της Ανάβασης Ψάθας. Τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας ακολούθησαν οι «Κανέλλος» (Peugeot 106) και Θανάσης Κοράκης (Nissan Silvia). Αίτημα για να αγωνιστεί την Κυριακή στον αγώνα έκανε ο Καλαματιανός Νικόλαος Παπαδόπουλος (Ford Escort MKII) που δεν σ

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ