ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΣΟΑΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΣΗ ΑΙΓΕΙΡΑΣ 2012
Λόγω των μόλις 40 συμμετοχών δεν υπήρξαν κενά ή καθυστερήσεις το Σάββατο, στη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου και των δοκιμών. Η διαδρομή, γνωστή από το παρελθόν, διαθέτει μεν αρκετές μπαρριέρες, αλλά υπάρχουν και κάποια «Κ» που χρήζουν μεγαλύτερης προσοχής. Επίσης, ο τρόπος τοποθέτησης των ελαστικών στα επίμαχα σημεία (π.χ. στην τελευταία αριστερή στροφή πριν τον τερματισμό) πρέπει να αλλάξει, και τα προστατευτικά λάστιχα να δεθούν σε «ντάνες» και όχι απλώς να ακουμπούν με το πλάϊ στην μπαρριέρα. Τέλος, υπάρχουν σπίτια με αυλόπορτες επί της διαδρομής (μετά το Κ1 και μετά το Κ4), για τα οποία δεν έχουν προβλεφθεί μέτρα ασφαλείας εκτός από μερικά λάστιχα.
Την ημέρα του αγώνα δεν υπήρξαν προβλήματα στην εξέλιξή του, ούτε στα ωράρια. Οι θεατές ήταν πολύ λίγοι, και παρ’ ότι υπήρξαν κάποια κρούσματα απειθαρχίας (ως συνήθως), έμειναν σε ασφαλή σημεία, μια και η Αιγείρα προσφέρει εύκολη παρακολούθηση.
Αναμφίβολα, το συμβάν που χαρακτήρισε τον αγώνα ήταν το ατύχημα που σημειώθηκε το Σάββατο μετά το Γ’ σκέλος δοκιμών με θύμα τον συναθλητή Σ. Κρέτσα (ευτυχώς χωρίς τραυματισμό), από καθαρή ευθύνη της οργάνωσης, όταν το ΙΧΕ αυτοκίνητο του βοηθού αλυτάρχη, ανεβαίνοντας με ταχύτητα και αγωνιστικές γραμμές, συγκρούσθηκε πλαγιομετωπικά με το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Σ. Κρέτσα, που κατέβαινε νομίμως, έχοντας πάρει την σχετική εντολή από τον άνθρωπο της οργάνωσης που βρισκόταν στον τερματισμό.
Το ολέθριο αυτό οργανωτικό σφάλμα θα μπορούσε να έχει σοβαρότατες συνέπειες και οπωσδήποτε χαρακτηρίζει αρνητικά την, κατά τα άλλα καλή, διοργάνωση. Όσον αφορά την αποκατάσταση των υλικών ζημιών, το θέμα βρίσκεται σε εξέλιξη και ο ΣΟΑΑ θα επανέλθει με νέα ανακοίνωση όταν τελικά γίνει γνωστό το αν οι δίκαιες απαιτήσεις του οδηγού ικανοποιηθούν.
ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ Σ.Ο.Α.Α. ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΡΙΤΣΩΝΑΣ ΔΕΚ.2012(ΑΛΑ)
Στις δοκιμές του Σαββάτου υπήρξε σημαντική καθυστέρηση λόγω της πρωϊνής βροχής, ενώ στην εκκίνηση του warm up διαπιστώθηκε χαλαρότητα, με αποτέλεσμα να μην τηρείται το τρίλεπτο και να παρουσιαστούν καθυστερήσεις, που σε συνδυασμό με τις εξόδους (οι οποίες αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά) έκανε αδύνατη χρονικά την διεξαγωγή τρίτου σκέλους. Αυτό βέβαια οφείλεται και στην ελλιπή ενημέρωση των οδηγών, λόγω προβληματικής και λανθασμένης εγκατάστασης των μεγαφώνων που δεν κάλυπταν όλο το μήκος των πιτς. Τέλος, η οργάνωση ήταν ιδιαίτερα ευγενική αλλά και ανεκτική με τους οδηγούς, μερικοί εκ των οποίων δεν τηρούσαν τους κανονισμούς εντός των πιτς, ενώ αρκετοί κατέβασαν συνεπιβάτες στην επιστροφή τους από τις δοκιμές (ευρισκόμενοι πάντα εντός αγώνα).
Την ημέρα του αγώνα η οργάνωση τήρησε το τρίλεπτο, κι έτσι αρχικά δεν σημειώθηκαν καθυστερήσεις, αφού στις 10.40 είχε ήδη ξεκινήσει το Νο 30. Στην συνέχεια όμως, η έξοδος με τον ελαφρύ τραυματισμό θεατών στο Κ4, το περιστατικό αδιαθεσίας θεατή στο Κ1 καθώς και οι περίπου 9 έξοδοι, καθυστέρησαν τρομερά το Α’ σκέλος, κι έτσι με την έξοδο του Α. Αθυμαρίτη στο Κ 13 και τις συζητήσεις που ακολούθησαν, ο χρόνος έφυγε επικίνδυνα. Η απόφαση ολοκλήρωσης του Α’ σκέλους(ανέβηκαν τα δύο τελευταία αυτοκίνητα) ελέγχεται, μια και στην συνέχεια οι αγωνοδίκες ματαίωσαν το Β’ σκέλος για λόγους ασφαλείας (άρα, δεν θα έπρεπε να ανέβουν χωρίς την μπαριέρα του Κ 13 ούτε οι δύο οδηγοί της Formula Saloon, στους οποίους, σ’ αυτή την περίπτωση, θα επιστρεφόταν ολόκληρο το παράβολο συμμετοχής). Όσο για τα μέτρα ασφαλείας, όπως έδειξε η, κατ’ εκτίμηση όλων των πλευρών, «ετοιμόρροπη» μπαριέρα, ήταν ελλιπή και θα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί και αποκατασταθεί από τον υπεύθυνο ασφαλείας. Τέλος, αναρχία επικράτησε στις θέσεις των θεατών που βρίσκονταν σε επικίνδυνο σημείο, κάτι για το οποίο η οργάνωση όφειλε να αντιδράσει δυναμικά, πιθανόν και διακόπτοντας τον αγώνα.
Συνολικά, παρά τις προσπάθειες προβολής, τις καλές σχέσεις με τους αγωνιζόμενους και την άμεση αντίδραση στις πολλές εξόδους (που οφείλονται και στις υγρασίες καθώς και στην αλλαγή της κατάστασης του οδοστρώματος στα διάφορα σημεία της διαδρομής), η οργάνωση δεν διαχειρίστηκε σωστά τον χρόνο ούτε το Σάββατο ούτε την Κυριακή. Ακόμα, ελέγχεται για το ότι επέτρεψε σε αγωνιζόμενο αναγνωριστική διαδρομή (πίσω από τον αλυτάρχη) ΜΕΤΑ την εκκίνηση (ο κανονισμός ορίζει σαφώς ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο πριν την εκκίνηση), δηλαδή σε μία από τις πολλές διακοπές, και για το ότι συνέχισε να μην ενημερώνει τους οδηγούς στα πιτς για τους λόγους των διακοπών και τον εκτιμώμενο χρόνο των καθυστερήσεων.
Τρία ακόμα συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν από αυτή την, αρνητική για οδηγούς και θεατές, εμπειρία: Πρώτον, το ότι οι αγώνες μεγάλης διάρκειας (όπως μία ανάβαση 100 συμμετεχόντων και δύο σκελών), δεν μπορούν να γίνονται χειμώνα με το φως να φεύγει από τις 16.30 και την πιθανότητα βροχής να προβληματίζει τους πάντες. Δεύτερον, τα μέτρα ασφαλείας (μπαριέρες, κτλ.) πρέπει να ελέγχονται και να επιδιορθώνονται/αποκαθίστανται/προσθέτονται από τους υπεύθυνους ασφαλείας της διοργανώτριας Λέσχης την εβδομάδα πριν τον αγώνα, γιατί αυτή είναι συμβατική και αποκλειστική υποχρέωση της Λέσχης που εισπράττει τα παράβολα. Και τρίτον, για να αποφεύγονται ακόμα περισσότερα προβλήματα, πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στις «πρόσθετες εκδηλώσεις» που πιθανόν ο οργανωτής, από καλή πρόθεση, μπορεί να θέλει να προσθέσει στην αγωνιστική ημέρα. Αυτό επιχειρήθηκε στη Ριτσώνα και –ευτυχώς– δεν πραγματοποιήθηκε, με την προσθήκη στο πρόγραμμα μίας κατηγορίας regularity (που τελικά δεν έγινε). Εδώ τίθεται και θέμα έγκρισης της Αρχής του Σπορ, η οποία δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι μια Πρωταθληματική Ανάβαση ανήκει αποκλειστικά στους συμμετέχοντες στο Πρωτάθλημα, οι οποίοι πρέπει πάντα να έχουν τον πρώτο λόγο και να μην γίνεται τίποτα που να μπορεί δυνητικά να τους προβληματίσει.