ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΟ RALLY MONTE CARLO
Η 1η θέση στη
γενική κατάταξη και τέσσερα Ampera στην πρώτη δεκάδα ήταν η συγκομιδή της Opel
στο 13ο Διεθνές Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έτρεξε για
πρώτη φορά.
Το Γαλλικό
δίδυμο Bernard Darniche & Joseph Lambert επικράτησε του ανταγωνισμού. Την
Κυριακή, τελευταία ημέρα του αγώνα, το επαναστατικό ηλεκτρικό όχημα τερμάτισε
στην πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου του Μονακό. Υπήρχαν περίπου 130 επίσημες
συμμετοχές από 30 κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων επτά Ampera - ένα με
ιδιωτική ομάδα. Απέναντι στο Ampera παρατάχθηκαν αντίπαλοι όπως ένα Renault
Fluence Z.E., ένα σπορ Tesla Roadster, το Mitsubishi I-MiEV και ένα Peugeot
Ion. Εκτός από τη νίκη στη γενική κατάταξη, η ομάδα των Charlotte Berton &
Olivier Sussot τερμάτισε στην 3η θέση, των Jean-Claude Andruet & Patrick
Lienne στην 7η και των Hanns Werner Wirth & Daniel Riesen στην 8η,
ολοκληρώνοντας το εκπληκτικό αποτέλεσμα.
«Η επιτυχία του
Ampera παρά τις υψηλές προκλήσεις του διαγωνισμού αποδεικνύει μία εντυπωσιακή
ισορροπία μεταξύ αντοχής και απόδοσης
καυσίμου. Είναι κάτι που επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο μας στο χώρο των
εναλλακτικών συστημάτων κίνησης» σχολίασε ο Διευθυντής E-mobility της Opel,
Enno Fuchs. Το “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” πραγματοποιήθηκε για
13η φορά και είναι ο παλαιότερος αγώνας για αυτοκίνητα του είδους. Η Λέσχη
Αυτοκινήτου Μόντε Κάρλο διοργανώνει τον αγώνα από το 1995.
Το ράλλυ
ξεκίνησε σε τρεις πόλεις, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand και Lugano και τα
αυτοκίνητα έπρεπε να καλύψουν 550 km μέσω της Digne-les-Bains, πρωτεύουσας της
Γαλλικής Alpes-de-Haute-Provence και να τερματίσουν στο Μονακό. Τη δεύτερη
ημέρα, οι ομάδες είχαν μπροστά τους μία απόσταση 272 χλμ. που οδηγούσε μέσα από
το Μονακό και την κλασική διαδρομή του Ράλι Μόντε Κάρλο στις Γαλλικές
Παραθαλάσσιες Άλπεις. Αυτές τις δύο ημέρες οι ομάδες πέρασαν από τις λεγόμενες
'δοκιμές ακριβείας' (regularity test) και έπρεπε να αποδείξουν τις οδηγικές
τους ικανότητες πιέζοντας τα οχήματα στο όριο.
Εκτός από τις
δοκιμές ακριβείας, έμφαση δόθηκε και στην κατανάλωση καυσίμου. Αναλογικά με το
βάρος του οχήματος, τις εκπομπές CO2, την ενεργειακή πυκνότητα του καυσίμου και
την κατανάλωση, οι διοργανωτές μπόρεσαν να υπολογίσουν μία συγκριτική τιμή και
να συντάξουν τον πίνακα γενικής κατάταξης. «Η προηγμένη τεχνολογία του Ampera
ήταν πάντα αξιόπιστη και εκεί οφείλεται η τεράστια επιτυχία μας» δήλωσε ο
Γάλλος συνοδηγός του ράλι, Joseph Lambert ο οποίος γιόρτασε τη νίκη με τον
οδηγό Bernhard Darniche. Ο Darniche είχε κερδίσει στο θρυλικό Μόντε Κάρλο και
το 1979, ενώ έχει στο ενεργητικό του πάνω από 10 νίκες στη διάσημη ειδική Col
de Turini.