Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΡΑΣΙΝΟΣ-ΜΙΚΡΟΣ-ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ



Οι ρυθμίσεις που δρομολογούνται προβλέπουν "ελευθέρας" στο μικρό Δακτύλιο για ηλεκτροκίνητα, υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα Ι.Χ τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και με εκπομπές μικρότερες από 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και τη συνέχιση του συστήματος "μονών-ζυγών" για τα υπόλοιπα Ι.Χ.
Επίσης, τα Ι.Χ των οποίων η πρώτη άδεια κυκλοφορίας εκδόθηκε πριν από το 1990 θα μπορούν να κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας μόνο τα βράδια, τα Σαββατοκύριακα και τον Αύγουστο, προβλέπει ο σχεδιασμός για το νέο, "πράσινο" Δακτύλιο, ο οποίος προγραμματίζεται να ισχύσει από την 1η Μαΐου.
Όσον αφορά τα οχήματα που παίρνουν "ελευθέρας", η Κοινή Υπουργική Απόφαση που ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση, όλες τις ημέρες, των οχημάτων νέας τεχνολογίας που εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα: ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και βενζινοκίνητα τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με εκπομπές μικρότερες από 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Για τα υπόλοιπα Ι.Χ θα συνεχίσει να ισχύει το σύστημα μονά-ζυγά.

Επίσης, τα φορτηγά άνω των 12 τόνων δεν θα κυκλοφορούν στην Αττική πλην ορισμένων κεντρικών δρόμων.

Πιο αναλυτικά:

Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων στο μικρό δακτύλιο
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
Κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
Κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,
Κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα "μονών–ζυγών".
Για τα φορτηγά
Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.
Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Τέλος, το υπουργείο επισημαίνει ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει διατήρηση της απαγόρευσης για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ που δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V και για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ρυμουλκούμενα - Τρέιλερ ...

Μια τελευταία ρύθμιση στο ζήτημα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα - τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, ενεργοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σχετική τροπολογία. Με τη νέα νομοθετική διάταξη παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων – τρέιλερ, που είχαν παλαιότερα τεθεί νόμιμα σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και δεν είχαν εκδώσει στοιχεία κυκλοφορίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας  που προέβλεπε η υπ’ αρ. 2805/2021 Υπουργική Απόφαση (δηλαδή, μέχρι 29/12/2023), να εκδώσουν στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες), κατόπιν καταβολής παραβόλου, ύψους 200 ευρώ και εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε μηνών, μετά τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ. Επιπλέον, με σκοπό τη διευκόλυνση της ομαλής και απρόσκοπτης διεκπεραίωσης των εργασιών των πολιτών, παρέχεται η δυνατότητα τουλάχιστον έως τέλος Σεπτεμβρίου 2024, να  τίθενται νομίμως σε κ

Ευχές Α.Λ.Α.Κ. ...

 

Νέο Δ.Σ. στην ΑΛΜΑ Αιγίου ...

Μετά τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στις 21/4/2024, το αθλητικό σωματείο μηχανοκίνητου αθλητισμού ΑΛΜΑ Αιγίου ανακοινώνει τη σύσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Η νέα διοικητική ομάδα διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος: Μπουροθανασόπουλος Χαράλαμπος Αντιπρόεδρος: Σωτηρόπουλος Νικόλαος Γραμματέας: Τσερετζούλιας Θεοφάνης Ταμίας: Σουφλής Στάικος Μέλη: Λύρος Νικόλαος, Γκουλεμάνης Κωνσταντίνος, Δημουλάς Ανδρέας Η αποστολή του νέου Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου για την επόμενη διετία είναι να αναλάβουν τη διοργάνωση των αγώνων που ορίζονται από την ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού, ΟΜΑΕ. Φέτος για το 2024, στο σωματείο του Αιγίου ανατέθηκαν τρεις μεγάλες διοργανώσεις. Η επιτυχημένη  SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας τον περασμένο Μάρτιο, η οποία είχε μεγάλη απήχηση και προβολή για την περιοχή. Ο επόμενος αγώνας είναι 1 και 2 Ιουνίου το καθιερωμένο 11ο Rally Sprint Αιγίου που προσμετρά στο κύπελλο αυτοκινήτων και στο πρωτάθλημα ιστορικών. Μία διοργάνωση στολίδι για την μηχα