Ένα μεγάλο βήμα για να
εξασφαλίσει το όγδοο σερί παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι της καριέρας του έκανε ο
Sebastien Loeb, κερδίζοντας το Ράλι Ισπανίας και αποκτώντας προβάδισμα οκτώ
βαθμών από τον Mikko Hirvonen ενόψει του φινάλε στην Ουαλία της Βρετανίας.
Ο Γάλλος της Citroen
κατέκτησε την 5η φετινή του νίκη εμπρός από τον M. Hirvonen - στον οποίο
παραχώρησε τη δεύτερη θέση ο Jari Matti Latvala δεχόμενος εσκεμμένα ποινή, στην
τελευταία Ειδική Διαδρομή, ώστε να βοηθήσει τον ομόλογό του στη Ford στη
διεκδίκηση του φετινού τίτλου.
Στο μεταξύ, ο έτερος
οδηγός της εργοστασιακής Citroen, Sebastien Ogier, έχασε κάθε ελπίδα κατάκτησης
του φετινού πρωταθλήματος καθώς εγκατέλειψε στο τέλος της σημερινής τελευταίας
μέρας του αγώνα της Καταλονίας, με πρόβλημα στον κινητήρα της Citroen DS3 WRC.
Στην τελευταία Power Stage
ο μόνος από τους διεκδικητές του τίτλου που είχε βαθμολογικό όφελος ήταν ο S.
Loeb. Ο Γάλλος πέτυχε τον τρίτο χρόνο και πήρε έναν βαθμό, ενώ τους 3 και 2
βαθμούς αντίστοιχα των δύο πρώτων θέσεων κατέκτησαν οι Kris Meeke και Dani
Sordo της MINI, έχοντας κάνει τη σωστή επιλογή μαλακών ελαστικών για τη
βρεγμένη άσφαλτο.
Μετά το τέλος ο Sebastien
Loeb δήλωσε: "Κάναμε πολύ καλό τριήμερο, αλλά μετά από τρεις ατυχείς
αγώνες δεν μπορούσα να εφησυχάσω πριν τον τερματισμό. Ο Mikko πήρε πολλούς
βαθμούς κι έτσι είμαστε ακόμα πολύ κοντά στο πρωτάθλημα".
Ο Sebastien Loeb ξεκίνησε
το Ράλι Καταλονίας με το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος στις χωμάτινες Ειδικές
Διαδρομές του πρώτου σκέλους. Ωστόσο, τα μεγάλα προβλήματα με τη σκόνη και τα
κλαταρίσματα των J.M. Latvala και S. Ogier τον βοήθησαν να τελειώσει την ημέρα
με προβάδισμα μισού λεπτού από τον J.M. Latvala.
Στις ασφάλτινες Ειδικές
Διαδρομές των δύο επόμενων ημερών (22-23/10) ο Γάλλος δεν είχε κανένα πρόβλημα
να διατηρήσει το προβάδισμά του περίπου στα ίδια επίπεδα - παρότι ο J.M.
Latvala ήταν εκθαμβωτικός σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους. Την τελευταία
δεκαετία οι Φινλανδοί και η Ford ποτέ δεν κατάφερναν να ανταγωνιστούν τους
Γάλλους στην ασφάλτινη επιφάνεια.
Στο πρωινό loop των
Ειδικών της σημερινής 3ης και τελευταίας μέρας του ισπανικού ράλι ο Mikko
Hirvonen σημείωσε έναν ταχύτερο χρόνο, έπειτα από δύο ημέρες στις οποίες δεν
ήταν όσο ανταγωνιστικός θα ήθελε. Στο μεσημβρινό Service Park ο Φινλανδός ήταν
1:22’’ πίσω από τον J.M. Latvala – κι αυτός με τη σειρά του 31 δευτ. πίσω από
τον S. Loeb.
Πιο πίσω, ένα κλατάρισμα
του Dani Sordo του κόστισε λίγο χρόνο και μέχρι την προτελευταία Ειδική ο S.
Ogier τον είχε πλησιάσει στα 13 δευτ., στη μάχη για την 4η θέση. Τότε ήταν που
ο κινητήρας της Citroen, που είχε αναγκάσει και τον S. Loeb να εγκαταλείψει στο
Ράλι Γαλλίας, παρέδωσε το πνεύμα.
Ο νεαρός Γάλλος, έτσι,
έχασε ακόμα και τις μαθηματικές του ελπίδες για τον τίτλο - αν και η Citroen
έκανε απολύτως σαφές μετά το Ράλι Αυστραλίας ότι θα έδινε την προτεραιότητα
στον S. Loeb για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος, αφήνοντας τον S.
Ogier σε υποστηρικτικό ρόλο.
Οι Kris Meeke και Mads
Ostberg έκαναν σχετικά ήσυχο αγώνα για να κλείσουν την πρώτη εξάδα, ενώ ο
Evgeny Novikov πήρε την πρώτη του γεύση από την DS3 WRC της Citroen Racing
Tecnologies. Τέλος, ο Juho Hanninen προσέθεσε το φετινό πρωτάθλημα της
κατηγορίας S2000 WRC στον περσινό του τίτλο του πρωταθλήματος Intercontinental
Rally Challenge.