Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ


ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ούτε οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας, χιλιάδες τόνοι μεταχειρισμένων ελαστικών που προορίζονται για ανακύκλωση μένουν έκθετοι για πολλούς μήνες, σε πρόχειρες υπαίθριες αποθήκες ανά την Ελλάδα, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς -φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο, καθώς τα ελαστικά αναφλέγονται εύκολα- η οικολογική καταστροφή που προκαλείται είναι τεράστια, όπως άλλωστε αποδείχθηκε από τη φωτιά που ξέσπασε σε αποθήκη ελαστικών στη Δράμα, τον περασμένο Ιούνιο.
Μόνο κατά την καύση τους, η οποία διήρκησε πέντε ολόκληρες ημέρες, απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα επικίνδυνες χημικές ενώσεις όπως διοξίνες και αρωματικοί υδρογονάνθρακες, που προκάλεσαν ασφυξία στους κατοίκους της περιοχής.
Κόλαφος
Το πόρισμα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) σχετικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον από την πυρκαγιά στη Δράμα είναι κατηγορηματικό.
Το έδαφος, σε μια έκταση 30 στρεμμάτων γύρω από την αποθήκη και στην περιοχή μεταξύ Πετρούσας, Ξηροποτάμου, Μυλοποτάμου (λόγω των ανέμων που φυσούσαν προς αυτή την κατεύθυνση), έχει μολυνθεί επικίνδυνα με βαρέα μέταλλα. Μετά το συμβάν δεν έγινε σωστή αποκατάσταση, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία ωρολογιακή βόμβα που απειλεί με μόλυνση τα νερά της περιοχής.
«Το σημείο έχει καλυφθεί πρόχειρα με χώμα και με μια βροχή οι τοξικές ουσίες θα περάσουν αμέσως στον υδροφόρο ορίζοντα» τονίζει ο διευθυντής Τεχνικής Γεωλογίας και Χαρτογραφήσεων του ΙΓΜΕ, δρ Παναγιώτης Τσόμπος, ο οποίος μετείχε στο επταμελές κλιμάκιο που έσπευσε στη Δράμα για να εκτιμήσει το μέγεθος της καταστροφής.
Τα καμένα υλικά των ελαστικών και το έδαφος κάτω από αυτά που έχει ρυπανθεί πρέπει είτε να μεταφερθούν σε χώρο ταφής επικίνδυνων αποβλήτων, είτε να γίνει στεγανοποίηση με την τοποθέτηση αδιαπέρατων πετρωμάτων, ώστε να μη φτάσουν οι τοξικές ουσίες στα υπόγεια νερά.
Ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία αυξάνεται ακόμη περισσότερο, καθώς στο σημείο υπάρχουν γεωτρήσεις που χρησιμοποιούνται για την άρδευση γειτονικών καλλιεργειών. Το πρόβλημα είναι γνωστό στους αρμόδιους φορείς της Δράμας και στον εισαγγελέα, ο οποίος διεξάγει την έρευνα για τις περιβαλλοντικές συνέπειες της πυρκαγιάς.
Ελλιπής διαχείριση
Την αποκλειστική ευθύνη για τη διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών την έ χουν, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι παραγωγοί - εισαγωγείς, οι οποίοι οφείλουν να οργανώσουν τη συλλογή, μεταφορά, προσωρινή αποθήκευση, επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίησή τους. Το 2009, το ποσοστό της ανακύκλωσης ελαστικών στην Ελλάδα ήταν 95,7%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Αλλων Προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ).
Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται απλώς για αποθήκευση μακράς διάρκειας και μάλιστα συνήθως διαρκεί περισσότερο από έναν χρόνο, το οποίο είναι το μέγιστο χρονικό διάστημα που επιτρέπει ο νόμος. Η αποθήκευση γίνεται κατά κανόνα σε ανοιχτούς χώρους (αλάνες ή χωράφια), όπου τα ελαστικά στοιβάζονται σε πυραμίδες, χωρίς να τηρούνται τα στοιχειώδη μέτρα πυροπροστασίας. Και ενώ κάθε χρόνο στη χώρα μας συλλέγονται από τα βουλκανιζατέρ και οδηγούνται προς ανακύκλωση 46.000 τόνοι, το 2009 μόνο τα αποθηκευμένα σε «προσωρινή» βάση ελαστικά ήταν 80.816 τόνοι, δηλαδή η συνολική παραγωγή της χώρας για δύο χρόνια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι