Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ


ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ούτε οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας, χιλιάδες τόνοι μεταχειρισμένων ελαστικών που προορίζονται για ανακύκλωση μένουν έκθετοι για πολλούς μήνες, σε πρόχειρες υπαίθριες αποθήκες ανά την Ελλάδα, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.
Σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς -φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο, καθώς τα ελαστικά αναφλέγονται εύκολα- η οικολογική καταστροφή που προκαλείται είναι τεράστια, όπως άλλωστε αποδείχθηκε από τη φωτιά που ξέσπασε σε αποθήκη ελαστικών στη Δράμα, τον περασμένο Ιούνιο.
Μόνο κατά την καύση τους, η οποία διήρκησε πέντε ολόκληρες ημέρες, απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα επικίνδυνες χημικές ενώσεις όπως διοξίνες και αρωματικοί υδρογονάνθρακες, που προκάλεσαν ασφυξία στους κατοίκους της περιοχής.
Κόλαφος
Το πόρισμα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) σχετικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον από την πυρκαγιά στη Δράμα είναι κατηγορηματικό.
Το έδαφος, σε μια έκταση 30 στρεμμάτων γύρω από την αποθήκη και στην περιοχή μεταξύ Πετρούσας, Ξηροποτάμου, Μυλοποτάμου (λόγω των ανέμων που φυσούσαν προς αυτή την κατεύθυνση), έχει μολυνθεί επικίνδυνα με βαρέα μέταλλα. Μετά το συμβάν δεν έγινε σωστή αποκατάσταση, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία ωρολογιακή βόμβα που απειλεί με μόλυνση τα νερά της περιοχής.
«Το σημείο έχει καλυφθεί πρόχειρα με χώμα και με μια βροχή οι τοξικές ουσίες θα περάσουν αμέσως στον υδροφόρο ορίζοντα» τονίζει ο διευθυντής Τεχνικής Γεωλογίας και Χαρτογραφήσεων του ΙΓΜΕ, δρ Παναγιώτης Τσόμπος, ο οποίος μετείχε στο επταμελές κλιμάκιο που έσπευσε στη Δράμα για να εκτιμήσει το μέγεθος της καταστροφής.
Τα καμένα υλικά των ελαστικών και το έδαφος κάτω από αυτά που έχει ρυπανθεί πρέπει είτε να μεταφερθούν σε χώρο ταφής επικίνδυνων αποβλήτων, είτε να γίνει στεγανοποίηση με την τοποθέτηση αδιαπέρατων πετρωμάτων, ώστε να μη φτάσουν οι τοξικές ουσίες στα υπόγεια νερά.
Ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία αυξάνεται ακόμη περισσότερο, καθώς στο σημείο υπάρχουν γεωτρήσεις που χρησιμοποιούνται για την άρδευση γειτονικών καλλιεργειών. Το πρόβλημα είναι γνωστό στους αρμόδιους φορείς της Δράμας και στον εισαγγελέα, ο οποίος διεξάγει την έρευνα για τις περιβαλλοντικές συνέπειες της πυρκαγιάς.
Ελλιπής διαχείριση
Την αποκλειστική ευθύνη για τη διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών την έ χουν, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι παραγωγοί - εισαγωγείς, οι οποίοι οφείλουν να οργανώσουν τη συλλογή, μεταφορά, προσωρινή αποθήκευση, επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίησή τους. Το 2009, το ποσοστό της ανακύκλωσης ελαστικών στην Ελλάδα ήταν 95,7%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Αλλων Προϊόντων (ΕΟΕΔΣΑΠ).
Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται απλώς για αποθήκευση μακράς διάρκειας και μάλιστα συνήθως διαρκεί περισσότερο από έναν χρόνο, το οποίο είναι το μέγιστο χρονικό διάστημα που επιτρέπει ο νόμος. Η αποθήκευση γίνεται κατά κανόνα σε ανοιχτούς χώρους (αλάνες ή χωράφια), όπου τα ελαστικά στοιβάζονται σε πυραμίδες, χωρίς να τηρούνται τα στοιχειώδη μέτρα πυροπροστασίας. Και ενώ κάθε χρόνο στη χώρα μας συλλέγονται από τα βουλκανιζατέρ και οδηγούνται προς ανακύκλωση 46.000 τόνοι, το 2009 μόνο τα αποθηκευμένα σε «προσωρινή» βάση ελαστικά ήταν 80.816 τόνοι, δηλαδή η συνολική παραγωγή της χώρας για δύο χρόνια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο