Κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει η παροιμία και φυσικά είναι πέρα για πέρα σωστή. Κάπως έτσι φαίνεται πως σκέφτηκε και η Citroen η οποία παρουσίασε το C5 με το μοτέρ των 1,6 λίτρων το οποίο με τη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 156 ίππους και 24,5 χλγρμ ροπής. Το μοτέρ αυτό το έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA ενώ εφοδιάζει και το νέο DS3. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο το οποίο τονώνει το οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής φίρμας, όντας πιο οικονομικό σε σχέση με το δίλιτρο μοτέρ το οποίο και αντικατέστησε. Ο THP (Turbo High Pressure), όπως είναι η ονομασία του κινητήρα, είναι τεχνολογίας Twin-Scroll και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 8,6΄΄ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Οδηγώντας το C5 1.6 THP από την πρώτη στιγμή μένεις ικανοποιημένος με τη λειτουργία του μοτέρ. Είναι γραμμικό και ήσυχο, ενώ επιταχύνει χωρίς δυσκολία το αυτοκίνητο ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Μόνη παραφωνία αποτελεί η τραχιά λειτουργία του, αν και οι κραδασμοί εξαλείφονται από το αυτοκίνητο. Επίσης όταν οι στροφές ανεβαίνουν αυξάνεται και η στάθμη θορύβου από τη λειτουργία του, η οποία όμως φιλτράρεται αρκετά καλά και δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική στην καμπίνα. Η συνεργασία του με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι αγαστή, ενώ το κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση με σαφείς διαδρομές και σφιχτό κούμπωμα που δεν θυμίζει σε τίποτα τα άλλα κιβώτιο της Citroen. Το C5 είναι ένα οικογενειακό στο οποίο σου αρέσει να ταξιδεύεις καθώς ο αυτοκινητόδρομος είναι το στοιχείο του. Η μαλακή ανάρτηση δουλεύει πολύ καλά και προσφέρει κορυφαία άνεση, με την απόσβεση των κραδασμών να είναι επίσης κορυφαία. Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι αψεγάδιαστη και στην περίπτωση της δικής μας με την υδροενεργητική ανάρτηση είναι ακόμη καλύτερες σε αυτό τον τομέα. Όταν όμως βγεις από τον αυτοκινητόδρομο και βρεθείς σε επαρχιακό δίκτυο, τότε το αυτοκίνητο σε βάζει στο δικό του ρυθμό. Σε καμία περίπτωση δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα, καθώς βολεύεσαι στο αναπαυτικό κάθισμά και απλώς χρησιμοποιείς το κιβώτιο για να είσαι πάντα στη ροπή του κινητήρα. Το C5 μπορεί να πάει γρήγορα αν του ζητηθεί αλλά ουσιαστικά θα σας αποτρέψουν από κάτι τέτοιο οι έντονες κλίσεις και η πλεύση του αμαξώματος στις στροφές. Εργονομικά, απαιτεί μία μικρή εξοικείωση, καθώς οι διακόπτες είναι αρκετοί, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει ψηφιακές και αναλογικές συνθήκες, τις οποίες θα πρέπει να συνηθίσετε. Θα θέλαμε πάντως μεγαλύτερη βελόνα, κυρίως για το ταχύμετρο, προκειμένου να είναι πιο ευδιάκριτο. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής αυτή είναι πολύ καλή με μαλακά υλικά σε μεγάλο μέρος της, αλλά και ποιοτικά σκληρά. Η συναρμογή παρουσιάζει κάποιες μικρές ατέλειες, στα πιο χαμηλά σημεία. Οι χώροι της καμπίνας για τους εμπρός επιβάτες είναι πολύ καλοί. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους για τα γόνατα όχι όμως και για το κεφάλι, εξαιτίας της χαμηλής γραμμής της οροφής. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αλλά είναι μικρές ενώ απουσιάζουν οι ποτηροθήκες, χαρακτηριστικό που επηρεάζει αρνητικά την πρακτικότητα. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, αυτό είναι στα 439 λίτρα και έχει κανονικό σχήμα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, καθώς δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα ακόμη και στους πλέον καλομαθημένους. Μάλιστα υπάρχουν και πολλά στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού για εσάς που ζητάτε το κάτι παραπάνω.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει η παροιμία και φυσικά είναι πέρα για πέρα σωστή. Κάπως έτσι φαίνεται πως σκέφτηκε και η Citroen η οποία παρουσίασε το C5 με το μοτέρ των 1,6 λίτρων το οποίο με τη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 156 ίππους και 24,5 χλγρμ ροπής. Το μοτέρ αυτό το έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA ενώ εφοδιάζει και το νέο DS3. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο το οποίο τονώνει το οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής φίρμας, όντας πιο οικονομικό σε σχέση με το δίλιτρο μοτέρ το οποίο και αντικατέστησε. Ο THP (Turbo High Pressure), όπως είναι η ονομασία του κινητήρα, είναι τεχνολογίας Twin-Scroll και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 8,6΄΄ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Οδηγώντας το C5 1.6 THP από την πρώτη στιγμή μένεις ικανοποιημένος με τη λειτουργία του μοτέρ. Είναι γραμμικό και ήσυχο, ενώ επιταχύνει χωρίς δυσκολία το αυτοκίνητο ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Μόνη παραφωνία αποτελεί η τραχιά λειτουργία του, αν και οι κραδασμοί εξαλείφονται από το αυτοκίνητο. Επίσης όταν οι στροφές ανεβαίνουν αυξάνεται και η στάθμη θορύβου από τη λειτουργία του, η οποία όμως φιλτράρεται αρκετά καλά και δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική στην καμπίνα. Η συνεργασία του με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι αγαστή, ενώ το κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση με σαφείς διαδρομές και σφιχτό κούμπωμα που δεν θυμίζει σε τίποτα τα άλλα κιβώτιο της Citroen. Το C5 είναι ένα οικογενειακό στο οποίο σου αρέσει να ταξιδεύεις καθώς ο αυτοκινητόδρομος είναι το στοιχείο του. Η μαλακή ανάρτηση δουλεύει πολύ καλά και προσφέρει κορυφαία άνεση, με την απόσβεση των κραδασμών να είναι επίσης κορυφαία. Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι αψεγάδιαστη και στην περίπτωση της δικής μας με την υδροενεργητική ανάρτηση είναι ακόμη καλύτερες σε αυτό τον τομέα. Όταν όμως βγεις από τον αυτοκινητόδρομο και βρεθείς σε επαρχιακό δίκτυο, τότε το αυτοκίνητο σε βάζει στο δικό του ρυθμό. Σε καμία περίπτωση δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα, καθώς βολεύεσαι στο αναπαυτικό κάθισμά και απλώς χρησιμοποιείς το κιβώτιο για να είσαι πάντα στη ροπή του κινητήρα. Το C5 μπορεί να πάει γρήγορα αν του ζητηθεί αλλά ουσιαστικά θα σας αποτρέψουν από κάτι τέτοιο οι έντονες κλίσεις και η πλεύση του αμαξώματος στις στροφές. Εργονομικά, απαιτεί μία μικρή εξοικείωση, καθώς οι διακόπτες είναι αρκετοί, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει ψηφιακές και αναλογικές συνθήκες, τις οποίες θα πρέπει να συνηθίσετε. Θα θέλαμε πάντως μεγαλύτερη βελόνα, κυρίως για το ταχύμετρο, προκειμένου να είναι πιο ευδιάκριτο. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής αυτή είναι πολύ καλή με μαλακά υλικά σε μεγάλο μέρος της, αλλά και ποιοτικά σκληρά. Η συναρμογή παρουσιάζει κάποιες μικρές ατέλειες, στα πιο χαμηλά σημεία. Οι χώροι της καμπίνας για τους εμπρός επιβάτες είναι πολύ καλοί. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους για τα γόνατα όχι όμως και για το κεφάλι, εξαιτίας της χαμηλής γραμμής της οροφής. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αλλά είναι μικρές ενώ απουσιάζουν οι ποτηροθήκες, χαρακτηριστικό που επηρεάζει αρνητικά την πρακτικότητα. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, αυτό είναι στα 439 λίτρα και έχει κανονικό σχήμα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, καθώς δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα ακόμη και στους πλέον καλομαθημένους. Μάλιστα υπάρχουν και πολλά στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού για εσάς που ζητάτε το κάτι παραπάνω.