Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Ι.Χ. ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ 2011…



Νέο παγκόσμιο ρεκόρ έκανε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, καθώς διήνυσε σε πίστα δοκιμών στην Ιαπωνία μια απόσταση 1003 χιλιομέτρων σε 27,5 ώρες χωρίς να χρειαστεί να κάνει στάση για επαναφόρτιση της μπαταρίας του, ενώ η ταχύτητα του ήταν 40km/h. Όσο για την μπαταρία του, αυτή είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου, κατασκευασμένη από την ιαπωνική εταιρία SANYO. Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν μόλις 555,6 χιλιόμετρα και είχε γίνει πέρυσι. Με το νέο ρεκόρ διαπιστώνουμε ότι η πρόοδος στην τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι σημαντική και εξελίσσεται ολοένα και με ταχύτερους ρυθμούς. Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να γνωρίσει τεράστια άνθηση τα επόμενα χρόνια και δεν είναι λίγες οι εταιρίες που ανταγωνίζονται για το ποια θα καταφέρει να αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος της «πίτας».
Ενιαίο σύστημα επαναφόρτισης στην Ευρώπη το 2011
Οι αρμόδιοι υπουργοί των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε συνάντηση που έγινε περί τα τέλη Μαΐου συμφώνησαν ότι θα πρέπει μέχρι τα μέσα του 2011 να έχει αναπτυχθεί ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε ασφαλώς τους καταναλωτές, ώστε να ξεπεράσουν τους όποιους δισταγμούς και να αγοράσουν τελικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Στην συνάντηση τονίστηκε το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για επαναφόρτιση του ΙΧ τόσο στο σπίτι και τον χώρο εργασίας, όσο και σε δημόσιους σταθμούς και με τρόπο εύκολο και απλό. Επίσης, οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν αρκετή διάρκεια, ώστε να μην χρειάζεται το ΙΧ επαναφόρτιση κάθε τόσο, τινάζοντας ουσιαστικά στον αέρα τον καθημερινό προγραμματισμό των πολιτών.
Για να ανέβει σημαντικά πάντως η αγορά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων και μάλιστα σε μια περίοδο γενικότερης κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου θα πρέπει οι τιμές τους να είναι προσιτές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Μάλιστα, ήδη νεοϊδρυθείς ιαπωνική εταιρία προσανατολίζεται στην κατασκευή ηλεκτροκίνητου οχήματος, που θα στοιχίζει 12,000ευρώ. Χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνεται στην τελική τιμή το κόστος της μπαταρίας, η οποία θα πληρώνεται σε πολλές δόσεις κατά τις επαναφορτίσεις.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι επικίνδυνα…
Πέρα από την τιμή και τον τρόπο επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχει ένα ακόμα πρόβλημα, το οποίο πρέπει να εξεταστεί και να βρεθεί άμεσα λύση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα ηλεκτρικά ΙΧ είναι αθόρυβα ή σχεδόν αθόρυβα και αυτό είναι πρόβλημα και μάλιστα πολύ σοβαρό. Από την μια θα μειωθεί σημαντικά η ηχορύπανση στα μεγάλα αστικά κέντρα, ωστόσο, αυξάνεται ο κίνδυνος για ατυχήματα. Ένας πεζός ή και ο οδηγός άλλους οχήματος είναι δύσκολο να ακούσουν και τελικά να αντιληφθούν ένα ηλεκτρικό όχημα που πλησιάζει….
Ηλεκτροκίνηση vs. Πετρέλαιο…
Πάντως, μπορεί τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να παίζουν κυρίαρχο στην «πίτα» της αυτοκίνησης, όμως τα ηλεκτροκίνητα αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Μ’ ένα ηλεκτροκίνητο ΙΧ και το περιβάλλον βοηθάμε να απαλλαγεί από το μεγάλο βάρος των «αερίων του θερμοκηπίου», αλλά και την τσέπη μας να «γεμίσει», έστω και μακροπρόθεσμα. Παράλληλα, απαλλασσόμαστε και από τον πονοκέφαλο της εξάρτησης από το πετρέλαιο και το άγχος κάθε φορά που «φταρνίζονται» οι Άραβες και οι λοιποί «πετρελαιάδες»…

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου