Νέο παγκόσμιο ρεκόρ έκανε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, καθώς διήνυσε σε πίστα δοκιμών στην Ιαπωνία μια απόσταση 1003 χιλιομέτρων σε 27,5 ώρες χωρίς να χρειαστεί να κάνει στάση για επαναφόρτιση της μπαταρίας του, ενώ η ταχύτητα του ήταν 40km/h. Όσο για την μπαταρία του, αυτή είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου, κατασκευασμένη από την ιαπωνική εταιρία SANYO. Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν μόλις 555,6 χιλιόμετρα και είχε γίνει πέρυσι. Με το νέο ρεκόρ διαπιστώνουμε ότι η πρόοδος στην τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι σημαντική και εξελίσσεται ολοένα και με ταχύτερους ρυθμούς. Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να γνωρίσει τεράστια άνθηση τα επόμενα χρόνια και δεν είναι λίγες οι εταιρίες που ανταγωνίζονται για το ποια θα καταφέρει να αποκτήσει το μεγαλύτερο μέρος της «πίτας».
Ενιαίο σύστημα επαναφόρτισης στην Ευρώπη το 2011
Οι αρμόδιοι υπουργοί των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε συνάντηση που έγινε περί τα τέλη Μαΐου συμφώνησαν ότι θα πρέπει μέχρι τα μέσα του 2011 να έχει αναπτυχθεί ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε ασφαλώς τους καταναλωτές, ώστε να ξεπεράσουν τους όποιους δισταγμούς και να αγοράσουν τελικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Στην συνάντηση τονίστηκε το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα για επαναφόρτιση του ΙΧ τόσο στο σπίτι και τον χώρο εργασίας, όσο και σε δημόσιους σταθμούς και με τρόπο εύκολο και απλό. Επίσης, οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν αρκετή διάρκεια, ώστε να μην χρειάζεται το ΙΧ επαναφόρτιση κάθε τόσο, τινάζοντας ουσιαστικά στον αέρα τον καθημερινό προγραμματισμό των πολιτών.
Για να ανέβει σημαντικά πάντως η αγορά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων και μάλιστα σε μια περίοδο γενικότερης κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου θα πρέπει οι τιμές τους να είναι προσιτές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Μάλιστα, ήδη νεοϊδρυθείς ιαπωνική εταιρία προσανατολίζεται στην κατασκευή ηλεκτροκίνητου οχήματος, που θα στοιχίζει 12,000ευρώ. Χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνεται στην τελική τιμή το κόστος της μπαταρίας, η οποία θα πληρώνεται σε πολλές δόσεις κατά τις επαναφορτίσεις.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι επικίνδυνα…
Πέρα από την τιμή και τον τρόπο επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχει ένα ακόμα πρόβλημα, το οποίο πρέπει να εξεταστεί και να βρεθεί άμεσα λύση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα ηλεκτρικά ΙΧ είναι αθόρυβα ή σχεδόν αθόρυβα και αυτό είναι πρόβλημα και μάλιστα πολύ σοβαρό. Από την μια θα μειωθεί σημαντικά η ηχορύπανση στα μεγάλα αστικά κέντρα, ωστόσο, αυξάνεται ο κίνδυνος για ατυχήματα. Ένας πεζός ή και ο οδηγός άλλους οχήματος είναι δύσκολο να ακούσουν και τελικά να αντιληφθούν ένα ηλεκτρικό όχημα που πλησιάζει….
Ηλεκτροκίνηση vs. Πετρέλαιο…
Πάντως, μπορεί τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να παίζουν κυρίαρχο στην «πίτα» της αυτοκίνησης, όμως τα ηλεκτροκίνητα αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Μ’ ένα ηλεκτροκίνητο ΙΧ και το περιβάλλον βοηθάμε να απαλλαγεί από το μεγάλο βάρος των «αερίων του θερμοκηπίου», αλλά και την τσέπη μας να «γεμίσει», έστω και μακροπρόθεσμα. Παράλληλα, απαλλασσόμαστε και από τον πονοκέφαλο της εξάρτησης από το πετρέλαιο και το άγχος κάθε φορά που «φταρνίζονται» οι Άραβες και οι λοιποί «πετρελαιάδες»…