Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ξανά το σύστημα KERS στην F1


Οι ομάδες της Formula 1 διαπραγματεύονται για το 2011 την επαναφορά στο σπορ του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο οι ίδιες απέρριψαν -με άγραφη συμφωνία κυρίων- στο φετινό πρωτάθλημα. Το KERS, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2009, αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος και τη διοχετεύει για επτά δευτερόλεπτα στο γύρο, όποτε το επιλέξει ο οδηγός, προσφέροντας 80 επιπλέον ίππους.
Οι Ferrari, Renault και Williams είναι πρωτεργάτιδες στην προσπάθεια επαναφοράς της τεχνολογίας στα μονοθέσια του χρόνου. Οι δύο πρώτες θέλουν να εξελίξουν το σύστημα για να επωφεληθούν και τεχνολογικά και εμπορικά από αυτό, ενώ η τρίτη εξελίσσει την τεχνολογία και την πουλάει σε τρίτους.
Δεδομένου, όμως, ότι ορισμένες -ιδιωτικές- ομάδες εναντιώνονται στην προοπτική επαναφοράς του KERS, εκτιμώντας ότι θα είναι εξαιρετικά δαπανηρό, ο σύνδεσμος ομάδων της F1 (FOTA) μελετά την προμήθεια του συστήματος από τρίτη εταιρεία - τη βρετανική Flybrid.
Με αυτό τον τρόπο οι μικρές ομάδες δεν θα χρειαστεί να κάνουν υπέρογκες επενδύσεις για την εξέλιξη και κατασκευή του συστήματος, αλλά θα είναι σε θέση να το αγοράσουν σε τιμή που ίσως να μην ξεπερνά το ένα εκατομμύριο Ευρώ.
Η Flybrid, που εξέλιξε το KERS της Honda πριν την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ, έχει συντάξει ήδη την πρότασή της προς το σύνδεσμο FOTA. Το σύστημα που προτείνει δεν αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρίες αλλά σε στροφείο - ακριβώς όπως και το σύστημα που εξέλιξε η Williams το 2008.
Η πρόταση της Flybrid θα συζητηθεί από τις ομάδες της F1 στη συνεδρίαση του FOTA, στο πλαίσιο του GP Ισπανίας (7-9/05). Εκτιμάται από τις ομάδες ότι η πρότασή της είναι αρκετά συμφέρουσα και ότι η βρετανική εταιρεία έχει τη δυνατότητα προμήθειας του συστήματος σε όλες τις ομάδες του σπορ, αν το επιλέξουν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

115 χρόνια Alfa Romeo ...

Στις 24 Ιουνίου 2025 η Alfa Romeo θα συμπληρώσει 115 χρόνια από την ίδρυσή της. Με αυτή την αφορμή παρουσιάζει ένα εορταστικό λογότυπο, ως φόρο τιμής σε μια βαθύπλουτη ιστορία που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το στιλ και την αγωνιστική δραστηριότητα, αποδεδειγμένα συγκοινωνούν δοχείο με την κορυφαία τεχνολογία. Η διαγώνια ανάπτυξη του αριθμού 115 συμβολίζει το όραμα για εξέλιξη και καινοτομία, αμφότερες αναπόσπαστες αξίες του DNA της μάρκας. Πρωταγωνιστής ωστόσο είναι ο χαρακτήρας «5» που αγκαλιάζεται από το ιστορικό όσο και εμβληματικό Biscione, δημιουργώντας ξεκάθαρη αναφορά στο παρελθόν. Η παρουσίαση του νέου λογότυπου στα μέσα Απριλίου κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Για την ακρίβεια συμπίπτει με δύο ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα αναφορικά με τη σφυρηλάτηση του θρύλου της Alfa Romeo καθώς και των Alfisti, του πιο πιστού κοινού στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Στις 12-13 Απριλίου του 1930, η Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport με πλήρωμα τους Tazio Nuvolari και Giovanni Battista Guidotti κατέκτη...

2ος Γύρος - Μέγαρα ...

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο δεύτερος αγώνας του AUTOVISION Hellenic Auto GP 2025, ο οποίος φιλοξενήθηκε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Έντονος συναγωνισμός και πλούσιο θέαμα σε όλες τις κατηγορίες ενθουσίασαν όσους παρακολούθησαν από κοντά την αγωνιστική δράση. Η ημέρα άρχισε με το Regularity των ιστορικών αυτοκινήτων, πριν δοθεί η εκκίνηση για τους τέσσερις αγώνες των υπολοίπων κατηγοριών. Ιστορικά αυτοκίνητα, νοσταλγικές εικόνες Τα παλιά, ιστορικά μοντέλα γέμισαν την πίστα με ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, κινούμενα στα αυστηρά πλαίσια των κανονισμών του Regularity. Νικητές της δοκιμασίας αναδείχθηκαν οι Ηλίας Λαλούσης - Κωνσταντίνος Κοτσίρης με Peugeot 306 GTI. Δεύτεροι κατετάγησαν οι Άκης Μερτινός - Γεράσιμος Κυπραίος με Peugeot 106 GTI, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Ιωσήφ Λαγάκης - Νικήτας Τσαλίκης με Subaru Legacy. Κυριαρχία Mitsubishi με φόντο έναν γαλλικό εμφύλιο Στην Κατηγορία Ν, ο Ταξιάρχης Ασημακόπουλος (ΑΛΜΑ Τρίπολης) επικράτησε σχετικά εύκολα. Το Mitsubishi Lancer ...

9η Ανάβαση Βούλας «Νίκος Καλογεράς» ...

Η Ανάβαση Βούλας που θα κάνει ο ΣΙΣΑ το Σάββατο 26 Απριλίου είναι η αναβίωση της Ανάβασης Βούλας που γινόταν από το 1972 έως το 1977. Η οικιστική ανάπτυξη της περιοχής έφερε το τέλος της φημισμένης ανάβασης του Κρεμασμένου Λαγού ή κατ άλλους Κρεμαστού Λαγού, που πήρε το όνομα του από την ομώνυμη πλαγιά του Υμηττού που βρίσκεται πάνω από τη Βούλα και ατενίζει τον Σαρωνικό κόλπο. Το 2016 ο ΣΙΣΑ τόλμησε να αναβιώσει τον ¨Λαγό¨ σε μορφή αγώνων ακριβείας-regularity, όπου όμως δεν λείπει ούτε η σπιρτάδα, ούτε το θέαμα. Δεκτά είναι τα ιστορικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, είτε αυτά είναι "αγωνιστικά" είτε αυτοκίνητα "βόλτας". Επίσης δεκτά είναι τα youngtimer 20-29 ετών, εκτός συναγωνισμού σε δική τους κατάταξη. Το Σάββατο 26 Απριλίου στις 4μμ θα αρχίσουν να συγκεντρώνονται στο Πανόραμα της Βούλας τα 90 ιστορικά αυτοκίνητα & youngtimer, που θα είναι επισκέψιμα από όποιον θέλει να τα δεί. Οι θεατές θα πρέπει να έχουν ανέβει στις φουρκέτες μέχρι τις 5μμ, όταν και θα ξεκι...