Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ξανά το σύστημα KERS στην F1


Οι ομάδες της Formula 1 διαπραγματεύονται για το 2011 την επαναφορά στο σπορ του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο οι ίδιες απέρριψαν -με άγραφη συμφωνία κυρίων- στο φετινό πρωτάθλημα. Το KERS, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2009, αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος και τη διοχετεύει για επτά δευτερόλεπτα στο γύρο, όποτε το επιλέξει ο οδηγός, προσφέροντας 80 επιπλέον ίππους.
Οι Ferrari, Renault και Williams είναι πρωτεργάτιδες στην προσπάθεια επαναφοράς της τεχνολογίας στα μονοθέσια του χρόνου. Οι δύο πρώτες θέλουν να εξελίξουν το σύστημα για να επωφεληθούν και τεχνολογικά και εμπορικά από αυτό, ενώ η τρίτη εξελίσσει την τεχνολογία και την πουλάει σε τρίτους.
Δεδομένου, όμως, ότι ορισμένες -ιδιωτικές- ομάδες εναντιώνονται στην προοπτική επαναφοράς του KERS, εκτιμώντας ότι θα είναι εξαιρετικά δαπανηρό, ο σύνδεσμος ομάδων της F1 (FOTA) μελετά την προμήθεια του συστήματος από τρίτη εταιρεία - τη βρετανική Flybrid.
Με αυτό τον τρόπο οι μικρές ομάδες δεν θα χρειαστεί να κάνουν υπέρογκες επενδύσεις για την εξέλιξη και κατασκευή του συστήματος, αλλά θα είναι σε θέση να το αγοράσουν σε τιμή που ίσως να μην ξεπερνά το ένα εκατομμύριο Ευρώ.
Η Flybrid, που εξέλιξε το KERS της Honda πριν την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ, έχει συντάξει ήδη την πρότασή της προς το σύνδεσμο FOTA. Το σύστημα που προτείνει δεν αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρίες αλλά σε στροφείο - ακριβώς όπως και το σύστημα που εξέλιξε η Williams το 2008.
Η πρόταση της Flybrid θα συζητηθεί από τις ομάδες της F1 στη συνεδρίαση του FOTA, στο πλαίσιο του GP Ισπανίας (7-9/05). Εκτιμάται από τις ομάδες ότι η πρότασή της είναι αρκετά συμφέρουσα και ότι η βρετανική εταιρεία έχει τη δυνατότητα προμήθειας του συστήματος σε όλες τις ομάδες του σπορ, αν το επιλέξουν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...