6/5/10
Ξανά το σύστημα KERS στην F1
Οι ομάδες της Formula 1 διαπραγματεύονται για το 2011 την επαναφορά στο σπορ του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο οι ίδιες απέρριψαν -με άγραφη συμφωνία κυρίων- στο φετινό πρωτάθλημα. Το KERS, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2009, αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος και τη διοχετεύει για επτά δευτερόλεπτα στο γύρο, όποτε το επιλέξει ο οδηγός, προσφέροντας 80 επιπλέον ίππους.
Οι Ferrari, Renault και Williams είναι πρωτεργάτιδες στην προσπάθεια επαναφοράς της τεχνολογίας στα μονοθέσια του χρόνου. Οι δύο πρώτες θέλουν να εξελίξουν το σύστημα για να επωφεληθούν και τεχνολογικά και εμπορικά από αυτό, ενώ η τρίτη εξελίσσει την τεχνολογία και την πουλάει σε τρίτους.
Δεδομένου, όμως, ότι ορισμένες -ιδιωτικές- ομάδες εναντιώνονται στην προοπτική επαναφοράς του KERS, εκτιμώντας ότι θα είναι εξαιρετικά δαπανηρό, ο σύνδεσμος ομάδων της F1 (FOTA) μελετά την προμήθεια του συστήματος από τρίτη εταιρεία - τη βρετανική Flybrid.
Με αυτό τον τρόπο οι μικρές ομάδες δεν θα χρειαστεί να κάνουν υπέρογκες επενδύσεις για την εξέλιξη και κατασκευή του συστήματος, αλλά θα είναι σε θέση να το αγοράσουν σε τιμή που ίσως να μην ξεπερνά το ένα εκατομμύριο Ευρώ.
Η Flybrid, που εξέλιξε το KERS της Honda πριν την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ, έχει συντάξει ήδη την πρότασή της προς το σύνδεσμο FOTA. Το σύστημα που προτείνει δεν αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρίες αλλά σε στροφείο - ακριβώς όπως και το σύστημα που εξέλιξε η Williams το 2008.
Η πρόταση της Flybrid θα συζητηθεί από τις ομάδες της F1 στη συνεδρίαση του FOTA, στο πλαίσιο του GP Ισπανίας (7-9/05). Εκτιμάται από τις ομάδες ότι η πρότασή της είναι αρκετά συμφέρουσα και ότι η βρετανική εταιρεία έχει τη δυνατότητα προμήθειας του συστήματος σε όλες τις ομάδες του σπορ, αν το επιλέξουν.