Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ξανά το σύστημα KERS στην F1


Οι ομάδες της Formula 1 διαπραγματεύονται για το 2011 την επαναφορά στο σπορ του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο οι ίδιες απέρριψαν -με άγραφη συμφωνία κυρίων- στο φετινό πρωτάθλημα. Το KERS, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2009, αποθηκεύει την ενέργεια του φρεναρίσματος και τη διοχετεύει για επτά δευτερόλεπτα στο γύρο, όποτε το επιλέξει ο οδηγός, προσφέροντας 80 επιπλέον ίππους.
Οι Ferrari, Renault και Williams είναι πρωτεργάτιδες στην προσπάθεια επαναφοράς της τεχνολογίας στα μονοθέσια του χρόνου. Οι δύο πρώτες θέλουν να εξελίξουν το σύστημα για να επωφεληθούν και τεχνολογικά και εμπορικά από αυτό, ενώ η τρίτη εξελίσσει την τεχνολογία και την πουλάει σε τρίτους.
Δεδομένου, όμως, ότι ορισμένες -ιδιωτικές- ομάδες εναντιώνονται στην προοπτική επαναφοράς του KERS, εκτιμώντας ότι θα είναι εξαιρετικά δαπανηρό, ο σύνδεσμος ομάδων της F1 (FOTA) μελετά την προμήθεια του συστήματος από τρίτη εταιρεία - τη βρετανική Flybrid.
Με αυτό τον τρόπο οι μικρές ομάδες δεν θα χρειαστεί να κάνουν υπέρογκες επενδύσεις για την εξέλιξη και κατασκευή του συστήματος, αλλά θα είναι σε θέση να το αγοράσουν σε τιμή που ίσως να μην ξεπερνά το ένα εκατομμύριο Ευρώ.
Η Flybrid, που εξέλιξε το KERS της Honda πριν την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ, έχει συντάξει ήδη την πρότασή της προς το σύνδεσμο FOTA. Το σύστημα που προτείνει δεν αποθηκεύει την ενέργεια σε μπαταρίες αλλά σε στροφείο - ακριβώς όπως και το σύστημα που εξέλιξε η Williams το 2008.
Η πρόταση της Flybrid θα συζητηθεί από τις ομάδες της F1 στη συνεδρίαση του FOTA, στο πλαίσιο του GP Ισπανίας (7-9/05). Εκτιμάται από τις ομάδες ότι η πρότασή της είναι αρκετά συμφέρουσα και ότι η βρετανική εταιρεία έχει τη δυνατότητα προμήθειας του συστήματος σε όλες τις ομάδες του σπορ, αν το επιλέξουν.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

Πρεμιέρα ...

Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ολοκληρώθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης με τους οδηγούς των κατηγοριών Ν+Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών να προσφέρουν όμορφο θέαμα στην επανέναρξη του θεσμού έπειτα από αρκετά χρόνια. Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α , με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX, ο Ελευσίνιος οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση του grid κατάφερε να κρατήσει πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τον κυριότερο αντίπαλό του, Ταξιάρχη Ασημακόπουλο. Ο 27χρονος οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo VIII αν και προσπάθησε να κυνηγήσει τον νικητή, εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα στην διόλου ευκαταφρόνητη δεύτερη θέση στην Ομάδα Ν+Α. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο Ματθαίος Μπουρλίδης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ο οποίος αν και έπεσε προσωρινά τέταρτος, ανέκτησε τη θέση του. Ο Δημήτρης Μουργελάς με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτος. Πιο