14/5/10

GRAND PRIX MONACO 2010


Χωρίς διάλειμμα το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 συνεχίζεται με το γκραν πρι του Μονακό το προσεχές Σαββατοκύριακο (15-16 Μαΐου), το οποίο από το 1950 διεξάγεται, μπροστά από το λιμάνι με τα υπερπολυτελή κότερα, έξω από το καζίνο και τα καταπληκτικά ξενοδοχεία, αλλά και μέσα από το τούνελ. Το σιρκουί του Μόντε Κάρλο είναι το μικρότερο του πρωταθλήματος, καθώς έχει μήκος 3.340 χιλιόμετρα, διανύοντας απόσταση 260.520 χιλιομέτρων.
Οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς περνούν σε απόσταση αναπνοής από τον τοίχο και τις μπαριέρες. Η διαδρομή αποτελείται από 19 στροφές, εννιά δεξιόστροφες και 10 αριστερόστροφες. Το Μονακό είναι μια από τις πιο αργές πίστες, ιδιαίτερα απαιτητικές για τους πιλότους.
Τα "ζόρια" αρχίζουν μετά την πολύ μικρή ευθεία της εκκίνησης, όπου ακολουθεί η πρώτη πολύ κλειστή στροφή, έχοντας δεύτερα στο κιβώτιο και το κοντερ να δείχνει περίπου 120 χλμ.
Η είσοδος και η έξοδος από το τούνελ ίσως είναι το αγαπημένο πλάνο όλων όσων παρακολουθούν το γκραν πρι. Οι πιλότοι βγαίνοντας από το τούνελ και μπαίνοντας στη στροφή 10 έχουν αποκτήσει τη μέγιστη ταχύτητα της πίστας, 29O χλμ. την ώρα, μετατρέποντας ς την εν λόγω στροφή στη ταχύτερη του πρωταθλήματος.


Η 6η στροφή της διαδρομής είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι εισέρχονται σε αυτή με 50 χλμ. την ώρα και στο κιβώτιο έχουν πρώτη ταχύτητα.
Οι μηχανικοί έχουν αρκετοί δουλειά πριν το γκραν πρι. Αρχικά, οι πιλότοι έχουν στη διάθεσή τους τη μαλακή και τη μεσαία γόμα ελαστικών και το μονοθέσιο πρέπει να έχει στηθεί με το κατάλληλο αεροδυναμικό πακέτο.
Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Μίκαελ Σουμάχερ το 2004 με το μονοθέσιο της Ferrari. Περισσότερες νίκες στο Μόντε Κάρλο έχει η McLaren,15, ωστόσο φέτος η Red Bull έχει ξεκινήσει πολύ δυνατά, κατακτώντας και τις 5 pole position