24/4/10

MAZDA ΒΤ-50


Δύο περίπου χρόνια μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς του ΒΤ-50, η Mazda επεμβαίνει ελαφρώς στα σημεία, αναβαθμίζοντας την εξωτερική και εσωτερική του εικόνα. Το pick-up της Mazda δέχτηκε επιλεκτικές αλλαγές στο σχεδιασμό της μάσκας, το πάνω μέρος της οποίας τονίζει μία φαρδιά χρωμιωμένη γρίλια. Ίδιο υλικό έχει χρησιμοποιηθεί και για τα κάτοπτρα των εμπρός φωτιστικών, ενώ τις αλλαγές στο εμπρός μέρος ολοκληρώνει ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας. Πίσω ο σχεδιασμός των κρυστάλλων των φωτιστικών έγινε πιο σύγχρονος, ενώ διαφοροποιημένα είναι τα πλαϊνά σκαλοπάτια εισόδου και νέας σχεδίασης οι ζάντες. Περιορισμένες είναι οι διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο στο χώρο της καμπίνας. Εκεί τόσο τα πλαστικά όσο και οι υφασμάτινες επενδύσεις που χρησιμοποιήθηκαν είναι καλύτερης ποιότητας. Ο πίνακας οργάνων επανασχεδιάστηκε και άλλαξε ο φωτισμός του, ενώ βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας. Η έκδοση Double Cab της δοκιμής μας είναι άνετη για τέσσερις επιβάτες, με τους πίσω να νιώθουν λίγο περισσότερα άβολα λόγω των αναπηδήσεων του άκαμπτου άξονα (όταν ο χώρος φόρτωσης είναι άδειος), κάτι το οποίο θα κουράσει στο ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και δεν προβληματίζει στη ρύθμισή της, ενώ οι μεγάλοι καθρέπτες προσφέρουν καλή ορατότητα προς τα πίσω. Στο δρόμο η ανάρτηση που την αποτελούν διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτος άξονα με φύλλα σούστας πίσω, λειτουργεί σωστά, χωρίς περιττές κλίσεις. Η ρύθμισή της είναι περισσότερο προσανατολισμένη για χρήση εκτός δρόμου και αυτό είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα της εκτός δρόμου διαδρομής. Εκεί το BT θα δείξει τα οφέλη του σκληροτράχηλου χαρακτήρα του που ξέρει πως στα δύσκολα θα βγει νικητής εκμεταλλευόμενος, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το μπλοκέ διαφορικό πίσω και την τετρακίνηση με τις κοντές σχέσεις. Η τελευταίες επιλέγονται από τον βοηθητικό λεβιέ δίπλα από το πεντατάχυτο κιβώτιο. Η πρώτη εμπλοκή του εμπρός διαφορικού ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει εν κινήσει (θα πρέπει να ακινητοποιηθεί για να κλειδώσουν αυτόματα οι πλήμνες), διαδικασία που δεν απαιτείται για την απεμπλοκή τους η οποία γίνεται από το μπουτόν RFW (Remote Free Wheel) που είναι τοποθετημένο αριστερά στο ταμπλό. Ο χώρος φόρτωσης του διπλοκάμπινου μοντέλου μπορεί να δεχτεί βάρος 1.137 κιλών με τις διαστάσεις του να βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Το μήκος της καρότσας είναι 1.530 το πλάτος 1.456 και το ύψος 0,465 χιλιοστά, ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1.090 χιλιοστά. Τέλος στο εσωτερικό του υπάρχουν γάντζοι για την πρόσδεση του φορτίου. Αυτούσιος παρέμεινε τέλος ο κινητήρας, αφού η Mazda δεν επιθυμεί να εμπλακεί στο κυνήγι των ίππων. Έτσι εφοδιάζει το ΒΤ-50 με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 2,5 λίτρων που με τη βοήθεια τούρμπο (μεταβλητής γεωμετρίας) αποδίδει 143 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι άφθονη ροπή των 33,4 χλγρμ από τις 1.800 σ.α.λ. που σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου δεν στερείται πουθενά της δύναμης. Το αντίτιμο των επιδόσεων ωστόσο είναι η κάπως αυξημένη κατανάλωση καυσίμου αφού η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 70 λίτρων δεν ξεπέρασε (κατά πολύ) στη δοκιμή μας τα 500 χιλιόμετρα. Για τη διπλοκάμπινη έκδοση του ΒΤ υπάρχει ένα μόνο επίπεδο εξοπλισμού οποίο και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τέσσερις αερόσακους, ABS, a/c, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός - πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα με έξι cd και mp3, θερμαινόμενα καθίσματα, πλαϊνά σκαλοπάτια, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και 16αρες ζάντες. Όλα αυτά στην τιμή των 25.380 ευρώ.