Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΙΚΡΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΕ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Πέρασμα από στενά σημεία.
Φροντίζουμε να περνάμε το όχημα μας πιο κοντά στο εμπόδιο από την πλευρά του οδηγού ώστε να μπορούμε να βγάλουμε και το κεφάλι για ακόμα καλύτερη ορατότητα. Μπορούμε αν δεν γίνεται αυτό να χρησιμοποιήσουμε το συνοδηγό μας.
Πέρασμα από βαθιές «ροδιές».
Για να αποφύγουμε να βουλιάξουμε στις ροδιές πατάμε τους τροχούς μας ανάμεσα και αριστερά ή δεξιά τους.
Πέρασμα από άμμο, χιόνι ή λάσπη.
Στην περίπτωση που συναντήσουμε άμμο ξεφουσκώνουμε τα λάστιχα και έτσι έχουμε καλύτερη πρόσφυση εφόσον μεγαλώνει η επιφάνεια των ελαστικών μας. Έχουμε στο μυαλό μας ότι έχει μειωθεί η απόσταση μας από το έδαφος και δίνουμε την ανάλογη προσοχή. Μετά το πέρασμα ξαναφουσκώνουμε τα ελαστικά μας χρησιμοποιώντας ένα πιεσόμετρο για ομοιόμορφη πίεση. ΠΡΟΣΟΧΗ .ποτε κατω από 1 PSI.
Κινούμαστε σταθερά χρησιμοποιώντας τη φόρα που παίρνει το όχημα μας. Δεν ελαττώνουμε την ταχύτητα και δεν σταματάμε για να μην κολλήσουμε. Δεν σπινάρουμε τους τροχούς και αν αυτό συμβεί τότε απλά αφήνουμε απαλά το γκάζι .
Αν λόγω λάσπης οδηγείτε υποχρεωτικά μέσα στις «ροδιές» πάντα ελέγχετε που «βλέπει» το τιμόνι σας. Το 4x4 θα ακολουθεί τις «ροδιές» ανεξάρτητα από το που είναι στραμμένοι οι εμπρός τροχοί του. Αν σε κάποιο σημείο αποκτηθεί ξαφνικά η πρόσφυση τότε υπάρχει κίνδυνος απότομης στροφής με απρόβλεπτα αποτελέσματα.
Θυμηθείτε ότι το σκληρό «πακτωμένο» χιόνι που περάσατε το πρωί μπορεί να γίνει αδιάβατο μόλις μαλακώσει το μεσημέρι. Για τον ίδιο λόγο το σκληρό χιόνι μετά από τη διέλευση μερικών οχημάτων μπορεί να γίνει αδιάβατο.
Πέρασμα πάνω από βράχια, κορμούς, χαντάκια και εμπόδια.
Πάντοτε κοιτάμε για εμπόδια που δεν φαίνονται (π.χ. κορμούς και λακκούβες) όταν περνάε από νερά, χιόνι, χόρτα ή λάσπες. Όταν θέλουμε να περάσουμε από εμπόδια όπως ένα χαντάκι είναι καλύτερα να το περάσουμε υπό γωνία έτσι ώστε μόνο ένας τροχός να βρίσκεται μέσα στο χαντάκι κάθε λεπτό. Αυτό επιτρέπει στους υπόλοιπους τροχούς να έχουν καλή πρόσφυση με το έδαφος. Αν περάσουμε κάθετα από το χαντάκι τότε ολόκληρος ο άξονας δεν θα δίνει κίνηση και θα δυσκολευτούμε ακόμα πιο πολύ.
Πριν περάσουμε από μεγάλα βράχια μπορεί να πρέπει ί να κατασκευάσουμε μια μικρή ράμπα από μικρότερα εμπρός και πίσω από το εμπόδιο ώστε να μικρύνουμε την κλίση του εμποδίου. Επειδή στο κάτω μέρος του οχήματός μας βρίσκονται πολλά ευαίσθητα εξαρτήματα όπως διαφορικά , κιβώτιο ταχυτήτων, λεκάνη λαδιού, ντεπόζιτο καυσίμου κ.α. είναι καλύτερο να περάσουμε το εμπόδιο πατώντας με την ρόδα επάνω του και περνώντας προσεκτικά, παρά να το περάσουμε ενδιάμεσα από τους τροχούς στο κέντρο του οχήματος.
Ανέβασμα λόφων.
Πριν ανεβούμε έναν απότομο λόφο θα ήταν καλό να τον περπατήσουμε πρώτα.
Θυμηθείτε ότι μπορεί να χρειαστεί να κατεβούμε τον λόφο που μόλις ανεβήκαμε. Αν δεν θα μπορείτε να τον κατεβείτε τότε μην ανεβείτε καθόλου εκτός κι αν υπάρχει σίγουρη διέξοδος από την άλλη πλευρά.
Όταν ανεβαίνετε χρησιμοποιήστε την μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορεί να σας «βγάλει» την ανηφόρα χωρίς να αλλάξετε ταχύτητα. Αν επιλέξετε μεγαλύτερη δεν θα βγει η ανηφόρα, ενώ αν επιλέξετε μικρότερη, οι τροχοί μπορεί να σπινάρουν και να χάσετε την πρόσφυση. Ο γενικός κανόνας είναι η χρήση 2ης κοντής ταχύτητας για το ανέβασμα και 1η κοντή για το κατέβασμα. Αν υπάρχουν μπλοκέ διαφορικά ενεργοποιήστε τα..
Αν θα πρέπει να σταματήσετε σε μεγάλη ανηφόρα, σβήστε την μηχανή και αφήστε την ταχύτητα στο κιβώτιο. Τοποθετήστε βράχια και κορμούς για τάκους πίσω από τους τροχούς.
Κατέβασμα από αποτυχημένη ανάβαση.
Αν το όχημα σβήσει στην ανηφόρα, πατήστε φρένο, βάλτε όπισθεν, αφήστε τον συμπλέκτη και το φρένο ταυτόχρονα και γυρίστε το κλειδί για να ανάψει η μηχανή. Αφήστε το όχημα να κυλίσει αργά πίσω φρενάροντας μόνο με την μηχανή. Θυμηθείτε ότι στην οπισθοπορεία, η ορατότητα είναι περιορισμένη, το τιμόνι «κόβει» πιο απότομα και τα κλωτσήματα του τιμονιού είναι πολύ βίαια. Μην επιχειρήσετε να στρίψετε σε απότομη κλίση γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανατραπείτε.
Πέρασμα μέσα από νερά.
Τα περισσότερα 4x4 μπορούν να οδηγηθούν σε νερό που φτάνει μέχρι το ύψος των αξόνων τους χωρίς ιδιαίτερες προφυλάξεις. Όταν το νερό είναι βαθύτερο πρέπει να ξέρετε που βρίσκεται η εισαγωγή του αέρα και τα ηλεκτρονικά της μηχανής (ο «εγκέφαλος») ώστε να μην πάρουν νερά. Σβήστε τους προβολείς και αφήστε τους να κρυώσουν ώστε να μην ραγίσει το τζάμι τους από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας.
Αν βάλετε ένα ταπέτο επάνω στην μάσκα και το καπό του 4x4 πριν μπείτε σε βαθειά νερά, θα ελαχιστοποιήσετε το νερό που θα μπει στην μηχανή. Κινηθείτε με σταθερή και σχετικά μικρή ταχύτητα ώστε να σχηματίσετε ένα μόνιμο «κύμα» στο εμπρός μέρος το οποίο θα ελαττώσει το ύψος του νερού πίσω από τον προφυλακτήρα. Έτσι θα μειώσετε την ποσότητα του νερού που θα πεταχτεί στην εισαγωγή αέρα μηχανή και τα ηλεκτρικά της ανάφλεξης, από το βεντιλατέρ. Αν χρειαστεί να περάσετε σε πολύ βαθύ νερό τότε αποσυνδέστε το βεντιλατέρ για να μην καταστραφεί η φτερωτή του από την αντίσταση του νερού.
Επιλέξτε 1η κοντή ταχύτητα, ενεργοποιήστε τα μπλοκέ διαφορικά και κινηθείτε ευθεία.
Όταν περνάτε ρηχά ποτάμια με γρήγορη ροή νερού, διασχίστε τα υπό γωνία και προς την πηγή τους. Έτσι ελαχιστοποιείτε την πίεση του νερού πάνω στο όχημα. Ποτέ μην προσπαθήσετε να περάσετε βαθειά και γρήγορα κινούμενα ποτάμια γιατί θα σας παρασύρει το ρεύμα ! Θυμηθείτε ότι με κλειστές τις πόρτες το 4x4 μπορεί να αρχίσει να «επιπλέει» σε βαθειά νερά !
Πριν από κάθε δύσκολο πέρασμα και ειδικά σε νερά, προσδέστε τον ιμάντα ρυμούλκησης στα κατάλληλα σημεία του αυτοκίνητου και στερεώστε την ελεύθερη άκρη του κάπου ψηλά ώστε να είναι έτοιμη για το ενδεχόμενο ρυμούλκησης. Η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι μέχρι κι αδύνατη όταν βρίσκεστε κολλημένος μέσα στα νερά και τη λάσπη.
Φρενάρετε αρκετές φορές μετά από πέρασμα νερών ώστε να στεγνώσετε τα φρένα σας.
Αν σβήσει η μηχανή σε μεγάλη κλίση.
Αν το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να σβήσει σε μεγάλη ανηφόρα, δεν πρέπει να πατήσουμε το συμπλέκτη ! Κάτι τέτοιο θα επιταχύνει την «κάθοδό» μας. Αυτό που κάνουμε είναι να σβήσουμε τη μηχανή και να πατήσουμε δυνατά το φρένο. Μετά τραβάμε και το χειρόφρενο.
Αφού διαλέξουμε την πορεία μας, πατάμε το συμπλέκτη απαλά, βάζουμε την όπισθεν αφήνουμε το συμπλέκτη και ταυτόχρονα αφήνουμε απαλά το φρένο και το χειρόφρενο. Μετά ανοίγουμε τη μηχανή.
Αν κολλήσετε.
Ελαττώστε την πίεση των ελαστικών (σε περίπου 10 psi) για μεγαλύτερη επιφάνεια με το έδαφος και καλύτερη πρόσφυση. Η ελάττωση της πίεσης οδηγεί στη μείωση της απόστασης του οχήματος από το έδαφος. Ενεργοποιήστε τα μπλοκέ διαφορικά αν υπάρχουν και βάλτε την μεγαλύτερη δυνατόν ταχύτητα στο κιβώτιο. Καθαρίστε την περιοχή των τροχών όπου πρόκειται να πατήσουν, φτυαρίζοντας την λάσπη, χιόνι ή άμμο ώστε να μπορέσετε να ξεκινήσετε. Για ενίσχυση της πρόσφυσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταπέτα, μικρά κλαδιά, πέτρες, σανίδια ακόμη και πανιά στο έδαφος εμπρός από τους τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ με ελαττωμένη πίεση στα ελαστικά ΠΟΤΕ δεν τρέχουμε !
Οι αλυσίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε λάσπες. Συνήθως θα τις βάλετε στους πίσω τροχούς, ειδικά σε ανηφόρες ή αν ρυμουλκείτε κάποιον. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να φορεθούν στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.
Η καλύτερη λύση για να ξεκολλήσουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε «εργάτη». Ο εργάτης είναι απαραίτητος όταν δεν υπάρχει δεύτερο όχημα για να μας βοηθήσει. Σαν σημείο πρόσδεσης του συρματόσχοινου (άγκυρα) μπορεί να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα, κάποιο δέντρο ή ένας βράχος. Στην περίπτωση πρόσδεσης σε δέντρο θέλει πολύ προσοχή ώστε να μην πληγωθεί ο φλοιός του κορμού κι έτσι καταδικαστεί σε θάνατο. Γι’ αυτό χρησιμοποιείστε τους ειδικούς ιμάντες. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει άλλο σημείο πρόσδεσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια θαμμένη ρεζέρβα. Ποτέ μην ξεκινάτε την ρυμούλκηση με τον εργάτη να έχει λιγότερες από 5 στροφές συρματόσχοινο στο τύμπανο. ΠΡΟΣΟΧΗ: η χρήση του εργάτη απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις και προφυλάξεις. Η χρήση του εγκυμονεί πάντοτε σοβαρότατο κίνδυνο τραυματισμού.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Ανάβαση Τσακώνας ...

Συνεπής στο ραντεβού της με το… θέαμα ήταν και φέτος η Ανάβαση Τσακώνας, η οποία την Κυριακή αποζημίωσε με τον καλύτερο τρόπο τους πολυάριθμους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που παρακολούθησαν την μεγάλη διοργάνωση που προσμετρά στο Πανελλήνιο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Η 4η Ανάβαση Τσακώνας πραγματοποιήθηκε με 37 συμμετοχές ενώ τα έργα βελτίωσης που είχαν γίνει στη διαδρομή το προηγούμενο διάστημα αλλά και ο καλός καιρός βοήθησαν τους οδηγούς να συνδυάσουν καλό χρόνο και θέαμα. Ο αγώνας έκλεισε με τα αυτοκίνητα drift που... έκαψαν αρκετό λάστιχο και έδωσαν την δική τους ξεχωριστή νότα στην διοργάνωση. Ο πρόεδρος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Καλαμάτας Γιάννης Πολυχρονόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΑΛΑΚ έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τον αριθμό των συμμετοχών όσο από το θέαμα και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τον κόσμο για την επόμενη χρονιά και την 5η Ανάβαση Τσακώνας. Παράλληλα, η αναβάθμιση της διαδρομής και συνολικά της διοργάνωσης διατηρούν ζωντανό το

Αποκάλυψη OPEL FRONTERA ...

Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.  Σήμερα, το ευρύχωρο compact SUV γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του. Στην Κωνσταντινούπολη, ο CEO της Opel, Florian Huettl, μαζί με τους Mark Adams, Vice President Design, και Tobias A. Gubitz, Senior Vice President Product & Pricing, αποκάλυψαν το νέο Opel Frontera μπροστά σε διεθνές κοινό και σε εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου. “Φέτος, γιορτάζουμε 125 χρόνια στην κατασκευή αυτοκινήτων. 125 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων προχωράμε συνεχώς μπροστά, προσφέροντας καινοτόμες, πρακτικές και, κυρίως, προσβάσιμες σε όλους λύσεις κινητικότητας. Το ολοκαίνουργιο Opel Frontera αποτελεί μια ισχυρή έκφραση αυτού του οράματος. Εξαιρετικά ευέλικτο, ευρύχωρο και ηλεκτροκίνητο, το νέο μας SUV αναμένεται να κερδίσει τις εντυπώσεις και να προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα πελατών” , δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl. Επιπλέον, η Γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το νέο Opel Frontera θα είναι διαθέσι