Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair


Γιά διαφορές πέραν της μιας και σημαντικότερης μηχανολογικής, μην ψάχνετε άσκοπα. Κάτω από το εμπρός καπό, το θέμα μας έχει την ίδια χωρητικότητα (1.368 κυβικά) τόσο με τον T-Jet όσο και με την ατμοσφαιρική εκδοχή, αλλά χάρη στην προηγμένη τεχνολογία «οδήγησης» των βαλβίδων, έχει εξαλειφθεί η υστέρηση και έχει βελτιωθεί συνολικά η εικόνα της MiTo σε ό,τι έχει να κάνει με λειτουργικά χαρακτηριστικά, κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων. Για το σκοπό αυτό ο όμιλος της Fiat χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία του από τους κινητήρες πετρελαίου με κοινή γραμμή τροφοδοσίας (Common Rail) και εξέλιξε ένα σύστημα διαρκούς ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής.
Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε με τη σύλληψη της ιδέας της υδραυλικής-μηχανικής «οδήγησης» των βαλβίδων το 2002 αλλά και την πιλοτική της εφαρμογή στο πρωτότυπο Panda Aria με το δικύλινδρο κινητήρα των 900 κ.εκ., που ως ατμοσφαιρικός απέδιδε 65 ίππους, ενώ ως turbo έφτανε τους 105.
Σε πρώτη φάση, η τεχνολογία MultiΑir, όπως ονομάζεται, υπάρχει στην ατμοσφαιρική έκδοση των 1,4 λίτρων και των 105 ίππων και στην υπερτροφοδοτούμενη των 135, που αντικαθιστούν τα πιο παλιά σύνολα των 90 και 120 ίππων αντίστοιχα. Στο άμεσο μέλλον η MiTo θα διατίθεται και ως Quadrifoglio Verde -επιστρέφει η ιστορική αυτή επωνυμία- με 170 ίππους.
Μέχρι τότε, η πιο δυνατή MultiAir είναι αυτή των 135 ίππων, που προσωπικά μου κλείνει το στόμα σε ό,τι έχει να κάνει με την ελαστικότητά της. Συνδυάζεται δε και με την εφαρμογή του συστήματος Start & Stop για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στον τομέα της κατανάλωσης και της εκπομπής CO2. Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλα του είδους, απαιτεί για τη λειτουργία του το πάτημα του συμπλέκτη μέχρι το τέλος της διαδρομής. Αυτό δυσκολεύει τον οδηγό, καθώς η πρώτη μπορεί να επιλεγεί και χωρίς την πίεση του συμπλέκτη μέχρι το πάτωμα, με συνέπεια να νομίζεις ότι θα ξεκινήσεις αφήνοντας το συμπλέκτη, ενώ στην πραγματικότητα δεν λειτουργεί καν ο κινητήρας. Αυτό όμως είναι κάτι που ξεπερνιέται μιας και είναι απλώς θέμα εξοικείωσης.
Λειτουργικά, αυτό που παρατηρώ άμεσα είναι η συγκριτικά πιο πολιτισμένη λειτουργία με το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Από εκεί και πέρα, η έλλειψη του lag είναι αναμφίβολα ευχάριστη έκπληξη, όπως είναι και η χρήση του DNA που πραγματικά επηρεάζει την απόκριση στο γκάζι αλλάζοντας τη χαρτογράφηση του κινητήρα. Το μόνο «πρόβλημα» είναι πως άπαξ και δοκιμάσεις το «D», το ζητάς ως default setting και δύσκολα ξαναγυρνάς στο «N» (για το «A» ούτε λόγος, αφού είναι μόνο για παγωμένους δρόμους), μιας και η άμεση απόκριση και η σπιρτάδα της MiTo με το «D» είναι εξαιρετική. Με τον τρόπο αυτό η μικρή Alfa φαίνεται να έχει πάρει τα πάνω της και δείχνει εκ βάθρων αναβαθμισμένη, μιας και το άμεσο τιμόνι έχει πλέον την υποστήριξη που χρειάζεται, ενώ και το πλαίσιο δείχνει πιο εύκολα και με λιγότερη πίεση στον κινητήρα τι αξίζει.
Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση πρωτίστως και έτσι παραμένει ως ένα βαθμό η αίσθηση της χαλαρότητας, κάτι που όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί μείον, μιας και στη γνωστή προβληματική ποιότητα των ελληνικών δρόμων, το να έχεις καλή απόσβεση είναι πάντα θετικό για τη μέση σου αλλά και τα νεύρα σου γενικότερα.
Στο θέμα του κόστους τώρα, η MultiAir MiTo με τους 135 ίππους ξεκινά από τις 17.800 € -800 περισσότερα από την αντίστοιχη με τον T-Jet και τους 120 ίππους- και σίγουρα αξίζει τη διαφορά.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου