Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάθημα 4Χ4 Μέρος 2ο : Βασικές αρχές χρήση εργάτη


1. ΠΑΝΤΑ φοράτε γάντια κατά το χειρισμό του συρματόσχοινου.


2. Μην επιτρέψτε ποτέ στο συρματόσχοινο να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια σας. Τα σπασμένα στελέχη του μπορούν να σχίσουν τα γάντια και να πληγώσουν τα χέρια σας.

3. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει ποτέ να συστραφεί, το στρίψιμο θα σπάσει τα νήματα και θα αποδυναμώσει το συρματόσχοινο. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει να κουλουριαστεί. Πρέπει να μπει σε ένα τύμπανο (στον εργάτη ή όχι )

4. Το συρματόσχοινο πρέπει να λιπανθεί σε τακτά χρονικά διαστήματα.
4.1. Πάντα χρησιμοποιήστε όσο χρόνο θέλετε για να εκτιμήσετε σωστά την κατάσταση σας και να δουλέψετε το πλάνο σας .
4.2. Ποτέ μην βιάζεστε όταν χρησιμοποιείτε εργάτη
4.3. Χρησιμοποιήστε τα σωστά εργαλεία για την περίπτωση σας
4.4Πάντα φοράτε γάντια και μην αφήσετε το συρματόσχοινο να περνάει μέσα από γυμνά χέρια
4.5. ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ πρέπει να κάνετε χρήση του κοντρόλ του εργάτη
4.6. Σκέφτεστε πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια
4.7. Κάντε συνεχώς πρακτική εξάσκηση.

Βεβαιωθείτε ότι όλοι ξέρουν ότι πρόκειται να τραβήξετε με τον εργάτη .Ποτέ θεατές μπροστά ή ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο και ποτέ κοντά στο συρματόσχοινο ή στην τροχαλία . Η περίπτωση σας μπορεί αν έχει και άλλες παραμέτρους , φροντίστε πάνω απ όλα για την ασφάλεια σας και των υπολοίπων .
Με την μηχανή αναμμένη και τις στροφές της πάνω από τις 2500 στροφές αρχίστε το τράβηγμα . Σε πολύ βαθιά τακαρίσματα βοηθάτε με 1η κοντά χωρίς όμως να σπινάρετε τους τροχούς .
Μόλις μετρήσετε το φορτωμένο 4χ4 σας , θα το ονομάσουμε Βάρος Φορτωμένου Αυτοκινήτου (ΒΦΑ) μπορείτε να υπολογίσετε την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί σε οποιαδήποτε περίπτωση απεγκλωβισμού (αυτό είναι συνήθως γνωστό ως αντίσταση ΚΥΛΙΣΗΣ). Υπάρχουν 4 τύποι αντιστάσεων που πρέπει να υπολογισθούν για να αξιολογήσουμε ακριβώς την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί. Αυτοί είναι αντίσταση επιφάνειας, αντίσταση ζημίας, αντίσταση κολλήματος του σασί ) και αντίσταση κλίσης.


Υπολογίστε τα ως εξής :

Ένα τράβηγμα 1/10 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια σκληρή, επίπεδη επιφάνεια.
Ένα τράβηγμα 1/3 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια μαλακότερη επιφάνεια, όπως η χλόη ή το αμμοχάλικο,.
Ένα τράβηγμα 2/3 ΒΦΑ θα απαιτηθεί για να κινηθεί ένα 4χ4 εάν οι ρόδες δεν μπορούν να περιστραφούν (όπως εάν τα φρένα έχουν χαλάσει και μπλοκάρει πλήρως. Η αντίσταση ζημίας περιλαμβάνει την αντίσταση επιφάνειας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ένα τράβηγμα 100% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τα πλαϊνά των ελαστικών
Ένα τράβηγμα 200% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τις πλήμνες.
Ένα τράβηγμα 300% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο στο πλαίσιο .
Η αντίσταση κολλήματος περιλαμβάνει την αντίσταση ζημίας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ανωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια ανωφέρεια)
15 μοίρες - προσθέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - προσθέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - προσθέστε 75% ΒΦΑ
Απεγκλωβισμός οχημάτων σε επίπεδο έδαφος - καμία διόρθωση
Κατωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια κατωφέρεια)
15 μοίρες - αφαιρέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - αφαιρέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - αφαιρέστε 75% ΒΦΑ


Υπάρχουν βασικά δύο τύποι συρματόσχοινου , πυρήνα χάλυβα και πυρήνα ινών. Αυτό του χάλυβα είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από έναν πυρήνα χάλυβα. Ο πυρήνας χάλυβα δεν είναι τόσο ευαίσθητος στη συντριβή όσο ο πυρήνας από ίνες. Αυτό των ινών είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από μια ίνα ή ένα συνθετικό κέντρο.
Εάν ο πυρήνας χάλυβα κοπεί κάτω από φορτίο, θα οπισθοχωρήσει βίαια, πέφτοντας στο έδαφος κατά 15εκ για κάθε 3μ καλωδίου που χρησιμοποιείτε. Ο πυρήνας ινών είναι ελαφρώς λιγότερο βίαιος όταν οπισθοχωρεί, και θα πέσει 30εκ για κάθε 3μ οπότε και θα πέσει η ταχύτητα του ενώ πλησιάζει τον χειριστή  .
Γιά μιά φορά ακόμη ευχαριστούμε θερμά τον συνεργάτη μας κ.Γιάννη Κοκκολάκη γιά το τόσο ενδιαφέρον άρθρο του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...