Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάθημα 4Χ4 Μέρος 2ο : Βασικές αρχές χρήση εργάτη


1. ΠΑΝΤΑ φοράτε γάντια κατά το χειρισμό του συρματόσχοινου.


2. Μην επιτρέψτε ποτέ στο συρματόσχοινο να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια σας. Τα σπασμένα στελέχη του μπορούν να σχίσουν τα γάντια και να πληγώσουν τα χέρια σας.

3. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει ποτέ να συστραφεί, το στρίψιμο θα σπάσει τα νήματα και θα αποδυναμώσει το συρματόσχοινο. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει να κουλουριαστεί. Πρέπει να μπει σε ένα τύμπανο (στον εργάτη ή όχι )

4. Το συρματόσχοινο πρέπει να λιπανθεί σε τακτά χρονικά διαστήματα.
4.1. Πάντα χρησιμοποιήστε όσο χρόνο θέλετε για να εκτιμήσετε σωστά την κατάσταση σας και να δουλέψετε το πλάνο σας .
4.2. Ποτέ μην βιάζεστε όταν χρησιμοποιείτε εργάτη
4.3. Χρησιμοποιήστε τα σωστά εργαλεία για την περίπτωση σας
4.4Πάντα φοράτε γάντια και μην αφήσετε το συρματόσχοινο να περνάει μέσα από γυμνά χέρια
4.5. ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ πρέπει να κάνετε χρήση του κοντρόλ του εργάτη
4.6. Σκέφτεστε πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια
4.7. Κάντε συνεχώς πρακτική εξάσκηση.

Βεβαιωθείτε ότι όλοι ξέρουν ότι πρόκειται να τραβήξετε με τον εργάτη .Ποτέ θεατές μπροστά ή ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο και ποτέ κοντά στο συρματόσχοινο ή στην τροχαλία . Η περίπτωση σας μπορεί αν έχει και άλλες παραμέτρους , φροντίστε πάνω απ όλα για την ασφάλεια σας και των υπολοίπων .
Με την μηχανή αναμμένη και τις στροφές της πάνω από τις 2500 στροφές αρχίστε το τράβηγμα . Σε πολύ βαθιά τακαρίσματα βοηθάτε με 1η κοντά χωρίς όμως να σπινάρετε τους τροχούς .
Μόλις μετρήσετε το φορτωμένο 4χ4 σας , θα το ονομάσουμε Βάρος Φορτωμένου Αυτοκινήτου (ΒΦΑ) μπορείτε να υπολογίσετε την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί σε οποιαδήποτε περίπτωση απεγκλωβισμού (αυτό είναι συνήθως γνωστό ως αντίσταση ΚΥΛΙΣΗΣ). Υπάρχουν 4 τύποι αντιστάσεων που πρέπει να υπολογισθούν για να αξιολογήσουμε ακριβώς την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί. Αυτοί είναι αντίσταση επιφάνειας, αντίσταση ζημίας, αντίσταση κολλήματος του σασί ) και αντίσταση κλίσης.


Υπολογίστε τα ως εξής :

Ένα τράβηγμα 1/10 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια σκληρή, επίπεδη επιφάνεια.
Ένα τράβηγμα 1/3 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια μαλακότερη επιφάνεια, όπως η χλόη ή το αμμοχάλικο,.
Ένα τράβηγμα 2/3 ΒΦΑ θα απαιτηθεί για να κινηθεί ένα 4χ4 εάν οι ρόδες δεν μπορούν να περιστραφούν (όπως εάν τα φρένα έχουν χαλάσει και μπλοκάρει πλήρως. Η αντίσταση ζημίας περιλαμβάνει την αντίσταση επιφάνειας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ένα τράβηγμα 100% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τα πλαϊνά των ελαστικών
Ένα τράβηγμα 200% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τις πλήμνες.
Ένα τράβηγμα 300% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο στο πλαίσιο .
Η αντίσταση κολλήματος περιλαμβάνει την αντίσταση ζημίας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ανωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια ανωφέρεια)
15 μοίρες - προσθέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - προσθέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - προσθέστε 75% ΒΦΑ
Απεγκλωβισμός οχημάτων σε επίπεδο έδαφος - καμία διόρθωση
Κατωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια κατωφέρεια)
15 μοίρες - αφαιρέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - αφαιρέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - αφαιρέστε 75% ΒΦΑ


Υπάρχουν βασικά δύο τύποι συρματόσχοινου , πυρήνα χάλυβα και πυρήνα ινών. Αυτό του χάλυβα είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από έναν πυρήνα χάλυβα. Ο πυρήνας χάλυβα δεν είναι τόσο ευαίσθητος στη συντριβή όσο ο πυρήνας από ίνες. Αυτό των ινών είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από μια ίνα ή ένα συνθετικό κέντρο.
Εάν ο πυρήνας χάλυβα κοπεί κάτω από φορτίο, θα οπισθοχωρήσει βίαια, πέφτοντας στο έδαφος κατά 15εκ για κάθε 3μ καλωδίου που χρησιμοποιείτε. Ο πυρήνας ινών είναι ελαφρώς λιγότερο βίαιος όταν οπισθοχωρεί, και θα πέσει 30εκ για κάθε 3μ οπότε και θα πέσει η ταχύτητα του ενώ πλησιάζει τον χειριστή  .
Γιά μιά φορά ακόμη ευχαριστούμε θερμά τον συνεργάτη μας κ.Γιάννη Κοκκολάκη γιά το τόσο ενδιαφέρον άρθρο του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου