Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάθημα 4Χ4 Μέρος 2ο : Βασικές αρχές χρήση εργάτη


1. ΠΑΝΤΑ φοράτε γάντια κατά το χειρισμό του συρματόσχοινου.


2. Μην επιτρέψτε ποτέ στο συρματόσχοινο να γλιστρήσει μέσα από τα χέρια σας. Τα σπασμένα στελέχη του μπορούν να σχίσουν τα γάντια και να πληγώσουν τα χέρια σας.

3. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει ποτέ να συστραφεί, το στρίψιμο θα σπάσει τα νήματα και θα αποδυναμώσει το συρματόσχοινο. Το συρματόσχοινο δεν πρέπει να κουλουριαστεί. Πρέπει να μπει σε ένα τύμπανο (στον εργάτη ή όχι )

4. Το συρματόσχοινο πρέπει να λιπανθεί σε τακτά χρονικά διαστήματα.
4.1. Πάντα χρησιμοποιήστε όσο χρόνο θέλετε για να εκτιμήσετε σωστά την κατάσταση σας και να δουλέψετε το πλάνο σας .
4.2. Ποτέ μην βιάζεστε όταν χρησιμοποιείτε εργάτη
4.3. Χρησιμοποιήστε τα σωστά εργαλεία για την περίπτωση σας
4.4Πάντα φοράτε γάντια και μην αφήσετε το συρματόσχοινο να περνάει μέσα από γυμνά χέρια
4.5. ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΣΕΙΣ πρέπει να κάνετε χρήση του κοντρόλ του εργάτη
4.6. Σκέφτεστε πάντα με προτεραιότητα την ασφάλεια
4.7. Κάντε συνεχώς πρακτική εξάσκηση.

Βεβαιωθείτε ότι όλοι ξέρουν ότι πρόκειται να τραβήξετε με τον εργάτη .Ποτέ θεατές μπροστά ή ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο και ποτέ κοντά στο συρματόσχοινο ή στην τροχαλία . Η περίπτωση σας μπορεί αν έχει και άλλες παραμέτρους , φροντίστε πάνω απ όλα για την ασφάλεια σας και των υπολοίπων .
Με την μηχανή αναμμένη και τις στροφές της πάνω από τις 2500 στροφές αρχίστε το τράβηγμα . Σε πολύ βαθιά τακαρίσματα βοηθάτε με 1η κοντά χωρίς όμως να σπινάρετε τους τροχούς .
Μόλις μετρήσετε το φορτωμένο 4χ4 σας , θα το ονομάσουμε Βάρος Φορτωμένου Αυτοκινήτου (ΒΦΑ) μπορείτε να υπολογίσετε την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί σε οποιαδήποτε περίπτωση απεγκλωβισμού (αυτό είναι συνήθως γνωστό ως αντίσταση ΚΥΛΙΣΗΣ). Υπάρχουν 4 τύποι αντιστάσεων που πρέπει να υπολογισθούν για να αξιολογήσουμε ακριβώς την αντίσταση που πρέπει να υπερνικηθεί. Αυτοί είναι αντίσταση επιφάνειας, αντίσταση ζημίας, αντίσταση κολλήματος του σασί ) και αντίσταση κλίσης.


Υπολογίστε τα ως εξής :

Ένα τράβηγμα 1/10 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια σκληρή, επίπεδη επιφάνεια.
Ένα τράβηγμα 1/3 ΒΦΑ θα χρειαστεί ένα ελεύθερα κινούμενο 4χ4 για να κινηθεί σε μια μαλακότερη επιφάνεια, όπως η χλόη ή το αμμοχάλικο,.
Ένα τράβηγμα 2/3 ΒΦΑ θα απαιτηθεί για να κινηθεί ένα 4χ4 εάν οι ρόδες δεν μπορούν να περιστραφούν (όπως εάν τα φρένα έχουν χαλάσει και μπλοκάρει πλήρως. Η αντίσταση ζημίας περιλαμβάνει την αντίσταση επιφάνειας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ένα τράβηγμα 100% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τα πλαϊνά των ελαστικών
Ένα τράβηγμα 200% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο μέχρι τις πλήμνες.
Ένα τράβηγμα 300% ΒΦΑ θα απαιτηθεί εάν το 4χ4 είναι κολλημένο στο πλαίσιο .
Η αντίσταση κολλήματος περιλαμβάνει την αντίσταση ζημίας (δηλ. χρησιμοποιείτε μόνο το ένα ή άλλο)
Ανωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια ανωφέρεια)
15 μοίρες - προσθέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - προσθέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - προσθέστε 75% ΒΦΑ
Απεγκλωβισμός οχημάτων σε επίπεδο έδαφος - καμία διόρθωση
Κατωφέρεια (το όχημα πρέπει να ανακτηθεί προς μια κατωφέρεια)
15 μοίρες - αφαιρέστε 25% ΒΦΑ
30 μοίρες - αφαιρέστε 50% ΒΦΑ
45 μοίρες - αφαιρέστε 75% ΒΦΑ


Υπάρχουν βασικά δύο τύποι συρματόσχοινου , πυρήνα χάλυβα και πυρήνα ινών. Αυτό του χάλυβα είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από έναν πυρήνα χάλυβα. Ο πυρήνας χάλυβα δεν είναι τόσο ευαίσθητος στη συντριβή όσο ο πυρήνας από ίνες. Αυτό των ινών είναι στελέχη σύρματος που τυλίγονται γύρω από μια ίνα ή ένα συνθετικό κέντρο.
Εάν ο πυρήνας χάλυβα κοπεί κάτω από φορτίο, θα οπισθοχωρήσει βίαια, πέφτοντας στο έδαφος κατά 15εκ για κάθε 3μ καλωδίου που χρησιμοποιείτε. Ο πυρήνας ινών είναι ελαφρώς λιγότερο βίαιος όταν οπισθοχωρεί, και θα πέσει 30εκ για κάθε 3μ οπότε και θα πέσει η ταχύτητα του ενώ πλησιάζει τον χειριστή  .
Γιά μιά φορά ακόμη ευχαριστούμε θερμά τον συνεργάτη μας κ.Γιάννη Κοκκολάκη γιά το τόσο ενδιαφέρον άρθρο του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι