Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 1ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Οι αριθμοί μπορεί να λένε την αλήθεια, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να ισχύει πάντοτε, τουλάχιστον όχι αν προηγουμένως δεν υπάρξει μία σε βάθος ανάλυση. Έτσι, μπορεί για το πρώτο τρίμηνο του έτους να παρατηρείται μία σημαντική αύξηση ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων της τάξης του 20,7% (59.348 έναντι 49.167) σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα ωστόσο τα πραγματικά στοιχεία κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.
Αρκεί να θυμηθούμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2009 υπήρχε πτώση της τάξης του 38% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, (49.167 έναντι 79.252) οπότε και η προηγούμενη κυβέρνηση "αναγκάστηκε" να προβεί σε μείωση του τέλος ταξινόμησης προς όφελος των δημοσίων εσόδων που κατέρρεαν, αλλά και μπροστά στον κίνδυνο χρεοκοπίας εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τελικώς να κινηθούν αυξητικά ή ελάχιστα αρνητικά για τουλάχιστον έξι μήνες, δίνοντας και την ανάλογη "ανάσα" στην αγορά
Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις του φετινού τριμήνου είναι μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, αλλά και κατά 24,5% σε σχέση με το μέσο όρο των ετών 2004-2007, (59.348 έναντι 78.654 του Μ.Ο 2004-2007), στοιχεία που δείχνουν την πραγματική εικόνα της αγοράς. Η τελευταία θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, αφού θα μειωθούν κατά πολύ μεγάλο ποσοστό -αν δεν φτάσουν στο ελάχιστο- οι παραγγελίες των "ακριβών" αυτοκινήτων, που υπόκεινται στο νέο καθεστώς των φόρων "πολυτελείας".
Αν δε στα παραπάνω προστεθούν και τα παράλογα για μία ακόμα φορά τεκμήρια, ειδικά στα "υψηλού" κυβισμού αυτοκίνητα, (γιατί ποιο αυτοκίνητο απαιτεί μηνιαία δαπάνη της τάξης των... 1.000 και πλέον ευρώ; ) τότε η συνολική εικόνα μόνο ρόδινη δεν είναι, πόσο μάλλον αν συνυπολογίσει κανείς και τις αλλαγές στο καθεστώς των εταιρικών αυτοκινήτων leasing, όπου και αναμένεται μερική ανατροπή των δεδομένων, φυσικά προς το δυσμενέστερο.
Αναγκαστικά λοιπόν οι επόμενοι φετινοί μήνες θα συγκριθούν με τους σχετικά αυξημένους αντίστοιχους περσινούς, οπότε μέχρι το τέλος του πρώτου μισού του 2010 η αγορά -αν δεν γίνει και φέτος κάτι συνταρακτικό- θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2010, η προσωρινή κατάταξη των εταιρειών, βρίσκει στην πρώτη θέση την Toyota με μερίδιο που ξεπερνά το 10% (14% - 8.282 ταξινομήσεις) που απ" ότι δείχνουν τα στοιχεία του 1ου τριμήνου, δύσκολα θα χάσει και φέτος την πρωτιά, ακολουθούμενη από τη VW με μερίδιο 9,6% και 5.673 ταξινομήσεις και την Opel με μερίδιο 8,5% και 5.048 ταξινομήσεις.
Στην 4η θέση βρέθηκε η Ford με 7,5% μερίδιο, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Hyundai με 5,8% μερίδιο. Στις επόμενες θέσεις μέχρι τη δεκάδα βρίσκονται οι Suzuki (5,4%), η Fiat (5,3%) η Skoda (5,1%) η Nissan (4,5%) και η Citroen (4,1%).
Από πλευράς μοντέλων, στις πρώτες θέσεις κυριαρχούν τα supermini, αφού Yaris και Fiesta βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις, με 2.891 και 2.440 ταξινομήσεις αντίστοιχα, ενώ την τριάδα κλείνει το Auris με 2.094 ταξινομήσεις.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το Opel Corsa με 2.065 ταξινομήσεις, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένα ακόμα supermini -ένα επιπλέον στοιχείο που αντανακλά την κρίση που διέρχεται ο κλάδος- το VW Polo με 1.854 ταξινομήσεις.
Η δεύτερη πεντάδα ανοίγει με το VW Golf, (1.678 ταξινομήσεις), έπεται το νέο Opel Astra που δείχνει τη δυναμική του ως νέο μοντέλο, (1.554 ταξινομήσεις) ενώ το Fiat Panda, που λόγω και της εποχής (έναρξη τουριστικής περιόδου) ταξινόμησε τον Μάρτιο σχεδόν τις μισές μονάδες του τριμήνου (1.470-661) καταλαμβάνοντας την 8η θέση.
Η δεκάδα κλείνει με δύο μικρομεσαία οικογενειακά, το Skoda Octavia με 1.346 ταξινομήσεις και το Nissan Qashqai με 1.304 ταξινομήσεις. Ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει, όχι μόνο την πτώση των πωλήσεων, αλλά και την ποιότητα, όσον αφορά στο κόστος αγοράς, είναι πως στην πρώτη δεκάδα δεν βρίσκεται ούτε ένα μοντέλο της κατηγορίας "D" των μεσαίων οικογενειακών, ούτε κάποιο SUV, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Με Ελληνικό άρωμα ...

Για πρώτη φορά στην εννιάχρονη ιστορία του το Πρωτάθλημα Tour European Rally (TER) περιλαμβάνει αγώνα στην Ελλάδα. Το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος είναι ο τέταρτος γύρος αυτού του διεθνούς πρωταθλήματος που δημιουργήθηκε το 2016 και έχει αγκαλιάσει μερικούς από τους πιο ονομαστούς αγώνες της Ευρώπης με αίγλη και ιστορία. Εκτός από τον αγώνα της Φθιώτιδας, στο Tour European Rally περιλαμβάνονται φέτος ένας από τους θεμέλιους λίθους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, το Rally Antibes, το επίσης ονομαστό, χωμάτινο, Rally Azores, αλλά και τα νέα και ανερχόμενα Ράλλυ Λισαβώνας στην Πορτογαλία, Rally Sierra Morena στην Ισπανία και Rally Terra Sarda στη Σαρδηνία. Στο Tour European Rally μετέχουν καταξιωμένοι οδηγοί με διακρίσεις σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Πολυνίκης του θεσμού με δύο πρωταθλήματα είναι ο Πρωταθλητής Ιταλίας και Ευρώπης Giandomenico Basso, ενώ πρωταθλητές έχουν αναδειχθεί και ο Πρωταθλητής Ευρώπης Hayden Paddon, o Πρωταθλητής Βρετανίας Osian Pryce κι ο Πρωταθλητής JWRC Simone Tempestini.

Alfa Romeo Junior Veloce ...

Ολοκληρώνοντας τις ιδιαίτερα απαιτητικές δοκιμές εξέλιξης της Junior, του ολοκαίνουργιου B-SUV της Alfa Romeo, οι μηχανολόγοι της μάρκας κατάφεραν να αυξήσουν τη μέγιστη ισχύ της κορυφαίας έκδοσης Veloce στους 280 CV και την ροπή στα 345 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει δεχτεί τη φροντίδα της Alfa Romeo και κάνει ντεμπούτο στην Junior που εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Balocco Proving Ground. Εκεί δηλαδή όπου οι καλύτεροι μηχανολόγοι και οδηγοί της μάρκας ρυθμίζουν με πάθος ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια θρυλικών μοντέλων όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA και 33 Stradale. Μεταξύ των διαδρομών του Ιταλικού οδηγικού παραδείσου είναι και η χάραξη “Langhe” που ξεπερνά τα 20 km σε μήκος και προσομοιάζει τέλεια τις πλέον απαιτητικές συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος στο δρόμο. Μάλιστα, δημοσιογράφοι από ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν σε λίγες ημέρες τη δυνατότητα για πρώτη φορά να οδηγήσουν στη συγκεκριμένη διαδρομή, παράλληλα με

Λίγο πριν το GO ...

Η εκκίνηση του διεθνούς Ράλλυ Φθιώτιδος απέχει μόλις 10 ημέρες! Ο αγώνας, που φέτος συμπληρώνει 41 χρόνια ζωής, περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του Tour European Rally (TER) και θα διεξαχθεί με επίκεντρο την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το τριήμερο από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου. Η προσωρινή λίστα συμμετοχών περιλαμβάνει και αγωνιζόμενους από το εξωτερικό, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη λάμψη στον αγώνα, ο οποίος εκτός από το TER και το TER Historic, προσμετράει και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, όντας ο δεύτερος γύρος του θεσμού. Παράλληλα, αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2), τον δεύτερο γύρο του  Κυπέλλου  αυτοκινήτων Legends (συντελεστής 2) και τον δεύτερο γύρο του Κυπέλλου Ασφάλτου Ιστορικών αυτοκινήτων (συντελεστής 2). Ο αγώνας είναι διήμερος και αποτελείται από 138 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έτοιμα να προσφέρουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης σε συμμετέχοντες και θεατές. Αξίζει να σημειωθεί πως η περίο