15/4/10

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 1ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Οι αριθμοί μπορεί να λένε την αλήθεια, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να ισχύει πάντοτε, τουλάχιστον όχι αν προηγουμένως δεν υπάρξει μία σε βάθος ανάλυση. Έτσι, μπορεί για το πρώτο τρίμηνο του έτους να παρατηρείται μία σημαντική αύξηση ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων της τάξης του 20,7% (59.348 έναντι 49.167) σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα ωστόσο τα πραγματικά στοιχεία κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.
Αρκεί να θυμηθούμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2009 υπήρχε πτώση της τάξης του 38% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, (49.167 έναντι 79.252) οπότε και η προηγούμενη κυβέρνηση "αναγκάστηκε" να προβεί σε μείωση του τέλος ταξινόμησης προς όφελος των δημοσίων εσόδων που κατέρρεαν, αλλά και μπροστά στον κίνδυνο χρεοκοπίας εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τελικώς να κινηθούν αυξητικά ή ελάχιστα αρνητικά για τουλάχιστον έξι μήνες, δίνοντας και την ανάλογη "ανάσα" στην αγορά
Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις του φετινού τριμήνου είναι μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, αλλά και κατά 24,5% σε σχέση με το μέσο όρο των ετών 2004-2007, (59.348 έναντι 78.654 του Μ.Ο 2004-2007), στοιχεία που δείχνουν την πραγματική εικόνα της αγοράς. Η τελευταία θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, αφού θα μειωθούν κατά πολύ μεγάλο ποσοστό -αν δεν φτάσουν στο ελάχιστο- οι παραγγελίες των "ακριβών" αυτοκινήτων, που υπόκεινται στο νέο καθεστώς των φόρων "πολυτελείας".
Αν δε στα παραπάνω προστεθούν και τα παράλογα για μία ακόμα φορά τεκμήρια, ειδικά στα "υψηλού" κυβισμού αυτοκίνητα, (γιατί ποιο αυτοκίνητο απαιτεί μηνιαία δαπάνη της τάξης των... 1.000 και πλέον ευρώ; ) τότε η συνολική εικόνα μόνο ρόδινη δεν είναι, πόσο μάλλον αν συνυπολογίσει κανείς και τις αλλαγές στο καθεστώς των εταιρικών αυτοκινήτων leasing, όπου και αναμένεται μερική ανατροπή των δεδομένων, φυσικά προς το δυσμενέστερο.
Αναγκαστικά λοιπόν οι επόμενοι φετινοί μήνες θα συγκριθούν με τους σχετικά αυξημένους αντίστοιχους περσινούς, οπότε μέχρι το τέλος του πρώτου μισού του 2010 η αγορά -αν δεν γίνει και φέτος κάτι συνταρακτικό- θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2010, η προσωρινή κατάταξη των εταιρειών, βρίσκει στην πρώτη θέση την Toyota με μερίδιο που ξεπερνά το 10% (14% - 8.282 ταξινομήσεις) που απ" ότι δείχνουν τα στοιχεία του 1ου τριμήνου, δύσκολα θα χάσει και φέτος την πρωτιά, ακολουθούμενη από τη VW με μερίδιο 9,6% και 5.673 ταξινομήσεις και την Opel με μερίδιο 8,5% και 5.048 ταξινομήσεις.
Στην 4η θέση βρέθηκε η Ford με 7,5% μερίδιο, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Hyundai με 5,8% μερίδιο. Στις επόμενες θέσεις μέχρι τη δεκάδα βρίσκονται οι Suzuki (5,4%), η Fiat (5,3%) η Skoda (5,1%) η Nissan (4,5%) και η Citroen (4,1%).
Από πλευράς μοντέλων, στις πρώτες θέσεις κυριαρχούν τα supermini, αφού Yaris και Fiesta βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις, με 2.891 και 2.440 ταξινομήσεις αντίστοιχα, ενώ την τριάδα κλείνει το Auris με 2.094 ταξινομήσεις.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το Opel Corsa με 2.065 ταξινομήσεις, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένα ακόμα supermini -ένα επιπλέον στοιχείο που αντανακλά την κρίση που διέρχεται ο κλάδος- το VW Polo με 1.854 ταξινομήσεις.
Η δεύτερη πεντάδα ανοίγει με το VW Golf, (1.678 ταξινομήσεις), έπεται το νέο Opel Astra που δείχνει τη δυναμική του ως νέο μοντέλο, (1.554 ταξινομήσεις) ενώ το Fiat Panda, που λόγω και της εποχής (έναρξη τουριστικής περιόδου) ταξινόμησε τον Μάρτιο σχεδόν τις μισές μονάδες του τριμήνου (1.470-661) καταλαμβάνοντας την 8η θέση.
Η δεκάδα κλείνει με δύο μικρομεσαία οικογενειακά, το Skoda Octavia με 1.346 ταξινομήσεις και το Nissan Qashqai με 1.304 ταξινομήσεις. Ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει, όχι μόνο την πτώση των πωλήσεων, αλλά και την ποιότητα, όσον αφορά στο κόστος αγοράς, είναι πως στην πρώτη δεκάδα δεν βρίσκεται ούτε ένα μοντέλο της κατηγορίας "D" των μεσαίων οικογενειακών, ούτε κάποιο SUV, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές.