Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 1ου ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Οι αριθμοί μπορεί να λένε την αλήθεια, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να ισχύει πάντοτε, τουλάχιστον όχι αν προηγουμένως δεν υπάρξει μία σε βάθος ανάλυση. Έτσι, μπορεί για το πρώτο τρίμηνο του έτους να παρατηρείται μία σημαντική αύξηση ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων της τάξης του 20,7% (59.348 έναντι 49.167) σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα ωστόσο τα πραγματικά στοιχεία κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.
Αρκεί να θυμηθούμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2009 υπήρχε πτώση της τάξης του 38% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, (49.167 έναντι 79.252) οπότε και η προηγούμενη κυβέρνηση "αναγκάστηκε" να προβεί σε μείωση του τέλος ταξινόμησης προς όφελος των δημοσίων εσόδων που κατέρρεαν, αλλά και μπροστά στον κίνδυνο χρεοκοπίας εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τελικώς να κινηθούν αυξητικά ή ελάχιστα αρνητικά για τουλάχιστον έξι μήνες, δίνοντας και την ανάλογη "ανάσα" στην αγορά
Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις του φετινού τριμήνου είναι μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2008, αλλά και κατά 24,5% σε σχέση με το μέσο όρο των ετών 2004-2007, (59.348 έναντι 78.654 του Μ.Ο 2004-2007), στοιχεία που δείχνουν την πραγματική εικόνα της αγοράς. Η τελευταία θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο, αφού θα μειωθούν κατά πολύ μεγάλο ποσοστό -αν δεν φτάσουν στο ελάχιστο- οι παραγγελίες των "ακριβών" αυτοκινήτων, που υπόκεινται στο νέο καθεστώς των φόρων "πολυτελείας".
Αν δε στα παραπάνω προστεθούν και τα παράλογα για μία ακόμα φορά τεκμήρια, ειδικά στα "υψηλού" κυβισμού αυτοκίνητα, (γιατί ποιο αυτοκίνητο απαιτεί μηνιαία δαπάνη της τάξης των... 1.000 και πλέον ευρώ; ) τότε η συνολική εικόνα μόνο ρόδινη δεν είναι, πόσο μάλλον αν συνυπολογίσει κανείς και τις αλλαγές στο καθεστώς των εταιρικών αυτοκινήτων leasing, όπου και αναμένεται μερική ανατροπή των δεδομένων, φυσικά προς το δυσμενέστερο.
Αναγκαστικά λοιπόν οι επόμενοι φετινοί μήνες θα συγκριθούν με τους σχετικά αυξημένους αντίστοιχους περσινούς, οπότε μέχρι το τέλος του πρώτου μισού του 2010 η αγορά -αν δεν γίνει και φέτος κάτι συνταρακτικό- θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2010, η προσωρινή κατάταξη των εταιρειών, βρίσκει στην πρώτη θέση την Toyota με μερίδιο που ξεπερνά το 10% (14% - 8.282 ταξινομήσεις) που απ" ότι δείχνουν τα στοιχεία του 1ου τριμήνου, δύσκολα θα χάσει και φέτος την πρωτιά, ακολουθούμενη από τη VW με μερίδιο 9,6% και 5.673 ταξινομήσεις και την Opel με μερίδιο 8,5% και 5.048 ταξινομήσεις.
Στην 4η θέση βρέθηκε η Ford με 7,5% μερίδιο, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Hyundai με 5,8% μερίδιο. Στις επόμενες θέσεις μέχρι τη δεκάδα βρίσκονται οι Suzuki (5,4%), η Fiat (5,3%) η Skoda (5,1%) η Nissan (4,5%) και η Citroen (4,1%).
Από πλευράς μοντέλων, στις πρώτες θέσεις κυριαρχούν τα supermini, αφού Yaris και Fiesta βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις, με 2.891 και 2.440 ταξινομήσεις αντίστοιχα, ενώ την τριάδα κλείνει το Auris με 2.094 ταξινομήσεις.
Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το Opel Corsa με 2.065 ταξινομήσεις, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένα ακόμα supermini -ένα επιπλέον στοιχείο που αντανακλά την κρίση που διέρχεται ο κλάδος- το VW Polo με 1.854 ταξινομήσεις.
Η δεύτερη πεντάδα ανοίγει με το VW Golf, (1.678 ταξινομήσεις), έπεται το νέο Opel Astra που δείχνει τη δυναμική του ως νέο μοντέλο, (1.554 ταξινομήσεις) ενώ το Fiat Panda, που λόγω και της εποχής (έναρξη τουριστικής περιόδου) ταξινόμησε τον Μάρτιο σχεδόν τις μισές μονάδες του τριμήνου (1.470-661) καταλαμβάνοντας την 8η θέση.
Η δεκάδα κλείνει με δύο μικρομεσαία οικογενειακά, το Skoda Octavia με 1.346 ταξινομήσεις και το Nissan Qashqai με 1.304 ταξινομήσεις. Ένα ακόμα στοιχείο που τονίζει, όχι μόνο την πτώση των πωλήσεων, αλλά και την ποιότητα, όσον αφορά στο κόστος αγοράς, είναι πως στην πρώτη δεκάδα δεν βρίσκεται ούτε ένα μοντέλο της κατηγορίας "D" των μεσαίων οικογενειακών, ούτε κάποιο SUV, όπως συνέβαινε άλλες χρονιές.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Are you SEIRIOS ? ...

Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ΣΕΙΡΙΟΣ θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα. Πλατεία Συντάγματος, ΟΑΚΑ, Πλατεία Νερού. Τρία εμβληματικά σημεία της Ελλάδας που χαρακτήρισαν τα πρόσφατα ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχονται να δώσουν τη σκυτάλη σε ακόμα μία πρωτοποριακή όσο και απρόσμενη τοποθεσία για την υπερειδική διαδρομή του 2024. Την αποκάλυψη του σημείου της EKO Super Special Stage έκανε μέσα από την πασίγνωστη γέφυρα του ΣΕΑ Σείριος ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού. Ο κ. Γιάννης Βρούτσης, καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους, επεσήμανε: «Σε μια χρονιά που ο Αθλητισμός αναβαθμίστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τοποθετώντας το Υπουργείο Αθλητισμού στη φιλόξενη “οικογένεια” της Παιδείας, δεν εφησυχάσαμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι εγχείρημα ανάλογο της φετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε α

Ανανέωση στόλου ...

Το αμαξοστάσιο των Τρόλεϊ στην Νέα Φιλαδέλφεια (Κόκκινος Μύλος) επισκέφτηκε, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, προκειμένου να εξετάσει μία σειρά ζητημάτων, που αφορούν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου των Τρόλεϊ προς τους πολίτες. Ο αρμόδιος Υφυπουργός, άκουσε και κατέγραψε όλα τα αιτήματα των εργαζομένων, σχετικά με την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, την ποιότητα εργασίας των οδηγών, αλλά και την προστασία τους στο πλαίσιο της δύσκολης καθημερινότητάς τους. Στην συνέχεια ο κ. Οικονόμου συναντήθηκε με τους εργαζόμενους και με τον Διευθύνοντα Συμβούλο της Ο.ΣΥ, Στέφανο Αγιάσογλου, τον Γενικό Διευθυντή Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργο Δρόση. Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), Στέλιος Ινεπέκογλου, έθεσε τα θέματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στάθηκε στον εκσυγχρονισμό του στόλου των Τρόλεϊ με τα 200 νέα οχ

13ο GRAND PRIX - ΟΥΓΓΑΡΙΑ ...

Το 13Ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, πραγματοποιήθηκε στην πίστα «Ουγγαρόρινγκ» της Ουγγαρίας και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 21 Ιουλίου, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr ). Την παρθενική του νίκη έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι,  ο οποίος πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, με 2ο τον ομόσταβλό του στη McLaren, Λάντο Νόρις, ενώ την 3η θέση πήρε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα, καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 15,3% στο δυναμικό κοινό 18-54 και διαφορά 4,4 μονάδες από τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 25,1%. Και οι γυναίκες, όμως, παρακολούθησαν Formula 1 καταγράφοντας ποσοστό μέχρι και 24,8%.  Οι απεσταλμένοι της εκπομπής «FORMULA 1 SHOW» του ΑΝΤ1 και ANT1+, Μαρία Θωμά και Γιώργος Ανανίδας, μετέφεραν το κλίμα από το καυτό Ουγγαρόρι