Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ !

O Τζένσον Μπάτον έφτασε σε μια συγκλονιστική νίκη, την πρώτη του για τη McLaren. Πήρε το ρίσκο να αλλάξει ελαστικά στον έκτο γύρο και χάρη σε αυτή την κίνηση κέρδισε έναν αγώνα που έκανε σαφές ότι η φετινή F1 μπορεί να προσφέρει θεαματικές μονομαχίες και έντονες συγκινήσεις. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Κούμπιτσα της Renault και ο Μάσα της Ferrari.
Θα πρέπει να προστεθεί ότι φέτος έχει γίνει σωρεία δηλώσεων από τους πιλότους για τα ελαστικά και το μικρότερο μήκος τους στο εμπρός μέρος, βάσει των νέων κανονισμών, που επιδρά αρνητικά στη συμπεριφορά του μονοθέσιου, αφού σύμφωνα με τον Μπαρικέλο το μονοθέσιο υποστρέφει, ενώ δεν αποδίδουν το ίδιο καλά με την περσινή γόμα στο εμπρός μέρος.
Στο αγωνιστικό μέρος, η βροχή που έπεσε έφερε αμηχανία όσον αφορά τις επιλογές των ελαστικών, κι έτσι οι περισσότεροι πιλότοι ξεκίνησαν με ενδιάμεσα. Στην εκκίνηση οι Μπάτον και Αλόνσο είχαν επαφή, με τον τελευταίο να κάνει τετ-α-κε και να υποχωρεί στις τελευταίες θέσεις. Αντίθετα ο Μάσα ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του επεισοδιακού πρώτου γύρου, καθώς από την πέμπτη θέση βρέθηκε στην δεύτερη, ενώ ο Φέτελ (Red Bull), που ήταν και ο poleman, διατηρήθηκε στην πρώτη. Δύο ακόμη κερδισμένοι της εκκίνησης ήταν ο Κούμπιτσα και ο Χάμιλτον της McLaren, που από τις θέσεις 9 και 11 αντίστοιχα πετάχτηκαν στην 4η και την 7η.
Λίγο αργότερα στον ίδιο γύρο είχαν επαφή ο Κομπαγιάσι της Sauber με τον Χούλκενμπεργκ της Williams και τον Μπουεμί της Toro Rosso, με αποτέλεσμα να γεμίσει η πίστα θραύσματα και να εισέλθει το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο παρέμεινε για τέσσερις γύρους. Η πίστα άρχισε να στεγνώνει και μετά τους επτά πρώτους γύρους οι πιλότοι άρχισαν να αλλάζουν ελαστικά και να φοράνε αυτά για το στεγνό οδόστρωμα. Πρώτος ο Μπάτον της McLaren, μια επιλογή που αποδείχθηκε σοφή και πιθανότατα ήταν εκείνη που του έδωσε τη νίκη, διότι πήρε το ρίσκο ενώ ακόμη δεν είχε σταματήσει η βροχή.
Στον αντίποδα, οι υπόλοιποι αντικατέστησαν τα ελαστικά τέσσερις γύρους αργότερα, όταν ο Μπάτον είχε ήδη χτίσει διαφορά, αφού βγαίνοντας από τα pits είδε τον εαυτό του να βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Ο Φέτελ, όπως και στο Μπαχρέιν, είχε φύγει μπρoστά, απέχοντας 4'' από τον Μπάτον, ενώ ο Αλόνσο μετά την άτυχη στιγμή που είχε στον πρώτο γύρο είχε αρχίσει να καλύπτει τη διαφορά και βρισκόταν στην 8η θέση.
Δυστυχώς, όπως και στον πρώτο αγώνα, ένα πρόβλημα αξιοπιστίας χτύπησε πάλι τον Φέτελ και την RB6, όταν στον 26ο από τους 58 γύρους του αγώνα είδε το μονοθέσιό του να αντιμετωπίζει προβλήματα δυσλειτουργίας με το σύστημα πέδησης και να καταλήγει στην αμμοπαγίδα. Σε εκείνο το σημείο πέρασε στην πρώτη θέση ο Μπάτον με την MP4-25 και δεν την έχασε ποτέ μέχρι το τέλος, ενώ ο Κούμπιτσα πέρασε δεύτερος και τρίτος ήταν ο Χάμιλτον.
Πάντως, ο Χάμιλτον έπεσε θύμα της στρατηγικής της ομάδας του, αφού έκανε και δεύτερο pit-stop στον 35ο γύρο, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι πέρασαν μόνο μια φορά από pits. Το τονίζουμε αυτό διότι μπορεί η McLaren με τον Μπάτον να έπραξε ορθά, αλλά με τον Χάμιλτον έπαιξε ρουλέτα και δεν της έκατσε η μπίλια εκεί που ήθελε, με συνέπεια να τερματίσει έκτος. Εν τω μεταξύ, ο Μπάτον είχε χτίσει διαφορά 11'' από τον Κούμπιτσα, τον οποίο πλησίασαν οι δύο πιλότοι της Ferrari αλλά εξαιτίας της κακής απόδοσης των ελαστικών τους σε εκείνο το σημείο δεν μπόρεσαν να τον περάσουν. Mάλιστα, οι Χάμιλτον και Ουέμπερ τους πρόφτασαν εννέα γύρους πριν από τον τερματισμό.
Εκτός όμως από την εκκίνηση επεισοδιακό ήταν και τέλος του αγώνα, όταν ο Χάμιλτον επιχείρησε να περάσει τον Αλόνσο, ο Ουέμπερ του έκλεισε την πόρτα και βρέθηκαν εκτός πίστας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ουέμπερ να βρεθεί ξανά στα pits για να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα και ο Χάμιλτον να χάσει κάθε ελπίδα για άνοδο στο βάθρο των νικητών.
Τελικά, μέσα από όλες αυτές τις μεταβλητές, δηλαδή βροχή, επαφές, επιλογές στρατηγικής και ελαστικών, ο Μπάτον ήταν εκείνος που αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού. Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για έναν αγώνα που την τράπουλα ανακάτεψε η βροχή και όχι οι νέοι κανονισμοί, για τους οποίους διαμαρτύρονται οι πιλότοι. Το γεγονός ότι για να προσπεράσει το μπροστινό μονοθέσιο εκείνος που ακολουθεί χρειάζεται, όπως είπε ο Μπαρικέλο, να γυρίζει τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα ταχύτερα στον γύρο, αποδεικνύει ότι οι φετινοί κανονισμοί δεν αποδίδουν ιδιαίτερα.
Η δεύτερη φετινή αγωνιστική αναμέτρηση ολοκληρώθηκε και τα πρώτα συμπεράσματα είναι ότι η Red Bull Racing έχει την ταχύτητα αλλά όχι την αξιοπιστία, ενώ η Ferrari και η McLaren είναι πιο δυνατές στον αγώνα και όχι στις κατατακτήριες. Αντίθετα, ο Σουμάχερ δικαιώνεται για τις δηλώσεις που είχε κάνει την περίοδο των δοκιμών, όταν είχε πει ότι η Mercedes GP δεν θα κερδίσει αγώνα στο πρώτο στάδιο της σεζόν, με τον Γερμανό να βρίσκεται μακριά την κορυφή, μένοντας στην 10η θέση. Ο ομόσταβλός του, βέβαια, Ν. Ρόσμπεργκ τερμάτισε πέμπτος.
Πιθανότατα να είναι και θέμα προσαρμογής του Γερμανού αλλά και κάτι ακόμη: ο «Σούμι» εκτός από οδηγός εξελίσσει πολύ καλά και το μονοθέσιο και αυτό πρέπει να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Δηλαδή ίσως να «χτίζει» το μονοθέσιο, αφού όπως είναι γνωστό οι μέρες των δοκιμών έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ σε αυτές δεν επιτρεπόταν να χρησιμοποιείται παραπάνω από ένα μονοθέσιο… Είναι νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη και μακάρι αυτή η χρονιά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Επόμενος αγώνας στη Μαλαισία το διήμερο 2-4 Απριλίου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Ανάβαση Τσακώνας ...

Συνεπής στο ραντεβού της με το… θέαμα ήταν και φέτος η Ανάβαση Τσακώνας, η οποία την Κυριακή αποζημίωσε με τον καλύτερο τρόπο τους πολυάριθμους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που παρακολούθησαν την μεγάλη διοργάνωση που προσμετρά στο Πανελλήνιο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Η 4η Ανάβαση Τσακώνας πραγματοποιήθηκε με 37 συμμετοχές ενώ τα έργα βελτίωσης που είχαν γίνει στη διαδρομή το προηγούμενο διάστημα αλλά και ο καλός καιρός βοήθησαν τους οδηγούς να συνδυάσουν καλό χρόνο και θέαμα. Ο αγώνας έκλεισε με τα αυτοκίνητα drift που... έκαψαν αρκετό λάστιχο και έδωσαν την δική τους ξεχωριστή νότα στην διοργάνωση. Ο πρόεδρος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Καλαμάτας Γιάννης Πολυχρονόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΑΛΑΚ έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τον αριθμό των συμμετοχών όσο από το θέαμα και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τον κόσμο για την επόμενη χρονιά και την 5η Ανάβαση Τσακώνας. Παράλληλα, η αναβάθμιση της διαδρομής και συνολικά της διοργάνωσης διατηρούν ζωντανό το

Μάχες μέχρι το τέλος ...

Η Λαμία φιλοξένησε το διήμερο 11 και 12 Μαΐου τον τρίτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift, με τους συμμετέχοντες να χαρίζουν πλούσιο θέαμα στους φίλους του αθλήματος που επισκέφθηκαν την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Η ατελείωτη πλαγιολίσθηση και οι μάχες και στις τρεις κατηγορίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι το τέλος. Διοργανωτής του αγώνα ήταν το Σωματείο Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.), σε συνδιοργάνωση με την ΠΕ Φθιώτιδος, τον μεγάλο οικοδεσπότη Δήμο Λαμιέων, αλλά και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος. Την Κυριακή, το πρόγραμμα ξεκίνησε με τα ελεύθερα περάσματα στις κατηγορίες Drift 1, Drift 2 και Drift 3 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα βαθμολογημένα περάσματα στην Drift 3, τα οποία καθόρισαν τα ζευγάρια της φάσης των 16. Η αγωνιστική δράση του διημέρου ολοκληρώθηκε με τις μάχες που ανέδειξαν τους νικητές του αγώνα. Στις μάχες των επιμέρους κατηγοριών, στην Drift 3, νικητής αναδείχθηκε ο 24χρονος Νίκος Κασάμπας (BMW 3 E36), έπειτα από συγκλονιστική μάχ