Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ !

O Τζένσον Μπάτον έφτασε σε μια συγκλονιστική νίκη, την πρώτη του για τη McLaren. Πήρε το ρίσκο να αλλάξει ελαστικά στον έκτο γύρο και χάρη σε αυτή την κίνηση κέρδισε έναν αγώνα που έκανε σαφές ότι η φετινή F1 μπορεί να προσφέρει θεαματικές μονομαχίες και έντονες συγκινήσεις. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Κούμπιτσα της Renault και ο Μάσα της Ferrari.
Θα πρέπει να προστεθεί ότι φέτος έχει γίνει σωρεία δηλώσεων από τους πιλότους για τα ελαστικά και το μικρότερο μήκος τους στο εμπρός μέρος, βάσει των νέων κανονισμών, που επιδρά αρνητικά στη συμπεριφορά του μονοθέσιου, αφού σύμφωνα με τον Μπαρικέλο το μονοθέσιο υποστρέφει, ενώ δεν αποδίδουν το ίδιο καλά με την περσινή γόμα στο εμπρός μέρος.
Στο αγωνιστικό μέρος, η βροχή που έπεσε έφερε αμηχανία όσον αφορά τις επιλογές των ελαστικών, κι έτσι οι περισσότεροι πιλότοι ξεκίνησαν με ενδιάμεσα. Στην εκκίνηση οι Μπάτον και Αλόνσο είχαν επαφή, με τον τελευταίο να κάνει τετ-α-κε και να υποχωρεί στις τελευταίες θέσεις. Αντίθετα ο Μάσα ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του επεισοδιακού πρώτου γύρου, καθώς από την πέμπτη θέση βρέθηκε στην δεύτερη, ενώ ο Φέτελ (Red Bull), που ήταν και ο poleman, διατηρήθηκε στην πρώτη. Δύο ακόμη κερδισμένοι της εκκίνησης ήταν ο Κούμπιτσα και ο Χάμιλτον της McLaren, που από τις θέσεις 9 και 11 αντίστοιχα πετάχτηκαν στην 4η και την 7η.
Λίγο αργότερα στον ίδιο γύρο είχαν επαφή ο Κομπαγιάσι της Sauber με τον Χούλκενμπεργκ της Williams και τον Μπουεμί της Toro Rosso, με αποτέλεσμα να γεμίσει η πίστα θραύσματα και να εισέλθει το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο παρέμεινε για τέσσερις γύρους. Η πίστα άρχισε να στεγνώνει και μετά τους επτά πρώτους γύρους οι πιλότοι άρχισαν να αλλάζουν ελαστικά και να φοράνε αυτά για το στεγνό οδόστρωμα. Πρώτος ο Μπάτον της McLaren, μια επιλογή που αποδείχθηκε σοφή και πιθανότατα ήταν εκείνη που του έδωσε τη νίκη, διότι πήρε το ρίσκο ενώ ακόμη δεν είχε σταματήσει η βροχή.
Στον αντίποδα, οι υπόλοιποι αντικατέστησαν τα ελαστικά τέσσερις γύρους αργότερα, όταν ο Μπάτον είχε ήδη χτίσει διαφορά, αφού βγαίνοντας από τα pits είδε τον εαυτό του να βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Ο Φέτελ, όπως και στο Μπαχρέιν, είχε φύγει μπρoστά, απέχοντας 4'' από τον Μπάτον, ενώ ο Αλόνσο μετά την άτυχη στιγμή που είχε στον πρώτο γύρο είχε αρχίσει να καλύπτει τη διαφορά και βρισκόταν στην 8η θέση.
Δυστυχώς, όπως και στον πρώτο αγώνα, ένα πρόβλημα αξιοπιστίας χτύπησε πάλι τον Φέτελ και την RB6, όταν στον 26ο από τους 58 γύρους του αγώνα είδε το μονοθέσιό του να αντιμετωπίζει προβλήματα δυσλειτουργίας με το σύστημα πέδησης και να καταλήγει στην αμμοπαγίδα. Σε εκείνο το σημείο πέρασε στην πρώτη θέση ο Μπάτον με την MP4-25 και δεν την έχασε ποτέ μέχρι το τέλος, ενώ ο Κούμπιτσα πέρασε δεύτερος και τρίτος ήταν ο Χάμιλτον.
Πάντως, ο Χάμιλτον έπεσε θύμα της στρατηγικής της ομάδας του, αφού έκανε και δεύτερο pit-stop στον 35ο γύρο, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι πέρασαν μόνο μια φορά από pits. Το τονίζουμε αυτό διότι μπορεί η McLaren με τον Μπάτον να έπραξε ορθά, αλλά με τον Χάμιλτον έπαιξε ρουλέτα και δεν της έκατσε η μπίλια εκεί που ήθελε, με συνέπεια να τερματίσει έκτος. Εν τω μεταξύ, ο Μπάτον είχε χτίσει διαφορά 11'' από τον Κούμπιτσα, τον οποίο πλησίασαν οι δύο πιλότοι της Ferrari αλλά εξαιτίας της κακής απόδοσης των ελαστικών τους σε εκείνο το σημείο δεν μπόρεσαν να τον περάσουν. Mάλιστα, οι Χάμιλτον και Ουέμπερ τους πρόφτασαν εννέα γύρους πριν από τον τερματισμό.
Εκτός όμως από την εκκίνηση επεισοδιακό ήταν και τέλος του αγώνα, όταν ο Χάμιλτον επιχείρησε να περάσει τον Αλόνσο, ο Ουέμπερ του έκλεισε την πόρτα και βρέθηκαν εκτός πίστας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ουέμπερ να βρεθεί ξανά στα pits για να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα και ο Χάμιλτον να χάσει κάθε ελπίδα για άνοδο στο βάθρο των νικητών.
Τελικά, μέσα από όλες αυτές τις μεταβλητές, δηλαδή βροχή, επαφές, επιλογές στρατηγικής και ελαστικών, ο Μπάτον ήταν εκείνος που αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού. Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για έναν αγώνα που την τράπουλα ανακάτεψε η βροχή και όχι οι νέοι κανονισμοί, για τους οποίους διαμαρτύρονται οι πιλότοι. Το γεγονός ότι για να προσπεράσει το μπροστινό μονοθέσιο εκείνος που ακολουθεί χρειάζεται, όπως είπε ο Μπαρικέλο, να γυρίζει τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα ταχύτερα στον γύρο, αποδεικνύει ότι οι φετινοί κανονισμοί δεν αποδίδουν ιδιαίτερα.
Η δεύτερη φετινή αγωνιστική αναμέτρηση ολοκληρώθηκε και τα πρώτα συμπεράσματα είναι ότι η Red Bull Racing έχει την ταχύτητα αλλά όχι την αξιοπιστία, ενώ η Ferrari και η McLaren είναι πιο δυνατές στον αγώνα και όχι στις κατατακτήριες. Αντίθετα, ο Σουμάχερ δικαιώνεται για τις δηλώσεις που είχε κάνει την περίοδο των δοκιμών, όταν είχε πει ότι η Mercedes GP δεν θα κερδίσει αγώνα στο πρώτο στάδιο της σεζόν, με τον Γερμανό να βρίσκεται μακριά την κορυφή, μένοντας στην 10η θέση. Ο ομόσταβλός του, βέβαια, Ν. Ρόσμπεργκ τερμάτισε πέμπτος.
Πιθανότατα να είναι και θέμα προσαρμογής του Γερμανού αλλά και κάτι ακόμη: ο «Σούμι» εκτός από οδηγός εξελίσσει πολύ καλά και το μονοθέσιο και αυτό πρέπει να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Δηλαδή ίσως να «χτίζει» το μονοθέσιο, αφού όπως είναι γνωστό οι μέρες των δοκιμών έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ σε αυτές δεν επιτρεπόταν να χρησιμοποιείται παραπάνω από ένα μονοθέσιο… Είναι νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη και μακάρι αυτή η χρονιά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Επόμενος αγώνας στη Μαλαισία το διήμερο 2-4 Απριλίου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mε τον φακό του Photo R Press στην Ριτσώνα ...

Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας με 38 συμμετοχές ...

Η αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του 60ού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος έχει ήδη ξεκινήσει, με το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας να ετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα 38 πληρώματα, στον πρώτο γύρο του θεσμού. Ο αγώνας που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θα διεξαχθεί με κέντρο και πάλι την πόλη της Θήβας, στην Κεντρική Πλατεία της οποίας θα λάβει χώρα η Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα το βράδυ του Σαββάτου. Πολύτιμη βοήθεια στους διοργανωτές παρέχουν ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λειβαδέων και ο Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων. Χορηγός είναι ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos. Ο πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 και του 2020, Ιωάννης Παπαδημητρίου με νέο συνοδηγό φέτος, τον Χρήστο Κουζιώνη, θα αγωνιστεί για πρώτη φορά με ένα Skoda Fabia RS Rally2 και ευελπιστεί να φύγει νικητής από τη Θήβα, στη δεύτερη παρουσία του στον αγώνα. Από τη Θεσσαλονίκη θα ταξιδέψει έως την πόλη της Βοιωτίας ο Σωκράτης Τσολακί

Στο νήμα ...

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon . Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου