H νέα σχεδιαστική γλώσσα της Mazda, που πρωτοείδαμε στο νέο «3» εξαπλώνεται σιγά σιγά σε όλη τη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας με πρώτη στάση το πολυχρηστικό μοντέλο της που θα παρουσιαστεί στις αρχές του Μάρτη στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Το νέο Mazda 5 διαθέτει εμφανώς πιο επιθετική και νεανική σχεδίαση, με κύριο στοιχείο τη μάσκα του νέου «3» και τις έντονες γραμμές που φέρνουν στο νου και τον κινητικό σχεδιασμό της συγγενούς Ford. Αντίστοιχες είναι και οι επιρροές της νέας γενιάς Mazda και στο εσωτερικό του «5» αφού όπως βλέπουμε έχει εκσυγχρονιστεί σε σημαντικό βαθμό τόσο ο πίνακας οργάνων, όσο και η κεντρική κονσόλα. Το ισχυρότερο ατού όμως του νέου «5» αναμένεται να είναι ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού -πιθανότατα- με απόδοση 151 ίππους. Η ιαπωνική εταιρεία μάλιστα, δε σταματά να καμαρώνει για το μηχανικό σύνολο που εφοδίασε για πρώτη φορά το «τριάρι» (στην περίπτωση που είναι ο ίδιος κινητήρας) και συγκεκριμένα για την οικονομία καυσίμου που προσφέρει (15% καλύτερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές CO2). Μεταξύ των τεχνολογιών που αναμένεται να διαθέτει το «5» είναι φυσικά και το σύστημα «i stop» της Mazda που συνδυάζεται με τον παραπάνω κινητήρα και εξοικονομεί ακόμη μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου μέσα στην πόλη. Πέρα από τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα, το πολυχρηστικό της Mazda αναμένεται να εφοδιάζεται και με μικρότερο 1.800άρη βενζινοκινητήρα που θα συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και με νέους «καθαρότερους» πετρελαιοκινητήρες που θα γίνουν γνωστοί όσο πλησιάζει η Ελβετική έκθεση. Το νέο μοντέλο της Μazda θα είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ευρώπης στα τέλη του 2010.