Ο Κάρλος Σάινθ επικράτησε τελικά του Νάσερ Αλ Ατίγια στην εσωτερική κόντρα των οδηγών της VW και έτσι πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Dakar. O oδηγός από το Κατάρ είχε μειώσει τη διαφορά που τον χώριζε από τον Ισπανό οδηγό στις δύο τελευταίες ε.δ. αλλά δεν κατέστη δυνατό να τον κερδίσει. Ο Σάινθ χρίστηκε νικητής με διαφορά μόλις 2’12’’ από τον Αλ Ατίγια. «Ήταν πολύ σπουδαία μέρα για μένα. Η Ισπανία κέρδισε το Dakar στα αυτοκίνητα και γι' αυτό είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Θέλω να ευχαριστήσω τον συνοδηγό μου Λούκας Κρουζ για τη σπουδαία δουλειά του, ολόκληρη την ομάδα αλλά και όλους εκείνους που με εμπιστεύτηκαν. Δεν είχαμε ουσιαστικά κανένα πρόβλημα και το αυτοκίνητο δεν είχε την παραμικρή γρατσουνιά. Νομίζω ότι κάναμε ένα γρήγορο και παράλληλα έξυπνο Dakar και δώσαμε μια πολύ σκληρή μάχη με τον συνοδηγό μου. Ξέραμε ότι έτσι θα γίνουν όλα», είπε ο Σάινθ. Ο Αλ Ατίγια έκανε μεγάλες προσπάθειες για να πιάσει τον Σάινθ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών, τελικά όμως πέρασε τη γραμμή τερματισμού στη δεύτερη θέση. «Είμαι πολύ ευτυχισμένος. Η δεύτερη θέση είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για μένα και ποτέ πριν δεν είχα βρεθεί στην θέση αυτή. Πίεσα στην τελευταία ε.δ. αλλά ο καθένας γνώριζε ότι η εν λόγω ε.δ. ήταν μια ευθεία. Πραγματικά είμαι πολύ χαρούμενος με τη δεύτερη θέση διότι έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα και κάναμε σπουδαία δουλειά σε όλο το Dakar χωρίς κανένα λάθος ή ατυχήματα με άλλα αυτοκίνητα», τόνισε ο Αλ Ατίγια. Τρίτος τερμάτισε ο Μαρκ Μίλερ της VW και με αυτό τον τρόπο η γερμανική ομάδα έκανε το 1-2-3, φτάνοντας σε μια πολύ μεγάλη νίκη. Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τη VW μετά και από εκείνη του 2009. Ο Σάινθ πήρε την πρωτοπορία και τα ηνία του αγώνα από την 5η ε.δ του αγώνα και με σωστή στρατηγική επικράτησε. Θα πρέπει να τονίσει κανείς ότι, αν ο Πετερανσέλ δεν είχε πρόβλημα στις πρώτες ε.δ. με το σύστημα μετάδοσης, τότε ίσως να είχαμε διαφορετικό αποτέλεσμα. Εν ολίγοις η BMW είχε τις δυνατότητες να πάρει τη νίκη από τη VW, όχι όμως και τη συνέπεια. Ο Νανί Ρόμα είχε ατύχημα τη δεύτερη μέρα και εγκατέλειψε, ο Γκερλέν Σισερί είχε ένα σωρό ηλεκτρικά προβλήματα από την αρχή του αγώνα, ενώ στην 5η ε.δ. ο Πετερανσέλ είχε πρόβλημα με τον πίσω άξονα και το σύστημα μετάδοσης, οπότε έχασε δύο πολύτιμες ώρες και μαζί τις πιθανότητές του για νίκη. Οι δύο εναπομείναντες οδηγοί της BMW, Πετερανσέλ και Σισερί, τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση, μπροστά από τον Κάρλος Σόουζα τον μοναδικό μη εργοστασιακό οδηγό (πρώην της Mitsubishi), ο οποίος τερμάτισε 6ος συμμετέχοντας με την JMB Stradale team. O περσινός νικητής του αγώνα Ζινιέ Ντε Βιλιέ τερμάτισε έβδομος με VW μετά από μια σειρά μικρών προβλημάτων, ενώ ο Ρόμπι Γκόρντον με το Hummer έκανε τον όγδοο χρόνο. Στις μοτοσικλέτες, ο Σιρίλ Ντεσπρέ με την ΚΤΜ έφτασε για τρίτη φορά στη νίκη μετά από εκείνες του 2005 και 2007 και με αυτή τη νίκη η εν λόγω εταιρεία έφτασε τις 9 στο θεσμό, όσες δηλαδή και η Yamaha. Δεύτερος τερμάτισε ο Νορβηγός Παλ Άντερς Ουλεβάλσετερ και την τρίτη θέση του βάθρου των νικητών συμπλήρωσε ο Χιλιανός Λόπες Κοντάρντο της Aprilia. H Υamaha είδε τους δύο αναβάτες της Έλντερ Ροντρίγκεζ και Νταβίντ Φρεντινιέ στις θέσεις 4 και 5, ενώ ο Μαρκ Κομά είχε πολλές ατυχίες. Ουσιαστικά άφησε τις όποιες ελπίδες είχε για νίκη μετά την 7η ε.δ. όταν του επεβλήθη ποινή 6 ωρών για αντικανονική αλλαγή ελαστικού. Στα φορτηγά ο Βλαντιμίρ Τσαγκίν με ΚΑΜΑΖ έφτασε στην έκτη του νίκη, αφού είχε τα ηνία από την πρώτη μέχρι και την τελευταία ε.δ., ενώ συμπλήρωσε 56 νίκες σε ε.δ. που είναι και το απόλυτο ρεκόρ. Το φετινό Dakar περιελάμβανε 14 ε.δ. με συνολικό μήκος που άγγιξε τα 9.000 χλμ. από τα οποία τα 4.800 χλμ. ήταν αγωνιστικά. Στην εκκίνηση βρέθηκαν 138 αυτοκίνητα, 184 μοτοσικλέτες και 50 φορτηγά.