Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Chevrolet Spark


Την τελευταία φορά που η Chevrolet αποφάσισε να φορέσει το ευρωπαϊκό της "κοστούμι", λανσάροντας στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής -και όχι μόνο- αγοράς το Cruze χρειάστηκε να ταξιδέψουμε μέχρι την Ισπανία. Εκεί γνωρίσαμε ένα αξιόλογο sedan, με μικρομεσαίες διαστάσεις και προηγμένα χαρακτηριστικά που έδειχνε ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά για την κορεατική, με το αμερικανοφερμένο brand name, φίρμα. Για τη Chevrolet το Cruze αποτέλεσε μια δεύτερη αρχή ή αν προτιμάτε μια δεύτερη ευκαιρία για να αποδείξει ότι έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει τις εξελίξεις και πολύ περισσότερο την πρόοδο που παρουσιάζουν οι ομοεθνείς ανταγωνιστές της. Συνέχεια αυτής της προσπάθειας αποτελεί και το Spark, ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν συμβιβάζεται με τις συμπαγείς διαστάσεις του, αλλά επενδύει στη φρεσκάδα και τη δυναμικότητα που αποπνέει ο αδιαμφισβήτητα ελκυστικός σχεδιασμός του, αποκλειστικά πεντάθυρου, αμαξώματός του. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το αυτοκίνητο που αντικαθιστά το δημοφιλέστατο -στη χώρα μας τουλάχιστον- Matiz, έστω και αν το... σπινθηροβόλο παρουσιαστικό του δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Ακόμη και αν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορείς να διακρίνεις σχεδιαστικές ομοιότητες με το μεγαλύτερο Aveo, τα μακρόσυρτα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος αρκούν για να διαφοροποιήσουν τη συνολική εικόνα του. Το ίδιο ισχύει και για τις εξωτερικές του διαστάσεις που επίμονα σου υπενθυμίζουν ότι το Matiz ανήκει πια στο παρελθόν. Για την ακρίβεια το νέο "μικρό" της Chevrolet έχει αυξήσει το μήκος του κατά 14 εκατοστά σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, ενώ της τάξης των 10 εκατοστών είναι και η αύξηση στο πλάτος. Από την πλευρά του, ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, ξεκινώντας από τα 170 λίτρα και φτάνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 568. Δεν είναι, ωστόσο, μόνο οι χώροι στο εσωτερικό που έχουν προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της κατηγορίας αλλά και ο σχεδιασμός, που ακολουθεί με συνέπεια τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο πίνακας οργάνων, που παραπέμπει περισσότερο σε δίκυκλο παρά σε ένα συμβατικό τετράτροχο, κάνοντας πιο δύσκολη, απ΄ότι ίσως θα έπρεπε, την ανάγνωση βασικών ενδείξεων. Κατά τ΄άλλα τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά ικανοποιούν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους, χωρίς βέβαια να υπερβαίνουν τα συνήθη κατασκευαστικά δεδομένα της κατηγορίας. Κάθε άλλο παρά φτωχός είναι, ωστόσο, ο εξοπλισμός, προσφέροντας από την βασική έκδοση των 8.980 ευρώ, έξι αερόσακους, ABS με EBD, ηχοσύστημα, air condition και τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες. Μακριά από τους σχεδιαστικούς νεωτερισμούς που επιβάλλει το νέο, εξευρωπαϊσμένο προφίλ της φίρμας, το Spark καλείται να επιβεβαιώσει, στην πράξη πια, τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του. Αφετηρία και για τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του "μικρού" Chevrolet αποτελούν δύο τετρακύλινδροι κινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με ισχύ 68 και 86 ίππων αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ και τα δύο μοτέρ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, παράγοντας 119 γραμμάρια CO2/χλμ. Η διαφορά στην ισχύ και τη ροπή -13 ίπποι και 8 Nm ροπής χωρίζουν τις δύο εκδόσεις του Spark- προσφέρουν ένα σαφές προβάδισμα στην έκδοση των 1,2 λίτρων, η οποία κινείται με υποδειγματική ευκολία μέσα στην πόλη. Ακόμη και η αμφιλεγόμενη αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν είναι ικανή να μετριάσει τις εντυπώσεις για το Spark, που ξαφνιάζει ευχάριστα κυρίως με τις δυνατότητες που του χαρίζουν οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις του.Στην υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κύλισης θα πρέπει να προσθέσουμε το ικανοποιητικό, σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης και τη φιλική, προς τον οδηγό, συμπεριφορά. Το Spark αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου χρόνου, ξεκινώντας στις εκδόσεις των 995 κ.εκ. από τα 8.980 ευρώ και σε αυτές των 1.206 κ.εκ. από τα 10.988 ευρώ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...