Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Chevrolet Spark


Την τελευταία φορά που η Chevrolet αποφάσισε να φορέσει το ευρωπαϊκό της "κοστούμι", λανσάροντας στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής -και όχι μόνο- αγοράς το Cruze χρειάστηκε να ταξιδέψουμε μέχρι την Ισπανία. Εκεί γνωρίσαμε ένα αξιόλογο sedan, με μικρομεσαίες διαστάσεις και προηγμένα χαρακτηριστικά που έδειχνε ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά για την κορεατική, με το αμερικανοφερμένο brand name, φίρμα. Για τη Chevrolet το Cruze αποτέλεσε μια δεύτερη αρχή ή αν προτιμάτε μια δεύτερη ευκαιρία για να αποδείξει ότι έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει τις εξελίξεις και πολύ περισσότερο την πρόοδο που παρουσιάζουν οι ομοεθνείς ανταγωνιστές της. Συνέχεια αυτής της προσπάθειας αποτελεί και το Spark, ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν συμβιβάζεται με τις συμπαγείς διαστάσεις του, αλλά επενδύει στη φρεσκάδα και τη δυναμικότητα που αποπνέει ο αδιαμφισβήτητα ελκυστικός σχεδιασμός του, αποκλειστικά πεντάθυρου, αμαξώματός του. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το αυτοκίνητο που αντικαθιστά το δημοφιλέστατο -στη χώρα μας τουλάχιστον- Matiz, έστω και αν το... σπινθηροβόλο παρουσιαστικό του δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Ακόμη και αν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορείς να διακρίνεις σχεδιαστικές ομοιότητες με το μεγαλύτερο Aveo, τα μακρόσυρτα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος αρκούν για να διαφοροποιήσουν τη συνολική εικόνα του. Το ίδιο ισχύει και για τις εξωτερικές του διαστάσεις που επίμονα σου υπενθυμίζουν ότι το Matiz ανήκει πια στο παρελθόν. Για την ακρίβεια το νέο "μικρό" της Chevrolet έχει αυξήσει το μήκος του κατά 14 εκατοστά σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, ενώ της τάξης των 10 εκατοστών είναι και η αύξηση στο πλάτος. Από την πλευρά του, ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, ξεκινώντας από τα 170 λίτρα και φτάνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 568. Δεν είναι, ωστόσο, μόνο οι χώροι στο εσωτερικό που έχουν προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της κατηγορίας αλλά και ο σχεδιασμός, που ακολουθεί με συνέπεια τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο πίνακας οργάνων, που παραπέμπει περισσότερο σε δίκυκλο παρά σε ένα συμβατικό τετράτροχο, κάνοντας πιο δύσκολη, απ΄ότι ίσως θα έπρεπε, την ανάγνωση βασικών ενδείξεων. Κατά τ΄άλλα τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά ικανοποιούν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους, χωρίς βέβαια να υπερβαίνουν τα συνήθη κατασκευαστικά δεδομένα της κατηγορίας. Κάθε άλλο παρά φτωχός είναι, ωστόσο, ο εξοπλισμός, προσφέροντας από την βασική έκδοση των 8.980 ευρώ, έξι αερόσακους, ABS με EBD, ηχοσύστημα, air condition και τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες. Μακριά από τους σχεδιαστικούς νεωτερισμούς που επιβάλλει το νέο, εξευρωπαϊσμένο προφίλ της φίρμας, το Spark καλείται να επιβεβαιώσει, στην πράξη πια, τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του. Αφετηρία και για τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του "μικρού" Chevrolet αποτελούν δύο τετρακύλινδροι κινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με ισχύ 68 και 86 ίππων αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ και τα δύο μοτέρ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, παράγοντας 119 γραμμάρια CO2/χλμ. Η διαφορά στην ισχύ και τη ροπή -13 ίπποι και 8 Nm ροπής χωρίζουν τις δύο εκδόσεις του Spark- προσφέρουν ένα σαφές προβάδισμα στην έκδοση των 1,2 λίτρων, η οποία κινείται με υποδειγματική ευκολία μέσα στην πόλη. Ακόμη και η αμφιλεγόμενη αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν είναι ικανή να μετριάσει τις εντυπώσεις για το Spark, που ξαφνιάζει ευχάριστα κυρίως με τις δυνατότητες που του χαρίζουν οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις του.Στην υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κύλισης θα πρέπει να προσθέσουμε το ικανοποιητικό, σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης και τη φιλική, προς τον οδηγό, συμπεριφορά. Το Spark αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου χρόνου, ξεκινώντας στις εκδόσεις των 995 κ.εκ. από τα 8.980 ευρώ και σε αυτές των 1.206 κ.εκ. από τα 10.988 ευρώ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Ανάβαση Τσακώνας ...

Συνεπής στο ραντεβού της με το… θέαμα ήταν και φέτος η Ανάβαση Τσακώνας, η οποία την Κυριακή αποζημίωσε με τον καλύτερο τρόπο τους πολυάριθμους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που παρακολούθησαν την μεγάλη διοργάνωση που προσμετρά στο Πανελλήνιο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Η 4η Ανάβαση Τσακώνας πραγματοποιήθηκε με 37 συμμετοχές ενώ τα έργα βελτίωσης που είχαν γίνει στη διαδρομή το προηγούμενο διάστημα αλλά και ο καλός καιρός βοήθησαν τους οδηγούς να συνδυάσουν καλό χρόνο και θέαμα. Ο αγώνας έκλεισε με τα αυτοκίνητα drift που... έκαψαν αρκετό λάστιχο και έδωσαν την δική τους ξεχωριστή νότα στην διοργάνωση. Ο πρόεδρος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Καλαμάτας Γιάννης Πολυχρονόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΑΛΑΚ έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τον αριθμό των συμμετοχών όσο από το θέαμα και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τον κόσμο για την επόμενη χρονιά και την 5η Ανάβαση Τσακώνας. Παράλληλα, η αναβάθμιση της διαδρομής και συνολικά της διοργάνωσης διατηρούν ζωντανό το

Μάχες μέχρι το τέλος ...

Η Λαμία φιλοξένησε το διήμερο 11 και 12 Μαΐου τον τρίτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift, με τους συμμετέχοντες να χαρίζουν πλούσιο θέαμα στους φίλους του αθλήματος που επισκέφθηκαν την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Η ατελείωτη πλαγιολίσθηση και οι μάχες και στις τρεις κατηγορίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι το τέλος. Διοργανωτής του αγώνα ήταν το Σωματείο Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.), σε συνδιοργάνωση με την ΠΕ Φθιώτιδος, τον μεγάλο οικοδεσπότη Δήμο Λαμιέων, αλλά και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος. Την Κυριακή, το πρόγραμμα ξεκίνησε με τα ελεύθερα περάσματα στις κατηγορίες Drift 1, Drift 2 και Drift 3 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα βαθμολογημένα περάσματα στην Drift 3, τα οποία καθόρισαν τα ζευγάρια της φάσης των 16. Η αγωνιστική δράση του διημέρου ολοκληρώθηκε με τις μάχες που ανέδειξαν τους νικητές του αγώνα. Στις μάχες των επιμέρους κατηγοριών, στην Drift 3, νικητής αναδείχθηκε ο 24χρονος Νίκος Κασάμπας (BMW 3 E36), έπειτα από συγκλονιστική μάχ