Το πρώτο "πακέτο" αλλαγών στη δομή των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι ανακοίνωσε ενόψει του 2010 η FIA, λέγοντας ότι επίκεινται περισσότερες για το επόμενο πρωτάθλημα - ενώ ταυτόχρονα οριστικοποίησε το πρόγραμμα του WRC της επόμενης χρονιάς.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπονται οι νυχτερινές ειδικές (αρκεί να κριθούν ασφαλείς και να μην αποτελούν πλήρες σκέλος ενός αγώνα). Το Shakedown θα μπορεί να γίνεται σε μέρος Ειδικής Διαδρομής του αγώνα και σύντομα η FIA και οι ομάδες θα αποφασίσουν αν αυτό θα συνδυαστεί με εκδηλώσεις για το marketing και για τον Τύπο ή αν τα αποτελέσματά του θα καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης των κορυφαίων πληρωμάτων.
Σχετικά με τις Ειδικές Διαδρομές, δεν θα υπάρχει πλέον κατώτατο ή ανώτερο όριο μήκους, αλλά θα εφαρμοστεί όριο 80 αγωνιστικών χιλιομέτρων μεταξύ της κάθε στάσης στο Service Park. Το συνολικό μήκος των Ειδικών Διαδρομών ενός αγώνα θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων.
Τα ράλι του Παγκοσμίου θα εξακολουθήσουν να έχουν μόνο ένα κεντρικό Service Park, αλλά οι οργανωτές θα μπορούν να ζητούν από τη FIA την αλλαγή τοποθεσίας του στη διάρκεια του αγώνα για λόγους προβολής του αγώνα και του σπορ σε περισσότερα μέρη.
Επιπλέον, το Service Park θα ανασχεδιαστεί για να επιτρέπει στους θεατές την παρακολούθηση του χώρου κάθε ομάδας και από την πίσω πλευρά, όπου τώρα είναι συνήθως χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων της ομάδας.
Όσον αφορά στα ελαστικά, θα υπάρξουν συζητήσεις με τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών (Pirelli) σχετικά με τους δύο διαθέσιμους τύπους γόμας. Περαιτέρω συζητήσεις, επίσης, θα υπάρξουν και για το θέμα της βαθμολόγησης των οδηγών.
Θυμίζουμε ότι η FIA και οι ομάδες εξετάζουν το ενδεχόμενο ξεχωριστής βαθμολόγησης και βάθρου για κάθε ημέρα του αγώνα, καθώς και τη θέσπιση λίστας παγκόσμιας κατάταξης οδηγών, στο πρότυπο του τένις.
Το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα διεκδικούν όλες οι ομάδες που θα έχουν δύο αυτοκίνητα σε όλα τα ράλι του προγράμματος. Ενδέχεται το 2011, όταν και θα ισχύουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί των World Rally Cars, ο τίτλος να ονομαστεί "πρωτάθλημα ομάδων".
Τέλος, η FIA οριστικοποίησε το πρόγραμμα του 2010, που θα περιλαμβάνει 14 αγώνες. Τα Ράλι Σουηδίας (11-14/02), Μεξικού (4-7/03), Ιορδανίας (1-4/04), Τουρκίας (15-18/04), Νέας Ζηλανδίας (6-9/05), Πορτογαλίας (27-30/05), Βουλγαρίας (8-10/06), Φινλανδίας (29/07-1/08), Γερμανίας (19-22/08), Ιαπωνίας (9-12/09), Γαλλίας (30/09-3/10), Καταλονίας (21-24/10) και Βρετανίας (11-14/11).
Το Ράλι Ακρόπολις μένει έξω οριστικά, για λόγους που έχουν να κάνουν περισσότερο με την έλλειψη προβολής του αγώνα παρά με το αρχικό πλάνο εναλλαγής των αγώνων χρόνο παρά χρόνο, το οποίο εγκαταλείφθηκε.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπονται οι νυχτερινές ειδικές (αρκεί να κριθούν ασφαλείς και να μην αποτελούν πλήρες σκέλος ενός αγώνα). Το Shakedown θα μπορεί να γίνεται σε μέρος Ειδικής Διαδρομής του αγώνα και σύντομα η FIA και οι ομάδες θα αποφασίσουν αν αυτό θα συνδυαστεί με εκδηλώσεις για το marketing και για τον Τύπο ή αν τα αποτελέσματά του θα καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης των κορυφαίων πληρωμάτων.
Σχετικά με τις Ειδικές Διαδρομές, δεν θα υπάρχει πλέον κατώτατο ή ανώτερο όριο μήκους, αλλά θα εφαρμοστεί όριο 80 αγωνιστικών χιλιομέτρων μεταξύ της κάθε στάσης στο Service Park. Το συνολικό μήκος των Ειδικών Διαδρομών ενός αγώνα θα πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων.
Τα ράλι του Παγκοσμίου θα εξακολουθήσουν να έχουν μόνο ένα κεντρικό Service Park, αλλά οι οργανωτές θα μπορούν να ζητούν από τη FIA την αλλαγή τοποθεσίας του στη διάρκεια του αγώνα για λόγους προβολής του αγώνα και του σπορ σε περισσότερα μέρη.
Επιπλέον, το Service Park θα ανασχεδιαστεί για να επιτρέπει στους θεατές την παρακολούθηση του χώρου κάθε ομάδας και από την πίσω πλευρά, όπου τώρα είναι συνήθως χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων της ομάδας.
Όσον αφορά στα ελαστικά, θα υπάρξουν συζητήσεις με τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών (Pirelli) σχετικά με τους δύο διαθέσιμους τύπους γόμας. Περαιτέρω συζητήσεις, επίσης, θα υπάρξουν και για το θέμα της βαθμολόγησης των οδηγών.
Θυμίζουμε ότι η FIA και οι ομάδες εξετάζουν το ενδεχόμενο ξεχωριστής βαθμολόγησης και βάθρου για κάθε ημέρα του αγώνα, καθώς και τη θέσπιση λίστας παγκόσμιας κατάταξης οδηγών, στο πρότυπο του τένις.
Το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα διεκδικούν όλες οι ομάδες που θα έχουν δύο αυτοκίνητα σε όλα τα ράλι του προγράμματος. Ενδέχεται το 2011, όταν και θα ισχύουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί των World Rally Cars, ο τίτλος να ονομαστεί "πρωτάθλημα ομάδων".
Τέλος, η FIA οριστικοποίησε το πρόγραμμα του 2010, που θα περιλαμβάνει 14 αγώνες. Τα Ράλι Σουηδίας (11-14/02), Μεξικού (4-7/03), Ιορδανίας (1-4/04), Τουρκίας (15-18/04), Νέας Ζηλανδίας (6-9/05), Πορτογαλίας (27-30/05), Βουλγαρίας (8-10/06), Φινλανδίας (29/07-1/08), Γερμανίας (19-22/08), Ιαπωνίας (9-12/09), Γαλλίας (30/09-3/10), Καταλονίας (21-24/10) και Βρετανίας (11-14/11).
Το Ράλι Ακρόπολις μένει έξω οριστικά, για λόγους που έχουν να κάνουν περισσότερο με την έλλειψη προβολής του αγώνα παρά με το αρχικό πλάνο εναλλαγής των αγώνων χρόνο παρά χρόνο, το οποίο εγκαταλείφθηκε.