Ίσως να μην αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό δείγμα τετρακίνητου οχήματος της ελληνικής αγοράς, μιας και τα crossover -πόσο μάλιστα όταν αυτά διαθέτουν περιορισμένες διαστάσεις και όχι άσκοπες ως περιττές πολυτέλειες- εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Σίγουρα δεν αποτελεί και το ικανότερο off-roader, που θα συμπαρασύρει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του, "κλειδώνοντας" διαφορικά, υπο-πολλαπλασιάζοντας σχέσεις μετάδοσης και χρησιμοποιώντας προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα ώστε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη πρόσφυση.
Την αυξημένη ισχύ του ιαπωνικού crossover καλούνται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξουν οι νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα, η προσθήκη δισκόφρενων στον πίσω άξονα και η νέα τελική σχέση μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.Καμία ουσιαστική τροποποίηση δεν έχει πραγματοποιηθεί στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που εξακολουθεί να προσφέρει στον οδηγό (στις εκδόσεις 4WD) τη δυνατότητα επιλογής δικίνητης ή τετρακίνητης διαμόρφωσης, όπως άλλωστε και το κλείδωμα της κατανομής της ροπής μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.
Το SX4 έχει διατηρήσεις τις εκτός δρόμου ικανότητές του, όπως αυτές οριοθετούνται από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης στις αντίστοιχες εκδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές του στην άσφαλτο.Η επιπλέον ισχύ και ροπή του 1.600άρη κινητήρα αποτελεί ένα καλό λόγο για να ζητήσεις το κάτι παραπάνω από το ιαπωνικό crossover, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, μη έχοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα του, ωστόσο, πείθει -αν δεν εντυπωσιάζει- με την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου.
Η αίσθηση-πληροφόρηση που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού παραμένει εξαιρετική, ενώ οι αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο δεν θα προβληματίσουν παρουσιάζοντας την απαιτούμενη προοδευτικότητα.
Ίσως η παρουσία έκτης σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο να περιόριζε τον θόρυβο που περνά στο θάλαμο επιβατών, σε ταχύτητες κίνησης υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα και την κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες κινείται αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Ενστάσεις θα υπάρξουν και για το φτωχό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης GL και συγκεκριμένα για τους μόλις δύο αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού) που διαθέτει. Ακόμη και έτσι, πάντως, το κόστος των 14.990 ευρώ για το δικίνητο SX4 και των 17.900 ευρώ για το τετρακίνητο, δικαιολογεί ελλείψεις και ως ένα σημείο την επιτυχία που γνωρίζει το ιαπωνικό crossover στη χώρα μας.
Το SX4 δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, ακόμα και έτσι ωστόσο καταφέρνει να διατηρεί την Suzuki στην κορυφή. Εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία της φίρμας στις τετρακίνητες προτάσεις και το προσιτό προφίλ του, φιγουράρει -όχι άδικα- ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας.
Ακόμη και η πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, δείχνει απόλυτα συμβατή με τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούν δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες και τα πλαστικά προστατευτικά.
Στο εσωτερικό, τώρα, ο υπολογιστής ταξιδίου έχει ενσωματωθεί στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, οι επενδύσεις των θυρών έχουν αντικατασταθεί και το τριάκτινο τιμόνι φέρει, πλέον, φωτιζόμενους διακόπτες.
Μέρος του πλουσιότερου εξοπλιστικού επιπέδου GLX αποτελεί ο νέος ηλεκτρονικός κλιματισμός, όπως άλλωστε και οι προβολείς ομίχλης, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οι ζάντες αλουμινίου και οι τέσσερις επιπλέον αερόσακοι (πλευρικοί και οροφής).Περισσότερη... ουσία κρύβουν οι τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στον κινητήρα βενζίνης των 1.600 κ.εκ. Συνδυάζοντας το σύστημα μεταβολής του μήκους των αυλών εισαγωγής με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, το τετρακύλινδρο μοτέρ έχει καταφέρει να αυξήσει την ισχύ του κατά 13 ίππους και τη μέγιστη τιμή της ροπής κατά 11 Nm.
Αυτό σημαίνει πως από τους 107 ίππους του απερχόμενου SX4 έχουμε φτάσει στους 120 και από τα 145 Nm στα 156. Η αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του κινητήρα επιβεβαιώνεται και από τον περιορισμό της κατανάλωσης βενζίνης (από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ στα 6,2 στις δικίνητες εκδόσεις) και των εκπομπών CO2, τοποθετώντας το SX4 εντός των προδιαγραφών EU5.Την αυξημένη ισχύ του ιαπωνικού crossover καλούνται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξουν οι νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα, η προσθήκη δισκόφρενων στον πίσω άξονα και η νέα τελική σχέση μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.Καμία ουσιαστική τροποποίηση δεν έχει πραγματοποιηθεί στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που εξακολουθεί να προσφέρει στον οδηγό (στις εκδόσεις 4WD) τη δυνατότητα επιλογής δικίνητης ή τετρακίνητης διαμόρφωσης, όπως άλλωστε και το κλείδωμα της κατανομής της ροπής μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.
Το SX4 έχει διατηρήσεις τις εκτός δρόμου ικανότητές του, όπως αυτές οριοθετούνται από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης στις αντίστοιχες εκδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές του στην άσφαλτο.Η επιπλέον ισχύ και ροπή του 1.600άρη κινητήρα αποτελεί ένα καλό λόγο για να ζητήσεις το κάτι παραπάνω από το ιαπωνικό crossover, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, μη έχοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα του, ωστόσο, πείθει -αν δεν εντυπωσιάζει- με την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου.
Η αίσθηση-πληροφόρηση που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού παραμένει εξαιρετική, ενώ οι αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο δεν θα προβληματίσουν παρουσιάζοντας την απαιτούμενη προοδευτικότητα.
Ίσως η παρουσία έκτης σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο να περιόριζε τον θόρυβο που περνά στο θάλαμο επιβατών, σε ταχύτητες κίνησης υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα και την κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες κινείται αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Ενστάσεις θα υπάρξουν και για το φτωχό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης GL και συγκεκριμένα για τους μόλις δύο αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού) που διαθέτει. Ακόμη και έτσι, πάντως, το κόστος των 14.990 ευρώ για το δικίνητο SX4 και των 17.900 ευρώ για το τετρακίνητο, δικαιολογεί ελλείψεις και ως ένα σημείο την επιτυχία που γνωρίζει το ιαπωνικό crossover στη χώρα μας.