Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

NEO Suzuki SX4


Ίσως να μην αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό δείγμα τετρακίνητου οχήματος της ελληνικής αγοράς, μιας και τα crossover -πόσο μάλιστα όταν αυτά διαθέτουν περιορισμένες διαστάσεις και όχι άσκοπες ως περιττές πολυτέλειες- εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Σίγουρα δεν αποτελεί και το ικανότερο off-roader, που θα συμπαρασύρει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του, "κλειδώνοντας" διαφορικά, υπο-πολλαπλασιάζοντας σχέσεις μετάδοσης και χρησιμοποιώντας προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα ώστε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη πρόσφυση.
Το SX4 δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, ακόμα και έτσι ωστόσο καταφέρνει να διατηρεί την Suzuki στην κορυφή. Εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία της φίρμας στις τετρακίνητες προτάσεις και το προσιτό προφίλ του, φιγουράρει -όχι άδικα- ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας.
Ακόμη και η πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, δείχνει απόλυτα συμβατή με τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούν δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες και τα πλαστικά προστατευτικά.
Στο εσωτερικό, τώρα, ο υπολογιστής ταξιδίου έχει ενσωματωθεί στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, οι επενδύσεις των θυρών έχουν αντικατασταθεί και το τριάκτινο τιμόνι φέρει, πλέον, φωτιζόμενους διακόπτες.
Μέρος του πλουσιότερου εξοπλιστικού επιπέδου GLX αποτελεί ο νέος ηλεκτρονικός κλιματισμός, όπως άλλωστε και οι προβολείς ομίχλης, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οι ζάντες αλουμινίου και οι τέσσερις επιπλέον αερόσακοι (πλευρικοί και οροφής).Περισσότερη... ουσία κρύβουν οι τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στον κινητήρα βενζίνης των 1.600 κ.εκ. Συνδυάζοντας το σύστημα μεταβολής του μήκους των αυλών εισαγωγής με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, το τετρακύλινδρο μοτέρ έχει καταφέρει να αυξήσει την ισχύ του κατά 13 ίππους και τη μέγιστη τιμή της ροπής κατά 11 Nm.
Αυτό σημαίνει πως από τους 107 ίππους του απερχόμενου SX4 έχουμε φτάσει στους 120 και από τα 145 Nm στα 156. Η αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του κινητήρα επιβεβαιώνεται και από τον περιορισμό της κατανάλωσης βενζίνης (από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ στα 6,2 στις δικίνητες εκδόσεις) και των εκπομπών CO2, τοποθετώντας το SX4 εντός των προδιαγραφών EU5.
Την αυξημένη ισχύ του ιαπωνικού crossover καλούνται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξουν οι νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα, η προσθήκη δισκόφρενων στον πίσω άξονα και η νέα τελική σχέση μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.Καμία ουσιαστική τροποποίηση δεν έχει πραγματοποιηθεί στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που εξακολουθεί να προσφέρει στον οδηγό (στις εκδόσεις 4WD) τη δυνατότητα επιλογής δικίνητης ή τετρακίνητης διαμόρφωσης, όπως άλλωστε και το κλείδωμα της κατανομής της ροπής μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.
Το SX4 έχει διατηρήσεις τις εκτός δρόμου ικανότητές του, όπως αυτές οριοθετούνται από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης στις αντίστοιχες εκδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές του στην άσφαλτο.Η επιπλέον ισχύ και ροπή του 1.600άρη κινητήρα αποτελεί ένα καλό λόγο για να ζητήσεις το κάτι παραπάνω από το ιαπωνικό crossover, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, μη έχοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα του, ωστόσο, πείθει -αν δεν εντυπωσιάζει- με την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου.
Η αίσθηση-πληροφόρηση που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού παραμένει εξαιρετική, ενώ οι αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο δεν θα προβληματίσουν παρουσιάζοντας την απαιτούμενη προοδευτικότητα.
Ίσως η παρουσία έκτης σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο να περιόριζε τον θόρυβο που περνά στο θάλαμο επιβατών, σε ταχύτητες κίνησης υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα και την κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες κινείται αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Ενστάσεις θα υπάρξουν και για το φτωχό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης GL και συγκεκριμένα για τους μόλις δύο αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού) που διαθέτει. Ακόμη και έτσι, πάντως, το κόστος των 14.990 ευρώ για το δικίνητο SX4 και των 17.900 ευρώ για το τετρακίνητο, δικαιολογεί ελλείψεις και ως ένα σημείο την επιτυχία που γνωρίζει το ιαπωνικό crossover στη χώρα μας.



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

44ο Ολυμπιακό Ράλλυ - Πανηγυρική Εκκίνηση ...

Κατάμεστη ήταν η Κεντρική Πλατεία Πύργου, η οποία το βράδυ του Σαββάτου φιλοξένησε την Πανηγυρική Εκκίνηση του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ. Το κοινό γνώρισε από κοντά τα 50 πληρώματα που την Κυριακή θα ριχτούν στη μάχη με το χρόνο, φωτογραφήθηκε μαζί τους και χειροκρότησε όλους τους αγωνιζόμενους που θα συμμετάσχουν στον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Το παρών έδωσαν στην εκδήλωση πλήθος τοπικών αρχόντων του τόπου, οι οποίοι με τη σειρά τους ευχήθηκαν καλή επιτυχία στα πληρώματα. Διοργανωτής του αγώνα είναι το Αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Στο πλευρό των διοργανωτών βρίσκονται ο Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεσταίνων και ο Δήμος Ζαχάρως. Θεσμικοί υποστηρικτές είναι το Επιμελητήριο Ηλείας, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Ερμής και η Δημοτική Επιχείρηση Πύργ

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Με 17 συμμετοχές θα διεξαχθεί το διήμερο 18 και 19 Μαΐου το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου, δεύτερος γύρος του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Βορείου Ελλάδος.

BAJA GREECE 2024 ...

Με τη συμμετοχή κορυφαίων ονομάτων των αγώνων Cross Country Rally θα πραγματοποιηθεί το BAJA GREECE - FIA WORLD BAJA CUP από 22 έως 25 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς. Ένας αγώνας που μέσα από σκληρή δουλειά δέκα και πλέον χρόνων, έχει κερδίσει την αναγνώριση στο εξωτερικό. Τόσο η άρτια διοργάνωση των προηγούμενων ετών, όσο και οι διαδρομές στα μοναδικά βουνά της Καστοριάς και της Φλώρινας, αποτελούν πόλο έλξης για ομάδες από την ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήδη, έχει επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του στον αγώνα, ο δύο φορές νικητής του FIA Παγκόσμιου Κυπέλλου, Σαουδάραβας οδηγός Yazeed Al-Rajhi, με μόνο στόχο τη νίκη που θα του δώσει το προβάδισμα για την κατάκτηση του φετινού επάθλου. Έχοντας κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, αφού εξασφάλισε τη νίκη στον πρώτο γύρο του Κυπέλλου στην Σαουδική Αραβία μαζί με τον Γερμανό συνοδηγό του Timo Gottschalk, η συμμετοχή τους στο BAJA GREECE αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.                             Από τα Καλάβρυτα στο διεθνές καλεντάρι τ