Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

NEO Suzuki SX4


Ίσως να μην αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό δείγμα τετρακίνητου οχήματος της ελληνικής αγοράς, μιας και τα crossover -πόσο μάλιστα όταν αυτά διαθέτουν περιορισμένες διαστάσεις και όχι άσκοπες ως περιττές πολυτέλειες- εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Σίγουρα δεν αποτελεί και το ικανότερο off-roader, που θα συμπαρασύρει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του, "κλειδώνοντας" διαφορικά, υπο-πολλαπλασιάζοντας σχέσεις μετάδοσης και χρησιμοποιώντας προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα ώστε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη πρόσφυση.
Το SX4 δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, ακόμα και έτσι ωστόσο καταφέρνει να διατηρεί την Suzuki στην κορυφή. Εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία της φίρμας στις τετρακίνητες προτάσεις και το προσιτό προφίλ του, φιγουράρει -όχι άδικα- ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας.
Ακόμη και η πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, δείχνει απόλυτα συμβατή με τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστικές αλλαγές αφορούν δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες και τα πλαστικά προστατευτικά.
Στο εσωτερικό, τώρα, ο υπολογιστής ταξιδίου έχει ενσωματωθεί στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, οι επενδύσεις των θυρών έχουν αντικατασταθεί και το τριάκτινο τιμόνι φέρει, πλέον, φωτιζόμενους διακόπτες.
Μέρος του πλουσιότερου εξοπλιστικού επιπέδου GLX αποτελεί ο νέος ηλεκτρονικός κλιματισμός, όπως άλλωστε και οι προβολείς ομίχλης, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οι ζάντες αλουμινίου και οι τέσσερις επιπλέον αερόσακοι (πλευρικοί και οροφής).Περισσότερη... ουσία κρύβουν οι τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στον κινητήρα βενζίνης των 1.600 κ.εκ. Συνδυάζοντας το σύστημα μεταβολής του μήκους των αυλών εισαγωγής με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, το τετρακύλινδρο μοτέρ έχει καταφέρει να αυξήσει την ισχύ του κατά 13 ίππους και τη μέγιστη τιμή της ροπής κατά 11 Nm.
Αυτό σημαίνει πως από τους 107 ίππους του απερχόμενου SX4 έχουμε φτάσει στους 120 και από τα 145 Nm στα 156. Η αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του κινητήρα επιβεβαιώνεται και από τον περιορισμό της κατανάλωσης βενζίνης (από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ στα 6,2 στις δικίνητες εκδόσεις) και των εκπομπών CO2, τοποθετώντας το SX4 εντός των προδιαγραφών EU5.
Την αυξημένη ισχύ του ιαπωνικού crossover καλούνται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξουν οι νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα, η προσθήκη δισκόφρενων στον πίσω άξονα και η νέα τελική σχέση μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.Καμία ουσιαστική τροποποίηση δεν έχει πραγματοποιηθεί στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που εξακολουθεί να προσφέρει στον οδηγό (στις εκδόσεις 4WD) τη δυνατότητα επιλογής δικίνητης ή τετρακίνητης διαμόρφωσης, όπως άλλωστε και το κλείδωμα της κατανομής της ροπής μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.
Το SX4 έχει διατηρήσεις τις εκτός δρόμου ικανότητές του, όπως αυτές οριοθετούνται από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης στις αντίστοιχες εκδόσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις ικανότητές του στην άσφαλτο.Η επιπλέον ισχύ και ροπή του 1.600άρη κινητήρα αποτελεί ένα καλό λόγο για να ζητήσεις το κάτι παραπάνω από το ιαπωνικό crossover, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, μη έχοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα του, ωστόσο, πείθει -αν δεν εντυπωσιάζει- με την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου.
Η αίσθηση-πληροφόρηση που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού παραμένει εξαιρετική, ενώ οι αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο δεν θα προβληματίσουν παρουσιάζοντας την απαιτούμενη προοδευτικότητα.
Ίσως η παρουσία έκτης σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο να περιόριζε τον θόρυβο που περνά στο θάλαμο επιβατών, σε ταχύτητες κίνησης υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα και την κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες κινείται αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.
Ενστάσεις θα υπάρξουν και για το φτωχό εξοπλισμό της βασικής έκδοσης GL και συγκεκριμένα για τους μόλις δύο αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού) που διαθέτει. Ακόμη και έτσι, πάντως, το κόστος των 14.990 ευρώ για το δικίνητο SX4 και των 17.900 ευρώ για το τετρακίνητο, δικαιολογεί ελλείψεις και ως ένα σημείο την επιτυχία που γνωρίζει το ιαπωνικό crossover στη χώρα μας.



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...