Κάποτε, όταν μιλούσαμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλοί νόμιζαν ότι αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Όμως, επειδή οι καιροί αλλάζουν – για την ακρίβεια το κλίμα του πλανήτη από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα- οι βιομηχανίες αυτοκινήτων φορτσάρουν για την μαζική παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων που είτε θα χρησιμοποιούν και την υβριδική τεχνολογία συνδυάζοντας κινητήρα εσωτερικής καύσης (λιγότερα καυσαέρια), είτε θα επαναφορτίζονται μέσω συνηθισμένη οικιακής πρίζας (καθόλου ρύποι). Η Volvo παρουσιάζοντας την πλήρως ηλεκτρική λύση βασισμένη στο μοντέλο παραγωγής C30, δείχνει ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει την ίδια ασφάλεια, άνεση και ευρυχωρία, όπως και το απλό μοντέλο. Η διαφορά του είναι ότι αντί για ρεζερβουάρ καυσίμων, έχει υποδοχή για φόρτιση με ηλεκτρισμό. Βέβαια σε αυτή την υπόθεση με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες ώστε να μην εξαρτάται από το πετρέλαιο αλλά από ανανεώσιμες πηγές (βιομάζα, ηλιακή, αιολική κ.α.). Η φιλόδοξη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Volvo, εκτός από την παρουσίαση στην αγορά ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού μοντέλου το 2012, περιλαμβάνει τη βιώσιμη κατασκευή ενός αποκλειστικά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, γνωστού ως BEV (Battery Electric Vehicle). Φέτος, κατασκευάστηκε ένας μικρός αριθμός πρωτότυπων μοντέλων C30 BEV, τα οποία υποβλήθηκαν σε ενδοεταιρικές δοκιμές από τη Volvo, με ιδιαίτερη προσοχή σε επιδόσεις, ασφάλεια και ενσωμάτωσης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.
Το Volvo C30 BEV τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να φορτιστεί από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Για την επαναφόρτιση μιας πλήρως εξαντλημένης μπαταρίας (230 V, 16 A) απαιτούνται περίπου 8 ώρες. Αν το αυτοκίνητο φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτό σημαίνει ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου από την ηλεκτροπαραγωγή μέχρι τη χρήση του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι πρακτικά μηδενικές. Ο ηλεκτροκινητήρας «στεγάζεται» κάτω από το καπό, ενώ η ιδανική θέση για τη μπαταρία εντοπίζεται στη θέση του ρεζερβουάρ καυσίμου ή στον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου, ώστε να προστατεύεται από συγκρούσεις, ενώ είναι και μεγαλύτερης χωρητικότητας (24 kWh) από ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο (12 kWh). Το C30 BEV μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, με επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δευτ. Η δε αυτονομία κίνησης μπορεί να φθάσει στα 150 χλμ., μέχρι να φορτιστεί ξανά η μπαταρία.