Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H Volvo προχωρά στην παραγωγή ηλεκτρικού οχήματος



Κάποτε, όταν μιλούσαμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλοί νόμιζαν ότι αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Όμως, επειδή οι καιροί αλλάζουν – για την ακρίβεια το κλίμα του πλανήτη από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα- οι βιομηχανίες αυτοκινήτων φορτσάρουν για την μαζική παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων που είτε θα χρησιμοποιούν και την υβριδική τεχνολογία συνδυάζοντας κινητήρα εσωτερικής καύσης (λιγότερα καυσαέρια), είτε θα επαναφορτίζονται μέσω συνηθισμένη οικιακής πρίζας (καθόλου ρύποι). Η Volvo παρουσιάζοντας την πλήρως ηλεκτρική λύση βασισμένη στο μοντέλο παραγωγής C30, δείχνει ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει την ίδια ασφάλεια, άνεση και ευρυχωρία, όπως και το απλό μοντέλο. Η διαφορά του είναι ότι αντί για ρεζερβουάρ καυσίμων, έχει υποδοχή για φόρτιση με ηλεκτρισμό. Βέβαια σε αυτή την υπόθεση με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες ώστε να μην εξαρτάται από το πετρέλαιο αλλά από ανανεώσιμες πηγές (βιομάζα, ηλιακή, αιολική κ.α.). Η φιλόδοξη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Volvo, εκτός από την παρουσίαση στην αγορά ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού μοντέλου το 2012, περιλαμβάνει τη βιώσιμη κατασκευή ενός αποκλειστικά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, γνωστού ως BEV (Battery Electric Vehicle). Φέτος, κατασκευάστηκε ένας μικρός αριθμός πρωτότυπων μοντέλων C30 BEV, τα οποία υποβλήθηκαν σε ενδοεταιρικές δοκιμές από τη Volvo, με ιδιαίτερη προσοχή σε επιδόσεις, ασφάλεια και ενσωμάτωσης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.
Το Volvo C30 BEV τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να φορτιστεί από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Για την επαναφόρτιση μιας πλήρως εξαντλημένης μπαταρίας (230 V, 16 A) απαιτούνται περίπου 8 ώρες. Αν το αυτοκίνητο φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτό σημαίνει ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου από την ηλεκτροπαραγωγή μέχρι τη χρήση του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι πρακτικά μηδενικές. Ο ηλεκτροκινητήρας «στεγάζεται» κάτω από το καπό, ενώ η ιδανική θέση για τη μπαταρία εντοπίζεται στη θέση του ρεζερβουάρ καυσίμου ή στον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου, ώστε να προστατεύεται από συγκρούσεις, ενώ είναι και μεγαλύτερης χωρητικότητας (24 kWh) από ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο (12 kWh). Το C30 BEV μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, με επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δευτ. Η δε αυτονομία κίνησης μπορεί να φθάσει στα 150 χλμ., μέχρι να φορτιστεί ξανά η μπαταρία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου ...

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για το 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου που θα διοργανωθεί στην περιοχή της επαρχίας Αγιάς. Οι αγώνες ράλλυ επιστρέφουν μετά από χρόνια στο νομό Λάρισας και οι διοργανωτές έχουν ξεκινήσει από την αρχή της χρονιάς τις προετοιμασίες για να προσφέρουν ένα άρτιο αποτέλεσμα. Την ευθύνη έχει αναλάβει η Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας Καλλιθέας Ελασσόνας (Λ.Α.Μ.Κ.Ε.) με συνδιοργανωτή το Δήμο Αγιάς ενώ τελεί και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κέντρο του αγώνα θα είναι η πόλη της Αγιάς. Το Σάββατο 18 Μαΐου θα διεξαχθεί ο τεχνικός έλεγχος και η πανηγυρική εκκίνηση στην κεντρική πλατεία της πόλης ενώ στο δημοτικό Parking θα εγκατασταθεί το Service Park. Την Κυριακή 19 Μαΐου τα πληρώματα θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή των 12.3 χιλιομέτρων η οποία θα επαναληφθεί τρεις φορές, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 36.9 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα το σύνολο των απλών διαδρομών 61,2 χιλιόμετρα (20,4 Χ 3). Η απονομή των κυπέλλων θα γίνει στην κεντρική πλατεία της Μελιβοίας, ένα πρ

Ανάβαση Τσακώνας ...

Συνεπής στο ραντεβού της με το… θέαμα ήταν και φέτος η Ανάβαση Τσακώνας, η οποία την Κυριακή αποζημίωσε με τον καλύτερο τρόπο τους πολυάριθμους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού που παρακολούθησαν την μεγάλη διοργάνωση που προσμετρά στο Πανελλήνιο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος. Η 4η Ανάβαση Τσακώνας πραγματοποιήθηκε με 37 συμμετοχές ενώ τα έργα βελτίωσης που είχαν γίνει στη διαδρομή το προηγούμενο διάστημα αλλά και ο καλός καιρός βοήθησαν τους οδηγούς να συνδυάσουν καλό χρόνο και θέαμα. Ο αγώνας έκλεισε με τα αυτοκίνητα drift που... έκαψαν αρκετό λάστιχο και έδωσαν την δική τους ξεχωριστή νότα στην διοργάνωση. Ο πρόεδρος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Καλαμάτας Γιάννης Πολυχρονόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ. της ΑΛΑΚ έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι τόσο από τον αριθμό των συμμετοχών όσο από το θέαμα και ανανέωσαν το ραντεβού τους με τον κόσμο για την επόμενη χρονιά και την 5η Ανάβαση Τσακώνας. Παράλληλα, η αναβάθμιση της διαδρομής και συνολικά της διοργάνωσης διατηρούν ζωντανό το

Μάχες μέχρι το τέλος ...

Η Λαμία φιλοξένησε το διήμερο 11 και 12 Μαΐου τον τρίτο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift, με τους συμμετέχοντες να χαρίζουν πλούσιο θέαμα στους φίλους του αθλήματος που επισκέφθηκαν την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Η ατελείωτη πλαγιολίσθηση και οι μάχες και στις τρεις κατηγορίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι το τέλος. Διοργανωτής του αγώνα ήταν το Σωματείο Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.), σε συνδιοργάνωση με την ΠΕ Φθιώτιδος, τον μεγάλο οικοδεσπότη Δήμο Λαμιέων, αλλά και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος. Την Κυριακή, το πρόγραμμα ξεκίνησε με τα ελεύθερα περάσματα στις κατηγορίες Drift 1, Drift 2 και Drift 3 και στη συνέχεια ακολούθησαν τα βαθμολογημένα περάσματα στην Drift 3, τα οποία καθόρισαν τα ζευγάρια της φάσης των 16. Η αγωνιστική δράση του διημέρου ολοκληρώθηκε με τις μάχες που ανέδειξαν τους νικητές του αγώνα. Στις μάχες των επιμέρους κατηγοριών, στην Drift 3, νικητής αναδείχθηκε ο 24χρονος Νίκος Κασάμπας (BMW 3 E36), έπειτα από συγκλονιστική μάχ