Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

MINI Coupe Concept

Έχουν περάσει σχεδόν 50 χρόνια από τότε που το πρώτο Μini έκανε το ντεμπούτο του -στις 26 Αυγούστου 1959- και η βρετανική φίρμα βρήκε τον πλέον ιδανικό τρόπο για να τιμήσει την επέτειο, προσθέτοντας στην γκάμα της ίσως το πιο "προχωρημένο" μοντέλο της, μέχρι στιγμής. Ο λόγος για το MINI Coupe Concept, το οποίο προφανώς αποτελεί την coupe εκδοχή του δημοφιλούς μοντέλου και θα παρουσιαστεί επισήμως, ως πρωτότυπο, στην έκθεση της Φρανκφούρτης η οποία θα ανοίξει τις πύλες της στις 15 Σεπτεμβρίου 2009. Μετεξελίσσοντας το ήδη γνωστό σχήμα σε εκείνο ενός σπορ διθεσίου, το ΜΙΝΙ Coupe Concept απεικονίζει το μέλλον της φίρμας και φαίνεται έτοιμο να αντιπαρατεθεί -στην έκδοση παραγωγής- στα Mazda MX-5 Roadster Coupe, Audi TT και το, επίσης νέο, Peugeot RC Z. Με ένα μείγμα αισθητικών στοιχείων που συνδυάζουν παρόν, παρελθόν και μέλλον, το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από το ΜΙΝΙ Coupe είναι πολύ απλό: να διευρύνει την γκάμα της φίρμας που αποτελείται από τα hatchback (τρίθυρο), Convertible και Clubman, βελτιώνοντας παράλληλα την απήχησή της στο αγοραστικό κοινό. Και έχει όλα τα προσόντα για να το καταφέρει, καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους του σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα μιας... ελαφράς δίαιτας, υπόσχονται να το καταστήσουν το πλέον προσανατολισμένο στις χαρές της οδήγησης ΜΙΝΙ που κατασκευάστηκε ποτέ. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το ΜΙΝΙ Coupe έχει δανειστεί το μπροστινό του τμήμα από την τρίθυρη έκδοση, ενσωματώνοντας, ωστόσο, ένα μεγάλο αριθμό μοναδικών στοιχείων που το διαφοροποιούν από το γνώριμο σουλούπι του δημοφιλούς αδελφού του. Μεταξύ αυτών ένα στοιχείο που κάνει πρεμιέρα στο ΜΙΝΙ Coupe είναι οι μπάρες της γρίλιας που βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος ενώ οι διακοσμητικές ρίγες που διατρέχουν το καπό συνεχίζουν πλέον και στη γρίλια.
Οι διαφορές με την hatchback έκδοση γίνονται ακόμα πιο αισθητές όταν κοιτάξει κάποιος το πρωτότυπο από το πλάι. Τα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος του Coupe είναι σχεδόν πανομοιότυπα με την Convertible έκδοση, ωστόσο όσο το μάτι προχωρά προς την γραμμή της οροφής τα δεδομένα αλλάζουν.Η τελευταία ξεκινάει νοητά από το πιο έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ καταλήγοντας σε μια σαφώς πιο σπορ σχεδίαση, η οποία προσδίδει στην φιγούρα του πεντηκονταετούς "μικρού" έναν δυναμισμό αισθητό ακόμα και όταν δεν βρίσκεται σε κίνηση. Οι κομψές γραμμές του πίσω τμήματος σίγουρα δεν αποτελούν καινούριο στοιχείο για το ΜΙΝΙ, ωστόσο στην περίπτωση του συγκεκριμένου concept car συνδυάζονται με την, πολύ μικρής έκτασης, επιφάνεια του πίσω τζαμιού και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που προσδίδουν στιβαρότητα στο σύνολο. Αυτό πάντως που πρόκειται να προκαλέσει τα περισσότερα σχόλια είναι η σχεδίαση της οροφής. Οι σχεδιαστές "έκρυψαν" επιμελώς τις κολώνες Α και Β, δίνοντας μια όμορφα έντονη κλίση στην κολώνα C, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η οφθαλμαπάτη ότι η οροφή δεν στηρίζεται πουθενά.Πέραν του υπέροχου αισθητικού αποτελέσματος όμως, η οροφή έχει και μια σαφή χρησιμότητα εκτός της προφανούς, αφού καταλήγει σε μία εντυπωσιακή αεροτομή. Η τελευταία εγγυάται την ομαλή ροή του αέρα πάνω από το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντάς του την απαραίτητη κάθετη δύναμη και καλύτερη αεροδυναμική.Επιπλέον ο διπλός διαχύτης, δεξιά και αριστερά από τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, διασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, προϊδεάζοντας ταυτόχρονα για τον υψηλών επιδόσεων του MINI Coupe Concept.
Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών, διαπιστώνει κανείς ότι υιοθετείται o ίδιος χαρακτήρας που κυριαρχεί και στο εξωτερικό. Τα βαθιά σπορ καθίσματα, από δέρμα πρώτης ποιότητας ξεχωρίζουν για τον σχεδιασμό και τις ραφές τους. Κατά τα άλλα, το ΜΙΝΙ Coupe Concept διατηρεί τα στοιχεία που έχουν γίνει συνώνυμα με την φίρμα, όπως το τεράστιο ταχύμετρο στο κέντρο του ταμπλό, το στροφόμετρο στο τιμόνι, ο γνωστός επιλογέας ταχυτήτων και οι διακόπτες που δεν διαφοροποιούνται, ούτε στο ελάχιστο, από την hatchback έκδοση. Η εισαγωγή αέρα πάνω στο καπό προδίδει την ύπαρξη υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ, ο οποίος για την περίπτωση είναι ο γνώριμος, από το ΜΙΝΙ John Cooper Works, turbo κινητήρας των 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 211 ίππους και 260 Nm ροπής, η οποία στιγμιαία μπορεί να φτάσει και στα 280 Nm χάρη στο overboost. Δεδομένου λοιπόν του μικρότερου βάρους του, οι επιδόσεις του ΜΙΝΙ Coupe αναμένονται ακόμα εντυπωσιακότερες από εκείνες των εκδόσεων hatchback και Convertible. Αυτό οφείλεται στην χρήση αλουμινίου για την κατασκευή της οροφής, κάτι που βοηθά και στο να βρίσκεται χαμηλότερα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Έτσι παρά την πανομοιότυπη ανάρτηση με το τρίθυρο MINI John Cooper Works, το Coupe θα στρίβει καλύτερα, χωρίς περιττές κλίσεις. Και φυσικά η ΜΙΝΙ δεν ξέχασε ότι ένα αυτοκίνητο αντάξιο του ονόματός της δεν μπορεί να είναι αμιγώς προσανατολισμένο στην ταχύτητα και στο δυναμικό στυλ οδήγησης αλλά οφείλει να διαθέτει και κάποιο πρακτικό χαρακτηριστικό.
Αυτό το σκεπτικό εξηγεί την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που χωρίς τα πίσω καθίσματα ανέρχεται στα 250 λίτρα -μόλις 40 λίτρα λιγότερα από ένα Audi TT- ενώ η διάθεση διευκόλυνσης φαίνεται και από τον τρόπο ανοίγματος της τρίτης πόρτας που φτάνει ως την οροφή, αποκαλύπτοντας ένα πραγματικά μεγάλο άνοιγμα. Επισήμως η θυγατρική του ομίλου BMW υποστηρίζει ότι το Coupe αποτελεί ένα δείγμα για την εξέλιξη της οικογένειας των ΜΙΝΙ, ωστόσο, κρίνοντας από το φινίρισμα του θαλάμου επιβατών και από κάποιες άλλες λεπτομέρειες πρακτικής φύσεως που προσομοιάζουν περισσότερο σε έκδοση παραγωγής παρά σε πρωτότυπο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ίσως να βρίσκεται πιο κοντά στην κατασκευή του απ΄ όσο η ίδια η ΜΙΝΙ θέλει να πιστέψουμε. Είναι πολλά ένα-δύο χρόνια;



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...