Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υβριδικό μοντέλο από την BMW στην Φρανκφούρτη

Μετά την Mercedes-Benz, μια ακόμη ευρωπαϊκή φίρμα περνά στην παραγωγή υβριδικές προτάσεις, ακολουθώντας -έστω και καθυστερημένα- το παράδειγμα των Ιαπώνων.
Ο λόγος για την BMW, η οποία θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης την υβριδική έκδοση της X6 και της Σειράς 7.
Στην πρώτη περίπτωση, το εξεζητημένο σχεδιαστικά Sport Activity Vehicle της βαυαρικής φίρμας εξοπλίζεται με ένα πανίσχυρο υβριδικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από τον twin turbo οκτακύλινδρο κινητήρα των 4,4 λίτρων και από δύο ηλεκτροκινητήρες 91 και 86 ίππων, αντίστοιχα. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 485 ίππους και η ροπή τα 780 Nm, γεγονός που καθιστά την υβριδική X6 την ισχυρότερη πρόταση της κατηγορίας.
Το θηριώδες SAV της BMW επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα και φτάνει την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), καταναλώνοντας μόλις 9,9 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. (μέση τιμή).
Μεταξύ άλλων, η τεχνολογία Active Hybrid της BMW προσφέρει τη δυνατότητα, είτε να κινηθείς αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα και την απόσταση των 2,5 χιλιομέτρων), είτε να εκμεταλλευτείς τους 407 ίππους του κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε να αξιοποιήσεις τα οφέλη που προκύπτουν από την άριστη συνεργασία του V8 με τους δύο ηλεκροκινητήρες.
Σε κάθε περίπτωση το επτατάχυτο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων είναι αυτό που αναλαμβάνει να μεταφέρει την παραγόμενη ροπή στους τέσσερις τροχούς, μέσω του μέχρι σήμερα γνωστού συστήματος τετρακίνησης "xDrive", προσαρμόζοντας μάλιστα τη λειτουργία στις συνθήκες και στην ταχύτητα κίνησης.
Οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, χωρίς ωστόσο να περιορίζουν τον διαθέσιμο όγκο, ενώ για την καλύτερη ενεργειακή τους απόδοση διαθέτουν αυτόνομο σύστημα ψύξης.
Παραδοσιακά η επαναφόρτιση των συσσωρευτών πραγματοποιείται κατά της διαδικασία της επιβράδυνσης, όπου οι ηλεκτροκινητήρες, σε ρόλο γεννήτριας πλέον, μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική. Αντίστοιχες είναι και οι προδιαγραφές και της Σειρας 7 Active Hybrid, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας συνοδεύεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων, διαμορφώνοντας ένα ηπιότερο (mild Hybrid), σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της X6, υβριδικό σύνολο. Η συνδυαστική ισχύς της βαυαρικής μπερλίνας φτάνει τους 465 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 700 Νm, τα οποία μεταφέρονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Σε αντίθεση με την X6, οι μπαταρίες που συνοδεύουν την υβριδική "επτάρα" είναι ιόντων-λιθίου, γεγονός που δημιουργεί πολλαπλά οφέλη, χάρη στο μικρό τους βάρος και τον εξίσου περιορισμένο όγκο που καταλαμβάνουν στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Παρότι η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 9,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, το μεγαλοπρεπές σεντάν επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.
Την επίσημη πρεμιέρα του αυτοκινήτου στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου και το εμπορικό του λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις με το αυξημένο, κατά 140 χιλιοστά, μεταξόνιο.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...